raca_teo Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Am o problema cu rabla. Cand acul de la temperatura ajunge la antepenultima liniuta(foarte aproape de punctul in care porneste ventilatorul de la radiator), apa din circuit este aruncata pe la dopul vasului de exapansiune. Garnitura de chiuloasa e buna(ieri am schimbat-o si tot la fel face). Ce ar putea fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Am o problema cu rabla. Cand acul de la temperatura ajunge la antepenultima liniuta(foarte aproape de punctul in care porneste ventilatorul de la radiator), apa din circuit este aruncata pe la dopul vasului de exapansiune. Garnitura de chiuloasa e buna(ieri am schimbat-o si tot la fel face). Ce ar putea fi? TERMOSTAT BLOCAT,RADIATOR INFUNDAT,POMPA DE APA STRICATA,GARNITURA CHIULOASA ARSA,CHIULOASA FISURATA,ALEZAJ SI COPRESIE MAI MARE A CILINDRULUI PRIN KIT DE CILINDREE MAI MARE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raca_teo Postat Mai 6, 2009 Autor Share Postat Mai 6, 2009 TERMOSTAT BLOCAT,RADIATOR INFUNDAT,POMPA DE APA STRICATA,GARNITURA CHIULOASA ARSA,CHIULOASA FISURATA,ALEZAJ SI COPRESIE MAI MARE A CILINDRULUI PRIN KIT DE CILINDREE MAI MARE Termostat nu are( probabil vechiul proprietar l-a dat jos si a uitat sa-l puna la loc). Voi da comanda de unul zilele astea. Apa circula normal pana cand motorul ajunge la acel punct, deci radiatorul nu prea are cum sa fie infundat Pompa de apa m-am gandit si eu ca este, dar nu imi dau seama de ce nu face tot timpul chestia asta. Garnitura e noua asa ca nu vad cum sa fie arsa Chiulasa nu sunt sigur dar nu vad cum s-ar putea fisura. Presupun ca daca ar fi asta s-ar intampla lucruri mult mai grave cu motorul. Cilindrul e standard. N-a fost alezat iar compresia e in parametrii normali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Daca ai avea pompa de apa stricata/blocata , atunci nu ti-ar arunca apa afara , deoarece nu si-ar face circuitul. daca ti-e cald radiatorul inseamna ca apa isi face circuitul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raca_teo Postat Mai 6, 2009 Autor Share Postat Mai 6, 2009 Daca ai avea pompa de apa stricata/blocata , atunci nu ti-ar arunca apa afara , deoarece nu si-ar face circuitul. daca ti-e cald radiatorul inseamna ca apa isi face circuitul. Am precizat ca apa circula. Totul e ok pana cand motorul ajunge la o temperatura mai maricica. Sunt destul de disperat. Toata vara trecuta a trebuit sa fiu super prudent sa nu imi sara acul mai sus de punctul respectiv. Deja devine stresant. Va rog sa ma ajutati! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Am o problema cu rabla. Cand acul de la temperatura ajunge la antepenultima liniuta(foarte aproape de punctul in care porneste ventilatorul de la radiator), apa din circuit este aruncata pe la dopul vasului de exapansiune. Garnitura de chiuloasa e buna(ieri am schimbat-o si tot la fel face). Ce ar putea fi? Orice vehicol care are ventilator pe radiator are si termostat,obligatoriu din fabrica..Daca nu ai circuitul acesta electric,ventilator-termocupla,dar ai ventilatorul se poate face o comanda manuala pentru pornirea ventilatorului atunci cand iti creste temperatura.Nu e mare lucru,un intrerupator pe ghidon sau unde ti-e la indemana,un cablu 2x0,5mm pe care il pozezi cat mai bine legandu-l cu fasete sau banda de izolat.Neaparat o siguranta pe circuitul ventilatorului.Daca ai termocupla pe radiator da-o jos si verifica-o.Cu un aparat de masura se poate verifica functionalitatea ei,atat la cald (circuit normal inchis) cat si la rece(circuit normal deschis).Daca simti caldura la radiator inseamna ca ai circuit bun,dar din cauza termocuplei nu ai racire.Fa asa pana iti rezolvi problema ca sa mearga in mod automat.Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Orice vehicol care are ventilator pe radiator are si termostat,obligatoriu din fabrica..Daca nu ai circuitul acesta electric,ventilator-termocupla,dar ai ventilatorul se poate face o comanda manuala pentru pornirea ventilatorului atunci cand iti creste temperatura.Nu e mare lucru,un intrerupator pe ghidon sau unde ti-e la indemana,un cablu 2x0,5mm pe care il pozezi cat mai bine legandu-l cu fasete sau banda de izolat.Neaparat o siguranta pe circuitul ventilatorului.Daca ai termocupla pe radiator da-o jos si verifica-o.Cu un aparat de masura se poate verifica functionalitatea ei,atat la cald (circuit normal inchis) cat si la rece(circuit normal deschis).Daca simti caldura la radiator inseamna ca ai circuit bun,dar din cauza termocuplei nu ai racire.Fa asa pana iti rezolvi problema ca sa mearga in mod automat.Bafta! Mai vin cu o complectare ,esentiala dealtfel! Orice vehicol care are ventilator pe radiator are si termostat,obligatoriu din fabrica..Daca nu ai circuitul acesta electric,ventilator-termocupla,dar ai ventilatorul se poate face o comanda manuala pentru pornirea ventilatorului atunci cand iti creste temperatura.Nu e mare lucru,un intrerupator pe ghidon sau unde ti-e la indemana,un cablu 2x0,5mm pe care il pozezi cat mai bine legandu-l cu fasete sau banda de izolat.Neaparat o siguranta pe circuitul ventilatorului.Verifica si ventilatorul daca functioneaza.Daca ai termocupla,scoate cele doua fire,uneste-le si pune contactul.Trebuie sa porneasca odata cu contactul.Daca nu vezi siguranta ,daca e ok,si tot nu merge verifica tensiunea la intrare in ventilator,daca este si nu merge,arunca-l,altul la rand.Daca ai termocupla pe radiator da-o jos si verifica-o.Cu un aparat de masura se poate verifica functionalitatea ei,atat la cald (circuit normal inchis) cat si la rece(circuit normal deschis).Daca simti caldura la radiator inseamna ca ai circuit bun,dar din cauza termocuplei nu ai racire fortata..Fa asa pana iti rezolvi problema ca sa mearga in mod automat. ATENTIE:Verifica si nivelul de lichid de racire sa fie radiatorul plin.Faci asa:desfaci busonul la rece,pornesti motorul si te uiti daca apa face circuitul,asta dupa ce se incalzeste putin.Complectezi pana sus daca nu ai lichid de racire suficient.Se intampla cazuri cand nu ai lichid de racire si sa patesti ce ai patit tu,motorul se supraincalzeste.Daca nu ai lichid,dupa ce complectezi,full ,uita-te pe circuit ca sa nu ai cumva scapari(la imbinari,furtune sparte,etc).La capacul de la vasul de expansiune trebuie sa fie prevazuta o supapa de refulare in caz de suprapresiune.daca nu ai capac corespunzator schimba-l.Din cauze accidentale poti sa ai probleme cu asta daca capacul nu are asa ceva.Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raca_teo Postat Mai 6, 2009 Autor Share Postat Mai 6, 2009 Orice vehicol care are ventilator pe radiator are si termostat,obligatoriu din fabrica..Daca nu ai circuitul acesta electric,ventilator-termocupla,dar ai ventilatorul se poate face o comanda manuala pentru pornirea ventilatorului atunci cand iti creste temperatura.Nu e mare lucru,un intrerupator pe ghidon sau unde ti-e la indemana,un cablu 2x0,5mm pe care il pozezi cat mai bine legandu-l cu fasete sau banda de izolat.Neaparat o siguranta pe circuitul ventilatorului.Daca ai termocupla pe radiator da-o jos si verifica-o.Cu un aparat de masura se poate verifica functionalitatea ei,atat la cald (circuit normal inchis) cat si la rece(circuit normal deschis).Daca simti caldura la radiator inseamna ca ai circuit bun,dar din cauza termocuplei nu ai racire.Fa asa pana iti rezolvi problema ca sa mearga in mod automat.Bafta! Am pus termocupla la buton si e ok dar neavand termostat tot trebuie sa ma joc cu ea on-off ca motorul sa nu scada sub temperatura normala de functionare. E destul de enervant. In plus vreau sa-l vand anul acesta si nu prea pot sa-l dau in conditiile astea. Vreau sa-l fac sa mearga in modul in care a fost conceput. Oricum faptul ca imi arunca apa din vas nu prea are treaba cu termocupla sau cu termostatul, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Am pus termocupla la buton si e ok dar neavand termostat tot trebuie sa ma joc cu ea on-off ca motorul sa nu scada sub temperatura normala de functionare. E destul de enervant. In