Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor. A venit vremea sa im trag o capra mai .... mare :10:

 

Dominatorul (in dotare in prezent) imi place foarte mult, e ca o jucarie, poti face cu el cam orice,iar pentru mers solo e super. A vazut si alergatura pe plaja, si drum de munte, si autostrada (yuck) si fataiala prin oras la piata,si alergatura pe serpentine etc. Numai ca daca pui si pasager si bagaje la drum lung , nu prea mai tine smecheria. Nu e problema ca nu poate , dar "mi-a ramas mic" , mai ales ca nu sunt tocmai unul din cei 7 pitici X-( Cu parere de rau va trebui sa trec la jucarii mai "de om serios" , adio giumbuslucuri, mers pe o roata samd. :10:

 

...si cum visez la o Africa Twin inca de cand bateam tara cu Jawa , pentru sezonul urmator sunt in cautare de asa ceva.

 

Va rog pe cei care ati avut sau aveti @T , ceva pareri/sugestii/sfaturi. Singurele modele contracandidate la categoria asta de capre vacoase ar fi Super Tenere 750 (2 in linie, nu imi place ) DR BIG (mono, vaca, ceva probleme de fiabilitate). Restul sunt fie prea scumpe, fie prea "italiene" , samd.

 

Din cate stiu AT are unul din cele mai longevive motoare, ajung fara reparatii la rulaje impresionante, si este printre primele alegeri ale oricui se gandeste la a face inconjurul lumii pe 2 roti. Puncte slabe ar fi pompa de benzina si releul de incarcare, iar daca mergi mult ( MULT! ) cu lantul prea strans distrugi iesirea din cutie . ;)

 

Nu cred sa am vre-o problema cu inaltimea , poate cu greutatea in iesiri inafara asfaltului, si aici astept pareri.

 

:finger:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu un Dr Big de vanzare la doar 1900 euro. Tipul vrea sa o stearga din tara din cate stiu eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu un Dr Big de vanzare la doar 1900 euro. Tipul vrea sa o stearga din tara din cate stiu eu.

Unde pot sa-l vad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ti face probleme de inaltimea la sa, nu e cazul.si cu greutatea, nu ti va parea chiar de speriat, nu se "simte" grea motoreta.bafta la cumparaturi.

@ restul...va rog ramaneti la subiect.vanzarile se fac pe privat sau la locul special "amenajat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din modelele mentionate de tine as alege cu siguranta Africa T. Iar ca argumente...

- in momentul aparitiei modelului a facut furori in Paris-Dakar

- este una dintre putinele japoneze care "tine pretul"

- motorul in V

 

Pe teren accidentat nu o sa te joci cu ea la fel de bine, insa la drumuri mai lungi pe asfalt avantajele sunt remarcabile

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ti face probleme de inaltimea la sa, nu e cazul.si cu greutatea, nu ti va parea chiar de speriat, nu se "simte" grea motoreta.bafta la cumparaturi.

@ restul...va rog ramaneti la subiect.vanzarile se fac pe privat sau la locul special "amenajat".

 

Omul cu scame si axe spunea ca intra in preferinte si Dr Big, ei eu stiu unul de vanzare la un pret rezonabil. Cum voiai sa-i zic? Nu stiu daca e la vanzari, omul care-l vinde mi-a zis pe gura.

Off-topic sau nu, poate ii foloseste. Axa, zi ma si tu ca poate iti foloseste. Catallline, nu vezi ca da lumea cu pietre in mine pt ca am vrut sa fac o fapta buna. Of, nu mai e pic de omenie in lumea asta. Luati-mi in pana mea tastele de sub copite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru pont, da-mi te rog ceva detalii pe privat sa nu mai aglomeram forumul.

 

Deocamdata nu se pune problema sa alg intre modelele astea, DEJA AM ALES :10: Africa Twin, deh...am ramas maniac al V-ului dupa ce am avut Guzzi-ul :10: Parerile generale despre Africa Twin le stiu, incerc sa aflu totusi cat mai multe detalii specifice si la obiect, de gen ce sa verific in mod special la cumparare pt modelul asta( inafara de verificarile obisnuite la orice motor) , cum se comporta suspensiile la o folosire on/off.

