Sari la conținut

Moto Cu Tractiune Integrala!


Postări Recomandate

care va uitati la paris-dakar ati vazut yamaha cu tractune integrala??e super misto! se spune ca poti merge mult mai tare prin curbe deoarece cum pierzi aderenta in spate, trage fata si te scoate. la fel pe teren alunecos sau nsipos. tractiunea pe fata e pneumatica (ca la chestia aia de sparg asfaltul cu ea - pick-hammer). o pompa pozitionta in baia de ulei si actionata de un lant transmite presiunea la roata fata si cupleaza doar atunci cand roata din spate pierde aderenta...

post-7-1073482284_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce stiu eu nu este nici un fel de dozare pentru forta transmisa rotii fata.trege tot timpul la fel,nu doar in momentele grele.solutia e interesanta si se pare ca are suficiente avantaje pentru a se dezvolta ideea.marele dezavantaj imi pare insa greutatea suplimentara adaugata rotii fata, insa e ceva nou.poate peste 10 ani o sa me miram cum puteam sa mergem pe motorete cu tactiune doar spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu reusesc cei de la Yamaha sa se impuna cu prototipul intr-o competitie de gen nu cred ca va intra in productie (pt ca reclama vinde marfa).

Dupa ce reusise sa castige etapa a 2 a (in Spania) Yamaha este pe locul 15 la general (conform Eurosport din 6 ianuarie).

Poate o fi de vina si motorul mai mic de 450 cc si 45 CP, fata de KTM-urile 660 LC 4 Rally Raid si 90 LC 8 care in versiunea de serie au vreo 93 CP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum vad eu problema cred ca e mai degraba hydraulik decat pneumatic. Puterea este mult mai mare pe ulei de cat pe aer si daca era aer nu erau 2 conducte era numai 1 pentru ca aeru nu trebuie recirculat. Eu zic ca 100% E CU ULEI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu reusesc cei de la Yamaha sa se impuna cu prototipul intr-o competitie de gen nu cred ca va intra in productie (pt ca reclama vinde marfa).

Dupa ce reusise sa castige etapa a 2 a (in Spania) Yamaha este pe locul 15 la general (conform Eurosport din 6 ianuarie).

Poate o fi de vina si motorul mai mic de 450 cc si 45 CP, fata de KTM-urile 660 LC 4 Rally Raid si 90 LC 8 care in versiunea de serie au vreo 93 CP

DE UNDE AI SCOS CA WR 450 ARE NUMAI 45 CAI ARE CATRE 57-60

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sistemu este hidraulic desigur.e un sistem de 3 pistonase care imping in angrenaj.e clar ca pt a avea suficienta forta un sistem pt aer trebuia sa fie o pompa f mare.poate ca wr 2x2 are 45 cp :D

oricum ideea e intesesanta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IAR DISCUTAM DE ASTA????

 

http://www.pro-bike.ro/bb/index.php?showtopic=3229

 

http://www.pro-bike.ro/bb/index.php?showtopic=2588

 

Baieti, daca cititi forumul cu atentie o sa descoperiti multe lucruri noi.

Stai usurel nu sari ca telescopu ca noi numa acum am aflat!

S-apoi crezi ca am timp sa citesc toate temele de pe forum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca de asta nu s-a vorbit, se poate si mecanic :D !!!!!!!

daca s-a vorbit ,,,scuze

Sunt curios daca o fi facuta de rusi

post-7-1073653170_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Interesanta ideea. Probabil mai e un lantz pe partea opusa, care aduce rotatia de la roata din spate, de pe o alta foaie pana la un pinion aproape "coaxial" cu cel care se vede langa furca. Numai ca pinionul din stanga nu e legat de asta din dreapta care se vede printr-un ax rigid, ci printr-o bucata de planetara - o articulatie cardanica practic care sa poata transmite miscarea de rotatie in unghi. Mai complicata mi se pare problema compensarii functionarii telescoapelor de pe fatza... Lantul ar avea o bataie variabila destul de mare... chiar nu inteleg cum ai putea face un asemenea intinzator... aaa.. m-am mai uitat o data pe poza. Se pare ca furca fatza e rigida... deci adio suspensii pe fatza...

Hm... la o a doua privire, vad ca pinionul de atac al rotii din fatza este solidar cu furca aia rigida iar lucrul furcii va fi preluat tot de "planetara" respectiva. De fapt "bataia" lantului care vine din spate va fi mult mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima solutie tehnica pare destul de putin fiabila din punct de vedere al conceptului.

 

Retin ca am vazut cu multi ani in urma un alt prototip 2 X 2 la care tractiunea fata era pe cardan, acesta fiind bagat prin unul din tuburile de la furca. Din motor (cutie de viteze) urca un cardan pana la juguri si de acolo printr-un diferential cobora prin telescop sau pe langa, nu mai stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un cumparator aici linga mine :D

e prototip sau daca esti destul de dement poti s-o achizitionezi ?

da si tu un url

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

paris-dakar:

yamaha are 45 de cai pentru ca e modificata pentru raliu iar ktm-urile (660cmc) nu au nici ele mai mult de 50 de cai !!! si asta pentru ca sunt construite special ca sa aiba un cuplu motor mare la turatii mici, altfel mori si cu treapta a l-a printre dune pe acolo...

nu comparati motoarele de serie cu cele 'speciale'. caii putere nu spun mare lucru. mai important este cuplul motor sau torque-ul sau forta de torsiune sau... etc.

yamaha cu tractiune integrala a cazut pe locul 15 acum la paris-dakar (dupa ce s-a aflat pe primul loc in europa) din cauza ca are doar 160 de kg!!!! iar asta e un dezavantaj f mare la etapele de viteza pentru ca nu are stabilitate suficienta in mers... acum e mai clar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei - sitemul a fost dezvoltat de Yam impreuna cu Ohlins si oricum nu e ceva foarte nou !! Prin 1988- 89 - Suzuki a scos un concept -prototip NUDA care era moto de viteza ( ciudatenie mare la vremea aia) si care avea tractiune 2x2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei - sitemul a fost dezvoltat de Yam impreuna cu Ohlins  si oricum nu e ceva foarte nou !!  Prin 1988- 89 - Suzuki a scos un concept -prototip NUDA care era moto de viteza ( ciudatenie mare la vremea aia) si care avea tractiune 2x2.

stiu stiu da eu vreau sa stiu daca se comercializeaza sistemul si unde mi-ar fi de folos prin padurile pe unde mergem noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai spun ei ca te ar ajuta in teren greu(mlastina, namoale) unde spatele se ingroapa in mod normal.trage si fata si te mai ajuta.ma gandesc eu ca la praguri(bolovani,busteni) unde opresti inainte sa asezi roata te ajuta.fata se urca singura, nu tre sa mai impinga spatele.se mai spunea ca ajuta in curba deoarece derapajul e mai usor de controlat, unghiul de ajustare al ghidonului fiind mai mic.tot pe acolo parca se spune ca ajuta si la franarea inainte si in curba, deoarece e mult mai greu sa blochezi fata si sa te versi pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu stiu da eu vreau sa stiu daca se comercializeaza sistemul si unde mi-ar fi de folos prin padurile pe unde mergem noi

 

Hai ca intreb si te sun !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...