Sari la conținut

AJUTOR! nu mai porneste


Postări Recomandate

am o yamaha dragstar 650 xvs am uitat cheia in contact, si normal a murit bateria , din prostie i-am dat curent de la masina a pornit a mers 10 min dupa care a murit si moarta e si acum nu se mai aprinde nimic nu mai merge.

ce pot sa-i fac cine, se pricepe sa ma ajute...sa-mi lasati si mie un numar un mail ceva... SAU DACA NU O PLATFORMA SA O DUC LA UN SERVICE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, uita-te la releu, la siguranta principala, sigur e arsa. am patit-o cu un Suzuki GS...iar cat despre baterie, daca nu e incarcata bag-o pe un redresor, nu mai pune la masina cu clestii ca o sa-ti parlesti de fiecare data siguranta aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, uita-te la releu, la siguranta principala, sigur e arsa. am patit-o cu un Suzuki GS...iar cat despre baterie, daca nu e incarcata bag-o pe un redresor, nu mai pune la masina cu clestii ca o sa-ti parlesti de fiecare data siguranta aia.

Caz fericit daca i s-a dus numai siguranta.Se poate duce releul de incarcare imediat.Mare atentie la pornirile astea.Daca chiar nu avem de ales se ia la fractiune de secunda dupa ce a pornit cablul jos de pe acumulatorul masinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce?...

cum de ce?

pentru ca masina are in loc de 12V instalatia electrica pe 12kV!

ce, nu stiai??????

ontopic: terminati naibii o data cu prostiile astea de gen nu mai porniti de la masina cu cabluri ca deja aberati aiurea. daca va plac basmele, tineti-le pentru voi, nu ii mai bagati in ceata si pe altii.

si unde e logica cu bulit releul de incarcare doar la o simpla pornire de la un acumulator auto?

unde e logica cu ars siguranta de 30A?????????????

deja sunteti penibili, sa mor io...

 

 

salut, uita-te la releu, la siguranta principala, sigur e arsa. am patit-o cu un Suzuki GS...iar cat despre baterie, daca nu e incarcata bag-o pe un redresor, nu mai pune la masina cu clestii ca o sa-ti parlesti de fiecare data siguranta aia.

ia explica tu asa, frumos, care e mecanismul care duce la parlirea sigurantei cu clestii aia...

hai ca am asa o pofta de ras in dimineata asta, ceva de speriat.

pacat ca nu mai poate posta bogdanawo ca va umplea topicul cu kilometri de mistouri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am pornit-o pe a mea de mai multe ori de la bateria de la masina si nu s-a ars nimic.

@marinesku73 - nu zic ca nu ai dreptate sa razi, dar explica si de ce nu se intampla nimic. Pe mine chiar ma intereseaza si recunosc ca la partea electrica chiar nu ma pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate praji releul de pornire - ala care baga curent in electromotor, insa asta in timp, prin porniri repetate. Siguranta de 30 de amperi este pe circuitul care da curent in bobinele de inductie, circuitul plus-releu-electromotor-masa nu are nici o siguranta, pe acolo trec chiar si pana la 100 de amperi. Pe circuitul asta de "forta", elementul cel mai sensibil este releul de pornire - asta face fatza la curentul maxim debitat de bateria moto, insa nu si la curentul maxim debitat de bateria de masina. Din ce vad in scheme, este releu electromagnetic, deci e posibil sa se oxideze contactele platinate din interiorul lui de la excesul de amperaj. Pe aceeasi logica, daca aprinderea e de tip TCI - amperaj mare prin bobine, atunci e posibil sa cedeze si siguranta de 30 de amperi.