 

De exemplu la Dominator suspensia e excelenta ,mai buna in opinia mea ca la DR, face fata cu brio chiar la hartoape cu pasager in spate , la Transalp e mai orientata spre strada, iar pe KTM sunt cele mai bune suspensii din cate am vazut vreodata, te cateri si pe pereti :finger:

 

Africa 750 are 2 variante , RD04 (pana in 92) si RD 07 (din 93+). Se pare ca numai cele de dupa 93 sufera de problema pompei de benzina.

 

istoria modelului f bine documentata am gasit-o aici:

 

http://www.cyber-moto.com/africatwin/africa-coloris.htm

 

 

;)

 

 

P.S. Dan Dobrescu este invitat sa intre in discutie , cu o parere avizata. X-( Se vede ca trage cu ochiul de pe userul "Admin" :moron:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

buna alegere

 

 

 

Problemele cu pompa si releul sunt adevarate (releul schimbat la 47.000 km pompa la 47.800km)

In rest... benzina si cam atat (am africanu de anul trecut din vara si am facut cam 7000km pe toate tipurile de teren)

 

ca puncte slabe (din propria experienta): kg sunt cam multe (nu e o problema daca nu esti pui de avicola), daca ai pana pe fata ai cam mult de desfacut, si cam atat

 

puncte forte : motor puternic, trage f bine si la turatii mici, ruleaza lejer cu 140 km/h , racire pe apa (pe off road poti sa mergi cu 3 km/h timp de ore bune chiar daca afara sunt 40 de grade), suspensii bune ( de exemplu dacia de firma chinuita fara mila: 50 -60 km pe ora, africanu meu, proprietate personala, rasfatat toata ziua: 90-100 km/h lejer), si nu in ultimul rand cara ca un magar, toarce ca un motan si ii credincios ca un caine.

 

Fiabilitate... la 50.000 km al meu merge perfect si cunosc caz de african cu 110.000 km care merge perfect

 

DR800 BIG (din experienta mea limitata pe acest model, cativa km) este o motocicleta buna atata tot ca vibreaza cam tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema Twin-ului este pretul ;) parerea mea este ca pretul e mult prea mare tinand cont de anii de fabricatie)motocicleta isi merita banii dar problema este la revanzare!Numai bine! :finger:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema Twin-ului este pretul :10: parerea mea este ca pretul e mult prea mare tinand cont de anii de fabricatie)motocicleta isi merita banii dar problema este la revanzare!Numai bine! :finger:

 

??? pai la revanzare nu-si mai tine pretul? Iar anul de fabricatie chiar nu are asa importanta ca la masini...

 

Am avut RD04 din 1992 si RD03 din 1989, aproape nici o diferenta intre ele ca performante. AT e un motor foarte bun din toate punctele de vedere. Si se poate face si offroad cu el in limitele bunului simt :10: Pe ebay s-a vandut anul trecut un RD03 cu 198000km la bord, din care peste 100000 facuti in Africa. Motorul nu a avut nici o reparatie capitala, cel putin asa zicea vanzatorul. Pretul de vanzare a fost 1900eur, e drept, accesoriile erau destul de multe.

 

Super Tenere, este iarasi un motor bun, chiar daca are 2 cilindrii in linie, fiabilitatea lui este foarte buna. "Buba" la Super Tenere, ca si la TDM850, este releul de incarcare care la modelele de pana in 92 are un "bug". La al meu am pus releu din 1995 ;)

 

Dr. Big nu am avut dar am mers cu asa ceva. Sunet frumos dar dintre toate trei are fiabilitatea cea mai mica. Din cate am inteles CDI-ul cam crapa la ele. E drept ca fiind monocilindric si o eventuala reparatie e mai ieftina decat la ST sau AT. Dintre toate trei are pretul cel mai mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna alegere,mai ales daca ai o inaltime mai mare de 175cm.Motocicleta fiabila,dar sa ai grija cu accesoriile,,extra" montate ulterior ex:incalzire maner,sau far ceata,iti distrug ,,cutia neagra"care cam costa.Cu pompa de benzina .... sa ai mereu benzina in rezervor,mai precis sa nu ramana pompa fara benzina.In rest nu ai treaba.Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema Twin-ului este pretul ;) parerea mea este ca pretul e mult prea mare tinand cont de anii de fabricatie)motocicleta isi merita banii dar problema este la revanzare!Numai bine! :finger:

