Sari la conținut

zornaie lantul


Postări Recomandate

salutare,

 

In urma 2 zile am inlocuit vechiul lant de la transmisia finala (de fapt, lantul si cele 2 pinioane). Vechiul lant era foarte intins si facea zgomot. Surpriza a fost insa faptul ca si noul lant continua sa zornaie, si nu inteleg de ce. Acest zornait este diferit de cel al vechiului lant si este foarte enervant...

 

Am facut alinierea lantului cu pinionul cat am putut de bine. Intinderea zic eu ca este cea corecta. Diferenta fata de vechiul lant consta in faptul ca acum zornaie doar cand accelerez (cu alte cuvinte, daca trag ambreiajul sau intru in frana de motor acest zornait dispare). Din cate am observat, zornaitul depinde si de incarcare. Cand sunt singur apare mai greu (pe la 60km/h), cand am pasager zornaie si la viteze mai mici (ma gandesc, probabil datorita faptului ca sta mai intins).

 

Any help? Care ar putea fi cauza?

 

Ca o paranteza, am observat ca pinionul de atac nu sta prea fix pe axul sau.. prinderea lui pur si simplu nu e conceputa pentru a-l tine fix? Trebuie cumva gresata imbinarea intre ax si pinionul de atac? (just asking)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca e uns (in mod normal asa vine din fabrica). Banuiesc si ca roata e aliniata corect. Banuiesc ca e si tipul corect de lant, cel scris in manual.

Ce joaca exact? Canelurile de pe pinion nu-l tin fixe? La mine e o piulita mare, care apasa pinionul, peste care vine o saiba de siguranta, tinuta de un surub M6. Apropos, pune si pasta de blocaj acolo, dupa ce degresezi bine fileturile.

Pune motorul pe cricul central, daca are, baga-l in viteza si da-i drumul. Eventual roaga pe cineva sa apese frina de pe spate ca sa poti studia comportamentul si-n sarcina. N-ai cum sa nu te prinzi ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kitul pe care l-am cumparat a fost un DID X-ring tip "520", cel pt Virago 250 conform catalogului Louis.

 

De alinierea rotii nu sunt foarte sigur.. am facut-o cat am putut eu de bine, conform unor linute de marcaj existente si in stanga si in dreapta. Tensionarea este conform specificatiilor din manualul de service (am lasat undeva pe la 4cm... daca il tensionez mai tare, face si mai urat).

 

In legatura cu alinierea rotii, fiindca nu eram sigur de corectitudinea marcajelor, am incercat chiar mai multe variante (minim 3), dar asta nu a parut sa afecteze zgomotul in nici un fel.

 

Din pacate nu am cric central ca sa-mi dau seama exact ce se intampla.

 

 

In legatura cu pinionul de atac.. exista o inca o piesa care se prinde cu 2 suruburi fix pe pinion, iar aceasta piesa nu da voie pinionului sa sara de pe ax. Insa ansamblul pinion + piesa de fixare are un joc de 1-2 mm inainte/inapoi pe ax. Nu prea vad cum le-as putea face sa stea mai fixe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kitul pe care l-am cumparat a fost un DID X-ring tip "520", cel pt Virago 250 conform catalogului Louis.

 

De alinierea rotii nu sunt foarte sigur.. am facut-o cat am putut eu de bine, conform unor linute de marcaj existente si in stanga si in dreapta. Tensionarea este conform specificatiilor din manualul de service (am lasat undeva pe la 4cm... daca il tensionez mai tare, face si mai urat).

 

In legatura cu alinierea rotii, fiindca nu eram sigur de corectitudinea marcajelor, am incercat chiar mai multe variante (minim 3), dar asta nu a parut sa afecteze zgomotul in nici un fel.

 

Din pacate nu am cric central ca sa-mi dau seama exact ce se intampla.

 

 

In legatura cu pinionul de atac.. exista o inca o piesa care se prinde cu 2 suruburi fix pe pinion, iar aceasta piesa nu da voie pinionului sa sara de pe ax. Insa ansamblul pinion + piesa de fixare are un joc de 1-2 mm inainte/inapoi pe ax. Nu prea vad cum le-as putea face sa stea mai fixe.

cand masori aia 4 cm ai grija ca mobra sa stea pe rotile ei, nu pe cric :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand masori aia 4 cm ai grija ca mobra sa stea pe rotile ei, nu pe cric :rock:

Daca in manual ii scrie sa masoare cu mobra pe cric, atunci se masoara cu mobra pe cric. Asa se face la Domi si la XR125-650, de exemplu. Ce scrie in manual - nu opinii de forum :P

 

 

