Sari la conținut

Problema tipica cu frina, dar ceva mai mult


Postări Recomandate

Se da una bucata Suzuki Bandit. Levierul frinei din fata nu are acel punct de intarire brusca, asa cum trebuie sa aiba o frina care e in ordine. Schimbat lichidul de frina anul trecut in service, ca la carte, curatat pistoanele cu spray special. Nici un efect, aceeasi senzatie de frina moale. Schimbat ieri furtunuri (am pus HEL), schimbat garniturile de la etrieri, curatat pistoanele si cilindrii etrierilor, schimbat pompa de frina (cea veche era julita, problema doar estetica), pus DOT4 Castrol cumparat in aceeasi zi, schimbat placutele, aerisit ca la manual. Maneta de frina e tot prea moale, ba chiar mai moale ca inainte.

Aerisirea s-a facut by the book, m-a ajutat un prieten la manevra. Am descintat-o pina nu au mai iesit deloc bule, iar dupa am mai insistat in continuare pentru siguranta. Furtunurile sint 2 direct din pompa, am scos repartitorul original.

Nu scapa lichid pe nicaieri, suruburile de la racorduri sint strinse toate bine.

Totusi frina merge OK dar nu pricep de ce nu e tare maneta. Toate motocicletele o au tare, a mea o are moale. Fara Viagra, va rog :D

Nu stiu ce-mi scapa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca manerul ala de frana mai are si el un surub pe acolo de unde poti sa-l mai intaresti, ia incearca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Elasticitatea aia iti vine probabil de la discuri sau de la gripajul etrierilor pe tijele pe care ar trebui sa culiseze, daca ai etrieri flotanti. Daca ai etrieri ficsi, atunci de vina sunt probabil pistoanele intepenite sau bule de aer ramase prin etrieri.

Cel mai probabil eu as merge pe varianta cu bule de aer ramase inca pe undeva. La ce zici tu aerisire "ca la carte" ? Uneori, lichidul prea vechi poate produce bule care raman lipite de peretii interiori ai circuitului de franare si din cauza asta nu sunt purjate catre aerisitoare. De asemenea, la pompa de frana nu ai aerisitor, deci eventualele bule de acolo trebuie sa fie "carate" pana la etrieri.

 

Solutia cea mai buna de aerisire este sa actionezi maneta in mod continuu, cu aerisitorul deschis putin si cu furtun pus pe el, cu capatul in borcan, si nu ca la masina, la modul sa tragi maneta - deschizi aerisitorul, inchizi aerisitorul, eliberezi maneta.. etc... In flux continuu, cum zic eu, cresc sansele sa se antreneze mai bine bulele de aer de pe circuit. Am reparat in felul asta o problema asemanatoare la un dominator, dupa ce imi zisese tipul ca ii facuse aerisrea de cateva ori pana atunci.

 

Sper ca ai inteles procedura - cu rezervorul de frana de sus deschis - furtun pus pe capul aerisitorului de la etrier, asta deschis doar putin, capul furtunului intr-un recipient cu lichid de frana de jos, si incepi sa dai la maneta in mod continuu, in timp ce alimentezi cu lichid de frana pe sus. Eliberarea manetei va trage un pic inapoi coloana de lichid, insa apoi se va compensa din orificiul de admisie al pompei.

 

Alta posibila cauza mai poate fi o tabla subtire care vine pe unele placutze de frana, ca cilindrul etrierului sa nu stea in contact direct cu placutza. Tablitza aia mai poate sa dea elasticitate - probabil de-asta a fost si pusa acolo, nu stiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am mai gandit la o chestie. Cand franezi pe loc, frana incepe sa se intareasca, sau ramane moale. Daca pe loc, dupa ce tragi de cateva ori de maneta, se intareste, iar in mers redevine moale, sunt sanse sa ai un disc usor stramb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am mai gandit la o chestie. Cand franezi pe loc, frana incepe sa se intareasca, sau ramane moale. Daca pe loc, dupa ce tragi de cateva ori de maneta, se intareste, iar in mers redevine moale, sunt sanse sa ai un disc usor stramb.

 

Este valabila si asta, insa pentru simptomul "cursa libera prea mare la maneta de frana, in prima portiune" - bataia de la disc ar produce impingerea placutelor prea mult in etrieri si de-aia prima portiune de cursa de la maneta nu ar face decat sa compenseze distanta aia inutila. Pe loc, bataia de disc nu s-ar manifesta si ar dispare cursa falsa de la inceput.

