Jump to content

cbr 600 f4i - problema ciudata


Recommended Posts

Moto: f4i 2001

 

Chestiunea se manifesta in modul urmator: indicatorul de temperatura din bord arata o temperatura mai mare decat cea reala atunci cand am consumatori (farurile aprinse, ventilatorul de pe radiator pornit, frana apasata... etc).

 

Initial am crezut ca o problema de racire: schimbat antigel, aerisit instalatie, schimbat si pompa de apa deoarece din cand in cand curgea (asta e alta poveste).

Nr 1 pe lista (in capul meu) a fost senzorul care citeste temperatura motorului -> schimbat -> bani dati de pomana pt ca face fix la fel.

Apoi mi-a trecut prin cap ca ar fi de vina termocupla, pentru ca aveam eu senzatia ca atunci cand porneste ventilatorul e o idee cam cald motorul (113-115 grade din ce zice bordul) -> intrebat pret, m-am oprit la timp si n-am comandat-o :-)

 

 

Azi in drum spre casa imi vine ideea mareata sa opresc farurile in timp ce mergea ventilatorul de pe radiator. Precizez ca bordul meu arata un maret 119 grade in momentul respectiv. Opresc lumina, arata 112 grade. O aprind din nou, aprind si semnalizarea, se duce in cuc, 120 grade.

Opresc iar lumina+semnal, iar 111-112 (temperaturi pe care le-am mai vazut in trafic cand era cald pe vremea cand nu facea figura asta).

 

Ca idee, atunci cand ajung undeva, daca opresc motorul din buton dupa ce se opreste ventilatorul de racire, in prealabil stingand consumatorii, temperatura mea arata un 103-104 daca retin corect, ceea ce ma face sa cred ca ar arata temperatura ok in acest caz. Din cate tin minte cand nu facea figuri arata in jur de 107-108 cand pornea ventilatorul si 104 cand se oprea.

 

Deci, stimati domni, daca exista printre voi vre-unul care s-a mai confruntat cu aceasta problema, care pe mine personal ma depaseste din toate punctele de vedere, as fi tare recunoscator daca mi-ar comunica rezolvarea lui.

 

Multam pentru atentie.

Link to post
Share on other sites

probleme cu incarcarea

verifica cat iti incarca cu mai multi consumatori porniti<sunt sigur ca-ti scade aproape de 11volti sau si mai putin>

daca e asa sper ca stii ce sa verifici mai departe<releu incarcare, stator, cablaj>

Link to post
Share on other sites

Rezistenta senzorului de temperatura este calibrata pentru o citire corecta pentru tensiunea normala de incarcare (cca 14-14,5V)

Acuma, nu stiu cum variaza rezistenta senzorului odata cu temperatura, insa daca tensiunea e diferita, citirea va fi eronata.

 

As paria releul de incarcare.

Link to post
Share on other sites

Am masurat jucaria:

 

relanti (approx 1300 rpm) - 14.2-14.3 (faruri aprinse)

5000 rpm - 14.5 (faruri aprinse)

 

daca le sting mai creste putin, dar nu semnificativ.

 

bateria masurata fara contact pus - 12.66 V

 

Din ce vad in manualul de service valorile sunt ok...

 

Alte idei? :D

Edited by lennon
Link to post
Share on other sites
Am masurat jucaria:

 

relanti (approx 1300 rpm) - 14.2-14.3 (faruri aprinse)

5000 rpm - 14.5 (faruri aprinse)

 

daca le sting mai creste putin, dar nu semnificativ.

 

bateria masurata fara contact pus - 12.66 V

 

Din ce vad in manualul de service valorile sunt ok...

 

Alte idei? :D

 

 

incearca sa masori toate astea in momentul cand iti arata 120 grade......poate din cauza temperaturii undeva se face un contact imperfect....

Link to post
Share on other sites
  • 11 years later...
Acum 3 ore, Stefan Gheorghe a spus:

Asa mult?? Nu fierbe?


Nu, ca la 90 de grade face unghi drept... :)

 

Lichidul de racire fierbe mult mai sus decat apa chioara si in plus, traseul este presurizat (ridica punctul de fierbere).

