Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Sunt convins ca pretul o sa creasca mult. Am mai cautat pe ebay si nu am mai gasit nimic de genul acesta. Oricum, sa termin eu restul modificarilor intai, ca rezervor o sa imi fac singur. Ii fac o vizita unui vechi prieten chopperist la Brasov, si imi face el din aluminiu, si rezervor, si carene si tot ce vreau... E mare meseriash. Pentru cine nu il cunoaste, intrati pe http://www.bastybikes.com/ si o sa va lamuriti de ce e in stare.

Astept incva un raspuns de la tipul care spunea ca face carenele acelea rally, dar vad ca nu mai da nici un semn pe forum...

acu lucrez la matrite

e un proces destul de lung

sper saptamina viitoare sa fie gata prima

voi veni cu poze si preturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru Africani ....

 

Ceva mai oficial.

 

http://www.youtube.com/watch?v=J9tPkA1ojNE...feature=related

 

Pacat ca nu se mai fabrica. Au ales Transalpul sa fie la putere.

 

Nu se va face nici o data nimic comparabil cu AT, indiferent de tehnologie, este si va ramine o legenda.

Cu parere de rau trebuie sa pun africana jos pentru o vreme. Cu toata placerea fantastica de a o conduce aproape zilnic. S-au adunat chestii multe de facut. Improvizatia din Muntenegru trebuie eliminata, chitul nou de lant trebuie pus sus, carena fata consolidata schimbate semnalele rupte si reparate cu atele, etc, etc.

 

Draga RD 04, am mers neintrerupt 3 ani, e timpul pentru un pit stop :D

Mesaj completat

Constatari: toba ruginita rau si chiar gaurita intr-un loc, colierul de prindere pe galerie s-a rupt la demontare de ruginos ce era. O data lantul taiat cu flexul am scos pinionul de la cutie, plin de sute de grame de " argila uleioasa" pe acolo. Kitul era la capatul capatului iesise deja de 2000km din orice posibilitate de reglaj. Nu m-a tinut cine stie ce, nu a ajuns la 30 mii, era DID. Acum voi testa un kit reghina. Mai ramine sa-mi montez un ungator de lant. Va fi cu electrovalva si comandat de la ghidon cu un buton si va unge lantul prin intermediul pinionului mic pentru ca ungatorul sa lucreze protejat sub carcasa pinionului si sa nu am probleme de fiabilitate.

Interesant, desi motorul are clar peste 100 mii km, nu am uzura semnificativa la canelurile axului.

 

Un pont acum pentru cei care au aceeasi problema: crasbarul s-a cam adunat catre motor pe ambele laturi (e de ala stil "petale" si am avut eu grija sa-l ciocanesc :laugh: ) numa iarna asta am tras doua trinte "simetric" manevrind motorul nu destul de tiptil pe gheata. Crashbarul voiam fie sa-l dau jos si sa-l inderpt fie sa-l trag cu ceva masina. Nu trebuie nici una nici alta. Se foloseste un cric hidraulic mic care intra perfect intre "petale" si cilindrul fata pe ambele parti. Normal dupa ce ai dat jos rezervorul. Cu cricul ala se craceste crashul cit consideri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eiii, pan la intalnirea de la nadrag e ready to go! spor la munca

Mesaj completat

ps: rezervorul ala suplimentar de coada s-a dat pe ebay cu 1300 de coco! UAU!

 

acum pe bune, dă-l dracului de rezervor, la ce să dai atâția bani pe el?

de banii aștia îți iei la canistre de nu ai ce sa faci cu ele... plus o damigeană pe post de top case...

sincer, câți ați rămas cu africanele în pană de benzină? cred că nimeni...

Editat de Byk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Dupa cum v-am spus cateva topicuri mai devreme, am inceput pregatirea de sezon la africana recent achizitionata si azi am avut o surpriza enorma cand am desfacut capacul ce protejeaza pinionul fata. Cum vedeti in poza, axul era uzat intr-un mod inimaginabil. Nu avea piulita de siguranta si asta a permis pinionului sa miste liber si sa provoace asa ceva. Ma mir ca n-a cazut pinionul de pe ax.

Acum, musai sa remediez problema si pt asta trebuie sa gasesc un ax (nu mai vb de lucrare). Incep sa scotocesc netul dupa Africane dezmembrate, dar poate aveti si careva din voi informatii unde as gasi piesa.

 

post-39234-1300049476_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mmircea

 

Aia e prima piesa ce o pui in motor ..si ultima care iese la demontare ...pe langa costul axului ... te manca costul garniturilor si altele pana ajungi la el ... plus 100% odata desfacut o sa vrei sa schimbi si mai multe ... si costurile o vor lua in sus rau de tot...