subscriu in legatura cu pretul.africana este un mit si de aceea cred ca isi tine pretul sus(dar totusi artificial)la capitolul minusuri:frine slabe,putin instabila pe curbe,nu este prea rapida in demaraj.putin cam grea in rest numai de bine.in concluzie o alegere buna,spor la cumparaturi,si sa ne vedem la o tura lunga prin tara

 

 

eu sunt in aceeasi situatie cu tine,am un enduro touring de 650(SUZUKI FREEWIND),si vreau ceva mai mare.eu as vrea ceva de genul Yamaha TDM900,Suzuki V-STROM (DL650-SAUDL1000),Honda VARADERO

post-4687-1140129696_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul motor cu care m-am dat (la ghidon fiind) a fost un African din 2001. Chiar daca prefer nakedurile si speederele, daca ar fi sa iau un enduro touring (pe locul 3 in ordinea preferintelor mele pe categorii) as lua categoric Africanu. Dai un ban, da stii o treaba, parerea mea. Prietenul asta al meu e din Germania si e un aventurier. Twinu ala o vazut Romania, Sardinia, Turcia, Marocu si multe, multe altele. Are zeci de mii de km facuti in toate conditiile posibile si merge bine. Pana acum l-a adus mereu acasa pe prietenul meu. Twin rules!!!

post-8276-1140132465_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

legat de demaraj nu stiu daca e chiar inceata .. datele tehnice dau cam 4.5 secunde de la 0 la 100 .. se poate sa fie incet in raport cu vitezanele , dar e un demaraj decent.

eu cu a mea nu fac mare lucru : la 4500 rotatii sunt in jurul vitezei de 100 ... am mers cu ea maxim 160 (cam 7800 de ture din cele 9000) si motorul nu facea urat , nu vibra, se comporta civilizat (nu stiu daca mai vroia pana la 170 cat zice fabrcantul ca nu am perseverat in a tine acceleratia la mxim). am mers croaziera si la 120 .. la fel .. nici o deosebire fata de 100 ca raspuns al motoretei ...

prin gropi .. durum mai rau decat cel de tara , pe care o dacie il face greu, iar o masina straina care nu e 4X4 nu o bagi de mila, am mers cu 110 ..

 

mai multe detalii dupa prima mie ca sunt inca prea de curand posesorl ei .

este un motor din 1990 inmatriculat prima data in 1992 (am luat teapa cu anul dar sunt multumt de motor), porneste si pe vremea asta (la sub -8, -10 are nevoie de ajutorul bateriei de la masina iar la 0 grade, daca o las nepornita cam o saptamana, doua, porneste putin mai dficil dar de la bateria ei)

trage bine, toarce frumos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut..... Am o Africanca cumparata anul trecut ,are 56000 km si pot spune ca nu are nici o problema. Am auzit ca pretul la plastice te cam rupe la buzunar. dar sper sa nu an nevoie de ele ( sa le cumpar )

In concluzie cred ca este o alegere f. buna . Oricum da iti ei am pt ea tot felul de manuale si scheme de reparatie . Bafta multa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o africana din 2000 cu 14.000 la bord......

Am facut anul trecut cu ea doar 7000 km numai fiindca am de alergat si alte motociclete

Este foarte confortabila, mult mai usoara ca un Varadero, inutil sa vorbesc de fiabilitate.

Am luat-o cu 6000 Euro si o am la vanzare cu 7000....ca i-am pus genti laterale cu suporti Givi, crash bar Givi, manere incalzite si cauciucuri Michelin Anakee - best of the best.