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, yo4hgx a spus:

Lichidul de racire fierbe mult mai sus decat apa

Pe la 103°C amestecul de antigel concentrat și apă distilată în proporție de 1:1! Nu prea mult deci. 

În schimb la presiune de 1 bar peste presiunea atmosferică punctul de fierbere urcă la ~130°C.

Pe scurt un bușon bun ajută (mult) mai mult decât compoziția lichidului. 

Link to post
Share on other sites
La 28.05.2009 la 21:06, lennon a spus:

indicatorul de temperatura din bord arata o temperatura mai mare decat cea reala atunci cand am consumatori (farurile aprinse, ventilatorul de pe radiator pornit, frana apasata... etc).

Presupun că ai măsurat tensiunea pe baterie, nu şi la "destinatar" (bord).

 

La 30.05.2009 la 11:24, lennon a spus:

Am masurat jucaria:

 

relanti (approx 1300 rpm) - 14.2-14.3 (faruri aprinse)

5000 rpm - 14.5 (faruri aprinse)

 

daca le sting mai creste putin, dar nu semnificativ.

 

bateria masurata fara contact pus - 12.66 V

 

Din ce vad in manualul de service valorile sunt ok...

 

Alte idei? :D

Sunt o.k. unde? La bord sau la baterie?

Dacă ai rezistivităţi parazite (contacte oxidate la cuple sau traseu / contact de masă oxidat) - tensiunea la bord (nu la baterie) va scade la activarea de consumatori şi va creşte la dezactivarea lor, cu toate consecinţele la "măsurători".

 

 

Termometrul compară de obicei (diferenţial) o tensiune de referinţă cu una culeasă de pe un termistor (NTC) cu rezistivitate variabilă termic (caracteristică negativă). Dacă referinţa scade indicaţia creşte. Similar dacă rezistivitatea scade (senzor) cu referinţă constantă.

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, john17 a spus:

Pe la 103°C amestecul de antigel concentrat și apă distilată în proporție de 1:1! Nu prea mult deci. 

În schimb la presiune de 1 bar peste presiunea atmosferică punctul de fierbere urcă la ~130°C.

Pe scurt un bușon bun ajută (mult) mai mult decât compoziția lichidului. 


Da, stiu ca presiunea e mai importanta decat lichidul... una peste alta, a inteles el ce am vrut sa spun.

Link to post
Share on other sites

In mod normal orice proiectant  ar avea grija sa foloseasca o tensiune stabilizata pt citirea senzorilor, mai ales ca e un bord digital unde semnalul de la senzor se duce intr-un ADC care uzual lucreaza la 5V.

In cazul asta suspectez ceva contacte imperfecte pe traseul de masa. As incepe verificarile cu firul gros ce pleaca de la baterie ca sunt patit cu el. Tot la o Honda dar mult mai veche ca cea in discutie a corodat cuprul in izolatie si s-au rupt sarmele una cate una pana cand a inceput sa faca figuri. Din exterior totul parea ok, dar cand am tras mai serios de borna prinsa la sasiu sa ma asigur ca-i stransa bine am ramas cu cablul in mana.  Culmea e ca nu a dat nici un semn de avertizare, am observat pe autostrada ca incepuse turometrul sa o ia razna , am oprit in benzinarie si n-a mai vrut sa porneasca, asa am depistat problema. Noroc ca aveam niste fire in trusa de scule si am putut sa inlocuiesc cativa cm din cablul corodat :).

Nu strica sa dai cu spray de contacte prin toate mufele, preventiv. Eu folosesc un spray de curatat contacte apoi dupa ce se usuca dau si cu WD40, e mai gras si-mi da impresia ca protejeaza mai bine in timp.

Am observat ca la motocicletele mai noi mufele au o calitate mai proasta decat la cele vechi si cu atata electronica pe ele sunt si mult mai sensibile la contacte imperfecte. Mi s-a intamplat sa gasesc mufa defecta la Piaggio care avea sub 1500km rulati si maxim 2 ani vechime...

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...