plus vreau sa-l vand anul acesta si nu prea pot sa-l dau in conditiile astea. Vreau sa-l fac sa mearga in modul in care a fost conceput. Oricum faptul ca imi arunca apa din vas nu prea are treaba cu termocupla sau cu termostatul, nu? Verifica lichidul.Complecteaza full daca nu este,fa o tura si controleaza iar.Daca scade precis se pierde pe undeva dupa cum a spus cineva mai sus.S-ar putea sa fie si pompa problema.In fine,sa inteleg caci radiatorul e originalul.Trebuie atunci sa aiba si un orificiu pentru termocupla.Cauta si schimb-o.Poate ai doar un surub acolo.Vezi si uleiul cum iti este daca ajungi la concluzia ca pierzi lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) Bre pai apa ta... cred ca dispare... dupa cum zici... ) poate se trage la genunchi... ) grija mare Eu vad problema cam asa ... sistemul de racire in schema logica este cel din poza... aprox ptr totate motocicletele... exceptii sunt...(nu schimb macazul fara rost) Dar in principiu daca apa iti iese in vasul de expansiune tre sa schimbi capacul de la radiator. El are rolul de supapa cu dublu sens... cand apa este incinsa ... de dilata creeaza presiune in radiator si supapa lasa excesul sa iasa in vasul de expansiune. Presiunea aproximativa la care deschide supapa este de 0.95-1.25Kg/cm2. Se prea poate ca arcul capacului sa fie uzat sau supapa sa fie defecta, blocata... etc. Cand apa din radiator se raceste... vacuumul creat suge apa din vasul de expansiune inapoi in radiator. Recomandare: Daca cumva ai schimbat recent lichidul de racire... nu mixa pordusele diferitilor fabricanti... se prea poate sa nu fie compatibile... eviti sa dai de alte probleme. Cele Bune. Lasa pompa si alte marafeturi ca n-are treaba. Editat Mai 7, 2009 de CaptainBusa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Termostat nu are( probabil vechiul proprietar l-a dat jos si a uitat sa-l puna la loc). Voi da comanda de unul zilele astea.Apa circula normal pana cand motorul ajunge la acel punct, deci radiatorul nu prea are cum sa fie infundat Pompa de apa m-am gandit si eu ca este, dar nu imi dau seama de ce nu face tot timpul chestia asta. Garnitura e noua asa ca nu vad cum sa fie arsa Chiulasa nu sunt sigur dar nu vad cum s-ar putea fisura. Presupun ca daca ar fi asta s-ar intampla lucruri mult mai grave cu motorul. Cilindrul e standard. N-a fost alezat iar compresia e in parametrii normali. pai daca nu ai termostat atunci cum iti porneste tie termocupla??? parerea mea e ca tie iti indica temperatura aiurea si cand zici tu ca la antepenultima liniuta defapt temp reala e muuult peste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) pai daca nu ai termostat atunci cum iti porneste tie termocupla???parerea mea e ca tie iti indica temperatura aiurea si cand zici tu ca la antepenultima liniuta defapt temp reala e muuult peste Bre vorbiti numai tampenii... Termostatul e Mecanic... e o valva care se ridica si e tinuta presata pe scaunul ei de un arc. Ea deschide si inchide un circuit... mai mult sau mai putin... Sa-i zicem Regulator de debit... Nu are nimic electric. Termocupla ventilatorului... da semnal ventilatorului si e montata pe radiator.... aia e o rezistenta care da valori diferite in functie de temperatura lichidului din radiator. Mai e si senzorul de temperatura de pe motor care face acelasi lucru... in ceea ce priveste semnalul dat. Puneti mana pe carte Bre... "cetiti"... Daca nu ai termostat... cumpara unul... si monteaza-l... e ff importanta functionarea lui in sistemul de racire... God speed. Editat Mai 7, 2009 de CaptainBusa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Vezi cand motorul e rece sa nu ai depasit nivelul apei in vasul de expansiune... de preferat sa fie undeva intre minim si maxim... daca e mai mult de max... dreneaza-l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryan Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Si eu am patit fenomenul la zzr-ul meu.cand se infierbanta apa imi dadea afara.Problema venise de la o termocupla montata la radiator.sarise