Chopper Postat Mai 12, 2004 Share Postat Mai 12, 2004 Miki,vezi sa nu ai ceva surube sarite de pe carcasa ambreiajului.In cazuri de astea ambreiajul nu mai functioneaza normal.Mai bine da jos uleiul si desfa capacul din stinga ca poate...doamne-feri.O alta cauza ar putea fi distrugerea imbinarii conice dintre ambreiaj si ambelaj.In astfel de cazuri,ambreiajul patineaza partial pe conul ambielajului,si se poate intimpla situatia in care esti tu acuma.Desfa si uita-te sa nu fie ceva nasol,si apoi zi ce ai vazut,ca te ajutam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 12, 2004 Share Postat Mai 12, 2004 A,si ca sa ii fac putina reclama la tipul din Targu Mures.Il cheama Zoli Okany si trimite prin colet cu plata in ramburs aproape orice piesa de MZ.In plus de asta face si ambielaje.M-a ajutat de multe ori asa ca ma revansez putin.Uite nr. lui de telefon: 0744506624 0722669946 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 12, 2004 Share Postat Mai 12, 2004 A,ca era sa uit... Problema cu fumu pe care il scot multe MZ-uri e urmatoarea: 1.Semeringurile de carter uzate,si uleiul din cutia de viteza intra in carter si de acolo sus la camera de ardere.Din cauza asta si pornirea poate fi mai proasta.Asta se vede fara sa desfaci motorul,daca te uiti cu atentie la semeringul de sub alternator/dinam din partea dreapta si il vezi curs,atunci aproape sigur ca si ala de pe stinga,de la ambreiaj e dus. 2.(Mai rar)In toba de esapament s-a acumulat ulei nears din cauza ca s-a bagat prea mult in amestec.La o functionare indelungata in fortza,uleiul asta se aprinde,iar soferii din spate nu te pot depasi ca nu vad nimica,iar aia din fatza trebe sa aprinda luminile de ceatza.Mi s-a intimplat si mie o data.Totul e sa nu dai fatza cu militzia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 12, 2004 Share Postat Mai 12, 2004 sal As dori sa-mi cumpar o motocicleta, posibilitatile financiare i-mi permit un MZ 250/251 sau o Jawa 350. Am vazut aici multe argumente pro MZ, puteti sa-mi dati cateva idei, avantaje/dezavantaje intre cele 2 modele??? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 12, 2004 Share Postat Mai 12, 2004 1.MZ: avantaje: -fiabilitate ridicata -gasesti piese de schimb oricind(cam cu 100euro faci motorul ca nou) -usor de reparat si de reglat -consum mai scazut cu 1-1/2l /100 -greutate mai mica(la etz) dezavantaje: -putere mai scazuta ca la Jawa-vit max 125-130 km/ora -motorul e mai zgomotos si are vibratii mai mari ca jawa -Cadru este cam fragil(la etz) 2.Jawa avantaje: -putere si cuplu mai mare (vit max 140-145) -motor mai echilibrat si mai silentios dezavantaje: -fiabilitate scazuta(cutia de viteze slaba si aprinderea care se deregleaza destul de des) -consum mai mare -se repara destul de greu si cu cheltuieli mult mai mari In concluzie iti recomand MZ,etz 250 sau 251.La astea daca montezi si o aprindere cu senzor Hall(care la 251 este prin constructie)uiti ce inseamna umblat la motor.In plus,exista pe piata(la noi nu am vazut inca),pompa de ulei ce se adapteaza la cupla de turometru,si ai scapat cu asta si de amestecatul uleiului. Nici modelele mai vechi nu sint rele(MZ ES 250 sau ES Trophy).Astea au o suspensie f. robusta si un cadru f. solid,iar motoarele sint si ele robuste,numai baiu e ca de astea nu gasesti numai defecte sau uzate,da se pot repara si alea usor. Deci...succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 12, 2004 Share Postat Mai 12, 2004 multu frumos. Desi as avea nevoie de putere mai mare (am 120 kg, daca mai pun si un pasager ...) cred ca aleg totusi fiabilitatea - ETZ. multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin2000 Postat Mai 13, 2004 Share Postat Mai 13, 2004 salutare miki imi cer scuze ca nu am mai ajuns prin sf. gh. explicatia pt ca am mers cu 90 la 6000 de ture este ca am pinion lant de 18 dinti si asta explica tot . caum am dat comanda de unul cu 21 de dinti si astept sa-l primesc . intradevar zgomotul ala ciudat e posibil sa fi fost din cauza spalari vaselinei de pe rulmenti ambielajului si respectiv rodari lor . acum sincer sa spun nu mi se mai pare ca aud vre-un