 

In locul tau eu unul l-as suda :laugh: ... centarat bine ...DEGRESAT ( orice ulei /vaselina va ramane vei avea pori in sudura) si cu rabdare in pasi sa nu prajesti semeringul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Dupa cum v-am spus cateva topicuri mai devreme, am inceput pregatirea de sezon la africana recent achizitionata si azi am avut o surpriza enorma cand am desfacut capacul ce protejeaza pinionul fata. Cum vedeti in poza, axul era uzat intr-un mod inimaginabil. Nu avea piulita de siguranta si asta a permis pinionului sa miste liber si sa provoace asa ceva. Ma mir ca n-a cazut pinionul de pe ax.

Acum, musai sa remediez problema si pt asta trebuie sa gasesc un ax (nu mai vb de lucrare). Incep sa scotocesc netul dupa Africane dezmembrate, dar poate aveti si careva din voi informatii unde as gasi piesa.

 

post-39234-1300049476_thumb.jpg

NASOL dar nu e o problema iremediabila! bagi niste banuti in motor/motocicleta dar stii ca nu te mai doare capul muhhhuuulti ani de acum inainte, si mai esti si cu inima impacata ca i-ai vazut matele !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpar parbri z original pt AT RD04 - de principiu il vreau sh, ca sa fie mai ieftin!!

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Dupa cum v-am spus cateva topicuri mai devreme, am inceput pregatirea de sezon la africana recent achizitionata si azi am avut o surpriza enorma cand am desfacut capacul ce protejeaza pinionul fata. Cum vedeti in poza, axul era uzat intr-un mod inimaginabil. Nu avea piulita de siguranta si asta a permis pinionului sa miste liber si sa provoace asa ceva. Ma mir ca n-a cazut pinionul de pe ax.

Acum, musai sa remediez problema si pt asta trebuie sa gasesc un ax (nu mai vb de lucrare). Incep sa scotocesc netul dupa Africane dezmembrate, dar poate aveti si careva din voi informatii unde as gasi piesa.

 

post-39234-1300049476_thumb.jpg

Depinde ce motive mai ai ca sa desfaci motorul. Ca sa schimbi axul ala motorul trebuie facut bucati. Si eu zic sa-l sudezi, multi procedeaza asa. Sudura se poate apoi taia cu flexul si dalta ca sa-l poti scoate la primul motiv de demontare al motorului sau ca sa-i sudezi peste 30 mii km altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doruletz, de miercuri sunt pe-acasa. O sa modific carena de fatza, asa ca nu o sa imi mai trebuiasca parbrizul original. Mai are cateva gauri de 6 in el, si bucata aceea atasata de la parbrizul vechi, e vopsit negru mat, si daca il vrei, e al tau, gratis, asa cum si eu la randul meu l-am primit tot gratis. Nu mai stiu cine mi l-a dat, dar am scris si atunci ca o sa il donez la randul meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps: rezervorul ala suplimentar de coada s-a dat pe ebay cu 1300 de coco! UAU!

 

Am licitat si eu pana la 350 eur :laugh:

 

Un rezervor, dar de RD07 http://cgi.ebay.de/Touratec-43-L-Tank-Hond...=item3cb5c006f7

 

Sunt curios la cati bani se incheie licitatia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu intelec de ce s-a dus asa sus!!! boano vinde cu 800 euro kitul complet!!!wtf, nu inteleg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mmircea

 

 

vin si eu cu o propunere! adk o eventuala solutie.

sa sudezi si sa ai grija sa nu prajesti simeringul este cam sf

dar este o parere , la fel ca si a mea.

mai bine ai prlucra axul . nu se va incalzi asa de tare , oricum nu simeringul este problema ci duritatea axului proprietatile , lui.

asa ca nici una nici alta nu-s tocmai ortodoxe. pentru ca si prin aschiere se indeparteaza stratul de cement care il primeste la final axul, in fabrica.

dar ma gandesc ca dk il prelucrezi adl sa iei "gulerul" acela care a ramas, poti face oricand un pinion :laugh: cu cotele interioare modificate dupa noua situatie. pt pinion vb dk nu ai cu cine cu "red planet"

 

sa ne vedem sanatosi la nadrag!

Mesaj completat

@mmircea

 

 

aolo, ma scuzati , am vazut mai bine poza.

aaaaaaaaa altul nou . nu te juca!

muncesti degeaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare : bascula la rd04 are intre cadru si bascula vreun distantier sau saiba de

plastic? ca la mine n-am gasit nik si la f650 aveam.

 

da, exista un distantier intre cadru si bascula, in partea dinspre lant!!

daca spune-i vineri ti-o masuram!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am desfacut o bascula week-endul asta, dar nu am gasit nimic ca in prima poza!!

doar distantierul pe care il ai si tu montat pe bascula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, cu axul acela nu se mai poate face nimic. O rabotare ulterioara la o cota mai mica cu confectionarea unui pinion corespunzator nu este o solutie, trebuie si cementat si se va uza oricum rapid fiind mai subtire.