Avantaje....la anul o vand cu acelasi pret. Si nu doar fiindca e fiabila. Ci fiindca este foarte potrivita cu drumurile de la noi (suspensie elastica, frane bune, demaraj si reprize aproape excelente), Varadero e prea mare in oras, seaca pe drumuri de tara, iar altele sunt prea mici. Si pretul si-l tine fiindca e mai cautata decat multe altele. Pot spune ca e o legenda. Am parcat intr-o seara la intrunirea de la Cluj (cea mare) impreuna cu un BMW GS 1150 si o Varadero nou-nouta. O gramada de tipi s-au adunat in jurul ei, aproape nebagand in seama celelelte doua motociclete - care, de altfel, costau dublu....

post-2175-1140202935_thumb.jpg

post-2175-1140203117_thumb.jpg

post-2175-1140203177_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru parerile in cunostinta de cauza si pentru sfaturile primite.

 

C_Stelia, sincer nu inteleg de ce ai dat Africa pentru Supertenere :D

 

Univet, stiu motorul tau , am balit pe langa el anul trecut la intrunire la C-ta cand eram pusi pe ;) si :10: :ok: Totusi inca nu pot visa la unul asa nou. Sper sa gasesc unul bun in varianta RD07 cam 93-95. :finger:

 

Sunt tare curios cum e , ca pana acuma desi m-am dat pe mai multe capre si "vaci" din clasa asta "supersize" , pe Africa nu am avut prilejul. De aia si intreb X-(

 

Intre timp din diverse discutii mi-am ridicat si problema consumului, pentru ca eu nu folosesc motorul numai in WE la plimbari ci mai tot anul peste tot pe unde am treaba. Deci, domnilor, cat papa in conditii de utilizare normala ?

 

 

 

Stiu ca nu ma voi descurca in oras la fel de usor ca pe Domi sau alt monocilindru, dar asta nu cred sa fie o problema. Cred ca e in sfarsit o motocicleta care sa nu-mi fie mica, la 1,85 si 90 de kile :moron: Nu obisnuiesc sa alerg ca nebunul ( la drum lung cel mai comod mi se pare @ 100km/h ), dar totusi vreau ceva care sa raspunda bine la acceleratie de la 100 la 130 sa zicem, cu pasager si bagaje full, cand situatia o cere.

 

 

 

:10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

??? pai la revanzare nu-si mai tine pretul? Iar anul de fabricatie chiar nu are asa importanta ca la masini.....

Depinde cat dai pe el,dar dupa cum merg preturile nu stiu daca isi mai tine pretul.....Sa nu se inteleaga ca am ceva cu posesorii de Africa Twin ;) Numai bine! :finger:

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu visez la un africa twin desi e cam greut 210kg dar din cate am auzit sunt foarte fiabile bat suta de mii de km lejer dar mai degraba inclin spre un bmw 1150 avantajul transmisia cardanica

o sa l iau si pe ala dar deocamdata sunt tanar si mai ma ridic pe o roata :yikes:

Edited by solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,Axa.

 

Ca sa te hotarasti mai usor iti propun sa citesti urmatorul articol dintr-o revista italieneasca:ATvsST

Si daca tot nu esti hotarat, te ajut sa dai o tura pe un XTZ 750,proprietate personala :yikes:

 

 

post-1031-1140541657_thumb.jpg

post-1031-1140541685_thumb.jpg

post-1031-1140541706_thumb.jpg

post-1031-1140541731_thumb.jpg

post-1031-1140541793_thumb.jpg

post-1031-1140541828_thumb.jpg

post-1031-1140541849_thumb.jpg

post-1031-1140541902_thumb.jpg

post-1031-1140541953_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. A venit vremea sa im trag o capra mai .... mare :eek:

 

Dominatorul (in dotare in prezent) imi place foarte mult, e ca o jucarie, poti face cu el cam orice,iar pentru mers solo e super. A vazut si alergatura pe plaja, si drum de munte, si autostrada (yuck) si fataiala prin oras la piata,si alergatura pe serpentine etc. Numai ca daca pui si pasager si bagaje la drum lung , nu prea mai tine smecheria. Nu e problema ca nu poate , dar "mi-a ramas mic" , mai ales ca nu sunt tocmai unul din cei 7 pitici :eek: Cu parere de rau va trebui sa trec la jucarii mai "de om serios" , adio giumbuslucuri, mers pe o roata samd. :yikes:

 

...si cum visez la o Africa Twin inca de cand bateam tara cu Jawa , pentru sezonul urmator sunt in cautare de asa ceva.