zgomot suspect . intre timp mi-am luat si o toba de esapament noua si are alt zgomot adica mai placut . sincer si pe mine ma fascinat acel fluierat caracteristic mz etz se datoreaza faptului ca transmisia primara e pe roti dintate nu? eu saa stiu nu stiu cand o sa ajung prinsf gh dar sper sa te gasesc te salut cu farul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Mai 14, 2004 Share Postat Mai 14, 2004 Salutare MZ-isti! Pt. Florin: Ma bucur, ca lucrurile la tine au revenit la normal. Da, fluieratul vine de la transmisia primara (roti dintate), dar mai ales, pt. ca dintiile sunt asezate in grad, nu vertical sau drept, cum vrei. Dupa carte, pt. ETZ 251 ii trebuie pinion lant pe fata de 22. Si inca ceva, nu te supara pe mine ca data trecuta n-am putut sa raman la un suc, ca prietena mea nu m-a lasat. Pt. Chopper: Mersi de indicatii, intr-adevar buba era de la imbinarea conica de la ambielaj-ambreiaj. Ansamblul ambreiaj a sarit de pe axul conic al ambielajului . Am curatat suprafetele conice cu diluant, cu apa cu detergent si pe urma am "uns" si cu acid de la baterie. Suprafetele conice au ruginit iar acidul a produs un fel de praf alb deloc alunecos. Astfel am montat inapoi ambreiajul si cu ajutorul unui surub (folosit drept distantier si pus intre ambreiaj si surubul dintat special pt. turometru) am strans tare pe ambielaj. Rezultatul? Inca tine bine..totul in regula. Pt. Avent: Chiar de-ar fi mai puternica Jawa TS 350 fata de ETZ 250/251 iti recomand ETZ-ul. De ce? Pt. ca este mult mai fiabila si cu mult mai ieftin piesele, nici nu vorbesc de faptul, ca piese pt. Jawa se gasesc la greu. Miki. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 18, 2004 Share Postat Mai 18, 2004 Sal Va mai deranjez odata. Tot cautand un ETZ, am gasit urmatorul anunt: "Vand motocicleta MZ-ETZ 251,culoare rosu valea lunga,motor in stare foarte buna , modificata cu jante turnate in 5 spite negru mat de Yamaha pe 18, cauciucuri Metzeler stare foarte buna, anul acesta vopsita in vopsitorie, stare impecabila, multe piese noi cumparate anul acesta, toba sport noua, an fabricatie 1989, culoare rosu ferrari. Motor pe benzina, putere 24 cp, capacitate cilindrica 251 cmc, viteza maxima 145 km/h, rulaj 34000 km. Transmisia manuala, 5 viteze, tractiune spate. Consumul: urban 5 (l/100km), extraurban 4 (l/100km). Pret 880 euro. Negociabil." Nu e prea scumpa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Mai 18, 2004 Share Postat Mai 18, 2004 Ba da. Chiar ca are roti tunate - ce este f. bun, e mult totusi pretul. Luand in considerare, ca are multe piese noi....mai mult de 750 euro n-as da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 Avent,frate,stai nu te prosti ca e prea mult,mai ales ca are si 34.000Km.S-ar merita cel mult 700 daca ar avea si suspensia fatza-spate,cu frine disc cu tot de Yamaha,si daca motorul ar fi nou(ambielaj nou,set motor cu cel mult 5000km,rulmenti ambielaj,siemeringuri,etc.) Si ca sa facem un calcul:jante de yamaha:50-75euro de la dezmembrari(sint o gramada pe forum)-astea cred ca is de ceva Yamaha RD mai veche cu frina pe tambur pe spate si cu spitzele curbate. Toba sport noua :cred ca e in jur de un milion de la Zoli Okany din Mures Cauciucuri second-hand:cel mult un milion perechea(e drept ca sint unii care vor sa vinda la preturi mai mari da asta e treaba lor) Vopsitul:Cred ca e rosu normal,si nu metalizat.Daca iti matuiesti(pregatesti) tu acasa rezervorul,capacele si aripile,eu cred ca cu 500 mii ti le sufla oricine in rosu,chiar daca ar fi el Ferrari. Deci daca presupunem ca un 251nemodificat ar costa 400-450 eur0 cu motorul uzat cum e asta,mai punem inca 150 de euro cel mult si ajungem la 600.De unde dracu 880? Si fii atent daca iti cumperi ETZ sa iei pe unu care se pricepe la astea bine ca sint sanse mari sa fie cadrele(care is cam slabe) descentrate in urma unui accident si daca nu stii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 Problema e ca nu ma pricep la ele, si nu-mi dau seama de diferenta dintre 251 si 250 decat dupa forma rezervorului. Deci ar putea sa-mi vanda orice. Am vorbit cu el prin