harciogu Postat Martie 5, 2006 Share Postat Martie 5, 2006 stie cineva de ce ijul nu are frana de motor? i se trage de la faptul ca e monocilindru, 2 timpi sau ambreaiajul cu discuri multiple in ulei? ... e nasol sa constatzi asta prima data pe o panta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schumy Postat Martie 5, 2006 Share Postat Martie 5, 2006 Parerea mea (desi nu cred ca e cea mai buna,eu nu am mers niciodata cu ij planeta)este ca nu are frana de motor din cauza supapei de pe culasa ,care am inteles ca se deschide atunci cand compresia trece de o anumita valoare.Voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 5, 2006 Share Postat Martie 5, 2006 supapa aia secreta este actionata manual, n-are treaba! n-are frana de motor din cauza faptului ca e 2t! da' tu sa zici merci ca planeta are, sa vezi tu jawa sau jupiter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Martie 5, 2006 Autor Share Postat Martie 5, 2006 @Schumy: ala'i decompresorul. n'are treaba cu frana de motor. hmm... masini (ce si'au avut zilele lor de glorie ) precum wartburgul sau trabantul au frana de motor desi au motoare in 2 timpi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 Da domnilor, n-are saraca frina de motor. Cel putin nu are o frina de motor care sa tina destul atunci cind cobori un deal. Pe drum drept insa, parca-parca se cunoaste atunci cind tai brusc gazul... O fi si din cauza greutatii mari a motocicletei, raportata la motor Pe mine nu ma deranjeaza atit ca nu tine frina de motor, cit zgomotul pe care-l face motorul atunci cind e 'luat inainte' de viteza motocicletei, motiv pentru care debreiez si reglez viteza din frine. In schimb, imi place grozav cum duduie motorul la drum intins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 2t nu prea le are cu frana de motor, iar Wartburg si Trabi au un "frei" ca la bicicleta in ultima treapta ca sa poti lasa motorul din ture fara sa faca deloc frana de motor! Pe mine ma cam deranja baraitul Planetei la drum in schimb imi placea la ralenti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 Mai...au frana de motor toare, dar asta mai conteaza si in functie de compresia pe care o are motorul respectiv...daca ai compresie slaba de unde atata frana de motor? La mine marge destul de bine si m-a scos din incurcatura in cateva situatii, mai ales cand mi-a iesit in cale un jeep mare si negru condus de unu' gras si chel... Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Martie 6, 2006 Autor Share Postat Martie 6, 2006 Mai...au frana de motor toare, dar asta mai conteaza si in functie de compresia pe care o are motorul respectiv...daca ai compresie slaba de unde atata frana de motor? La mine marge destul de bine si m-a scos din incurcatura in cateva situatii, mai ales cand mi-a iesit in cale un jeep mare si negru condus de unu' gras si chel... Numa' bine! n'ai vazut compresie ca la planeta mea. era de'abia segmentat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 constructia motorului in 2 t nu permite o frana de motor eficienta. Invata sa franezi cu franele normale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Schumy Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 Imi cer scuze pt prostia mare pe care am zis-o cu supapa aia...de fapt si eu am obs ca se descide manual,dar nu ii vad rostul...poate si din cauza ca nu am studiat-o atent,oricum ce am vazut eu era super ruginita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slabutzu Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 Hai sa ma bag si eu in seama. Am un ij planeta 5 si m-am interesat cum e cu frana de motor. Asadar: Motorul in 2 timpi nu-isi face amestecul de benzina cu ulei automat (nu are baie de ulei) ci prin amestecarea benzinei si uleiului direct in rezervor. Ca atare, ungerea motorului se produce in momentul in care patrunde benzina in cilindru. Cand iei mana de pe acceleratie, se intrerupe alimentarea cu benzina a cilindrului. Prin urmare nici ungere nu mai exista (uleiul fiind in benzina). Asadar, frana de motor exista dar nu se recomanda pt ca mareste uzura motorului. PS: Multumesc lui ipman pt aceste informatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 Hai sa nu exageram, chiar in cartea Ijului se recomanda din cate imi amintesc frana de motor. Faptul ca se micsoreaza pentru un moment fluxul de benzina in cilindru nu inseamna ca nu mai exista ungere. Filmul de ulei dintre oglinda cilindrului si segmenti nu se intrerupe de la o frana de motor moderata, oricum exista destul amestec carburant de relanti. Cu atat mai putin are de suferit uleiul din carter, de la ambielaj. Alta chestie, desi unii spun ca la 2T nu trebuie sa incalzesti motorul, cica asa e la Trabant, chiar in cartea Ijului se vorbeste de o incalzire de 2-3 minute. Daca vrei viata lunga a motorului, atentie la pornirile la rece. Ijul cred eu ca nu are frana de motor f buna, sau aceasta intarzie deoarece: - e 2T si raspunsul la slabirea acceleratiei e intarziat un pic si functie de proportiile amestecului carburant. - inertia data de ambielajul mare cu manetoane ce au rol de volanta. - fiind 2T nu am sisteme de distribuite, racire, ungere care sa opuna cuplu rezistent. - transmisiile primara si secundara sunt pe lant care e elastic si intarzie si el efectul la roata. - ambreiajul de Ij in ulei care din fabricatie nu e nici performant , nici rezistent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 Imi cer scuze pt prostia mare pe care am zis-o cu supapa aia...de fapt si eu am obs ca se descide manual,dar nu ii vad rostul...poate si din cauza ca nu am studiat-o atent,oricum ce am vazut eu era super ruginita. rostul este sa pornesti mai usor motoru', sa scazi uzura la oprire si in cazuri extreme sa il opresti in caz de autoaprindere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Martie 6, 2006 Share Postat Martie 6, 2006 rostul este sa pornesti mai usor motoru', sa scazi uzura la oprire si in cazuri extreme sa il opresti in caz de autoaprindere! Lasa ca merge si fara,am pus o bujie in locul decompresorului si cu pornitul nu am nici o problema (am luat vreo 2 vanatai pana m-am invatat) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 stiu ca merge fara, io am 2 bujii functionale/chiulasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igi Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 stiu ca merge fara, io am 2 bujii functionale/chiulasa Asta ma gandeam si eu sa fac. Ai legat doua bobine? Ce aprindere ai?(ai facut din ij, bmw ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 2 bobine ca la jupiter! merge fain de tot dar trebuie 2 bujii diferita cu aceeasi cifra termica! adica un NP si un LP si pentru conservatorii in ceea ce priveste cifra termica a bujiei se pot punde 2 bujii cu cifre termice diferite si o singura bobina! eu asa am avut! 225 cu care o porneam iarna si chiar si vara dar la munte dimineata, incalzeam motorul, plecam putin si dupa aia din mers schimbam fisa de la o bujie la alta, cealalta fiind de obicei de 240 cu filet lung, adica 14lp21! aia din locul decompresorului era LP-ul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slabutzu Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 Sar'na nea aleko, m-am mai lamurit si eu un pic. Stresule, hai ca esti tare cu schimbatul fisei din mers. Ma pufnit rasul dar tre sa recunosc ca e super ideea. Asa mai invatam si noi de la profesori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Costin_sim Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 2 bobine ca la jupiter! merge fain de tot dar trebuie 2 bujii diferita cu aceeasi cifra termica! adica un NP si un LP si pentru conservatorii in ceea ce priveste cifra termica a bujiei se pot punde 2 bujii cu cifre termice diferite si o singura bobina! eu asa am avut! 225 cu care o porneam iarna si chiar si vara dar la munte dimineata, incalzeam motorul, plecam putin si dupa aia din mers schimbam fisa de la o bujie la alta, cealalta fiind de obicei de 240 cu filet lung, adica 14lp21! aia din locul decompresorului era LP-ul! Unde vine pus decompresorul...in capul pistonului sau pe lateral? Ca eu aveam decompresorul pus pe lateral dar l-am pus in locul bujiei si invers si nu am schimbat tipul de bujie (este NP) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 si nu merge mai prost? ciudat...... eu puneam lp-ul in locuul decompresorului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Costin_sim Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 acum nu merge deloc...dar de mers a mers pana mi s-a dus electrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 Nu conteaza mah unde pui decompresorul...poti sa il pui oriunde. La Ij '56 amandoua gaurile sunt puse in lateral...si poti sa le inversezi oricand. De obicei dupa ce filetul de la bujie incepe sa se uzeze, pentru ca umblii mult mai des acolo...faci rocada...cam asta este. Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 si daca n-are chiulasa de ij 56 sau are set de planeta 4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Costin_sim Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 Nu conteaza mah unde pui decompresorul...poti sa il pui oriunde. La Ij '56 amandoua gaurile sunt puse in lateral...si poti sa le inversezi oricand. De obicei dupa ce filetul de la bujie incepe sa se uzeze, pentru ca umblii mult mai des acolo...faci rocada...cam asta este. Numa' bine! Daca te-ai fi uitat mai bine in profilul meu ai fi observat ca nu am ij 56 ci Planeta 4 sau 3 nush exact...are doua evacuari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 7, 2006 Share Postat Martie 7, 2006 si 56 are 2 evacuari, nu asta e problema! ij-ul 56 are chiulasa cu 2 gauri diametral opuse, astalalte au una in cap pt. bujie si una intr-o parte (dreapta cum stai pe motor) pentru decompresor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.