 

Deci, ca proba - inlocuit siguranta de 30 (asta in general sare cand pui bornele invers, fie de la baterie, fie de la cablurile de la masina), dupa care incercat la buton - cu curent tras de la masina, sau cu bateria incarcata. Daca nu zice nici macar click la apasarea butonului de pornire, atunci trebuie sa fie inca o siguranta sarita (ceva de 10 amperi, pentru bobinajul releului) atunci faci proba releului de pornire - tii butonul de start apasat eventual si inchizi circuitul de pe releu pe exterior - sunt vizibile doua borne solide, cu cabluri groase, unul vine de la plus baterie, celalalt pleaca spre electromotor - pui o cheie fixa de 10 sa zicem intre cele doua suruburi. Daca invarte, atunci e doar releul ars si pana il gasesti, poti sa improvizezi un releu extern (intrerupator), cu comanda mecanica, sa poti porni motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia explica tu asa, frumos, care e mecanismul care duce la parlirea sigurantei cu clestii aia...

hai ca am asa o pofta de ras in dimineata asta, ceva de speriat.

pacat ca nu mai poate posta bogdanawo ca va umplea topicul cu kilometri de mistouri :)

man de ce te bagi unde nu te pricepi? uite ce se intimpla bateria de masina e m-ai mare ca la moto deci are mai multi wati in ea si cind o pui pe moto ies wati si ramin in cabluri ca wati aia trebuie sa se duca undeva nu????? cablurile se incalzesc si se ard!! sa m-ai discutat despre asta m-ai cauta si tu pe forum.......

 

PS: ma descurc si eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate praji releul de pornire - ala care baga curent in electromotor, insa asta in timp, prin porniri repetate. Siguranta de 30 de amperi este pe circuitul care da curent in bobinele de inductie, circuitul plus-releu-electromotor-masa nu are nici o siguranta, pe acolo trec chiar si pana la 100 de amperi. Pe circuitul asta de "forta", elementul cel mai sensibil este releul de pornire - asta face fatza la curentul maxim debitat de bateria moto, insa nu si la curentul maxim debitat de bateria de masina. Din ce vad in scheme, este releu electromagnetic, deci e posibil sa se oxideze contactele platinate din interiorul lui de la excesul de amperaj. Pe aceeasi logica, daca aprinderea e de tip TCI - amperaj mare prin bobine, atunci e posibil sa cedeze si siguranta de 30 de amperi.

 

Deci, ca proba - inlocuit siguranta de 30 (asta in general sare cand pui bornele invers, fie de la baterie, fie de la cablurile de la masina), dupa care incercat la buton - cu curent tras de la masina, sau cu bateria incarcata. Daca nu zice nici macar click la apasarea butonului de pornire, atunci trebuie sa fie inca o siguranta sarita (ceva de 10 amperi, pentru bobinajul releului) atunci faci proba releului de pornire - tii butonul de start apasat eventual si inchizi circuitul de pe releu pe exterior - sunt vizibile doua borne solide, cu cabluri groase, unul vine de la plus baterie, celalalt pleaca spre electromotor - pui o cheie fixa de 10 sa zicem intre cele doua suruburi. Daca invarte, atunci e doar releul ars si pana il gasesti, poti sa improvizezi un releu extern (intrerupator), cu comanda mecanica, sa poti porni motorul.

 

Si cu releul de incarcare cum ramane? La masina alternatorul da un curent mai tare,necesar incarcarii(mentinerii bateriei de 70A sa spunem)plus consumatorii care la o masina sunt mai multi.Daca puterea aia data de alternatorul masinii trece si prin releul de incarcare a motocicletei,care are alti parametrii de primire-redresare-trimitere de curent necesari mentinerii bateriei,o spun pe babeste,plus ca saracul primeste curenti de la 2 alternatoare ,ce se intampla,nu se duce dracului releul de incarcare?Practic 2 alternatoare de curent legate in paralel,imping curent in micutul releu.Si la masina e pericolul asta.Cel mai slab cedeaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cu releul de incarcare cum ramane? La masina alternatorul da un curent mai tare,necesar incarcarii(mentinerii bateriei de 70A sa spunem)plus consumatorii care la o masina sunt mai multi.Daca puterea aia data de alternatorul masinii trece si prin releul de incarcare a motocicletei,care are alti parametrii de primire-redresare-trimitere de curent necesari mentinerii bateriei,o spun pe babeste,plus ca saracul primeste curenti de la 2 alternatoare ,ce se intampla,nu se duce dracului releul de incarcare?Practic 2 alternatoare de curent legate in paralel,imping curent in micutul releu.Si la masina e pericolul asta.Cel mai slab cedeaza...

buna logica!

