Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Dar mai putin la anvelope cu indice de greutate corespunzator, gen TKC80, KarooT, E09, E10, T63. In definitiv si la urma urmei, C02 e de motocross, adica pt mobre de 100Kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stiu ca am tot postat despre problema mea cu uleiul si cu motorul si am o dilema, sa va dati cu parerea ce ati face in locul meu.

 

In caz ca dupa masurare, motorul va necesita alezare + alte pistoane + segmenti & etc, credeti ca are sens operatiunea asta la o motoreta atat de veche? (pun accentul pe veche pt ca inevitabil va mai trebui sa schimb probabil si pe la suspensii una /alta in viitorul apropiat) si risc sa ajung cu niste costuri prea mari (cel putin prea mari pt mine).

 

Ca sa pun alt motor de RD03 nu fac mare lucru pt ca nu am garantia ca va merge ok si cat va merge (fiind tot 88/89)

 

Sunt curios de motoarele de pe 650 (2000 +) daca se pot monta si ce necesita (adica daca se potrivesc punctele de montare pe cadru/sasiu,cum e cu electrica, CDI-urile). Ca daca e destul de 'straight forward' si nu necesita prea mult sex, ar fi o idee mai buna cu un motor mai nou pe ea, insa daca trebuie prea multe modificari,ajung ca si costuri probabil la prima varianta (cu reparatia motorului original).

 

Ar mai fi ideea sa o dezmembrez (sau sa o dau cu totul asa)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - vezi ca in cazul in care nu pui acelasi tip de motor e posibil sa ajungi la niste costuri si mai mari pentru ca intervine si omologarea idividuala care nu mai stiu cat era,plus ca trebuie sa ai si ceva de la service-ul autorizat care face inlocuirea.

2 - daca tot ai nemultumiri in legatura cu ea (vechime, greutate, putere) de ce dracu' te gandesti sa bagi bani in ea? Mergi asa, pui ulei bun, umbli cu bidonul dupa tine, daca papa si ii dai bice pana nu mai poate. Merita sa vezi si prin dezmembrari, poate gasesti ceva ieftin si care mai duce inca 30-50k km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - vezi ca in cazul in care nu pui acelasi tip de motor e posibil sa ajungi la niste costuri si mai mari pentru ca intervine si omologarea idividuala care nu mai stiu cat era,plus ca trebuie sa ai si ceva de la service-ul autorizat care face inlocuirea.

2 - daca tot ai nemultumiri in legatura cu ea (vechime, greutate, putere) de ce dracu' te gandesti sa bagi bani in ea? Mergi asa, pui ulei bun, umbli cu bidonul dupa tine, daca papa si ii dai bice pana nu mai poate. Merita sa vezi si prin dezmembrari, poate gasesti ceva ieftin si care mai duce inca 30-50k km.

 

M-ai inteles prost, singura nemultumire la ea este masa, dar nu am cum sa o schimb, asa a fost gandita si accept acest neajuns..

 

la faza cu vechimea ma refer ca fiind din 89 si fostii propreitari au avut grija...cum au ''putut'', trebuiesc treptat schimbate si servisate multe (ca la orice mobra veche)...

 

Eu nu-s nemultumit de ea ca e veche, adica stiam ca e din 89 cand am luat-o, nu am aflat acu 2 zile :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - vezi ca in cazul in care nu pui acelasi tip de motor e posibil sa ajungi la niste costuri si mai mari pentru ca intervine si omologarea idividuala care nu mai stiu cat era,plus ca trebuie sa ai si ceva de la service-ul autorizat care face inlocuirea.

2 - daca tot ai nemultumiri in legatura cu ea (vechime, greutate, putere) de ce dracu' te gandesti sa bagi bani in ea? Mergi asa, pui ulei bun (IEFTIN) umbli cu bidonul dupa tine, daca papa si ii dai bice pana nu mai poate. Merita sa vezi si prin dezmembrari, poate gasesti ceva ieftin si care mai duce inca 30-50k km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si uite asa ajunge Africana, motor pentru oameni cu stare, care au un sac de bani sa bage in ea :)

 

Pai asta e, ca nu sunt cu stare si nu vreau sa devina un sac fara fund :)

 

om vedea, pana una alta maine poate bag un Lacul Cuejdel sau Ceahlau, un prim drum lung cu ea, ca mai departe de 120 km de casa n-am fost cu ea inca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat azi jos scutul sa îl îndrept, cu ocazia asta am șters bine dedesubturile doamnei și mi s-a confirmat o banuiala: ca doamna nu mănâncă uleiul ci îl pierde pe undeva. Dovada clara și pe scut și pe cadru. Se prelinge ulei pe la ultimul șurub de la capacul de la ambreiaj, garnitura e noua,totul era curățat și pregătit, nu am nicio explicație și prin urmare nici o rezolvare pertinentă. Dati-va și voi cu părerea.

