puskyboy Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Salutari, Printr-o intamplare nefericita s-a crapat carena in fata, sub far(e vorba de un bmw f650)nu e mult, doar 2-3 cm, si ar putea sa ramana asa fara probleme, doar ca arata urat. Cu ce as putea sa o lipesc? Am mai citit pe aici si unii ziceau de bison pt plastic. Nu ar fi mai bine cu un pistol pt lipit plastic? Ms frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian45 Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 daca ai de unde lua pistol de lipit plastic este ok , apoi întareste pe spate cu fibra de sticla se gaseste la PRACTIKER 20 ron un kit ( fibra + rasina + intaritor ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adya76 Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Daca partile sparte se unesc ( daca nu sunt bucati lipsa), atunci iti recomand super adeziv instant de la Den Braven. Este un fel de super glue, care lipeste foarte bine. Poti sa gasesti acest adeziv prin magazinele de chimicale, la pretul de 10 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
puskyboy Postat Iunie 5, 2009 Autor Share Postat Iunie 5, 2009 ok, ms frumos pentru raspunsuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 (editat) o alta varinata, daca vrei ...in capatul crapaturii intai ar trebui sa dai o gaura cu un burghiu de 2, 3 mm, pentru ca sa nu crape in continuare, in general merge cu fibra de sticla, gasesti sub forma de panza f subtire si aplici mai multe straturi pe interior, plasticul ala de la pistol din diverse magazine nu va tine, e o problema de compatibilitate, deoarece tu ai un tip de plastic pe carena ...ala e altceva, sunt care fac suduri in plastic, dai codul de pe carena si cauta "electrozii" din acealsi plastic.......... bafta http://www.sierra.ro/Fibra-de-sticla--Rasi...itor-c337c.html au un adeziv excelent + fibra de sticla, din germania Editat Iunie 6, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 (editat) Eu am reparat o carena laterala de F 650 cu ce am gasit pe acasa! Lipici Bizon in siringa dubla, gri la culoare si plasa de tantari (cea facuta din fibra de sticla). Culmea este ca tine! Piesa era doar crapata si nu lipsea nimic din ea, Am pus adeziv in crapatura si am lipit pe spate plasa cu acelasi adeziv 1,5-2 mm. Chit+ vopsea+lac, a iesit ca noua. Editat Iunie 6, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 (editat) Din cate stiu eu (din propria experienta) fibra in timp fie se desface fie lasa plasticul sa crape iar, adica daca ii pui fibra pe spate apoi chituiesti si vopsesti crapatura sunt sanse mari ca, crapatura sa iti reapara pe suprafata vopselei, ce am incercat si mi-a placut a fost sudura, am fost la un atelier pt suduri mase plastice si mi l-a lipit pe fata si unde mai era nevoie pe spate, in total un cordon de vreo 30 cm, m-a costat 5 roni ... recomand . Editat Iunie 6, 2009 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 lasati prostiile cu "sudura in plastic"....cea mai sfanta varianta: dati gauri cam la 0.5 cm de crapatura in ambele parti cu un ac incalzit, teseti cu sarma subtire si maleabila, dupa care pe partea interioara puneti 3-4 straturi de tesatura pt ripips si apoi dati peste es cu BISON CEMENT gri, de metal nu plastic (este mai bun); la exterior finisati cu chit poliesteric intarit cu fibra de sticla si apoi chit poliesteric normal. Daca nu folositi tesatura de sarma o sa crape lipitura, foarte bine este si sa matuiti foarte bine suprafetele peste care se aplica adeziv....spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 O solutie buna mai este lipirea cu plasa de fier. Se taie o bucata de plasa de fier si se muleaza pe ruptura cu un ciocan de lipit (nu electric). Plasa va intra in plastic iar lipitura va fi foarte rezistenta, testat deja pe carenele mele. Chestia asta m-a invatat un prieten care lipeste bari auto in felul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 O solutie buna mai este lipirea cu plasa de fier. Se taie o bucata de plasa de fier si se muleaza pe ruptura cu un ciocan de lipit (nu electric). Plasa va intra in plastic iar lipitura va fi foarte rezistenta, testat deja pe carenele mele. Chestia asta m-a invatat un