MensSana Postat Mai 22, 2009 Share Postat Mai 22, 2009 Nu am inca tupeu sa ies cu baietii mari, nu ma tin dupa ei si nici nu stiu sa trec pe unde pot trece ei. Nu-s timid, dar nici bolnav... la reflexele, cunostintele si tupeul meu, simt ca nu pot. Prefer sa trec prin toate fazele normale incepatorului de motocross inainte sa ridic 2 degete si sa ma milogesc de tatici sa ma ia cu ei la Buzau sau la alte nebunii. Dar care sunt fazele alea? Si unde sa le repet? Si cu cine?? Caut o "scoala" sau ceva asemanator, niste colegi incepatori, un profesor milostiv care sa ne corecteze greselile, oare unde sau cui sa ma adresez? Exista prin zona Bucurestilor o gashca de enduristi care se antreneaza si cu incepatori si care mai are un loc la coada??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 Nu am inca tupeu sa ies cu baietii mari, nu ma tin dupa ei si nici nu stiu sa trec pe unde pot trece ei. Nu-s timid, dar nici bolnav... la reflexele, cunostintele si tupeul meu, simt ca nu pot. Prefer sa trec prin toate fazele normale incepatorului de motocross inainte sa ridic 2 degete si sa ma milogesc de tatici sa ma ia cu ei la Buzau sau la alte nebunii. Dar care sunt fazele alea? Si unde sa le repet? Si cu cine?? Caut o "scoala" sau ceva asemanator, niste colegi incepatori, un profesor milostiv care sa ne corecteze greselile, oare unde sau cui sa ma adresez? Exista prin zona Bucurestilor o gashca de enduristi care se antreneaza si cu incepatori si care mai are un loc la coada??? pana la urma ce vrei sa faci,enduro sau motocross?daca vrei enduro trimite pm. lui patrick boissy,daca vrei motocross du-te in week la ciolpani si vbeste cu baietii de acolo .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Mai 23, 2009 Autor Share Postat Mai 23, 2009 pana la urma ce vrei sa faci,enduro sau motocross?daca vrei enduro trimite pm. lui patrick boissy,daca vrei motocross du-te in week la ciolpani si vbeste cu baietii de acolo .. Heheee, daca ar fi asa simplu, adica sa mearga una fara alta... Nu prea vad cum as putea face enduro fara bazele si tehnica motocrosului. Si practic pana la un anumit nivel, mult superior si care a devenit oricum imposibil de atins la varsta mea, tehnic e fix acelasi lucru. Enduro, motocros, tot un drac. Dar ca sa-ti raspund tie, cat si mie, cred ca mi-e mai aproape de intentie motocrossul. O sa incerc la Ciolpani sa vad daca gasesc pe cineva care sa stie cum sa ma ia si care sa aibe si kef s-o faca... Sarumana de raspuns! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 (editat) spui ca ai o varsta, deci cred ca nu mai esti de motocross. ia-ti motoreta,du-te la o zona de dealuri si MERGI. nu te invata nimenti de la zero. Editat Mai 25, 2009 de Soso Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 cum zice si Soso - pune motorul pe remorca, mai ia un prieten si da-i bataie. Cand gasesti oportunitatea mergi la Ciolpani si fa antrenamente cu Adi. Apoi vezi cand se mai face tabara la gheorghieni si mergi si acolo. Reteta e simpla - mergi mult si incearca de fiecare data lucruri din ce in ce mai grele. Si o sa vezi cum inveti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Mai 25, 2009 Autor Share Postat Mai 25, 2009 Va multumes amandurora! De la 35 in sus e mai greu, asa e, dar nu ma gandeam sa iau painea de la gura profilor pe circuite ... ziceam si eu sa invat bazele, pentru ca nu ma pot da Enduro fara sa stiu sa sar peste un bumper ivit de niciunde pe trasa mea (de ex). Enduro e o combinata de rallyraid, indemanare, catarare, curaj, rezistenta, etc. Tehnic, motocrossul sta cumva la baza tuturor acestora si parca nu as vrea sa reinventez eu apa calda si sa-mi rup toate oasele pana inteleg ca era mai bine sa fi stat asezat mai in spate sau sa fi strans mai flexat cu genunchii inainte de