CoSSmiN Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Ieri am facut revizia si mi-au pus baietii de la service 1,15L, pe capacul de la motor scrie clar 1000cm(1L), astazi am verificat nivelul uleiului si era cu mult peste nivelul maixm, cu joja infiletata nivelul uleiului ajunge pana la filetul jojei. M-am uitat in manualul motoretei si zice ca se pune 1L cu filtru de ulei schimbat. Am sunat la service sa le zic si au zis ca nu e nicio problema ca asta e capacitatea motorului si ca nu are nimic.Daca vreau eu neaparat sa-l aduc la nivel sa-l scot. Acum eu ma gandesc ca fiind mai mult ulei se creaza o presiune in interior iar uleiul care e in plus va fi consumat, asa o sa invat motorul sa consume. Corect? Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Ieri am facut revizia si mi-au pus baietii de la service 1,15L, pe capacul de la motor scrie clar 1000cm(1L), astazi am verificat nivelul uleiului si era cu mult peste nivelul maixm, cu joja infiletata nivelul uleiului ajunge pana la filetul jojei.M-am uitat in manualul motoretei si zice ca se pune 1L cu filtru de ulei schimbat. Am sunat la service sa le zic si au zis ca nu e nicio problema ca asta e capacitatea motorului si ca nu are nimic.Daca vreau eu neaparat sa-l aduc la nivel sa-l scot. Acum eu ma gandesc ca fiind mai mult ulei se creaza o presiune in interior iar uleiul care e in plus va fi consumat, asa o sa invat motorul sa consume. Corect? Multumesc ! Cum adica "vei invata motorul sa consume"???????? E fiinta inteligenta? Invata? Da' ce motor ai, daca nu e cu suparare? Nu cred sa fie vreo problema cu 100 si ceva ml de ulei in plus. Mai mult, nivelul se masoara cu joja desfiletata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Motorul cum vezi ca scrie la profil e un YZF de 125.. Faza era ca nu am inteles de ce aia de la service au pus mai mult ulei decat trebuia. PS: LOL nu am auzit asa ceva in viata mea...cum sa inveti mai motorul sa consume ulei??? mai bine l-ai invata sa consume benzina mai putina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Motorul cum vezi ca scrie la profil e un YZF de 125..Faza era ca nu am inteles de ce aia de la service au pus mai mult ulei decat trebuia. PS: LOL nu am auzit asa ceva in viata mea...cum sa inveti mai motorul sa consume ulei??? mai bine l-ai invata sa consume benzina mai putina! Pe tine cine te-o facut, mandro, asa de buna la mecanica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 (editat) Mai mult, nivelul se masoara cu joja desfiletata. aici gresesti,scuza-ma ca zic.Nivelul de ulie se masoara cu joga filetata! da afara uleiul in surplus urgent! Editat Aprilie 2, 2009 de kato_arad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 (editat) Ieri am facut revizia si mi-au pus baietii de la service 1,15L, pe capacul de la motor scrie clar 1000cm(1L), astazi am verificat nivelul uleiului si era cu mult peste nivelul maixm, cu joja infiletata nivelul uleiului ajunge pana la filetul jojei.M-am uitat in manualul motoretei si zice ca se pune 1L cu filtru de ulei schimbat. Am sunat la service sa le zic si au zis ca nu e nicio problema ca asta e capacitatea motorului si ca nu are nimic.Daca vreau eu neaparat sa-l aduc la nivel sa-l scot. Acum eu ma gandesc ca fiind mai mult ulei se creaza o presiune in interior iar uleiul care e in plus va fi consumat, asa o sa invat motorul sa consume. Corect? Multumesc ! daca pui putin ulei nu e bine, daca pui mult e la fel de rau ca si cum ai avea foarte putin, ca nu o sa mai asigure racirea corecta a unor piese............. uleiul mai raceste "fusta la pistoane", zona inferioara a pistonului, ulei care ajunge acolo prin barbotare(Sistem de ungere a unui motor prin împroÂşcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns........... ca o ceata, uleiul e improscat de arborele cotit al motorului...in fine e o intreaga teorie, daca vrei mai detaliat, cauta carti, google, etc), nu mai debita aiureli ca inveti motorul sa consume...sunt motoare care consuma de noi ca asa sunt facute si se da in manual consumul de ulei la 1000 de km..sau 100 de km, oricum orice motor consuma, dar infim, depinde de motor, daca e varza, segmenti, semeringuri la supape duse, etc...o sa-i placa uleiul f tare....ai un manual citeste-l cu atentie, ce e asa greu....veniti ca zombie pe forum si dati la "tastura" cum zicea Mitrea Miron Editat Aprilie 2, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FILICA Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Eu am o Honda XR 400 si am o problema similara. In manual imi scrie ca la schimb complet trebuie sa bag 1.8 l. La schimbul de ulei, am bagat aprox 2.2 l pana mi-a arata la joja ca e ok. Parerea mea este ca cel mai important este sa fie ok cand se verifica la joja. Practic asta este singura verificare pe care o putem face la ulei in afara de momentul schimbului. De asemnea imi scrie in manual ca verificarea se face fara joja infiletata. Nu