Sari la conținut

Frana De Motor


harciogu
 Share

Postări Recomandate

stie cineva de ce ijul nu are frana de motor? i se trage de la faptul ca e monocilindru, 2 timpi sau ambreaiajul cu discuri multiple in ulei? ... e nasol sa constatzi asta prima data pe o panta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea (desi nu cred ca e cea mai buna,eu nu am mers niciodata cu ij planeta)este ca nu are frana de motor din cauza supapei de pe culasa ,care am inteles ca se deschide atunci cand compresia trece de o anumita valoare.Voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
:cheers: supapa aia secreta este actionata manual, n-are treaba! n-are frana de motor din cauza faptului ca e 2t! da' tu sa zici merci ca planeta are, sa vezi tu jawa sau jupiter :D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Schumy: ala'i decompresorul. n'are treaba cu frana de motor.

 

hmm... masini (ce si'au avut zilele lor de glorie :cheers: ) precum wartburgul sau trabantul au frana de motor desi au motoare in 2 timpi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da domnilor, n-are saraca frina de motor. Cel putin nu are o frina de motor care sa tina destul atunci cind cobori un deal. Pe drum drept insa, parca-parca se cunoaste atunci cind tai brusc gazul... O fi si din cauza greutatii mari a motocicletei, raportata la motor :D

Pe mine nu ma deranjeaza atit ca nu tine frina de motor, cit zgomotul pe care-l face motorul atunci cind e 'luat inainte' de viteza motocicletei, motiv pentru care debreiez si reglez viteza din frine. In schimb, imi place grozav cum duduie motorul la drum intins :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2t nu prea le are cu frana de motor, iar Wartburg si Trabi au un "frei" ca la bicicleta in ultima treapta ca sa poti lasa motorul din ture fara sa faca deloc frana de motor!

Pe mine ma cam deranja baraitul Planetei la drum in schimb imi placea la ralenti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai...au frana de motor toare, dar asta mai conteaza si in functie de compresia pe care o are motorul respectiv...daca ai compresie slaba de unde atata frana de motor? La mine marge destul de bine si m-a scos din incurcatura in cateva situatii, mai ales cand mi-a iesit in cale un jeep mare si negru condus de unu' gras si chel...

 

Numa' bine! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai...au frana de motor toare, dar asta mai conteaza si in functie de compresia pe care o are motorul respectiv...daca ai compresie slaba de unde atata frana de motor? La mine marge destul de bine si m-a scos din incurcatura in cateva situatii, mai ales cand mi-a iesit in cale un jeep mare si negru condus de unu' gras si chel...

 

Numa' bine! :cheers:

 

 

n'ai vazut compresie ca la planeta mea. era de'abia segmentat :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze pt prostia mare pe care am zis-o cu supapa aia...de fapt si eu am obs ca se descide manual,dar nu ii vad rostul...poate si din cauza ca nu am studiat-o atent,oricum ce am vazut eu era super ruginita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si eu in seama. Am un ij planeta 5 si m-am interesat cum e cu frana de motor. Asadar:

 

Motorul in 2 timpi nu-isi face amestecul de benzina cu ulei automat (nu are baie de ulei) ci prin amestecarea benzinei si uleiului direct in rezervor. Ca atare, ungerea motorului se produce in momentul in care patrunde benzina in cilindru. Cand iei mana de pe acceleratie, se intrerupe alimentarea cu benzina a cilindrului. Prin urmare nici ungere nu mai exista (uleiul fiind in benzina). Asadar, frana de motor exista dar nu se recomanda pt ca mareste uzura motorului.

 

PS: Multumesc lui ipman pt aceste informatii :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa nu exageram, chiar in cartea Ijului se recomanda din cate imi amintesc frana de motor. Faptul ca se micsoreaza pentru un moment fluxul de benzina in cilindru nu inseamna ca nu mai exista ungere. Filmul de ulei dintre oglinda cilindrului si segmenti nu se intrerupe de la o frana de motor moderata, oricum exista destul amestec carburant de relanti. Cu atat mai putin are de suferit uleiul din carter, de la ambielaj.

 

Alta chestie, desi unii spun ca la 2T nu trebuie sa incalzesti motorul, cica asa e la Trabant, chiar in cartea Ijului se vorbeste de o incalzire de 2-3 minute. Daca vrei viata lunga a motorului, atentie la pornirile la rece.