saritura aia. De dat, ma dau mai mult raiduri in viteza prin/pe langa padurile de la Clinceni, Ordoreanu, Arges, etc. Exersez si mici sarituri, frane la orice viteze, derapaje, ce-am vazut si eu in filmele cu Charles Bronson-ul enduro-ului - Shane Watts sau pe youtube. Dar e mai greu decat crezi, nu prea vine stiinta asta in singuratate si-n padure asa, cred ca o "scoala" are rostul ei si ar putea nu doar accelera ritmul invatarii dar si corecta tehnicile ca sa nu-ti intre in reflexe gresit. Ce este mai prost e ca masinuta mea (VW Lupo 3L) nu permite remorca. Deci ca sa nu tocesc crampoanele sunt obligat sa ma dau cat mai pe langa casa. Oricum nu cred ca ar fi luat cineva la endureli serioase un incepator, dar erau mai multe sanse sa gasesc o "scoala" cu cat aria de acoperire era mai mare. Asa, sunt redus practic la Ciolpani, unde mi-e si rusine sa merg eu miez sa fac touring si sa cer indrumari. Dar, daca exista cineva care ma poate ajuta acolo, ar fi minunat. Tot pun cuvantul scoala intre ghilimele. Asta pt ca nu vreau sa folosesc doar intelesul clasic, ar merge si 1-2 camarazi mai experimentati si mai amabili plus o poienita de joaca, cred. Nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 un an de zile mam dat singur. am capatat ceva indemanare dar, fiind singurel in padure, nu fortam prea tare. de anul asta am inceput sa ma dau cu tovarasi de endureala. nu conteaza daca sunt mai buni sau mai slabi decat tine. ideea e ca ai curaj sa incerci lucruri noi. iar ideea cu scoala, enduro sau motocross, mi se pare excelenta. si eu urmaresc asa ceva. si apropos de tehnica pt enduro: mi se pare ca si trialul joaca un rol important. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 sariturile de la motocross nu au nici o legatura cu enduro, la ales la 35 ani. totusi, vorbeste cu Ciprian Popescu de la dual tours, cred ca te poate ajuta el cu ceva basics si practice drills pe care sa le exersezi la ciolpani, insa nu neaparat pe circuit. si da, in cazul in care vrei sa faci enduro, schimba masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Mai 25, 2009 Autor Share Postat Mai 25, 2009 Multumesc tuturor pt raspunsuri! @andrei - Fiind prea nou pe zona asta nu mi-am facut inca tovarasi de endureala. Toti prietenii si cunoscutii sunt din emisfera touring, cel mult (si rar) adventure. Probabil ca voi mai merge ceva timp singur pana imi fac curaj sa cersesc un loc pe platforma cuiva care sa ma ia cu el la kestii mai adevarate. @soso - sariturile erau numai un exemplu si oricum nu le aveam in vedere pe cele spectaculoase ci pe cele INEVITABILE, cand e mai bine sa stapanesti motocicleta din reflex. Pentru astea trebuie exercitiu, banuiesc, ceea ce incerc si eu dar timid, stangaci, reinventand tehnicile, etc. Uite: http://www.advromania.ro/index.php?option=...o&Itemid=62 O sa mai pun acolo un filmulet dar trebuie "montat", am mai exersat si alte lucruri (poate le gaseste alt incepator educative - ca uneori e confortabil sa vezi filmulete si cu incepatori care invata nu doar cu profesori care explica cat de fireasca si naturala este o saritura de 30 de metri sau o trecere peste un bolovan de 2,5 m inaltime) O sa iau legatura si cu Dl. Ciprian. Cu masina e durere; nu vreau sa skimb lupul, consuma putin si o am de multi ani, imi place prea tare. Dar mai am o Dacia abandonata prin garaj pe la tara, careia i-am pus un cui mai demult si care merge inca f bine. Am lasat-o acolo fiindca in Bucuresti e durere cu locurile de parcare. Poate ma invart de o remorca second s-o agat pe ea si sa mai salvez din crampoane. Daca aude/stie cineva de o remorca ieftina - sunt amator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floricel Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Pe un traseu cunoscut si nu prea