:) deci chiar nu am ce spune, doar rad cu lacrimi, cum sint aia? parametrII de primire-redresare-trimitere? :P primeste curenti de la 2 alternatoare? :cheers: kato, am o intrebare, daca poti impinge curent, asta inseamna ca il poti si trage?

 

 

man de ce te bagi unde nu te pricepi? uite ce se intimpla bateria de masina e m-ai mare ca la moto deci are mai multi wati in ea si cind o pui pe moto ies wati si ramin in cabluri ca wati aia trebuie sa se duca undeva nu????? cablurile se incalzesc si se ard!! sa m-ai discutat despre asta m-ai cauta si tu pe forum.......

 

PS: ma descurc si eu?

imi pare rau, dar nu poti ajunge in veci la nivelul maestrului kato!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moshulik:

 

Amperajul nu se forteaza el sa iti arda bobina din releu. Fiecare consumator isi ia intensiatea de curent de care are nevoie. Voltajul e cel care daca ar fi prea mare ar arde-o.

Daca m-as baza pe logica ta, daca iei becu de martor din bord (3Wh) de pe motocicleta si il leg pe direct la o baterie de masina s-ar arde. El defapt consuma 0.25Ah (amperi-ora) la 12V din orice sursa atata timp cat ii garanteaza intensitatea asta minima. La fel si demarorul. Daca ii dai o sursa de curent ce livreaza o intensitate prea mica, pica tensiunea (voltajul) si va merge mai incet. Daca ii dai o sursa ce poate livra o intensitate mult (oricat de mult mai mare) el va consuma tot atat si se va invarti normal.

 

Se pot porni linistit de la o baterie de masina mobre.

 

kato_arad:

In momentul in care regulator-rectificatorul de tensiune vede la borna bateriei o tensiune de incarcat (14.5V max) el nu mai face nimica, e ca si cum bateria ar fi incarcata full si nu se descarca, ca sa fie mai clar. Doar nu crezi ca la functionarea normala el lucreaza in continuu. Rotorul se invarte in continuu in motor, dar nu e in sarcina.

 

am o intrebare, daca poti impinge curent, asta inseamna ca il poti si trage?

 

normal, dar numai daca ai destul vacuum pe cablu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate praji releul de pornire - ala care baga curent in electromotor, insa asta in timp, prin porniri repetate. Siguranta de 30 de amperi este pe circuitul care da curent in bobinele de inductie, circuitul plus-releu-electromotor-masa nu are nici o siguranta, pe acolo trec chiar si pana la 100 de amperi. Pe circuitul asta de "forta", elementul cel mai sensibil este releul de pornire - asta face fatza la curentul maxim debitat de bateria moto, insa nu si la curentul maxim debitat de bateria de masina. Din ce vad in scheme, este releu electromagnetic, deci e posibil sa se oxideze contactele platinate din interiorul lui de la excesul de amperaj. Pe aceeasi logica, daca aprinderea e de tip TCI - amperaj mare prin bobine, atunci e posibil sa cedeze si siguranta de 30 de amperi.

 

Deci, ca proba - inlocuit siguranta de 30 (asta in general sare cand pui bornele invers, fie de la baterie, fie de la cablurile de la masina), dupa care incercat la buton - cu curent tras de la masina, sau cu bateria incarcata. Daca nu zice nici macar click la apasarea butonului de pornire, atunci trebuie sa fie inca o siguranta sarita (ceva de 10 amperi, pentru bobinajul releului) atunci faci proba releului de pornire - tii butonul de start apasat eventual si inchizi circuitul de pe releu pe exterior - sunt vizibile doua borne solide, cu cabluri groase, unul vine de la plus baterie, celalalt pleaca spre electromotor - pui o cheie fixa de 10 sa zicem intre cele doua suruburi. Daca invarte, atunci e doar releul ars si pana il gasesti, poti sa improvizezi un releu extern (intrerupator), cu comanda mecanica, sa poti porni motorul.

