Sari la conținut

Schimbare ambreiaj Honda


Postări Recomandate

M-am apucat sa schimb discurile de ambreiaj la Shadow-ul meu de 600 dar m-am impotmolit la surubul central care prinde discurile. Conform cartii este un surub strins cu > 120 Nm (imens de tare) si pentru a tine contra i-mi trebuie un dispozitiv numit "clutch center holder". Ma poate ajuta cineva cu acel dispozitiv in Bucuresti, Drumul Taberei? Platesc in bani + bere.

Din cate am citit acest dispozitiv se potriveste pe mai multe Honde nu numai pe VT600-le meu.

 

Cam asa ceva mi-ar trebui:

post-26486-1244996773.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti rezolva problema si fara acel blocaj.Foloseste un pistol cu aer pt desurubat.

 

1) Nu cred ca merge, deoarece contra la acel surub este elastica si se pierde extrem de multa forta in lipsa acelui dispozitiv de blocarea rotatiei.

2) Motorul este demontat in garaj si nici nu am acel pistol cu aer, si nici vre-o vulcanizare in zona. Mai usor aduc acel dispozitiv in garaj decat un compresor.

 

:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Nu cred ca merge, deoarece contra la acel surub este elastica si se pierde extrem de multa forta in lipsa acelui dispozitiv de blocarea rotatiei.

2) Motorul este demontat in garaj si nici nu am acel pistol cu aer, si nici vre-o vulcanizare in zona. Mai usor aduc acel dispozitiv in garaj decat un compresor.

 

:bounce:

Cu motorul in viteza 5, blochezi roata spate, pinionul, cumva. E o metoda foarte simpla de a bloca pinionul cu o cheie daca ai motorul dat joc.

LA vulcanizare, pistol pneumatic, altfel nu poti, merge si fara blocaj. Si in manual scrie sa se foloseasca pistol pneumatic.

120Nm inseamna un om de 120 kg sa sara pe o cheie cu brat de 30cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motorul in viteza 5, blochezi roata spate, pinionul, cumva. E o metoda foarte simpla de a bloca pinionul cu o cheie daca ai motorul dat joc.

LA vulcanizare, pistol pneumatic, altfel nu poti, merge si fara blocaj. Si in manual scrie sa se foloseasca pistol pneumatic.

120Nm inseamna un om de 120 kg sa sara pe o cheie cu brat de 30cm.

 

sau pe un brat de 1 metru?

parca asa e mai ok....

 

si nu e nevoie sa sara

Editat de dr.mengele
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motorul in viteza 5, blochezi roata spate, pinionul, cumva. E o metoda foarte simpla de a bloca pinionul cu o cheie daca ai motorul dat joc.

LA vulcanizare, pistol pneumatic, altfel nu poti, merge si fara blocaj. Si in manual scrie sa se foloseasca pistol pneumatic.

120Nm inseamna un om de 120 kg sa sara pe o cheie cu brat de 30cm.

 

Am incercat cu blocarea rotii spate dar in viteza 1. Cand mi-am dat seama ca trebe in viteza superioara era prea tarziu. O sa reiau azi ostilitatile si in viteza 5.

 

Acum doar pentru cultura mea generala, cum ai ajuns la valoarea de 120 kg pe un brat de 30cm. Din calculele mele am 120Nm=12kg metru, deci 12 kg pe un brat de 1 m.I-mi dau seama ca e prea putin tinand cont ca motorul are un cuplu de 50Nm dar nu vad unde am gresit.

 

P.S. Inca raman valabila oferta daca cineva are acea cheie de blocat ambreiajul. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat cu blocarea rotii spate dar in viteza 1. Cand mi-am dat seama ca trebe in viteza superioara era prea tarziu. O sa reiau azi ostilitatile si in viteza 5.

 

Acum doar pentru cultura mea generala, cum ai ajuns la valoarea de 120 kg pe un brat de 30cm. Din calculele mele am 120Nm=12kg metru, deci 12 kg pe un brat de 1 m.I-mi dau seama ca e prea putin tinand cont ca motorul are un cuplu de 50Nm dar nu vad unde am gresit.

 

P.S. Inca raman valabila oferta daca cineva are acea cheie de blocat ambreiajul. :bounce:

Ei calculele.. batranetile... e bine cum ai calculat tu.

 

Nu te mai chinui si du-te la vulcanizare. Eu am desfacut motorul acum 2 saptamani si m-am chinuit 2 ore sa desfac dracia de piulita.

Mergi la aia acolo cu tubulara respectiva si in 3 maxim 10 secunde piulita e afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei calculele.. batranetile... e bine cum ai calculat tu.