hard merge sa te dai si singur, dar pe unul nou, in padure si greu nu recomand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Pe un traseu cunoscut si nu prea hard merge sa te dai si singur, dar pe unul nou, in padure si greu nu recomand. Asta e si parerea mea. De aceea e bine sa ai tovarasi de endureala, buni sau incepatori, ca sa te poti baga pe trasee mai hard si, in felul asta, sa progresezi mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) Nu am inca tupeu sa ies cu baietii mari, nu ma tin dupa ei si nici nu stiu sa trec pe unde pot trece ei. Nu-s timid, dar nici bolnav... la reflexele, cunostintele si tupeul meu, simt ca nu pot. Prefer sa trec prin toate fazele normale incepatorului de motocross inainte sa ridic 2 degete si sa ma milogesc de tatici sa ma ia cu ei la Buzau sau la alte nebunii. Dar care sunt fazele alea? Si unde sa le repet? Si cu cine?? Caut o "scoala" sau ceva asemanator, niste colegi incepatori, un profesor milostiv care sa ne corecteze greselile, oare unde sau cui sa ma adresez? Exista prin zona Bucurestilor o gashca de enduristi care se antreneaza si cu incepatori si care mai are un loc la coada??? Sfatul meu este asa: faza 1. Fiind incepator lipsa de experienta+frica de a nu patzi ceva+dorinta de a nu incurca pe ceillati o compensezi cu un mare consum fizic. Deci, antreneaza-te pentru anduranta la sala (pentru brate), alearga 5-6 km pe zi. Fiind antrenat pentru a rezista un timp indelungat la efort vei fi pazit de accidente, pentru ca se stie ca prima accidentare vine imediat ce te-au lasat puterile. faza 2. Asa cum au spus si baietii mai sus, sahul se invata cu maestrii si nu in parc la Obor. Pentru asta trebuie sa iti iei inima in dinti si sa ingrosi obrazul si sa iesi la endureala cu baieti mai experimenteti decat tine. Alta varianta la faza asta ar mai fii sa mergi la Ciolpani sa vorbesti cu Adrian Raduta sa te invete abecedarul statului pe motocicleta (este un tip deosebit de la care ai ce invata). Ce-i drept varianta asta costa mai mult timp si mai multi bani. Din experienta mea iti spun ca la Ciolpani vei progresa rapid. Daca vei combina Ciolpani-ul cu 2 iesiri pe luna la munte o sa fie si mai bine. faza 3. In faza asta stii destul de multe sa nu mai stai crispat pe motocicleta si vei fii la capitolul "noi descoperiri". Asta este faza in care vei avea mult mai multa incredere in tine si vei merge mai tare. Acum apar si primele accidentari, putin mai serioase (ligamente intinse sau rupte, oase fisurate sau chiar rupte),dorinta de a te autodepasii si dorinta si placerea de a te aborda trasee cat mai dificile. Pune-te la punct cu fizicul, ca increderea vine. Bafta. Editat Mai 26, 2009 de ketemeu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Mai 26, 2009 Autor Share Postat Mai 26, 2009 (editat) Am facut ceva sport la timpul lui, acum mai fac cardio uneori cu bicicleta din DrTaberei in Chitila la munca. O sa incerc mai des. La maestru nu ai ce sa cauti pana nu stii sa muti piesele (dupa cum la gradinita nu-i primesc pe copiii care nu stiu sa faca la olita), dar o sa fac si pasul acesta; mi s-a intins o mana prietenoasa si voi profita. Pe circuit la Ciolpani ajung sambata sau duminica acum. Nu stiu daca-l voi gasi pe dl. Raduta sau daca va fi dispus sa-mi arate ceva, dar macar iau contact cu un traseu dedicat si voi vedea la lucru initiatii. Toate bune! PS: Am o curiozitate, oare in tari mai civilizate exista asemenea scoli dedicate? A, sa nu uit, am pus si filumetul cu scofala mea de saptamana trecuta plus concluziile respective aici: http://www.advromania.ro/index.php?option=...o&Itemid=62 Editat Mai 26, 2009 de MensSana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 vino intr-un week la valcea,si poti sa te dai cu gasca de hobby si old-boys..si garantat ai ce invata..in general sambata iesim in jur de ora 14 iar duminica incepand cu 10,30-11,00 asta doar ca sa iti faci idee cum sa te incadrezi daca vii la noi..vbim.