papucelul care facea contact. dar s-a mai scris Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) Baga un termostat nou si vezi dupa aia. Cum astept sa-ti mearga motorul normal cand apa crcula in voie acolo. La 82C la Busa Termostatul deschide 2mm... la 100C in jur de 8mm debitul de apa care iese din galeriile de racire e ajustat de termostat. E normal sa-ti iasa apa in vas... ca doar fierbe.... Vezi ca poti cala motorul. Editat Mai 7, 2009 de Reaper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Bre vorbiti numai tampenii... Termostatul e Mecanic... e o valva care se ridica si e tinuta presata pe scaunul ei de un arc. Ea deschide si inchide un circuit... mai mult sau mai putin... Sa-i zicem Regulator de debit... Nu are nimic electric.Termocupla ventilatorului... da semnal ventilatorului si e montata pe radiator.... aia e o rezistenta care da valori diferite in functie de temperatura lichidului din radiator. Mai e si senzorul de temperatura de pe motor care face acelasi lucru... in ceea ce priveste semnalul dat. Puneti mana pe carte Bre... "cetiti"... Daca nu ai termostat... cumpara unul... si monteaza-l... e ff importanta functionarea lui in sistemul de racire... God speed. ok, scuze de greseala. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 la unele turisme lipsa termostatului duce la fierbere dar atentie si la supapa de siguranta 0,8 presiune in instalatia de racire! atentie si daca radiatorul este curat atat la interior cat si la exterior mai departe poate fi altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raca_teo Postat Mai 7, 2009 Autor Share Postat Mai 7, 2009 la unele turisme lipsa termostatului duce la fierbere dar atentie si la supapa de siguranta 0,8 presiune in instalatia de racire! atentie si daca radiatorul este curat atat la interior cat si la exterior mai departe poate fi altceva! Supapa de siguranta? N-am auzit de asa ceva. Ce face? Este supapa de la capacul vasului de expansiune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Mai vin cu o complectare ,esentiala dealtfel! Orice vehicol care are ventilator pe radiator are si termostat,obligatoriu din fabrica..Daca nu ai circuitul acesta electric,ventilator-termocupla,dar ai ventilatorul se poate face o comanda manuala pentru pornirea ventilatorului atunci cand iti creste temperatura.Nu e mare lucru,un intrerupator pe ghidon sau unde ti-e la indemana,un cablu 2x0,5mm pe care il pozezi cat mai bine legandu-l cu fasete sau banda de izolat.Neaparat o siguranta pe circuitul ventilatorului.Verifica si ventilatorul daca functioneaza.Daca ai termocupla,scoate cele doua fire,uneste-le si pune contactul.Trebuie sa porneasca odata cu contactul.Daca nu vezi siguranta ,daca e ok,si tot nu merge verifica tensiunea la intrare in ventilator,daca este si nu merge,arunca-l,altul la rand.Daca ai termocupla pe radiator da-o jos si verifica-o.Cu un aparat de masura se poate verifica functionalitatea ei,atat la cald (circuit normal inchis) cat si la rece(circuit normal deschis).Daca simti caldura la radiator inseamna ca ai circuit bun,dar din cauza termocuplei nu ai racire fortata..Fa asa pana iti rezolvi problema ca sa mearga in mod automat. ATENTIE:Verifica si nivelul de lichid de racire sa fie radiatorul plin.Faci asa:desfaci busonul la rece,pornesti motorul si te uiti daca apa face circuitul,asta dupa ce se incalzeste putin.Complectezi pana sus daca nu ai lichid de racire suficient.Se intampla cazuri cand nu ai lichid de racire si sa patesti ce ai patit tu,motorul se supraincalzeste.Daca nu ai lichid,dupa ce complectezi,full ,uita-te pe circuit ca sa nu ai cumva scapari(la imbinari,furtune sparte,etc).La capacul de la vasul de expansiune trebuie sa fie prevazuta o supapa de refulare in caz de suprapresiune.daca nu ai capac corespunzator schimba-l.Din cauze accidentale poti sa ai probleme cu asta daca capacul nu are asa ceva.Bafta! Verifica lichidul.Complecteaza full daca nu este,fa o tura si controleaza iar.Daca scade precis se pierde pe undeva dupa cum a spus cineva mai sus.S-ar