stiu la altii cum este dar in manualul meu astea sunt detaliile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Mai mult, nivelul se masoara cu joja desfiletata. aici gresesti,scuza-ma ca zic.Nivelul de ulie se masoara cu joga filetata! da afara uleiul in surplus urgent! la un scuter de-al meu, in manualul de service scria ca se masoara uleiul cu joja desfiletata, acum nustiu daca asta e o regula, dar e clar ca se poate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CoSSmiN Postat Aprilie 2, 2009 Autor Share Postat Aprilie 2, 2009 PS: LOL nu am auzit asa ceva in viata mea...cum sa inveti mai motorul sa consume ulei??? mai bine l-ai invata sa consume benzina mai putina! M-am exprimat gresit.Logic ar fi ca din cauza presiunii formate in motor, uleiul care este in plus sa fie consumat.Patrunde in camera de ardere, deci se vor duce segmentii asadar motorul va papa ulei. Nu sunt bun cunoscator in mecanica, imi pare rau pentru eventualele greseli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 M-am exprimat gresit.Logic ar fi ca din cauza presiunii formate in motor, uleiul care este in plus sa fie consumat.Patrunde in camera de ardere, deci se vor duce segmentii asadar motorul va papa ulei. Nu sunt bun cunoscator in mecanica, imi pare rau pentru eventualele greseli. Tare asta! Asadar, daca presiunea prea mare din carter va forta uleiul sa treaca de etansarea segmentilor spre camera de ardere, acest lucru va distruge segmentii Da! Excelent! Iar rad cu lacrimi! Deh, esti mai bun ca RaceTuning! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 la un scuter de-al meu, in manualul de service scria ca se masoara uleiul cu joja desfiletata, acum nustiu daca asta e o regula, dar e clar ca se poate Baga un scaner sau o poza...sincer nu am auzit sau citit asa ceva pana acum! Dovada vrem! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 In orice manual de reparatie sunt trecute cantitatile de ulei care trebuiesc introduse atunci cand: -motorul a fost desfacut (s-a pierdut acea pelicula care ramane si dupa ce s-a scurs tot uleiul pe orificiul de golire) -se schimba filtrul de ulei si uleiul -se schimba doar uleiul Cantitatea extra de ulei chiar dauneaza motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 (editat) Bah, iar repet prima porunca a mecanicii auto/moto: thou shalt obey the user's manual! Scoate surplusul de ulei si nu mai intreba pe forum. Oricum, nu vezi ca sintem toti cu vaca, teoreticieni ochelaristi, care nici n-au mobra? Si daca chiar ar ajunge surplusul ala in camera de ardere, ti se pare ok? Deci, ca pedeapsa, vrei scrie de 100 de ori pe tabla: nimeni nu stie mai bine ca proiectantul motocicletei nimeni nu stie mai bine ca proiectantul motocicletei nimeni nu stie mai bine ca proiectantul motocicletei etc etc etc Editat Aprilie 2, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Bah, iar repet prima porunca a mecanicii auto/moto: thou shalt obey the user's manual! Scoate surplusul de ulei si nu mai intreba pe forum. Oricum, nu vezi ca sintem toti cu vaca, teoreticieni ochelaristi, care nici n-au mobra? Si daca chiar ar ajunge surplusul ala in camera de ardere, ti se pare ok? Deci, ca pedeapsa, vrei scrie de 100 de ori pe tabla: nimeni nu stie mai bine ca proiectantul motocicletei nimeni nu stie mai bine ca proiectantul motocicletei nimeni nu stie mai bine ca proiectantul motocicletei etc etc etc In mare sunt de acord cu tine,asta ziceam si eu,dar te intreb ceva:Ai treaba cu ochelaristii sau ai probleme de exprimare? Cred ca ar trebui sa-ti revizuiesti declaratiile vizavi de ochelaristi.Ce infirma declaratia ta vizavi de cei cu ochelari.Tocilar,prost,idiot...sau ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 In mare sunt de acord cu tine,asta ziceam si eu,dar te intreb ceva:Ai treaba cu ochelaristii sau ai probleme de exprimare? Cred ca ar trebui sa-ti revizuiesti declaratiile vizavi de ochelaristi.Ce infirma declaratia ta vizavi de cei cu ochelari.Tocilar,prost,idiot...sau ce? Kato, m-ai inteles gresit, faceam aluzie la un alt user, care pe tot pe alt thread spunea ca sintem toti niste teoreticieni. Ca idee, si eu port ochelari. 2.5 si 2, cu plus Nu te supara, ca n-am nimic cu tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 uleiul peste maxim duce la o presiune mai mare asa cum stiti si acea presiune poate strica simeringurile motorului. cam atat din cate stiu eu. si nici nu se compara in gravitete cu situatie in care uleiul e sub minim. simeringuri exista la iesirea pinionului, schimbatorului de viteze, altele nu mai stiu . putin peste maxim cel mai probabil nu o sa faca nimic rau, dar ca sa fii sigur scoate-l afara. uleiul se masoara cu joja desfiletata, cred ca la toate motoarele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CoSSmiN Postat Aprilie 2, 2009 Autor Share Postat Aprilie 2, 2009 Daca ar fi sa masor cu joja desfiletata nivelul uleiului este asa cum