 

 

Ijul cred eu ca nu are frana de motor f buna, sau aceasta intarzie deoarece:

- e 2T si raspunsul la slabirea acceleratiei e intarziat un pic si functie de proportiile amestecului carburant.

- inertia data de ambielajul mare cu manetoane ce au rol de volanta.

- fiind 2T nu am sisteme de distribuite, racire, ungere care sa opuna cuplu rezistent.

- transmisiile primara si secundara sunt pe lant care e elastic si intarzie si el efectul la roata.

- ambreiajul de Ij in ulei care din fabricatie nu e nici performant , nici rezistent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Imi cer scuze pt prostia mare pe care am zis-o cu supapa aia...de fapt si eu am obs ca se descide manual,dar nu ii vad rostul...poate si din cauza ca nu am studiat-o atent,oricum ce am vazut eu era super ruginita.

 

 

rostul este sa pornesti mai usor motoru', sa scazi uzura la oprire si in cazuri extreme sa il opresti in caz de autoaprindere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rostul este sa pornesti mai usor motoru', sa scazi uzura la oprire si in cazuri extreme sa il opresti in caz de autoaprindere!

Lasa ca merge si fara,am pus o bujie in locul decompresorului si cu pornitul nu am nici o problema (am luat vreo 2 vanatai pana m-am invatat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca merge fara, io am 2 bujii functionale/chiulasa :baldy:

Asta ma gandeam si eu sa fac. Ai legat doua bobine? Ce aprindere ai?(ai facut din ij, bmw :D )

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

2 bobine ca la jupiter! :D merge fain de tot dar trebuie 2 bujii diferita cu aceeasi cifra termica! adica un NP si un LP

 

si pentru conservatorii in ceea ce priveste cifra termica a bujiei se pot punde 2 bujii cu cifre termice diferite si o singura bobina! eu asa am avut! 225 cu care o porneam iarna si chiar si vara dar la munte dimineata, incalzeam motorul, plecam putin si dupa aia din mers schimbam fisa de la o bujie la alta, cealalta fiind de obicei de 240 cu filet lung, adica 14lp21! :baldy: aia din locul decompresorului era LP-ul! :baldy: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sar'na nea aleko, m-am mai lamurit si eu un pic.

Stresule, hai ca esti tare cu schimbatul fisei din mers. Ma pufnit rasul dar tre sa recunosc ca e super ideea.

 

Asa mai invatam si noi de la profesori :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 bobine ca la jupiter! :D merge fain de tot dar trebuie 2 bujii diferita cu aceeasi cifra termica! adica un NP si un LP

 

si pentru conservatorii in ceea ce priveste cifra termica a bujiei se pot punde 2 bujii cu cifre termice diferite si o singura bobina! eu asa am avut! 225 cu care o porneam iarna si chiar si vara dar la munte dimineata, incalzeam motorul, plecam putin si dupa aia din mers schimbam fisa de la o bujie la alta, cealalta fiind de obicei de 240 cu filet lung, adica 14lp21! :baldy: aia din locul decompresorului era LP-ul! :baldy: :cheers:

 

Unde vine pus decompresorul...in capul pistonului sau pe lateral? Ca eu aveam decompresorul pus pe lateral dar l-am pus in locul bujiei si invers si nu am schimbat tipul de bujie (este NP)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza mah unde pui decompresorul...poti sa il pui oriunde.

La Ij '56 amandoua gaurile sunt puse in lateral...si poti sa le inversezi oricand. De obicei dupa ce filetul de la bujie incepe sa se uzeze, pentru ca umblii mult mai des acolo...faci rocada...cam asta este.

 

Numa' bine! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza mah unde pui decompresorul...poti sa il pui oriunde.

La Ij '56 amandoua gaurile sunt puse in lateral...si poti sa le inversezi oricand. De obicei dupa ce filetul de la bujie incepe sa se uzeze, pentru ca umblii mult mai des acolo...faci rocada...cam asta este.

 

Numa' bine! :cheers:

 

 

Daca te-ai fi uitat mai bine in profilul meu ai fi observat ca nu am ij 56 ci Planeta 4 sau 3 nush exact...are doua evacuari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

si 56 are 2 evacuari, nu asta e problema! ij-ul 56 are chiulasa cu 2 gauri diametral opuse, astalalte au una in cap pt. bujie si una intr-o parte (dreapta cum stai pe motor) pentru decompresor! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...