prieten care lipeste bari auto in felul asta. buna metoda la moto mai vechi care au carenele mai groase, dar cele mai recente au grosimea plasticului de 1 mm, ceea ce nu prea poti sa armezi cu plasa metalica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 buna metoda la moto mai vechi care au carenele mai groase, dar cele mai recente au grosimea plasticului de 1 mm, ceea ce nu prea poti sa armezi cu plasa metalica... Nasol sa ai carena asa de subtire, plasa chiar facea minuni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alinf Postat Iunie 9, 2009 Share Postat Iunie 9, 2009 Si pana la urma care e cea mai buna solutie? de ex eu am de lipit o suprafata de plastic care are 4mm grosime, ar fi mai indicat metoda cu plasa si pistolu cu aer cald? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slyby Postat Iunie 12, 2009 Share Postat Iunie 12, 2009 daca ai de unde lua pistol de lipit plastic este ok , apoi întareste pe spate cu fibra de sticla se gaseste la PRACTIKER 20 ron un kit ( fibra + rasina + intaritor ) Asa iefitn sa fie un KIT de fibra? Pe unde mai pot gasi? La Baumax nu au; Praktiker nu avem in oras ... Cine ma ajuta cu un mic tutorial despre folosirea/aplicarea fibrei de sticla? ce trebuie/nu trebuie facut? Am de cosmetizat o crapatura mica in carena. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 Care adeziv tine mai bine? Am lipit cu pistolul de lipit si e casanta rau lipitura. Ar fi bun un adeziv mai elastic. Are careva vreo idee? Mesaj completat O sa pun niste poze cu lipitura facuta de mine la o carena busita de F3. Lipitura s-a facut mai intai cu un pistol de lipit cu cap subtire, cat sa pun piesele pe pozitie. Apoi am folosit un pistol de lipit cu cap mai lat cu care am consolidat lipitura, plus ca am bagat si adaos de plastic, carena fiind din plastic ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Februarie 2, 2010 Share Postat Februarie 2, 2010 sunt pus in aceeasi ipostaza , am cateva crapaturi de reparat....ca sa nu mai deschid alt topic o sa postez aici....treaba sta in felul urmator as vrea sa incerc sa lipesc cu Bisonite...a mai incercat careva sa lipeasca cu solutia asta? oare o sa tina reparatia? am inteles ca ar mai exista un plastic special pt ABS care se gaseste sub forma de batoane (nu plasticul acela transparent, plasticul pt reparat fiind tot din ABS)..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 3, 2010 Share Postat Februarie 3, 2010 sunt pus in aceeasi ipostaza , am cateva crapaturi de reparat....ca sa nu mai deschid alt topic o sa postez aici....treaba sta in felul urmator as vrea sa incerc sa lipesc cu Bisonite...a mai incercat careva sa lipeasca cu solutia asta? oare o sa tina reparatia? am inteles ca ar mai exista un plastic special pt ABS care se gaseste sub forma de batoane (nu plasticul acela transparent, plasticul pt reparat fiind tot din ABS)..... de la un magazin de vopsele auto am cumparat : degresant pt plastic, un sparay cu primer ("grund") pt plastic (35 lei ), o cutie de chit cu fibra (de ala banal cu cu intaritor 2%... 25 lei ...parca) ... cand era chitul moale am "ingropat" in el banda de plasa de aia care de foloseste la imbinarile placilor de rigips sau tencuiala fatadelor de polistren . Asta pe spatele carenei Vopsitorul a zis ca e buna carpeala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
puskyboy Postat Februarie 3, 2010 Autor Share Postat Februarie 3, 2010 sunt pus in aceeasi ipostaza , am cateva crapaturi de reparat....ca sa nu mai deschid alt topic o sa postez aici....treaba sta in felul urmator as vrea sa incerc sa lipesc cu Bisonite...a mai incercat careva sa lipeasca cu solutia asta? oare o sa tina reparatia? am inteles ca ar mai exista un plastic special pt ABS care se gaseste sub forma de batoane (nu plasticul acela transparent, plasticul pt reparat fiind tot din ABS)..... Eu mi-am luat tot de la Bison pentru plastic, sunt f slabe, am incercat sa il folosesc la mai multe tipuri si compozitii de plastic si nu rezista deloc. Am lipit si niste semnalizari si nu rezista. Acum incerc cu loctite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Februarie 3, 2010 Share Postat Februarie 3, 2010 Salutare, La F-ul