mosulica, cu putina stradanie, te apropii de nivelul 'ridicat' al logicii katoniene. spune-mi si mie, cum e posibil, daca un consumator in aceeasi stare fizica, ca acum 5 minute sa ia 20 de amperi, sa zicem, si apoi sa ia 100 de amperi, adica, ce legatura are capacitatea sursei de energie electrica cu curentul pe care il ia un consumator? adica daca pui o sursa de energie cu o capacitate mai mare, atunci consumatorul va absorbi un curent mai mare? adica va consuma putere mai mare? cum asa? l-ai drogat? pai daca ai un radio gloria, care pe baterii consuma 10W si il bagi in priza, atunci va consuma 100W? interesant! pai, sa reducem consumul de energie alimentind numai si numai din baterii de tensiune mica, nu? pentru femei, protejati natura! folositi-va vibratoarele doar alimentate de la baterii, niciodata de la alimentatorul de priza!

 

acum, pentru kato, inventatorul electricitatii in fizica:

 

releul ala mic si amarit de incarcare de la moto alea cu magneti cucuieti permanenti in volanta alternatorului sunteaza numai si numai curentul alternativ furnizat de alternator si, asta, numai atunci cand tensiunea continua in circuit creste peste vreo 14V si ceva. punind in contact cele 2 circuite, cel moto cu bateria descarcata, deci sub 14V si cel auto, cu motorul pornit, asa cum ai spus tu, care deja are in jur de 14V, tensiunea in circuit va fi de 14V si ceva. sa zicem ca ar mai ridica un pic aceasta tensiune varfurile din alternator, dar, cred ca nu se pune problema de ars releul, pentru ca, sa zicem, ca va creste tensiunea peste 14V, avand in vedere ca cele 2 circuite sunt acum puse in comun, adica e aceeasi tensiune prin ambele, adica creste peste 14V, releul de ep auto decupleaza excitatia alternatorului auto si cel moto sunteaza infasurarile alternatorului moto, avand, ca urmare, ambele, scaderea tensiunii in circuit. asadar, unde-i buba ca eu n-o vad????? vrei o explicatie mai babeasca ca asta? nu stiu daca pot!

 

siguranta aia de 30A se va arde in momentul in care motociclistul da ca apucatul la automat si incinge si electromotor si releu de actionare electromotor si fire si tot ce poate pe acolo, pentru ca desteptul de motociclist care are capul facut franjuri dupa ce a citit volumul mare de timpenii de pe forum, in loc sa caute adevarata cauza din care motorul nu porneste neam, isi uita degetul pe butonul de start.

 

mosulica, ia pune tu schema aia electrica a motocicletei, ca nu stiu de ce, dar am eu asa o impresie vaga rau de tot ca prin siguranta aia de 30A se alimenteaza si electromotorul, care nu va lua neam 100A decat daca i s-au dus dracu' bucsile sau rulmentii si atinge rotorul de stator sau, si mai rau, poate o fi motorul gripat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai martinel, laudacul lui bogdanawo, prea multa electrotehnica plictiseste

sase, a venit aleko cu bemveul de politie. iar ne pune asta catusile :) sau ma uit in oglinda si vad aitilop, e politia? nu, e aleko :cheers:

cum vrei sa le explic sa priceapa? :P

 

normal, dar numai daca ai destul vacuum pe cablu :)

:blink: care sugi ma, iar din cablu' de plus? :) rip ca te curentezi!

Editat de marinesku73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i schema cu circuitul de pornire si senzorii - butoanele de stop, pornire, contactul de pe cheie, senzor cric, senzor ambreiaj post-271-1243334836_thumb.jpg

 

Revenind la problematica, legea lui ohm in care rezistenta consumatorului stabileste intensitatea curentului strict in functie de tensiunea de la bornele circuitului este valabila numai in cazul surselor ideale de tensiune electromotoare. Adica becul de bord de 12 volti va consuma acelasi curent si la bateria mica, si la bateria mare. In cazul regimului de actionare a demarorului, insa, aproximarea sursei de tensiune ca fiind ideala nu mai este realista, deoarece rezistenta electromotorului (de genul 0.3 - 0.5 ohm) devine comparabila cu rezistenta interna a sursei de tensiune (rezistenta interna a bateriei) - legea lui Ohm devine E = I * (R+r), in loc de E=I*R, unde r este aceasta rezistenta interna. Asta se poate observa usor, daca tii un voltmetru pe bornele bateriei in regimul de pornire, atunci cand dai la demaror, o sa vezi ca tensiunea ramasa la borne scade sub 10 volti, poate chiar si mai putin (se observa cum scade intensitatea farului, daca e aprins)