 

Din ce am citit eu insa din descriere, problema este de elasticitate, de la inceputul cursei, nu apare punctul ala clar si brusc de "intepenire" a manetei de frana.

 

Alta cauza in afara de aer in instalatie mai poate fi schimbarea placutzelor intre ele sau placutze noi. Teoretic, placutzele nu abordeaza exact in unghi de 90 de grade discul, la o motocicleta mai veche, ci sa zicem un 89.5 grade, din cauza abaterilor care apar in timp in fixarea etrierilor pe furca sa zicem. In timp, prin rodaj, suprafata de contact se adapteaza la geometria asta, relativa intre etrier si disc, daca insa schimbi placutele intre ele (de la un etrier la altul), uzura aia "inclinata" poate sa apara in sens nedorit si sa rezulte o componenta a fortei de franare care tinde sa alinieze etrierul la disc. Deci - pentru a proba asta - uita-te foarte atent daca in timpul apasarii franei, pe loc, etrierul executa o miscare mica, elastica, relativ la disc. Pentru a remedia asta, trebuie sa-i faci rodajul - sa mergi cu frana trasa, pentru a forta adaptarea placutei la disc.

Editat de moshulik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa e frana e noua sau second hand?

 

 

Ce ai vrut sa spui cu

Pompa e SH dar acelasi simptom se manifesta si la pompa mea originala, cu care am luat motorul. S-a manifestat si cu placutele vechi, a ramas cu placutele noi, dupa doua schimburi de lichid de frina (unul in service si unul facut de mine).

 

Elasticitatea aia iti vine probabil de la discuri sau de la gripajul etrierilor pe tijele pe care ar trebui sa culiseze, daca ai etrieri flotanti. Daca ai etrieri ficsi, atunci de vina sunt probabil pistoanele intepenite sau bule de aer ramase prin etrieri.

Cel mai probabil eu as merge pe varianta cu bule de aer ramase inca pe undeva. La ce zici tu aerisire "ca la carte" ? Uneori, lichidul prea vechi poate produce bule care raman lipite de peretii interiori ai circuitului de franare si din cauza asta nu sunt purjate catre aerisitoare. De asemenea, la pompa de frana nu ai aerisitor, deci eventualele bule de acolo trebuie sa fie "carate" pana la etrieri.

 

Solutia cea mai buna de aerisire este sa actionezi maneta in mod continuu, cu aerisitorul deschis putin si cu furtun pus pe el, cu capatul in borcan, si nu ca la masina, la modul sa tragi maneta - deschizi aerisitorul, inchizi aerisitorul, eliberezi maneta.. etc... In flux continuu, cum zic eu, cresc sansele sa se antreneze mai bine bulele de aer de pe circuit. Am reparat in felul asta o problema asemanatoare la un dominator, dupa ce imi zisese tipul ca ii facuse aerisrea de cateva ori pana atunci.

 

Sper ca ai inteles procedura - cu rezervorul de frana de sus deschis - furtun pus pe capul aerisitorului de la etrier, asta deschis doar putin, capul furtunului intr-un recipient cu lichid de frana de jos, si incepi sa dai la maneta in mod continuu, in timp ce alimentezi cu lichid de frana pe sus. Eliberarea manetei va trage un pic inapoi coloana de lichid, insa apoi se va compensa din orificiul de admisie al pompei.

 

Alta posibila cauza mai poate fi o tabla subtire care vine pe unele placutze de frana, ca cilindrul etrierului sa nu stea in contact direct cu placutza. Tablitza aia mai poate sa dea elasticitate - probabil de-asta a fost si pusa acolo, nu stiu...

Etrierii sint flotanti si pistoanele nu sint intepenite, am pus garnituri noi, am curatat tot ce era pe acolo, schimbat lichidul, toata povestea. Prietenul care m-a ajutat sa fac treaba a remarcat ceva: la etrierul sting exista o sirma care tine cablul de kilometraj si care apasa pe partea mobila a etrierului, care astfel se misca mai greu. Totusi nu e un defect, sirma aia e asa prin constructie, nu stiu ce-as putea sa-i fac sa nu apese.

 

M-am mai gandit la o chestie. Cand franezi pe loc, frana incepe sa se intareasca, sau ramane moale. Daca pe loc, dupa ce tragi de cateva ori de maneta, se intareste, iar in mers redevine moale, sunt sanse sa ai un disc usor stramb.

Maneta e moale tot timpul, si pe loc, si-n mers, si la prima apasare, si dupa apasari repetate. Si nici nu vad cum ar fi putut fi afectat discul, nu a fost lovita fata (roata, etrieri etc).