telefon, mi-a zis ca va merge cu ea la intrunirea de la Cluj (eu nu stiu daca ajung) si mi-a mai zis ca e la cota 2. Am primit si poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 -- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 --- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 Da,intr-adevar,un 251 bine intretinut,probabil cu motorul putin sau mai mult uzat,si atit.Nici macar etrierele frinii pe disc nu sint de Yamaha.La etz astea nu sint chiar asa de reusite,deci japoneze ar fi fost mai bune.Si mai am o mica nedumerire,pe care pozele nu mi-o pot lamuri.Diferenta principala intre 250 si 251(la motor) e carburatorul,dupa cite stiu eu.La 251 carburatorul are sistemul de ralanti mai performant si capacul de jos al carburatorului(camera de nivel constant) este fixat pe corpul acestuia cu o clema-arc din otel,pentru demontare rapida,in timp ce la 250 acest capac e prins cu 3 surube. In rest nimic special.Adevarul e ca arata bine si se vede ca omul si-a dat silinta si ca l-a intretinut cum trebuie.Dar totusi,880euro,fie ei si negociabili,mi se pare ca suna a injuratura. Avind in vedere ca motorul e cu 34000 Km,veridictul meu este urmatorul:500 euro(cel mult). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Mai 20, 2004 Share Postat Mai 20, 2004 @Chopper: Avand in vedere ca am un ETZ 251 si l-am cautat ceva vreme...pot sa-ti spun ca probabil nu cunosti prea bine preturile la ETZ...la 500 gasesti destul de forjate in care mai trebuie sa bagi bani...si crede-ma..mai bine mai dai un ban in plus la achizitie, pe care altfel oricum il dai pe piese, si ai un motor ok.Eu de ex. l-am luat cu 700 din Sighisoara dupa multe cautari(in stare f. buna..neumblat in motor...cum e de la mama lui), vroiam sa-l dau dar m-am razgandit pt. ca mai rar as gasi unul in stare asa buna. @Avent: 800 e cam mult, dar totul e negociabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Mai 21, 2004 Share Postat Mai 21, 2004 Salut, Avent! Cuma spus si Chopper, diferenta intre 250 si 251 consta in carburatoare, in plus, difera si rezervorul, roata spate mai mica de 16"" la ETZ 251 precum si pinion lant de atac este de 22 dinti, pe cand la 250 este de 19 dinti (in caz normal). Dar vad, ca la asta si in fata si in spate sunt montate roti de 18". Hai sa-ti scriu ce-mi place la ea, si ce nu: Imi place: vopsea proaspata de rosu, este bine echipata motocicleta (ma refer aici la semnalizatoare, faruri, oglinzi(originale) si la aparatori de maini, protector de noroi pe capatul aripei spate, husa seii nou(asa se vede)), rotile turnate (macar nu se deformeaza asa de usor la gropi !) si in rest, se vede ca omul s-a straduit la aspectul exterior (vopsit sigla MZ chiar si la blocul motor) Nu-mi place: 1. toba "sport" - eu n-as da nici doi lei pt. toba aia, am urmarit pe alte forumuri discutii aprinse in legatura cu tobele asa-zise sport montate pe ETZ-uri, si s-a ajuns la concluzia finala, ca inginerul german totusi a proiectat exact cum trebuia toba aia lunga si originala, numai cu toba originala poti scoate cuplul maxim al motorului. Si in general, tobele sport scot zgomote urate. 2. roata spate de 18", dar asta e de gust... 3. nu are aparatore (mansoane) de lant !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 4. aripa fata nu este originala (la cea originala la capetele prinderii, placa este altfel indoita -> mai rezistent) Concluzia mea: luand in considerare ca motorul in ansamblu n-arata rau, si ca nici nu sunt ETZ-uri de 251 de vanzare in fiecare colt, merita maxim 700 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Mai 21, 2004 Share Postat Mai 21, 2004 @Avent: 800 e cam mult, dar totul e negociabil 880 negociabil! nu 800 negociabil. Inca o problema, si va rog nu dati cu pietre. Ce inseamna "cota 2", cat ma tine, sau cat o sa ma coste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 21, 2004 Share Postat Mai 21, 2004 Dupa cite stiu eu,in Cluj un alezat si honuit de cilindru,,plus pison si segmenti noi la cota noua costa cu totul cam un milion. A,si ca veni vorba de tobe de esapament de Etz-uri.Siti careva cum se pot desfunda fara sa le