post-50518-0-65700100-1442585984_thumb.gif

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine nu e fum,nu a fost decât când am răsturnat-o bine pe offroad. Poate totuși nu e așa de scump sa o faci omule. Dacă ai ceva scule,vreun tovarăș cu scule,manualul de service și răbdare, la iarna garantez ca reușești sa o faci. Operațiunile în sine nu sunt rocket science și nici nu necesita scule foarte specializate, cu documentare calumea și cu răbdare poți sa o rezolvi și doar tu cu prietenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat azi jos scutul sa îl îndrept, cu ocazia asta am șters bine dedesubturile doamnei și mi s-a confirmat o banuiala: ca doamna nu mănâncă uleiul ci îl pierde pe undeva. Dovada clara și pe scut și pe cadru. Se prelinge ulei pe la ultimul șurub de la capacul de la ambreiaj, garnitura e noua,totul era poponeataățat și pregătit, nu am nicio explicație și prin urmare nici o rezolvare pertinentă. Dati-va și voi cu părerea.

Renunta la garnitura si pune pasta red/black gasket. Sau si garnitura si pasta. Dar cureti locul de orice urma de ulei.

Poate depistezi locul precis pe unde curge si vezi ce se intampla: adancitura, gunoi, etc.

Schema atasata de tine sugereaza scurgeri la imbinarile carterului, nu la capacul de ambreiaj.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect Andrei,acum am văzut. Am pus garnitura fresh, dintre mecanicii cunoscuț,toți mi-au sugerat ca dacă pun garnitura noua sa curat bine locul și sa nu mai pun silicon. De curs pare sa curgă fix prin/pe la șurubul respectiv. Va trebui oricum sa desfac acel capac pentru ca atunci când am schimbat garnitura nu am mai folosit manualul și au observat colegii în poza pusă de mine cu discurile ca ultimul disc nu e defazat,așa cum e corect, așa ca dacă desfac,o sa verific bine ce e acolo,curat bine garnitura și capacul motor și montez la loc cu un pic de silicon.

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine nu e fum,nu a fost decât când am răsturnat-o bine pe offroad. Poate totuși nu e așa de scump sa o faci omule. Dacă ai ceva scule,vreun tovarăș cu scule,manualul de service și răbdare, la iarna garantez ca reușești sa o faci. Operațiunile în sine nu sunt rocket science și nici nu necesita scule foarte specializate, cu documentare calumea și cu răbdare poți sa o rezolvi și doar tu cu prietenii.

 

Ca sa ma apuc eu (prin absurd) imi trebuie scule,dinamometrica, loc incalzit unde sa stau, etc. Doar n-o sa stau intr-un garaj la 5 grade sa-mi inghete si cacatul sub mine si sa-mi prind urechile...

 

Sculele costa bani, garajul costa si ala bani (chiria). Prietenii sau tovarasi ca sa te ajute moca nu exista. Ok, montat o roata o treaba, da, dar sa stea careva sa te ajute sa-ti faci motorul nu prea (si cel putin nu persoane competente)

 

Operatiunile nu or fi rocket science, dar nu am incredere in mine sau in altii pe care-i stiu sa-mi masoara cotele alea la piston si cilindru si nici eu nu vreau sa invat mecanica (sau sa las pe altul sa invete mecanica) pe motoreta si pe siguranta mea... Ma bag sa mai surubaresc la ea, dar nu la chestii la care n-am indemanare/skill/experienta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

In caz ca dupa masurare, motorul va necesita alezare + alte pistoane + segmenti & etc, credeti ca are sens ...

Cine naiba te-a aburit cu alezarea? Ce alte pistoane... ???

 

Pui segmenți și inele de supape noi și uiți de probleme! Cost aproximativ cu tot cu manopera 1500lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine naiba te-a aburit cu alezarea? Ce alte pistoane... ???

 

Pui segmenți și inele de supape noi și uiți de probleme! Cost aproximativ cu tot cu manopera 1500lei.

 

 

Pai Mihutzz, inainte sa cumper segmenti si inele la supape, nu e bine sa masor cotele la piston/cilindru? ca daca sunt dincolo de cota de service (sau foarte la limita), daca voi pune segmenti pe cota 0 (standard), nu o sa tina mult bucuria...