putea sa fie si pompa problema.In fine,sa inteleg caci radiatorul e originalul.Trebuie atunci sa aiba si un orificiu pentru termocupla.Cauta si schimb-o.Poate ai doar un surub acolo.Vezi si uleiul cum iti este daca ajungi la concluzia ca pierzi lichid. Bre vorbiti numai tampenii... Termostatul e Mecanic... e o valva care se ridica si e tinuta presata pe scaunul ei de un arc. Ea deschide si inchide un circuit... mai mult sau mai putin... Sa-i zicem Regulator de debit... Nu are nimic electric.Termocupla ventilatorului... da semnal ventilatorului si e montata pe radiator.... aia e o rezistenta care da valori diferite in functie de temperatura lichidului din radiator. Mai e si senzorul de temperatura de pe motor care face acelasi lucru... in ceea ce priveste semnalul dat. Puneti mana pe carte Bre... "cetiti"... Daca nu ai termostat... cumpara unul... si monteaza-l... e ff importanta functionarea lui in sistemul de racire... God speed. Nu stiu cum o fi la motorul tau, dar la bmw-ul meu exista un releu ce primeste semnalul de la termocuplu si acest releu porneste si decupleaza ventilatorul de racire. Vezi sa nu ai asa ceva si la tine, ca la fel am patit si eu mergand incet (la o parada sau protest ce-o fi fost, vezi semnatura), mi-a fiert motorul si asta din motiv ca releul respectiv avea prajite in el niste diode, rezistente sau ce or fi fost alea; releul a fost reparat in vreo 10-15 minute de un electronist la un atelier de reparat televizoare etc!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 8, 2009 Share Postat Mai 8, 2009 man, iti da apa afara cand o accelerezi sau si la ralanti? Daca iti da afara cand o accelerezi pt cateva secunde inseamna ca tot de la garnitura de chiulasa este deoarece se creeaza presiune in circuitul de racire, asta se intampla si la rece, nu trebuie sa fie cald motorul, verifica! ...iar termostatul lipsa nu are nicio treaba...pt ca nu e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CaptainBusa Postat Mai 8, 2009 Share Postat Mai 8, 2009 (editat) Bre cititi ce zice... ca inainte de a porni ventilatorul.... ii iese apa in vasul de expansiune. 1. Termocupla... da semnal... unui contactor... dupa aia pleaca ventilatorul... temp de 105C aproximativ. (intram in polemici) 2. deci ajunge la fierbere atunci cand iese din galeriile de racire ale motorului. 3.Debitul nu este regulat de Termostat (ptr ca lipseste cu Desavarsire) 4.Atunci creeaza o suprapresiune in radiator. 5.Iar la 0.8bar... cum spunea un priceput pe aici... se deschide "supapa de siguranta" care lasa fiertura sa iasa in vasul de expansiune. Ce e asa greu de priceput. Baga bre un Termostat nou...Nu e normal sa nu-l ai si motorul sa-ti mearga normal.... Apoi mai vorbim dupa aia. Ale bune. Bre ... daca nu intelegi mecanica .... du-te la service... sau la un priceput... ca asa nu faci decat Valuri... Brain Storming. ) Editat Mai 8, 2009 de CaptainBusa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raca_teo Postat Mai 8, 2009 Autor Share Postat Mai 8, 2009 Deci supapa de siguranta da drumul la apa de la radiator in vas. Am inteles. Inseamna ca si asta e bulita la mine ca apa imi circula tot timpul in vas prin acel furtun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 pana la urma ai identificat problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
coolmosu Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 supapa de siguranta a capacului de radiator este problema mai mult ca sigur . Nu mai etanseaza bine iar cand iti creste presiunea in instalatie da apa afara prin vasul de expansiune.Am avut aceeasi problema si s-a rezolvat cu inlocuirea capacului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raca_teo Postat Mai 15, 2009 Autor Share Postat Mai 15, 2009 N-am identificat problema. Am avut doar grija sa pornesc venitlatorul manual inainte sa se incinga motorul. Capac la radiator nu am. Asa este modelul. O sa incerc sa dau luni comanda de termostat. Mai vedem ce se intampla cand il montez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.