trebuie.Insa mecanicul mi-a zis ca se masoara corect cu joja infiletata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Pe scurt: Fresh oil is better than dirty oil. Dirty oil is better than no oil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 simeringuri exista la iesirea pinionului, schimbatorului de viteze, altele nu mai stiu Electromotor? Alternator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CoSSmiN Postat Aprilie 2, 2009 Autor Share Postat Aprilie 2, 2009 Am gasit in manualul motocicletei :" Asteptati cateva minute sa se aseze uleiul si apoi scoateti capacul orificiului de umplere cu ulei, stergeti joja, introduceti-o la loc (fara sa o insurubati) si apoi scoateti-o din nou pentru a verifica nivelul de ulei de motor." Ciudat, mecaniul mi-a zis ca se masora cu joja infiletata... Deci s-a rezolvat, multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 daca pui putin ulei nu e bine, daca pui mult e la fel de rau ca si cum ai avea foarte putin, ca nu o sa mai asigure racirea corecta a unor piese............. uleiul mai raceste "fusta la pistoane", zona inferioara a pistonului, ulei care ajunge acolo prin barbotare(Sistem de ungere a unui motor prin împroÂşcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns........... ca o ceata, uleiul e improscat de arborele cotit al motorului...in fine e o intreaga teorie, daca vrei mai detaliat, cauta carti, google, etc), nu mai debita aiureli ca inveti motorul sa consume...sunt motoare care consuma de noi ca asa sunt facute si se da in manual consumul de ulei la 1000 de km..sau 100 de km, oricum orice motor consuma, dar infim, depinde de motor, daca e varza, segmenti, semeringuri la supape duse, etc...o sa-i placa uleiul f tare....ai un manual citeste-l cu atentie, ce e asa greu....veniti ca zombie pe forum si dati la "tastura" cum zicea Mitrea Miron fustele pistonului nu sunt unse "cu ce arunca vibrochenul" ci au niste duze prin care pompa baga ulei sub presiune. asta asa, ca idee... uleiul peste maxim duce la o presiune mai mare asa cum stiti si acea presiune poate strica simeringurile motorului. cam atat din cate stiu eu. si nici nu se compara in gravitete cu situatie in care uleiul e sub minim. simeringuri exista la iesirea pinionului, schimbatorului de viteze, altele nu mai stiu . putin peste maxim cel mai probabil nu o sa faca nimic rau, dar ca sa fii sigur scoate-l afara. uleiul se masoara cu joja desfiletata, cred ca la toate motoarele pentru presiunea aia in plus care oricum se creeaza in mers de la vapori si expansiunea aerului care se incalzeste exista epuratorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Ciudat, mecaniul mi-a zis ca se masora cu joja infiletata... Ce-i asa de ciudat? Mecanicul atotstiutor, care nu se uita-n vreun manual, sa nu cumva sa-i cada tresele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Si mie un mecanic mi-a zis ca se masoara nivelul cu joja infiletata, insa manualul meu si alte manuale de la alte motoare, toate zic ca nivelul uleiului se masoara cu joja neinfiletata. Cred ca stie mai bine proiectantul decat mecanicul care nu citeste niciodata carti de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 fustele pistonului nu sunt unse "cu ce arunca vibrochenul" ci au niste duze prin care pompa baga ulei sub presiune. asta asa, ca idee... pentru presiunea aia in plus care oricum se creeaza in mers de la vapori si expansiunea aerului care se incalzeste exista epuratorul. ai foarte mare dreptate, dar la motoarele mai noi gasesti asta, depinde de constructor, eu vorbeam la general, ca principiu fara multe detalii tehnice, dupa cum am scris poti gasi f multe daca te documentezi, daca luam motoare clasice romanesti, dacia, aro si ce vrei tu.....cred ca alea nu au duze, asta ca sa fiu pe langa subiect, nu se compara daciile cu yamaha, sau alte firme . si am refeream pentru cazul celor care nu consulta un manual tehnic al agregatului, ca sa nu mai vina direct si sa scrie aiureli pe forum.. ca idee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 ai foarte mare dreptate, dar la motoarele mai noi gasesti asta, depinde de constructor, eu vorbeam la general, ca principiu fara multe detalii tehnice, dupa cum am scris poti gasi f multe daca te documentezi, daca luam motoare clasice romanesti, dacia, aro si ce vrei tu.....cred ca alea nu au duze, asta ca sa fiu pe langa subiect, nu se compara daciile cu yamaha, sau alte firme .si am refeream pentru cazul celor care nu consulta un manual tehnic al agregatului, ca sa nu mai vina direct si sa scrie aiureli pe forum.. ca idee toate jafonezele astea ale noastre de prin '80 incoace, cebereuri, kekereuri, zeticseruri, bla bla, au duze de alea mie imi plac cele 2 categorii mari de mecanici: 1: stiu tot, nu imi trebuie manual si 2: tot ce scrie in manual e sfant. imi vine sa ma dau cu capul de pereti cand ii vad pe astia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.