 

Daca ati vazut vreodata un rotor de electromotor, ati vazut ca bobinajul este facut cu o sarma de vreo 2 milimetri diametru si sunt prinse intre perii, la orice moment dat, vreo 5-6 spire de bobinaj, ceea ce inseamna o rezistenta foarte mica, in regim static (de-aia daca se blocheaza electormotorul, dintr-un motiv sau altul, amperajul poate creste si pana la 100 de amperi), daca insa se invarte, atunci energia se disipa prin lucru mecanic, nu doar termic.

 

Acuma, diferenta principala intre bateria moto si cea de masina, diferenta care arde releul, nu tine de capacitatea de stocare (aia exprimata in Amperi*ora - Ah - aia de masina 12Ah, aia de masina 55Ah sa zicem), ci in diferenta de rezistenta interna, singura care poate limita intensitatea curentului debitat in circuit. Acea rezistenta interna este tot o consecinta a marimii bateriei - suprafata placii este mai mare, iar din asta rezulta caracteristica numita "amperaj maxim debitat", la acumulatorii de pornire. O baterie de moto va debita sa zicem maxim 50 de amperi in regimul de start, in timp ce una de masina poate si 150 de amperi, care in timp prajesc contactorul din releu.

 

 

Cat priveste releul regulator, eu nu prea vad nici un risc suplimentar la care e supus, decat ca pune la masa tot curentul debitat de alternatorul motocicletei si nu doar o fractiune (iar in regimul de turatie de pornire e chiar irelevant).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i schema cu circuitul de pornire si senzorii - butoanele de stop, pornire, contactul de pe cheie, senzor cric, senzor ambreiaj post-271-1243334836_thumb.jpg

 

Revenind la problematica, legea lui ohm in care rezistenta consumatorului stabileste intensitatea curentului strict in functie de tensiunea de la bornele circuitului este valabila numai in cazul surselor ideale de tensiune electromotoare. Adica becul de bord de 12 volti va consuma acelasi curent si la bateria mica, si la bateria mare. In cazul regimului de actionare a demarorului, insa, aproximarea sursei de tensiune ca fiind ideala nu mai este realista, deoarece rezistenta electromotorului (de genul 0.3 - 0.5 ohm) devine comparabila cu rezistenta interna a sursei de tensiune (rezistenta interna a bateriei) - legea lui Ohm devine E = I * (R+r), in loc de E=I*R, unde r este aceasta rezistenta interna. Asta se poate observa usor, daca tii un voltmetru pe bornele bateriei in regimul de pornire, atunci cand dai la demaror, o sa vezi ca tensiunea ramasa la borne scade sub 10 volti, poate chiar si mai putin (se observa cum scade intensitatea farului, daca e aprins)

 

Daca ati vazut vreodata un rotor de electromotor, ati vazut ca bobinajul este facut cu o sarma de vreo 2 milimetri diametru si sunt prinse intre perii, la orice moment dat, vreo 5-6 spire de bobinaj, ceea ce inseamna o rezistenta foarte mica, in regim static (de-aia daca se blocheaza electormotorul, dintr-un motiv sau altul, amperajul poate creste si pana la 100 de amperi), daca insa se invarte, atunci energia se disipa prin lucru mecanic, nu doar termic.

 

Acuma, diferenta principala intre bateria moto si cea de masina, diferenta care arde releul, nu tine de capacitatea de stocare (aia exprimata in Amperi*ora - Ah - aia de masina 12Ah, aia de masina 55Ah sa zicem), ci in diferenta de rezistenta interna, singura care poate limita intensitatea curentului debitat in circuit. Acea rezistenta interna este tot o consecinta a marimii bateriei - suprafata placii este mai mare, iar din asta rezulta caracteristica numita "amperaj maxim debitat", la acumulatorii de pornire. O baterie de moto va debita sa zicem maxim 50 de amperi in regimul de start, in timp ce una de masina poate si 150 de amperi, care in timp prajesc contactorul din releu.