Un sfat: verifica daca nu ai pus invers pinionul de atac. La unele Honde, pinionul are turnata un fel de saiba pe una din parti. Mie mi-a pus un 'mester' pinionu ala invers (cu saiba la interior in loc de extetior), norocu meu fiind ca am ochiul bun. Diferenta ar fi fost ca in loc sa fie aliniate foaia si pinionul, ar fi existat o abatere de 4-5 mm. Imens pentru o piesa sub tensiune. Ca sa verifici, asigura-te ca lantul merge in linie dreapta spre pinion; ar trebui sa existe o protectie de plastic pe bascula: acolo se vede cel mai bine daca lantul are abateri de la traiectoria normala.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in manual ii scrie sa masoare cu mobra pe cric, atunci se masoara cu mobra pe cric. Asa se face la Domi si la XR125-650, de exemplu. Ce scrie in manual - nu opinii de forum :rock:

 

 

Un sfat: verifica daca nu ai pus invers pinionul de atac. La unele Honde, pinionul are turnata un fel de saiba pe una din parti. Mie mi-a pus un 'mester' pinionu ala invers (cu saiba la interior in loc de extetior), norocu meu fiind ca am ochiul bun. Diferenta ar fi fost ca in loc sa fie aliniate foaia si pinionul, ar fi existat o abatere de 4-5 mm. Imens pentru o piesa sub tensiune. Ca sa verifici, asigura-te ca lantul merge in linie dreapta spre pinion; ar trebui sa existe o protectie de plastic pe bascula: acolo se vede cel mai bine daca lantul are abateri de la traiectoria normala.

tot cartea zice ca (la orice piesa) daca sunt jocuri, sgarieturi, defectiuni trebuie inlocuita - ma refer la cricul lateral

Pozitia cricului lateral(mai mult sau mai putin uzat) sau suprafata (pardosea +/- plana) pe care sunt asazate cele 3 puncte (2roti+cric) modifica centrul de greutate si implicit pozitia basculei si deci intinderea lantului. Aceasta pozitie reprezinta un reper relativ constant :P fata de care sa se poata masura sageata lantului... zic si eu,cu argumente si nu elogiez principiul "crede si cerceta"

La cricul central este altceva, iar in lipsa lui greutatea mobrei este tot o constanta (interval...ma rog...dar care influenteaza mult mai putin decat unghiul sub care este inclinat cricul lateral)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot cartea zice ca (la orice piesa) daca sunt jocuri, sgarieturi, defectiuni trebuie inlocuita - ma refer la cricul lateral

Pozitia cricului lateral(mai mult sau mai putin uzat) sau suprafata (pardosea +/- plana) pe care sunt asazate cele 3 puncte (2roti+cric) modifica centrul de greutate si implicit pozitia basculei si deci intinderea lantului. Aceasta pozitie reprezinta un reper relativ constant :rock: fata de care sa se poata masura sageata lantului... zic si eu,cu argumente si nu elogiez principiul "crede si cerceta"

La cricul central este altceva, iar in lipsa lui greutatea mobrei este tot o constanta (interval...ma rog...dar care influenteaza mult mai putin decat unghiul sub care este inclinat cricul lateral)

Pff, oricit joc ar avea cricul ala, crezi ca ar influenta jocul lantului atit de tare? In plus, deobicei jocul e dat ca interval, nu ca valoare fixa. Il pui pe la mijlocul intervalului si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pff, oricit joc ar avea cricul ala, crezi ca ar influenta jocul lantului atit de tare? In plus, deobicei jocul e dat ca interval, nu ca valoare fixa. Il pui pe la mijlocul intervalului si gata.

sunt convins ? + planeitatea si orizontalitatea pardoselii care influenteaza la fel :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mobra mea nu are cric central. Am masurat sageata si cu mobra sprijinita pe cricul lateral, si cu ea tinuta de ghidon in pozitie aproximativ verticala - nu e mare diferenta.

 

 

Intr-adevar, si la mine are pinionul de atac un fel de saiba turnata pe una din parti, pe care am pus-o spre interior. Nici nu cred ca as avea cum sa il montez cu acea proeminenta inspre exterior, pentru ca "saiba turnata" ar intra intre pinion si piesa sa de prindere. Gaurile de prindere ale pinionului nu sunt in portiunea cu proeminenta.

 

After all, vechiul pinion pe care l-am dat jos nu avea acea proeminenta pe nici o parte. Existenta proeminentei nu ii modifica in nici un fel pozitia pe ax, care e data de piesa de prindere de fapt. Iar zgomotul nu era prezent la inceput, cand am cumparat mobra - fiind cu pinionul pe care eu l-am dat jos (a inceput sa faca zgomotul in timp, in cazul vechiului lant).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...