 

Nu te mai chinui si du-te la vulcanizare. Eu am desfacut motorul acum 2 saptamani si m-am chinuit 2 ore sa desfac dracia de piulita.

Mergi la aia acolo cu tubulara respectiva si in 3 maxim 10 secunde piulita e afara.

 

Deja m-am chinuit mai mult de 2 ore deci nu mai am mult si reusesc :D. Mai fac o incercare si daca nu merge fac o inspectie de piata sa gasesc cea mai apropiata vulcanizare si o iau muncitoreste la pas.

Sa vezi ce linute trag... 200 kg cu un motor de un magar putere(poate 2). :bounce: . Vitezisti din Drumul Taberei pregatiti-va sa fiti lasati in urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja m-am chinuit mai mult de 2 ore deci nu mai am mult si reusesc :P. Mai fac o incercare si daca nu merge fac o inspectie de piata sa gasesc cea mai apropiata vulcanizare si o iau muncitoreste la pas.

Sa vezi ce linute trag... 200 kg cu un motor de un magar putere(poate 2). :D . Vitezisti din Drumul Taberei pregatiti-va sa fiti lasati in urma.

Eu eram cu motorul in casa si aveam un chef de carat de nu mai puteam. L-am luat cu inca cineva la carat, l-am urcat in portbagaj orientat cu piulita in sus fara capac si l-am dus. Ti-am zis, a durat 3 secunde. Am blocat pinionul dar nu era necesar, nici nu s-a miscat pe partea cealalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu eram cu motorul in casa si aveam un chef de carat de nu mai puteam. L-am luat cu inca cineva la carat, l-am urcat in portbagaj orientat cu piulita in sus fara capac si l-am dus. Ti-am zis, a durat 3 secunde. Am blocat pinionul dar nu era necesar, nici nu s-a miscat pe partea cealalta.

 

Am rezolvat problema. Am ochit cea mai apropiata vulcanizare, am intrebat de pistol, orar, m-am dus la garaj si inainte de a pleca voiniceste am mai facut o ultima incercare. Viteza a 5-a eu pe motor (105 kg) frana, un prieten la cheie si surpriza... surubul naravas a cedat instant.

 

Am schimbat discurile, am dat si un mic burnout la pornirea de pe loc => operatie reusita. :D

 

Merci de sfaturi. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si piulita de la pinionul motor e strinsa tot la 120 Nm, plus pasta de blocaj. Am desfacut-o cu mina mea si nu-s tare fortos, cu un vecin mai la 100 si ceva de kile stind pe motor si tinind frina. Chiar daca cei 120 Nm depasesc cuplul maxim la ambreiaj nu cred ca se intimpla nimic daca luneca cind il desfaci. Ajuta foarte mult sa aplici niste socuri in coada cheii (batut cu ciocan). Eram sigur ca-i dai de capat :D

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat problema. Am ochit cea mai apropiata vulcanizare, am intrebat de pistol, orar, m-am dus la garaj si inainte de a pleca voiniceste am mai facut o ultima incercare. Viteza a 5-a eu pe motor (105 kg) frana, un prieten la cheie si surpriza... surubul naravas a cedat instant.

 

Am schimbat discurile, am dat si un mic burnout la pornirea de pe loc => operatie reusita. :D

 

Merci de sfaturi. :P

Bravo! :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si piulita de la pinionul motor e strinsa tot la 120 Nm, plus pasta de blocaj. Am desfacut-o cu mina mea si nu-s tare fortos, cu un vecin mai la 100 si ceva de kile stind pe motor si tinind frina. Chiar daca cei 120 Nm depasesc cuplul maxim la ambreiaj nu cred ca se intimpla nimic daca luneca cind il desfaci. Ajuta foarte mult sa aplici niste socuri in coada cheii (batut cu ciocan). Eram sigur ca-i dai de capat :P

 

La mine pilutia este strasa la 50Nm, dar asta nu mai conteaza acum.

 

Dupa cum spunea un prieten duminica cand ne chinuiam sa desfacem: "Forta avem, tehnica ce ne mai trebuie". Am incercat si cu ciocanul dar nu a folosit la nimic pentru ca tineam contra in frana spate care era putin elastica. Tot impulsul ciocanului se pierdea in acea elasticitate. In schimb cheia pneumatica da un impuls scurt si f puternic si se foloseste inertia pieselor din cutia de viteze.

 

 

Ce am gresit noi initial este faptul ca tineam motorul in viteza 1 ceea ce inseamna ca forta mica aplicata inainte de cutia de viteze -> forta mare la roata. Cand am folosit a 5: forta mare la motor -> f mica la roata (deci mult mai usor de tinut contra cu frana) acel surub s-a desfacut fara nici o problema.

 

Daca aveam acel dispozitiv de blocare nu mai aveam treaba cu vitezele, frana, etc.