meu am lipit o căpătura neesențială, lungă de vre-o 6 cm, la aripa față în felul următor: 1. luat un bizon (în siringă d-aia dublă) 2. cu un jmirgel, frect puțin pe interior să se mătuiască pentru o mai bună aderență 3. am făcut dintr-o bucățică de blastic un contur ce să se potrivească frumos pe interior 4. am mătuit Âşi bucățica aia de plastic 5. am lipit bucățica de plastic de partea crăpată pe interior fără să exagerez cu bizonu Spor maxim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian45 Postat Februarie 3, 2010 Share Postat Februarie 3, 2010 lipirea cu plasa metalica este garantata 100% peste cateva ore voi atasa cateva poze cu carenele la care lucrez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Februarie 3, 2010 Share Postat Februarie 3, 2010 lipirea cu plasa metalica este garantata 100%peste cateva ore voi atasa cateva poze cu carenele la care lucrez multumesc pt raspunsuri.....asa sa faci.....chiar as vrea sa vad cum se face asta.....oricum o sa incerc cu bisonite sper doar sa reziste...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 recomand BISON METAL armat cu fibre de sticla, apoi rasina cu fibre de sticle...."sudura plastica" se pare ca nu are rezistenta, este mai mult de umplere...iar faza cu bagat de armatura metalica mi se pare tiganie....pe acelasi loc cu carpirea cu bucati de tabla prinse cu popnituri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian45 Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 Lipirea cu plasa de sarma : unelte folosite crapatura obiectului de plastic taiati o bucata de plasa putin mai mare decat crapatura pozitionati plasa pe crapatura presati cu letconul (cald) plasa peste plastic rezultatul final pe spatele plasticului operatiunea se repeta si pe fata plasticului apoi se aplica chitul ...etc. o bucata lipsa se taie o bucata de plastic de dimensiunea si forma potrivita se pozitioneaza plasticul in zona lipsa; cu letconul se topeste plasticul pt. a se "amesteca" cu cel original se taie o bucata de plasa care se modeleaza in functie de ce avem nevoie se pozitioneaza plasa final se indeparteaza vopseaua si chitul cu smirghel se pozitioneaza plasa se preseaza plasa cu letconul, pt. a patrunde in plastic final apoi se aplica chitul ...etc. Alte lipiri: asa arata dupa o lipire lipsea o bucata de ureche Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 Salut, la magazinele Sierra gasesti tot ce-ti trebuie pentru lipit o carena, fibra de sticla de diferite greutati pe metru patrat si adezivi pentru a aplica fibra. Chestia cu plasa si cu letconu tine, dar depinde de carene, pot da un exemplu la CBR1000 RR .. 2004 plasticul este foarte dur(nu prost ca material), si nu tine in timp lipitura cu asa ceva, am prieteni care au incercat si tot la fibra au recurs, la F4 motor de generatie mai veche are un plastic mai "accesibil" pentru letcon. Referitor la sudura cu plastic, trebuie exact tipul, codul materialului din care sunt facute carenele, nu alt plastic. Referitor la sudura, ca tot asa voia cineva sa incerce, numai ca nenea ala care se ocupa cu sudura lua ceva banuti si nu dadea garantie(ca in RO, in general, faci o treaba sa iei banu, restu`....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian45 Postat Februarie 15, 2010 Share Postat Februarie 15, 2010 (editat) daca te uiti atent se vad urme de fibra de sticla (de la vibratii se desprinde in timp) pt. carenele de care spui tu. poate ca ar trebui un letcon mai puternic (500 w) Editat Februarie 15, 2010 de lucian45 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 16, 2010 Share Postat Februarie 16, 2010 Din ce observ in poze, pare de calitate slaba, normal ca nu tine, eu faceam referinte la o fibra de calitate si adezivi de calitate(nu am nici o legatura cu magazinul care l-am enuntat mai sus). La ei fibra o gasesti sub forma de panza(ca o batista) si are diferite greutati/metru patrat. Lipitura la carena de 1000RR, 2004, a fost facuta de cineva(cu plasa metalica) care se ocupa cu tuning si e foarte priceput si are si scule potrivite, dar uite ca nu a tinut. Nu am zis ca ce faci tu e rau, dar am mai dat si alte variante. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.