 

Va rog pe cei care ati avut sau aveti @T , ceva pareri/sugestii/sfaturi. Singurele modele contracandidate la categoria asta de capre vacoase ar fi Super Tenere 750 (2 in linie, nu imi place ) DR BIG (mono, vaca, ceva probleme de fiabilitate). Restul sunt fie prea scumpe, fie prea "italiene" , samd.

 

Din cate stiu AT are unul din cele mai longevive motoare, ajung fara reparatii la rulaje impresionante, si este printre primele alegeri ale oricui se gandeste la a face inconjurul lumii pe 2 roti. Puncte slabe ar fi pompa de benzina si releul de incarcare, iar daca mergi mult ( MULT! ) cu lantul prea strans distrugi iesirea din cutie . :yikes:

 

Nu cred sa am vre-o problema cu inaltimea , poate cu greutatea in iesiri inafara asfaltului, si aici astept pareri.

 

:yikes:

 

Nu ezita in a-ti face probleme. Africa Tw e alta mancare decat dominatorul. Eu am 1.95 si 95 kg si e cu siguranta ceea ce imi trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru parerile in cunostinta de cauza si pentru sfaturile primite.

 

C_Stelia, sincer nu inteleg de ce ai dat Africa pentru Supertenere :moto:

 

Univet, stiu motorul tau , am balit pe langa el anul trecut la intrunire la C-ta cand eram pusi pe :yikes: si :yikes: :moto: Totusi inca nu pot visa la unul asa nou. Sper sa gasesc unul bun in varianta RD07 cam 93-95. :yikes:

 

Sunt tare curios cum e , ca pana acuma desi m-am dat pe mai multe capre si "vaci" din clasa asta "supersize" , pe Africa nu am avut prilejul. De aia si intreb :eek:

 

Intre timp din diverse discutii mi-am ridicat si problema consumului, pentru ca eu nu folosesc motorul numai in WE la plimbari ci mai tot anul peste tot pe unde am treaba. Deci, domnilor, cat papa in conditii de utilizare normala ?

Stiu ca nu ma voi descurca in oras la fel de usor ca pe Domi sau alt monocilindru, dar asta nu cred sa fie o problema. Cred ca e in sfarsit o motocicleta care sa nu-mi fie mica, la 1,85 si 90 de kile :eek: Nu obisnuiesc sa alerg ca nebunul ( la drum lung cel mai comod mi se pare @ 100km/h ), dar totusi vreau ceva care sa raspunda bine la acceleratie de la 100 la 130 sa zicem, cu pasager si bagaje full, cand situatia o cere.

:eek:

 

Sunt un mare fan Africa Twin,am avut un model din 93,un prieten din Germania are Twin la 160mii km!Cea ce nu-mi place e,lipsa de caluti si cuplu comparand cu celelalte modele de 750,gen Super tenere sau Tdm850.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e grea in afara asfaltului, felicitari pt alegere :yikes:

 

te astept la "liniute" :yikes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

e grea in afara asfaltului, felicitari pt alegere :lol:

 

te astept la "liniute" :D

 

 

:moto: Haide ma BD-ule ,lasa-i pe pustii de pe la sectiunile vecine sa vorbeasca de liniute, liniutele sunt pentru papagali :cheers: , aici la sectiunea de capristi vorbim de liniute cat mai strambe, eventual spre ac de par :P Si niste hartoape nu strica niciodata :baldy:

 

OFFFFF nu mai vine ea vara aia :D

 

Florica, felicitari pentru achizitie, e un pas maaaare peste Jawa :P

 

CBRXX, Radu...multumesc pentru pareri. Stiu ca Africa are 10 cai in minus fata de S-tenere, dar totusi nu vad de ce te-ai plange de cuplu la un V2 :baldy: ...iar TDM-ul e alta mancare de peste, din alt film ... strada all the way.

 

P.S. Se pare ca deocamdata nu gasesc un exemplar in firea lui in Ro si la bani ceva mai decenti decat SF-urile care se vehiculeaza pe aici :baldy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai mah, stii f clar ca atat ST cat si AT tin la pret, supt 3000 slabe sanse :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...