 

Oricum, nu-i bai, azi mi-am luat amenda pt ITP (900 si ceva de ron), nu pot sa inteleg cum de am uitat sa fac ITP la mobra de cand am luat-o (era expirat de prin 2014). Mi-o merit din plin !

 

Acu distractie la ITP (rar) cu guma spate, care e 140/80 in loc de 130/80 (era pe mobra cand am luat-o si nu e uzata) + ca n am toba stock (dar macare are db killer).

» Post actualizat in 19 Sep 2015 20:27

cateva poze de la o iesire azi...

 

Ce naspa e sa scapi/lasi mobra jos cand e cu plinu facut...e mai grea (masa centralizata sus). Si ca o aliniere a astrelor, ghidonu era bracat spre stanga si a inceput sa-mi curga benzina de pe langa busonul rezervorului si picura fix pe blocul de comenzi din stanga (unde e claxon/semnalizare/faruri) si a curs pe langa manson (intre manson si ghidon) si era f alunecos. Trebuie sa dau cu un spray de contacte bine pe la blocu ala. Benzina sigur nu face bine pe acolo..

 

Am observat cu ocazia scaparii mobrei de azi cat de bune sunt handguard urile alea stock si mansoanele stock...Cat abuz a luat ala stang (toata masa mobrei apasa pe capatul ghidonului de pe are iesise putin mansonu si statea stramb + handguardul care e foarte foarte flexibil,indiferent de gradul de abuz,si revine la forma initiala......Aveam in plan pe viitor sa-mi iau din alea cu aluminiu (ranforsate)...am renuntat la idee.

post-90463-0-52305700-1442694255_thumb.jpg

post-90463-0-31473900-1442694256_thumb.jpg

post-90463-0-13073700-1442694257_thumb.jpg

post-90463-0-95181200-1442694257_thumb.jpg

post-90463-0-64788100-1442694258_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

App de ulei,am completat săptămâna trecută și am plecat 5m cu joja pe scăriță. Rezultat: blugii moto îmbinați în ulei și toată partea dreapta a mobrei... sa zicem doar ca nu îmi fac grija ca partea dreapta va mai rugini vreodată

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei,cum nu,de aia o pun în scăriță, sa nu se piardă și fix ăla a fost motivul pentru care nu am mers mai mult de 5m așa, pentru ca mă jena joja la picior. Dumnezeul Africanelor a vegheat asupra noastră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

handguardul care e foarte foarte flexibil,indiferent de gradul de abuz,si revine la forma initiala......Aveam in plan pe viitor sa-mi iau din alea cu aluminiu (ranforsate)...am renuntat la idee.

Pai au roluri diferite: alea stoc apara mainile de vant iar alea cu aluminiu apara manetele la cazaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei,cum nu,de aia o pun în scăriță, sa nu se piardă și fix ăla a fost motivul pentru care nu am mers mai mult de 5m așa, pentru ca mă jena joja la picior. Dumnezeul Africanelor a vegheat asupra noastră.

 

Asta demonstrează din nou, dacă mai era cazul, ce motociclete proaste sunt africanele. Unde s-a mai pomenit motocicletă să arunce uleiul dacă scoți joja?

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaaaaa, drăcia dracului,mai proasta ca italiencele... la alea nici nu îți faci griji ca face ambreiaju' urat, nu îți faci griji ca mănâncă ulei, ca untdelemn de la bunica găsești pe toate drmurile... eu când o luasem,aveam uleiul la minim,din sărăcie, am mers cu ea așa în toamna aia,n-a zis nici pâs și nici nu a păpat,acum bine ca am concluzionat ca nu papă ci pierde... măcar de pierdea prin partea stângă sa nu îmi mai fac griji cu uns lanțul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu-i bai, azi mi-am luat amenda pt ITP (900 si ceva de ron), nu pot sa inteleg cum de am uitat sa fac ITP la mobra de cand am luat-o (era expirat de prin 2014). Mi-o merit din plin !

 

Daca te ingrijeai sa o inmatriculezi pe numele tau, nu uitai de ITP, erai fortat sa il faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te ingrijeai sa o inmatriculezi pe numele tau, nu uitai de ITP, erai fortat sa il faci.

 

Poor choice of words cu ''ingrijeai'' :)

 

Am trecut-o pe numele meu la finante si urma sa o inmatriculez dar de cand beleaua cu uleiul, nu vreau sa fac iar alta asigurare, sa cheltui bani cu inmatricularea daca nu-s 100% sigur ca o tin.

 

Oricum o greseala de om prost asta cu ITP ul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...