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 am pus si filumetul cu scofala mea de saptamana trecuta plus concluziile respective aici: http://www.advromania.ro/index.php?option=...o&Itemid=62 ar trebui sa incerci sa mergi mai pe langa drum. am vazut ca erau niste cocoashe p-acolo. 550-ul ala se pupa ca nuca-n perete cu incepator la enduro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cetateanulx Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Sfatul meu este asa:faza 1. Fiind incepator lipsa de experienta+frica de a nu patzi ceva+dorinta de a nu incurca pe ceillati o compensezi cu un mare consum fizic. Deci, antreneaza-te pentru anduranta la sala (pentru brate), alearga 5-6 km pe zi. Fiind antrenat pentru a rezista un timp indelungat la efort vei fi pazit de accidente, pentru ca se stie ca prima accidentare vine imediat ce te-au lasat puterile. faza 2. Asa cum au spus si baietii mai sus, sahul se invata cu maestrii si nu in parc la Obor. Pentru asta trebuie sa iti iei inima in dinti si sa ingrosi obrazul si sa iesi la endureala cu baieti mai experimenteti decat tine. Alta varianta la faza asta ar mai fii sa mergi la Ciolpani sa vorbesti cu Adrian Raduta sa te invete abecedarul statului pe motocicleta (este un tip deosebit de la care ai ce invata). Ce-i drept varianta asta costa mai mult timp si mai multi bani. Din experienta mea iti spun ca la Ciolpani vei progresa rapid. Daca vei combina Ciolpani-ul cu 2 iesiri pe luna la munte o sa fie si mai bine. faza 3. In faza asta stii destul de multe sa nu mai stai crispat pe motocicleta si vei fii la capitolul "noi descoperiri". Asta este faza in care vei avea mult mai multa incredere in tine si vei merge mai tare. Acum apar si primele accidentari, putin mai serioase (ligamente intinse sau rupte, oase fisurate sau chiar rupte),dorinta de a te autodepasii si dorinta si placerea de a te aborda trasee cat mai dificile. Pune-te la punct cu fizicul, ca increderea vine. Bafta. mie imi place f mult cum spui de partea asta cu sala si alergarea pai atunci de ce si-a mai luat omul motor de enduro,ca sa fuga de nebun si sa traga degeaba de fiare vorbesti din experienta??????????(la fizic ma refer........) ps; glumesc nu da cu pietre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Foarte corect ce zice Ketemeu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
keops Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 prietene, cu motoreta aia o sa ai mult de furca pentru inceput. eu iti sugerez sa mergi la Ciolpani si sa vorbesti cu Adi. el iti va arata bazele mersului in offroad. dupa aia poti sa incerci la munte, dar motoreta te va chinui rau pentru inceput. multa bafta. eu mai vin prin Cornetu. daca o sa am motoreta pe acolo o sa te claxonez poate mergem la o tura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Mai 29, 2009 Autor Share Postat Mai 29, 2009 Yep, fieru e dat naibi de smucit. Cred ca-l voi limita pana o sa ma simt in stare sa folosesc mai mult. Sper sa pot ajunge la Ciolpani maine, problema principala se trage de la bani. Poate ca o sa scot la vanzare rotile de SM, nu sunt hotarat, dar altfel nu pot sa gasesc banii necesari de echipament, remorca, alea alea... Aveti idee cat ar fi un pret corect pt ele? Sunt nepurtate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cetateanulx Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 (editat) Yep, fieru e dat naibi de smucit. Cred ca-l voi limita pana o sa ma simt in stare sa folosesc mai mult.Sper sa pot ajunge la Ciolpani maine, problema principala se trage de la bani. Poate ca o sa scot la vanzare rotile de