 

 

Cat priveste releul regulator, eu nu prea vad nici un risc suplimentar la care e supus, decat ca pune la masa tot curentul debitat de alternatorul motocicletei si nu doar o fractiune (iar in regimul de turatie de pornire e chiar irelevant).

bun!

rezistenta interna a electromotorului nu este tot o marime ce tine de particularitatile lui constructive?

in plus, curentul pe care il ia un electromotor la pornire sau puterea absorbita de acesta se calculeaza pentru o tensiune de alimentare de 10V si nu de 12 sau 14. pe un banal electromotor de dacie modelul vechi, cu 2 carbuni, scrie asa: 80A, 10V, 0,8kW. motivul pentru care se calculeaza la tensiunea de 10V este acela de a subdimeniona bateria avindu-se in vedere ca functionarea electromotorului nu dureaza decat cateva secunde. inteleg unde vrei tu sa bati, la faptul ca o baterie de capacitate mult mai mare ar putea asigura lejer curentul mai mic absorbit de electromotorul moto fara ca tensiunea la bornele ei sa scada la 10V. dar, gandeste-te ca el ia o anumita putere, care este constanta, atat timp cat sunt respectate conditiile normale de sarcina pentru care a fost proiectat (electromotorul in stare buna de functionare iar motorul nu opune rezistenta mecanica suplimentara). cu alte cuvinte, daca tensiunea in circuit nu va scadea la 10V, curentul absorbit in acest caz va fi mai mic si asta deoarece rezistenta interna este constanta atat timp cat sarcina este constanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul este o piesa destul de robusta, nu se prajeste daca in loc de 80 de amperi primeste 100, insa cand vorbim de releul de cuplare, altfel sta treaba, mai ales daca te gandesti la regimul tranzitoriu de cuplaj/decuplaj - regim in care se poate strapunge platina de pe contactele releului. La masini, releul ala este de dimensiuni apreciabile si destul de robust (se aude foarte tare cum tzacane cand cupleaza si nu invarte electromotorul), la motociclete insa piesa e mult mai delicata si e posibil ca regimul tranzitoriu de cuplare (prima scanteie cand releul inchide circuitul) sa fie independent de regimul continuu de invartire a motorului - iar in cazul asta, acel regim este influentat exclusiv de rezistenta interna a bateriei (care e de 3 ori mai mica la bateria auto decat la moto sau poate chiar de 9 ori, daca raportam suprafata placilor - inaltimea * latimea laterala, incerc sa caut pe net specificatii complete de baterii, cu amperajul maxim debitat).

 

Babeste, ai putea evalua diferenta asta incercand, cu grija, sa pui un pic in scurt o baterie de moto si una de masina (eu mai faceam proba asta ca metoda de evaluat gradul de incarcare al unei baterii) - folosesti un cablu multifilar - legi un capat la minus, iar capatul dinspre plusul bateriei - desfaci firele - incat lasi doar unul, doua - sa intre in contact cu borna de plus - simuland in felul asta o siguranta fuzibila de 20-30 de amperi (cam atat duce un fir de litza). - E, o sa vezi ca la o baterie de moto, firul da o scanteie, se lipeste, se inroseste, apoi se intrerupe, in timp ce la masina, nici macar nu te lasa sa-l lipeste de borna, se arde pe masura ce-l apropii de borna.

 

Cam asta cred ca se intampla si in interiorul releului cand cupleaza electromotorul. Scanteile distrug acoperirea cu platina a contactelor si in timp, contactele se acopera de oxid si nu mai pot conduce curentul necesar electromotorului (de-aia proba cu inchis circuitul fortat cu o cheie fixa e buna). E posibil ca releul ala sa fie totusi de tip "solid state", adica un mare tranzistor, dar si in cazul asta ramane valabila teoria cu potentialul distructiv al amperajului mult mai mare debitat de o baterie de masina in circuitul demarorului de motocicleta.

