Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 salut! am o mare nelamurire: la ural , cum se face ungerea? prin presiune. nu? da'presiunea asta pe unde ajunge in motor? pun intrebarea asta stupida , pt. ca stiu ca are ambielaj , si ambielaju' e pt motoare cu ungere slaba, ceva de genu' 2timpi... asa ca daca ar avea si ambielaj si ungere sub presiune , eu zic ca nu prea s-ar mai strica pt. o buna perioaada si dak bagi si un ulei sintetic... e "jale" , uiti de el!sper sa ma lamuriti: care din astea 2 e mai fiabil , si cam la ce pretz s-ar gasi! cat costa un ambielaj de ural , si cat e unu de nipru! noi , si DE LA MAMA LOR:) cine stie sa posteze! BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 La Nipru ai pompa de ulei care baga cu presiune astfel incat sa asigure portanta cuzinetilor. Conceptual motorul de Nipru e mult mai modern decat cel de Ural (chiar si asta de 750). La Ural ai sistemul vechi, rulmenti mari pe role care se ung cu ulei din baie prin pompa. Nasol e ca daca se duc rulmentii trebuie sa desfaci tot, apoi mai apare uzura ambielajului. Practica a aratat ca totusi sistemul vechi tine mai mult decat asta modern de la Nipru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 el cred ca vrea sa puna ambielaj de ural pe nipru... nu prea cred ca merga pt. ca uralul are cursa mai lunga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 daca sunt proiectate ok nu conteaza ce solutie e adoptata, ea va fi foarte rezistenta in timp. Eu as zice ca solutia cu ambielaj e mult mai fiabila la motoare care functioneaza in conditii nasoale si nu beneficiaza de tehnologie inalta, deoarece au un numar mai redus de componente si deci sint sanse mai mici ca ceva sa mearga prost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 Eu zic ca daca ambielajul era mai performant motoarele mai noi nu s-ar fi facut cu cuzineti.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 Ungere sub presiune si rulmenti ? Taaare m-as mira ! In general lumea e obisnuita cu ambielajele pe role de la 2 timpi, dar exista ambielaje si cu cuzineti la motoare in 4 t (Oltcit de exemplu). Ambielajul are bielele monobloc si arborele cotit din elemente presate indiferent de tipul lagarului (alunecare sau rostogolire). Vb in principiu ca n-am desfacut nici un Ivan de asta, dar BMW-ul e cu cuzineti si doar dupa el a fost copiat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 Eu zic ca daca ambielajul era mai performant motoarele mai noi nu s-ar fi facut cu cuzineti.. Te contrazic.La Suzuki DR sau GS este pe ambielaj..si se fabrica si in zilele noastre la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 Pentru motoarele care functioneaza la turatii relativ reduse, in conditii grele si care trebuie sa mearga mult si bine, ambielajul este o solutie foarte buna si s-a dovedit in timp foarte fiabil.Pentru un motor care lucreaza la turatii mari este de preferat sistemul pe cuzineti. La motoarele rusesti cuzinetii cad de bun ce este materialul din care sunt facute piesele sau din cauza exploatarii necorespunzatoare. La o japoneza de ce nu cad?... Ambielajul nu este neaparat o solutie invechita.Harley face motoarele pe ambielaj de exemplu si in 2006, deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 Ural are ungere combinata, rolele de la ambielaj se ung fara presiune, restul componentelor motorului se ung fortat cu pompa de ulei.Pentru turatii mari este mai bun vibrochenul cu conditia ca materialele sa fie de calitate, altminteri ambielajul e mai rezistent... Pentru motoarele care functioneaza la turatii relativ reduse, in conditii grele si care trebuie sa mearga mult si bine, ambielajul este o solutie foarte buna si s-a dovedit in timp foarte fiabil.Pentru un motor care lucreaza la turatii mari este de preferat sistemul pe cuzineti. La motoarele rusesti cuzinetii cad de bun ce este materialul din care sunt facute piesele sau din cauza exploatarii necorespunzatoare. La o japoneza de ce nu cad?... Ambielajul nu este neaparat o solutie invechita.Harley face motoarele pe ambielaj de exemplu si in 2006, deci...sorry, nu am o poza mai concludenta decat pe hartie.. Daca aveai un DR sau GS si gaseai ambielaj complet nou la 300 de Euro il luai fara sa stai pe ganduri si te si bucurai ca l-ai gasit ieftin... Si astea nu sunt motoare de epoca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 @Cios: in sine vibrochenul este rezistent si tine mai bine la solicitari decat ambielajul (la folosirea cu atash greu in sarcina), e normal ca doar ala e facut din bucati. De-aia existe Dnepr militar si nu Ural militar (exceptand modelul 750), pentru ca daca ansamblul e facut din piese bune (supremul Dnepr MB650) solutia e superioara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 (editat) Corect, ambielajele se ung cu debit, nu cu presiune de ulei (scuzata-mi fie exprimarea), adica pompa (de joasa presiune dar de debit bun) baga ulei la ambielaj, la culbutori etc. Iar ambielajele se folosesc FOARTE mult in prezent la orice are 1-2 cilindri, de capacitate mica-medie (tot ce este in 2T si 4T de 125-600, gen enduro, utilitare), rezistenta fiind exceptionala. Iar despre cum ajunge uleiul in motor....de la pompa pleaca niste canale prin bloc...prin ambielaj, apoi niste jeturi de ulei fac ungerea (fara presiune). uite aici... http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/...slauf/index.htm Editat Ianuarie 17, 2006 de cristi-mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 bine ca am deschis topicu' asta , ca habar nu aveam de cateva chestii din ce s-a scris pana acum! .... adika DR-UL ARE AMBIELAJ? DREACI HABAR NU AVEAM... mai scrieti , ca devine interesant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.