SM, nu sunt hotarat, dar altfel nu pot sa gasesc banii necesari de echipament, remorca, alea alea... Aveti idee cat ar fi un pret corect pt ele? Sunt nepurtate! NU umbla in el,momentan te simti rau pe ea si din cauza suspensiilor.am inteles ca le ai nemodificate,sunt asa cum au venit din fabrica si asta se simte rau pe teren.dupa ce modifici suspensia,motocicleta o sa ti se para altfel.asa este husabergul.eu zic sa nu umbli in ea.mergi cat mai mult si o sa vezi progrEse in scurt timp.ai citit sfaturile care le-ai primit si sunt foarte bune,fa ce spun ei si o sa vezi,nimic nu se face peste noapte,motocicleta husaberg este o motocicleta racing si drept urmare trebuie luata ca atare.nu este imposibil de mers pe ea,dar trebuie rabdare si mai ales nu te grabii si nu sarii etape ale invatarii.MERGI CAT MAI MULT!!!! PS.inainte sa te duci la ciolpani sa dai bani acolo mergi singur pe langa bucuresti ,mergi prin padure incet printre copaci,fa manevre de intoarcere,curbe stranse,opturi,ca la scoala,invata sa stai in picioare si sa conduci motocicleta din picioare,frane,schimbat vitezele si foarte important este sa faci toate astea la viteza cat mai mica.pe urma incearca sa urci diverse pante si sa le si cobori si dupa ce ai facut toate astea te duci la ciolpani ptr ca in primele lectii asta o sa faci si acolo.nu exista solutii miraculoase de invatare decat perseverenta Editat Mai 30, 2009 de cetateanulx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 Yep, fieru e dat naibi de smucit. Cred ca-l voi limita pana o sa ma simt in stare sa folosesc mai mult.Sper sa pot ajunge la Ciolpani maine, problema principala se trage de la bani. Poate ca o sa scot la vanzare rotile de SM, nu sunt hotarat, dar altfel nu pot sa gasesc banii necesari de echipament, remorca, alea alea... Aveti idee cat ar fi un pret corect pt ele? Sunt nepurtate! la 500E ai un client Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Iunie 1, 2009 Autor Share Postat Iunie 1, 2009 Nu sunt cel mai hotarat om din lume sa le vand iar la 500euro cred ca mai bine astept sa fac rost de bani din alte surse, nu-i asa mare graba, am un fel de strict strict strict necesar si nu ma dau "periculos" pentru moment. Mentionez insa ca rotile sunt absolut noi - exceluri negre cumparate de la Laurentiu cu cauciucuri Michelin Pilot Power, 100% Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micutu_17 Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 hai cu noi in drumetii , mai cauti un prieten 2 , gasiti o remorca si veniti uite de ex. urmatoarea va fi a Sibiu , traseu special pentru incepatori , si separat pt. avansati , intra aici pt mai multe detalii > /index.php?showtopic=373085 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Iulie 14, 2009 Autor Share Postat Iulie 14, 2009 Zice o stire pe motoflash ca Adrian Raduta ofera cursuri de MX "tinerilor pasionati". Am trimis mail la Top Cross TCS sa vedem daca ma primeste cu profilul meu de tinerel_reloaded Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Iulie 14, 2009 Autor Share Postat Iulie 14, 2009 Petrisor, tati, sarumana de invitatie... da' e mai greu fara remorca sa vin pana la tine, mai ales cu vremea asta instabila cand risc sa merg pe asfalt ud cu crampoanele de cross. Vad ca facusi ce facusi si te-ai intors la ktm, de data asta unul propice pt joaca. Sa-l stapanesti sanatos! In alta ordine de idei, m-au sunat de la TCS (foarte prompti si amabili) si m-au chemat pe circuit la treaba. Adrian se ocupa intr-adevar de copii, dar poate gasi loc si pt babalici ca mine, poate mai repede in cursul saptamanii... anyway, cine vrea sa invete cate ceva sa sune si sa-si programeze lectiile, va avea parte de un antrenor personal cum nici nu a visat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.