 

De asemenea, practica si experienta confirma teoria de mai sus :) . Motocicletele miscate din an in pasti sufera de simptomele astea, care decurg unele din altele - bateria pierde capacitate - pornire greoaie - eventual inecare - legata la masina, invartit in draci (pentru ventilatie) -> releu pornire mort, in timp. Dar deh, unii prefera sa stea o luna pe bara cu intrebarea 'de ce nu mai porneste', decat sa se deranjeze sa porneasca motoreta impingnd la ea 5-10 metri.

Editat de moshulik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de voi, dar eu am pornit la cablu de atatea ori motoreta de la masina. N-a avut nici pe dracu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, si eu, intro vreme chiar aveam fire cu clesti in motor pentru ca era ars alternatorul.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Electromotorul este o piesa destul de robusta, nu se prajeste daca in loc de 80 de amperi primeste 100, insa cand vorbim de releul de cuplare, altfel sta treaba, mai ales daca te gandesti la regimul tranzitoriu de cuplaj/decuplaj - regim in care se poate strapunge platina de pe contactele releului. La masini, releul ala este de dimensiuni apreciabile si destul de robust (se aude foarte tare cum tzacane cand cupleaza si nu invarte electromotorul), la motociclete insa piesa e mult mai delicata si e posibil ca regimul tranzitoriu de cuplare (prima scanteie cand releul inchide circuitul) sa fie independent de regimul continuu de invartire a motorului - iar in cazul asta, acel regim este influentat exclusiv de rezistenta interna a bateriei (care e de 3 ori mai mica la bateria auto decat la moto sau poate chiar de 9 ori, daca raportam suprafata placilor - inaltimea * latimea laterala, incerc sa caut pe net specificatii complete de baterii, cu amperajul maxim debitat).

 

Babeste, ai putea evalua diferenta asta incercand, cu grija, sa pui un pic in scurt o baterie de moto si una de masina (eu mai faceam proba asta ca metoda de evaluat gradul de incarcare al unei baterii) - folosesti un cablu multifilar - legi un capat la minus, iar capatul dinspre plusul bateriei - desfaci firele - incat lasi doar unul, doua - sa intre in contact cu borna de plus - simuland in felul asta o siguranta fuzibila de 20-30 de amperi (cam atat duce un fir de litza). - E, o sa vezi ca la o baterie de moto, firul da o scanteie, se lipeste, se inroseste, apoi se intrerupe, in timp ce la masina, nici macar nu te lasa sa-l lipeste de borna, se arde pe masura ce-l apropii de borna.

 

Cam asta cred ca se intampla si in interiorul releului cand cupleaza electromotorul. Scanteile distrug acoperirea cu platina a contactelor si in timp, contactele se acopera de oxid si nu mai pot conduce curentul necesar electromotorului (de-aia proba cu inchis circuitul fortat cu o cheie fixa e buna). E posibil ca releul ala sa fie totusi de tip "solid state", adica un mare tranzistor, dar si in cazul asta ramane valabila teoria cu potentialul distructiv al amperajului mult mai mare debitat de o baterie de masina in circuitul demarorului de motocicleta.

 

De asemenea, practica si experienta confirma teoria de mai sus :) . Motocicletele miscate din an in pasti sufera de simptomele astea, care decurg unele din altele - bateria pierde capacitate - pornire greoaie - eventual inecare - legata la masina, invartit in draci (pentru ventilatie) -> releu pornire mort, in timp. Dar deh, unii prefera sa stea o luna pe bara cu intrebarea 'de ce nu mai porneste', decat sa se deranjeze sa porneasca motoreta impingnd la ea 5-10 metri.

Chestia cu făcut scurt la bornele bateriei cu un fir ca să vezi cât de încărcată e, este cea mai mare tâmpenie posibilă!

Dacă nu Âştiai până acum, află ca îi poți lejer pulveriza plăcile în interior.

Un consumator nu are cum sa primească un curent mai mare decât curentul maxim pe care a fost proiectat să-l absoarbă.

Cât despre pornit motocicleta de la o baterie mult mai mare, de maÂşină, nu există absolut nici un pericol, indiferent dacă maÂşina are sau nu motorul pornit.

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...