Sari la conținut

Ajutati-ma !


axi
 Share

Postări Recomandate

Deci..

Am un prieten in oras, ce aro o Honda MVX250, SI CAREIA I S-A STRICAT aprindere.(ARSA)

A tot incercat cu tot felul de aprinderi , dar nici una nu putea sa faca fata turatilor...(14 MII TURE)

Problema este ca hondita este bicilindrica..

Eu i-am sugerat sa puna aprindere de Jawa ts electronica.....

Problema este ca eu n-am vazut aprinde electronica de Jawa, numai din auzite...

Va rog dati-mi sugestii, si idei, eventual o alta aprindere sau ceva........

Pacat de hondita aceea...

Multzam!1

 

Su ma gandeam la o aprindere de ij jupiter...nu?

Editat de axi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici - www.transmic.net

Este descrisa exact situatia asta. Ai o motocicleta, la care se arde CDI-ul.

Fiind asa de veche, e posibil ca sa nu mai gasesti nici pe comanda aprindere originala. Acuma.. teoretic, ar putea merge o aprindere de la orice motocicleta de 125cmc in doi timpi. Nu e nici o problema daca motocicleta are doi cilindri, fiind in 4 timpi, o scanteie se va da "in gol", iar CDI-ul va putea sa gestioneze cum trebuie avansul variabil. Asta este de fapt problema care nu se poate rezolva cu una cu doua. Cealalta alternativa, la care lucrez eu unu acum, sa pun pe simson, este refacerea modulului de avans variabil folosind un microcontroler si de asemenea refacerea modulului de forta, de "atacare" a bobinei/bobinelor de inductie. Oricum, varianta asta e mare consumatoare de timp si ramane supusa riscului proiectarii "in spatele blocului".

 

Deci asta sa caute o aprindere de motocicleta de 125cmc, "civilizata", adica gen honda nsr125, aprilia rs 125. Motoarele astea sunt facute sa duca pana la 14.000 de ture, deci si aprinderea e facuta sa gestioneze avansul pana la turatia respectiva. Asa... montajul aprinderii - se va folosi ca semnal senzorul de pe honda. Iesirea cdi-ului insa va trebui sa atace o bobina de inductie cu masele separate. Nu stiu cum este deja bobina de inductie pe motocicleta, daca lucreaza deja pe principiul "scanteie pierduta" sau nu. Deci - bobina de inductie pentru "scanteie pierduta" are separate total circuitul primar de circuitul secundar. Capetele bobinajului secundar merg fiecare la cate o bujie. Astfel, tensiunea inalta se inchide de la electrodul central al unei bujii, prin masa, la electrodul central al celei de-a doua bujii, apoi la celalalt capat al bobinei de inductie. In felul asta vei avea SIGUR scanteie simultan la ambele bujii (un piston va fi pe compresie - bujie utila, celalalt pe evacuare - scanteia pierduta). ATENTIE - o bobina de inductie normala are deja secundarul cu unul din capete legat la masa. Deci daca te duci cu acelasi fir la ambele bujii, cele doua bujii vor lucra in "paralel". Rezistenta spatiului de aer de pe bujia care e pe evacuare va fi mai mica - scanteia va fi furata toata aici, dincolo nu mai ai scanteie, deci nu va merge.

 

 

PS : daca vrea sa vanda motoreta, sa zica un pretz :laugh: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm... doi timpi, doi cilindri. Trebuie vazut, analizat bine cum este in momentul de fata aprinderea. Cati senzori sunt cititi, cate bobine are s.a.m.d. S-ar putea sa mearga si aici "scanteia pierduta", in ideea ca benzina nu se aprinde daca nu e comprimata, dar nu stiu sigur. In cel mai rau caz trebuie doua aprinderi (de 125cmc) eventual montat inca un senzor care sa citeasca magnetul de pe volanta, la 180 de grade, dar e o solutie destul de "chinuita". In cazul asta cea mai facubila varianta ramane aia cu microcontrolerul, capabil sa dea doua scantei la o rotatie de volanta (masoara timpul intre doua semnale de senzor si mai da o scanteie la jumatatea acestei perioade, pe langa scanteia data la semnalul propriu-zis). Desigur, ambele scantei au avansul gestionat in functie de turatie.

 

un motor civilizat de 250 in doi timpi este o adevarata "bestie", teoretic ar trebui sa bata un 600cmc in doi timpi (pe langa capacitatea de a arde benzina in cantitate dubla fata de 4t, piesele motorului sunt mult mai usoare, deci urca mai repede in turatie, de asemenea masa intregii motociclete e mai mica, deci demarajul e mai bun).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca merge aprindere de Jawa TS, sigur merge si cea de Trabant. Cauta o aprindere full electronica de trabi si s-a rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea stiu ce sa zic, nu inteleg cum a mers hondita respectiva cu aprinderea de IJ. Probabil s-a ars doar modulul de inalta tensiune, iar modulul de avans variabil este independent.

 

Uite ce am gasit pe net despre Honda MVX 250 :

engine : 249cc, water cooled, 90 grade v3, 2 stroke

bore X stroke : 47 X 48 mm

 

47 x 48 inseamna (47/2)*(47/2)*3.14*48 = 83,235 cmc

250cmc / 83,235cmc = 3 (cilindri)

Ori modelul e altul, ori 90 grade v3 inseamna altceva...

 

Asta inseamna ca motocicleta are 3 cilindri (ce inseamna v3 insa nu mi-e clar),

deci toata teoria cu inlocuirea cdi-ului de la o monocilindrica pica.