 

Coroborind ce am am mai citit eu cu ce ati zis voi si eliminind variantele care nu se aplica in cazul meu singura varianta ramine aerisirea incompleta. Am citit ca cica la unele modele ar ramine o bula la "banjo bolt"-ul de sus si s-ar rezolva aplecind motorul pe stinga.

Aerisirea am facut-o cum e scris in manualul Haynes si in instructiunile de la furtunurile HEL: strins maneta, desfacut surubul de aerisire, strins surubul de aerisire, eliberat maneta. Am mai facut diverse vrajitorii gen zgiltiit furtunele, ciocanit in etrieri si tot ce mai e pe acolo.

O sa mai aplic ce ai scris tu si ce am mai citit pe ici-pe colo si o sa revin cu impresii.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

discurile se pot ovaliza si daca ai mers shport , ai omorat franele si dupaia ai spalat'o cu discurile incinse... dar tare imi e ca problema e aerisirea . Parerea mea... bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti zic eu ca nu ti-ar placea sa o ai tare tot timpul.

Ala se cheama priapism si e naspa: http://en.wikipedia.org/wiki/Priapism :D

Intorcindu-ne la pompe (de frina): am mai aerisit azi o data la ambii etrieri, dar nu ca ieri, ci la capatul furtunului am pus o seringa de 20ml. Inainte sa apas maneta, si inainte de a deschide surubul de aerisire am tinut pistonul seringii tras, iar cu el fixat in aceasta pozitie am deschis surubul si am apsat maneta brusc pina la capat, dupa care am strins surubul. Am repetat de 3-4 ori la ambii etrieri (am scos cam 40-50 ml de lichid), completind de fiecare data la rezervor. A, si inainte de asta am culcat-o pe stinga si am ciocanit pe la pompa, in ideea ca poate e vreo bula la surubul de la racordul pompei cu furtunurile. In final parca s-a mai intarit putin dar mi-am dat seama ca nici nu e asa de grav cum mi se parea initial: am comparat cu maneta de la un Fireblad si a mea e cam la fel de tare.

Miine merg la Bacau deci fac macar partial si rodajul placutelor noi, cred ca s-a rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut cca 400 de km de cind am schimbat placutele si nu am avut probleme pina acum. In schimb am observat ca discurile de pe fata se incing serios, chiar dupa numai 5 km in oras, cu folosirea fineri moderat. Se incing amindoua la fel, nu cred sa fie vreo problema legata de un piston care a ramas blocat. Sa fie din cauza ca placutele sint organice?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut cca 400 de km de cind am schimbat placutele si nu am avut probleme pina acum. In schimb am observat ca discurile de pe fata se incing serios, chiar dupa numai 5 km in oras, cu folosirea fineri moderat. Se incing amindoua la fel, nu cred sa fie vreo problema legata de un piston care a ramas blocat. Sa fie din cauza ca placutele sint organice?

Discurile se incing si daca franezi numai odata.

Man, tu ai si alta treaba in afara de a cauta nod in papura la motocicleta? Las-o sa traiasca, plimb-o, freac-o, nu toate motocicletele pe lumea asta se strica, nu toate au ceva defect sau in curs de defectare. RELAX!

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut cca 400 de km de cind am schimbat placutele si nu am avut probleme pina acum. In schimb am observat ca discurile de pe fata se incing serios, chiar dupa numai 5 km in oras, cu folosirea fineri moderat. Se incing amindoua la fel, nu cred sa fie vreo problema legata de un piston care a ramas blocat. Sa fie din cauza ca placutele sint organice?

 

Este ca ai pus placute noi - sunt mai groase - ating discurile si deh...se incing discurile...e normal. Dar dupa 400 km ar fi trebuit sa se aseze. Nu cumva ai pus prea mult lichid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discurile se incing si daca franezi numai odata.

Man, tu ai si alta treaba in afara de a cauta nod in papura la motocicleta? Las-o sa traiasca, plimb-o, freac-o, nu toate motocicletele pe lumea asta se strica, nu toate au ceva defect sau in curs de defectare. RELAX!

Pai cine-a zis ca nu o frec si nu o plimb? Pur si simplu imi pun si eu niste intrebari si poate mai aflu una-alta, poate-o sa-mi foloseasca si pe viitor. E fix ca treaba aia cind te intrebai tu cum merge FLAC-ul, cu toate ca nu-ti foloseste la nimic :|

Sau poate mi-am luat motor ca sa agat la terasa cu el si sa-l repar toata ziua. E problema mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...