 

 

 

OMFG ... (io-s ala cu topicul "motorul meu turat in gol" ) -- oare asta ma asteapta si pe mine azi? :D

 

Dupa ce am dessfacut surubul totul a fost supersimplu. Am inteles ca la VN exista o gaura unde blochezi cutia de viteze. Daca nu ai asa ceva, invata din greselile celorlati. Baga in a 5-a si forta sa fie cu tine.

Editat de pirvulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motorul in viteza 5, blochezi roata spate, pinionul, cumva. E o metoda foarte simpla de a bloca pinionul cu o cheie daca ai motorul dat joc.

LA vulcanizare, pistol pneumatic, altfel nu poti, merge si fara blocaj. Si in manual scrie sa se foloseasca pistol pneumatic.

120Nm inseamna un om de 120 kg sa sara pe o cheie cu brat de 30cm.

 

 

Daca nu ai asa ceva, invata din greselile celorlati. Baga in a 5-a si forta sa fie cu tine.

 

???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voiam sa zici ca mai devreme dadeai sfaturi celuilalt coleg cum sa bage cutia in treapta 5 si cum ca greseala ne invata...

Nu ai invatat din greseala ta, ai invatat pentru ca ti-am zis eu mai sus, si eu la randul meu am invatat citind pe Ta-Deti si tot asa.

Nu vreau vreo statuie ceva, dar am scris cu 3 posturi mai devreme si deja dai sfaturi de parca stiai de cand lumea.

 

:D

 

... si-apoi tot eu sunt ala bulangiu pe forumul asta, cand dai un sfat bun nu zice nimeni sarumana, dar cand te iei de analfabeti sare toata lumea.

 

peace!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voiam sa zici ca mai devreme dadeai sfaturi celuilalt coleg cum sa bage cutia in treapta 5 si cum ca greseala ne invata...

Nu ai invatat din greseala ta, ai invatat pentru ca ti-am zis eu mai sus, si eu la randul meu am invatat citind pe Ta-Deti si tot asa.

Nu vreau vreo statuie ceva, dar am scris cu 3 posturi mai devreme si deja dai sfaturi de parca stiai de cand lumea.

 

:D

 

... si-apoi tot eu sunt ala bulangiu pe forumul asta, cand dai un sfat bun nu zice nimeni sarumana, dar cand te iei de analfabeti sare toata lumea.

 

peace!

 

Sorry, nu am vrut sa minimizez meritul tau. In primul post de pe pagina 2, dupa ce am reusit am multumit pentru sfaturie date, si asta se referea in primul rand la tine. Nu am vrut sa dau sfaturi ca si cand stiam de cand lumea ci am dat sfaturi ca unul care a facut operatia pentru prima data altuia care face acest lucru pentru prima data si am vazut ce greseli esti tentat sa faci in aceasta situatie.

Mesajul meu era de genul vezi ce s-a discutat aici nu repeta greselile altora.

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ar fi forumul asta plin de tot felul de certuri s-ar gasi mai usor sfaturi la probleme strict de moto.

Sigur pe undeva pe aici exista linkul catre un site al unui nene pe prin America unde prezenta omul tot felul de inventii pentru a inlocui scule profesionale pe care le au deobicei doar garajele mari si service-urile de firma. Spre exeplu, in cazul asta cu blocatul ambreiajului dadea solutii ori cu o moneda care sa se puna intre doua rotite dintate de prin mecanismul ambreiajului (desigur, daca gaseam site-ul , puneam si poza si era mai clar), cu o cheie facuta dintr-un disc de metal (exact ala de metal din sirul de placi de ambreiaj) sau tinut contra cu o chestie din chinga (cam pe acelasi principiu cu cheile cu lant pentru filtrul de ulei).

Alte chidusenie de pe acolo era cum sa inlocuiesti scula aia smechera de uns cabluri (gen acceleratie, kilometraj, ambreiaj)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici o metoda de blocat pinionul.

 

Eu am folosit mai simplu o cheie inelara bagata pe unul din suruburi si apoi sprijinita in celalalt surub al pinionului si in axul schimbatorului. Banal.

 

post-7046-1245145228_thumb.jpg poza e din manualul Haynes de reparatii Honda Transalp - Africa Twin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele motoare au ambreiajul pe dreapta, nu se aplica.

Ce nu se aplica???

 

Daca are ambreiajul pe dreapta care e problema? Nu mai invarte ambreiajul cutia sau cum?

 

In fiecare zi ma uimesti cu ceva nou... !

 

MOTORUL DIN POZA DE MAI SUS CHIAR ARE AMBREIAJUL PE DREAPTA!

 

dAR NU iNTELEG LA CE CONTEAZA.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...