tai?Am auzit de la cineva ca ar fi ceva solutie ce se amesteca in carburant si aia ar curata de calamina si depuneri toba si sitele.E adevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Mai 24, 2004 Share Postat Mai 24, 2004 Avent! La ETZ-uri interiorul cilindrului (oglinda) se poate aleza de pana la cota 4 (in functie de uzura). In stare initiala cilindrul are alezajul de 69,00 mm, iar cotele (de 1 pana la 4) vin asa: 69,50 mm; 70,00 mm; 70,50 mm si 71,00 mm. Deci, daca la tine motorul e in "cota 2", inseamna ca a fost honuit de doua ori, asta implica marirea capacitatii cilindrice, dar nesemnificativ. N-ai teama, poti sa iei motorul si cu cota 2 si iti tine destul de mult. Chopper, cartea scrie, ca desfundarea esapamentului la ETZ face chiar motorul, adica trebuie parcurs cu ea, la o viteza maxima (turatie ridicata, 5500-6000 rpm), o distanata de 10-15 km. Se fierbe rau esapamentul asa si-i se vor arde uleiul si calamina din interiorul lui, fapt ce va produce un fum destul de gros dupa tine. ( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T.A.Robert Postat Mai 25, 2004 Share Postat Mai 25, 2004 Chopper, cartea scrie, ca desfundarea esapamentului la ETZ face chiar motorul, adica trebuie parcurs cu ea, la o viteza maxima (turatie ridicata, 5500-6000 rpm), o distanata de 10-15 km. Se fierbe rau esapamentul asa si-i se vor arde uleiul si calamina din interiorul lui, fapt ce va produce un fum destul de gros dupa tine. ( am observat si io treaba asta pe la 90-100 km la ora. Cred ca toba mea ii tot timpul curata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 29, 2004 Share Postat Mai 29, 2004 Ok.Mersi de sfatu cu autodesfundatu.Sa stii ca am vazut pe cineva(nu eu) care..sa nu rideti tare... o turnat in esapament benzina si apoi i-o dat foc!Norock ca nu s-o nenorocit omu.Sau alta metoda ce am vazut-o e aia nasoala cu taiatu in doua a tobei cu flexu,curatata(cum,nu stiu) si apoi sudata la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T.A.Robert Postat Mai 31, 2004 Share Postat Mai 31, 2004 Patesc de ceva vreme ceva interesant, dar numai cateodata. Si anume: accelerez constant sau pur si simplu tin acceleratia constanta, cand apare o bataie neregulata la motor, sau doua la interval de 1-2 secunde. Cum sa explic altfel ... _________________/\___/\_______________ . In momentul ala motorul ma trage in fata sau simt ca-mi patineaza roata sub mine, in mai putin de o secunda. Zvacneste asa din senin. P.S. chestia asta am patit-o si-n suprasarcina, adica 2 persoane + bagajele din poza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miki Postat Iunie 1, 2004 Share Postat Iunie 1, 2004 ........ .... Problema bataii de la motorul tau poate provine de la (dupa mine): 1. lant si/sau pinion lant de atac si/sau cel din spate uzat rau -> lantul sare cateodata intre dintile pinioanelor (dar asta s-ar intampla mai cu seama cand fortezi la accelerare) 2. furca ce schimba treptele de viteza in interiorul cutiei de viteze este uzat, iar buba se manifesta asa cum ai descris tu, adica pentru cateva zecimi de secunda sare cutia din treapta in care se afla (mai ales din tr. a III-a) in neutru si "prinde" inapoi. Practic, pt. o clipa motorul merge in neutru si supraturat, ca tu ai mana pe acceleratie, si cand sare inapoi in viteza te "trage in fata". (acelasi fenomen daca ai acelera in a doua de exemplu, si fara ambreiaj ai cupla direct in treapta a III-a). Asa se explica si instabilitatea de la roata spate. Asta e o boala cronica a ETZ-urilor. , multi au patit-o, dar se poate remedia prin montarea a unei saibe in plus (nu stiu unde in cutie) si schimbarea furcii respective. Bafta la reparat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T.A.Robert Postat Iunie 1, 2004 Share Postat Iunie 1, 2004 Pai, lantul a fost schimbat nu demult, deci s-ar putea sa fie pinionul de atac. Dar dupa cum mi-ai descris la 2, s-ar putea sa trebuiasca desfacuta cutia. Ce se intampla daca o mai tin asa inca vreo 500 de km, ca acuma n-am timp deloc? Care-i cel mai rau lucru ce se poate intampla? Multam fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.