 

Daca insa motocicleta mai merge cat de cat, inseamna ca modulul de avans este inca functional si doar partea de forta catre bobine este dusa, caz in care merge intr-adevar orice "aprindere electronica cu led", vreo 3 bucati asa probabil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e MVX250 are trei cilindri in V (2+1) si a fost facuta numai pentru piata japoneza pentru doi ani. Honda, cred incearca sa uite ca a facut-o. E una din cele mai problematice motociclete facute de Honda cu fiabilitate foarte scazuta.

Poate este NS250R MC11 si atunci chiar merita sa incerci s-o faci.

Daca stii cand a fost facuta, 1982 - 1984 pentru MVX250 si 1985 - ... pentru NS250R poate o scoatem la cap.

Oricum 14000 de rpm e numai pe ceas. Motoarele trebuie sa fi fost capabile de circa 10000 rpm pentru vremea aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh: ...al tau mere....al meu nu?

:moto:

 

Raspunsul era pentru AXI si nu avea nici o legatura cu tine.

Te-ai bagat singur in seama in postul omului si ca de obicei ai dat cu mucii in fasole. Sincer te gasec infantil si lipsit de substanta ca si raspunsurile tale, iar daca ai ceva de spus da un mesaj privat, nu te mai ocupa de mesaje neinteligibile prin posturile altora.

 

Scuze AXI ca m-am folosit de postul tau sa-i raspund D-lui Manuel, dar se pare ca nu a inteles ca tu ai nevoie de o mana de ajutor nu de aberatiile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, o iau in calcul la modul serios, dar deocamdata nu pot sa imi incalc principiul "maxim o motocicleta la un moment dat", deci ar trebui sa vand Simsonul mai intai. Cum insa nu cred ca e cineva interesat de ceva "high-tech" de genul aprindere CDI cu microcontroler :laugh: , sper sa fac rost de un platou de avans centrifugal original si sa-i refac aprinderea clasica, apoi il pun la vanzare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul era pentru AXI si nu avea nici o legatura cu tine.

Te-ai bagat singur in seama in postul omului si ca de obicei ai dat cu mucii in fasole. Sincer te gasec infantil si lipsit de substanta ca si raspunsurile tale, iar daca ai ceva de spus da un mesaj privat, nu te mai ocupa de mesaje neinteligibile prin posturile altora.

 

Scuze AXI ca m-am folosit de postul tau sa-i raspund D-lui Manuel, dar se pare ca nu a inteles ca tu ai nevoie de o mana de ajutor nu de aberatiile lui.

 

 

ce privat?

pe fata !!

dupa cum am mai zis buni la vorbe sunt multi,practic..varza!!

pe privat,,,pe fata!! :laugh: dute la om pune mina pe fiare si ajuta-l

k asa prin vorbe mai rau ii faci inima rea mai ales daca omu nu le are cu mecanica...mestereala..

aaa...io sunt rau k ma iau de tine?

da tu cind te dadeai mare k ce mesterisem io nu era bun...adik DIRECT nu a fost bun...

io am avut curaju sa pun poze ...nu am vrut sa ma dau mare...sau sa fac afacere...

 

tu ai pus poze?filmuletz?

 

Scuze AXI ca m-am folosit de postul tau sa-i raspund D-lui CZU dar se pare ca nu a inteles ca tu ai nevoie de o mana de ajutor nu de aberatiile lui.....simplu..copy /paste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce privat?

pe fata !!

dupa cum am mai zis buni la vorbe sunt multi,practic..varza!!

pe privat,,,pe fata!! :moto: dute la om pune mina pe fiare si ajuta-l

k asa prin vorbe mai rau ii faci inima rea mai ales daca omu nu le are cu mecanica...mestereala..

aaa...io sunt rau k ma iau de tine?

da tu cind te dadeai mare k ce mesterisem io nu era bun...adik DIRECT nu a fost bun...

io am avut curaju sa pun poze ...nu am vrut sa ma dau mare...sau sa fac afacere...

 

tu ai pus poze?filmuletz?

 

Scuze AXI ca m-am folosit de postul tau sa-i raspund D-lui CZU dar se pare ca nu a inteles ca tu ai nevoie de o mana de ajutor nu de aberatiile lui.....simplu..copy /paste

Bai nu va mai certati

MAI BINE AJUTAT-IL PE PRETENUL MEU SA SI-O VANDA (honditza) :( :laugh:

Oricum mersi pt parerile voastre

pana la urma exista aprindere electronica de jawa TS?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai nu va mai certati

MAI BINE AJUTAT-IL PE PRETENUL MEU SA SI-O VANDA (honditza) :moto: :laugh:

Oricum mersi pt parerile voastre

pana la urma exista aprindere electronica de jawa TS?

 

 

intra pe mesenger :manu_dah

 

sa iti arat bobina( live ) de jawa de la aprindere el...o am in casa k omu a reusit sa o arda..

senzoru e bun si e pe mot ...

 

alipit de bobina are un compartiment mic dreptunghiular in care este aprinderea,montajul el,astupat cu rasina,din el iese 2 fire pt plus si senzor.

aprinderea e orig de jawa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Ok, o iau in calcul la modul serios, dar deocamdata nu pot sa imi incalc principiul "maxim o motocicleta la un moment dat", deci ar trebui sa vand Simsonul mai intai. Cum insa nu cred ca e cineva interesat de ceva "high-tech" de genul aprindere CDI cu microcontroler :finger: , sper sa fac rost de un platou de avans centrifugal original si sa-i refac aprinderea clasica, apoi il pun la vanzare.

 

Parerea mea e ca inainte sa-ti scoti Simsonul la vanzare sa iei legatura cu Radu (proprietarul Hondei). Numere de tel. trebuie sa aiba Axi si probabil o sa ti le trimita prin PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...