Dar deoarece cu axul ORICUM nu se mai poate face nimic, sudarea pinionului este solutia provizorie(1-2 ani). Normal daca pinionul mai tine atita. Se sudeaza electric canelurile de foaia pinionului pe rind. Suduri fierbinti si profunde, nu agataturi. Dupa fiecare sudura ansamblul se raceste complet cu jet de apa de la furtun, asa nu se va decali pinionul si nu se va "duce" simeringul. Cind va fi cazul pinionul poate fi scos relativ usor cu flexul si dalta. Cunosc caz concret care a rezolvat asa, a mai mers un an si din cite stiu a vindut asa motorul, iar noul proprietar a mai mers inca bine merci pina a avut si alte motive sa crape motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, cu axul acela nu se mai poate face nimic. O rabotare ulterioara la o cota mai mica cu confectionarea unui pinion corespunzator nu este o solutie, trebuie si cementat si se va uza oricum rapid fiind mai subtire.

Dar deoarece cu axul ORICUM nu se mai poate face nimic, sudarea pinionului este solutia provizorie(1-2 ani). Normal daca pinionul mai tine atita. Se sudeaza electric canelurile de foaia pinionului pe rind. Suduri fierbinti si profunde, nu agataturi. Dupa fiecare sudura ansamblul se raceste complet cu jet de apa de la furtun, asa nu se va decali pinionul si nu se va "duce" simeringul. Cind va fi cazul pinionul poate fi scos relativ usor cu flexul si dalta. Cunosc caz concret care a rezolvat asa, a mai mers un an si din cite stiu a vindut asa motorul, iar noul proprietar a mai mers inca bine merci pina a avut si alte motive sa crape motorul.

 

 

Sustin si eu parerea colegului Galen cu niste mici rectificari

 

nu suda de nici o culoare pinionul de ax (acolo sant niste jocuri axiale pentru a nu uza prematur axul )

nu suda nici un canel de nici o culoare (foarte greu o sa aflii duritatea materialului tau precum si cel a canelului ) cu atat mai putin continutul de carbon a canelului precum si a axului )

daca vrei sa scoti in final pinionul cu dalta si flexul nu prea cred deoarece pinionul in cel mai rau caz se scoate cu un ciocan de impact invers (poti sa il scoti cu ce vrei tu doar asa iti vei da seama ce jocuri si ce simeringuri strici)

sudura nu se raceste cu apa , iar pentru o sudura cat mai perfecta trebuie aduse ambele piese de sudat la o temperatura egala (sa nu crezi cumva ca e vorba de temperatura ambientala.

 

Nu dau sfaturi pentru ca nu sant fariseu dar daca vrei sa faci o treaba buna si nu in lucru de 3 lei cauta pe e-bay sau pe situri dedicate AT (sant destul de multi italieni care dezmembreaza AT)

 

Spor in toate tu stii cati bani ai si ce cum vrei sa iti repari jucaria.

 

Spor in toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt mmircea:

Mie mi se pare mult mai elegant inlocuirea axului cutiei de viteza. Ma refer la cel in cauza, cel cu pinionul de atac. Este adevarat, trebuie demontat tot motorul. Dar eu zic ca merita munca. O sa trebuiasca scule mai mult sau mai putin speciale (de ex pt demontarea volantei) dar se pot imprumuta sau se poate apela la service-uri. Deasemenea vor trebui inlocuite garniturile de chiulasa. Prin urmare, ca si investitie, va trebui achizitionat axul in cauza, garnituri de chiulasa si timp. Restul garniturilor merg foarte bine confectionate din carton de calendar. Parerea mea e ca o AT merita o astfel de operatie, si nu suduri dubioase si precare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt mmircea:

Mie mi se pare mult mai elegant inlocuirea axului cutiei de viteza.

Vorba unui prieten de-al meu "vorbim vorbe vorbite" ,Pe banii cui sa va face desfacerea si remontarea motorului la loc? te intreb pe tine @andreibelcic, va-ti gindit la citi bani trebe?

@Dracones, inchipueti ca nu-ti permiti sa crapi motorul ,ci doar trebe sa te dai cu fierul, atunci cea mai buna varianta este cea zisa de @Galen si @Criss.

Cind aveam Mobra 50, le sudam pedalele de 3 ori pe an, si tot mergea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as zice ca Africa Twin nu e mobra, asa ca nu merita un asemenea tratament. Ii trebuie schimbata piesa in cauza, ca motocicleta sa isi pastreze statutul de legenda, nu sa o vedem pe marginea drumului, defecta. Cati bani costa daca te lasa in drum? Mai bine facuta bine acasa, si nu ai griji pe drum

Editat de Mociclistu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...