Sari la conținut

Probleme de pornire la Cbr 600 F


Postări Recomandate

Am o mare nedumerire. Merg cu motoru mult si bine. Il opresc sa intru la un magazin si dupa 10-20 de min ciuciu. Se aprinde bordul, se invarte electromotoru, dar nu porneste. Aveam impresia ca-i ceva de pe la benzina. Dar odata umbland pe la bujii(crezand ca acolo poate fi problema), am incercat sa-i dau contact sa vad daca da o bujie scanteie. Atunci am observat ca de fapt nu este scanteie. Bateria cred ca-i buna, lumini am, doar ceva de la curent sau aprinderea electronica poate fi. De specificat ca daca-l las cateva ore bune sa stea, cand ii dau cheie porneste. In rest porneste impins. Nimeni n-o stiut sa-mi dea un raspuns pana acum. Vreau sa va mai intreb: Ce piesa ar putea pica prima din sistemul electric? Aprinderea, vreo bobina, poate bateria prea veche? Fisele? Aaa...a meu CBR ii F din 89. Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la ce sa ma uit mai exact daca desfac capacul ala? Trebuie sa scurg si uleiul din motor? Ca am inceput sa-l desfac si o inceput sa curga ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la ce sa ma uit mai exact daca desfac capacul ala? Trebuie sa scurg si uleiul din motor? Ca am inceput sa-l desfac si o inceput sa curga ulei.

 

 

Deci daca nu te pricepi..nu iti baga degetele ca risti sa o strici de tot.

Cititorii de masoara cu instrumentul de masura, conform indicilor din manualul de service.

PS: daca mesteresti la MOTOR nu e si normal sa curga ULEI??

 

Iti recomand sa te duci la un service sau la un mecanic priceput. E mai sanatos asa.

 

Cititorii aia cand se incalzesc ies din parametrii si o iau un pic razna si de aici si oprirea sau nepornirea motorului la cald. Cum se racesc "isi revin" dar doar aparent :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o mare nedumerire. Merg cu motoru mult si bine. Il opresc sa intru la un magazin si dupa 10-20 de min ciuciu. Se aprinde bordul, se invarte electromotoru, dar nu porneste. Aveam impresia ca-i ceva de pe la benzina. Dar odata umbland pe la bujii(crezand ca acolo poate fi problema), am incercat sa-i dau contact sa vad daca da o bujie scanteie. Atunci am observat ca de fapt nu este scanteie. Bateria cred ca-i buna, lumini am, doar ceva de la curent sau aprinderea electronica poate fi. De specificat ca daca-l las cateva ore bune sa stea, cand ii dau cheie porneste. In rest porneste impins. Nimeni n-o stiut sa-mi dea un raspuns pana acum. Vreau sa va mai intreb: Ce piesa ar putea pica prima din sistemul electric? Aprinderea, vreo bobina, poate bateria prea veche? Fisele? Aaa...a meu CBR ii F din 89. Merci

 

 

Cum ai verificat scanteia la bujie? Intreb pentru ca daca bujia e izolata de masa motorului e normal sa nu dea scanteie. In plus, daca e vorba de CBR600F (motor 4L), bujiile sunt cuplate cate 2 la cele bobine (1-4 si 2-3). Circuitul fiecarei bobine se inchide prin ambele bujii astfel incat daca o bujie nu este in circuit, nici cealalta nu va da scanteie.

 

Pe parte electrica, daca porneste greu cand e calda (sau numai impinsa) de vina poate fi o bobina (a carei izolatie se strapunge odata cu cresterea temperaturii), senzorul de turatie (sau cum zicea cineva "cititorul"), sau tranzistorii de la CDI (sau dupa caz TCI), fisele, sau pipele (rezistentele bobinate din interior).

 

DAca nu e nici o problema pe parte electrica, pornirea grea cu motorul cald (impinsa) poate fi cauzata de un amestec prea bogat sau lipsa compresiei (uzura segmenti si/sau joc termic dereglat).

 

Daca nu ai cat de cat habar despre ce se intampla, si eu ti'as recomanda sa mergi la un mecanic, inainte sa strici mai tare ceva. Bafta!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzor de turatie ii zice? Atunci pot sa mai adaug ca daca-i bag mana-n acceleratie nu sprinteaza prompt si la turatie peste 5-6000 incepe sa "pocneasca" (rateuri). Sa fie senzoru asta problema? Unde as gasi unu si cam cat ar costa?

Cand ziceam ca curge ulei ma refeream daca sa ma pregatesc cu ceva mare in care sa-l torn sau este doar o portie mica? Curge din toata baia sau doar din locasul ala?

Bujiile le-am mai probat si alta data puse la masa bineinteles si dadeau scanteie, motorul mergand si in 3. Dar cand apare problema asta nu mai porneste deloc.

Editat de Gilbert
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzor de turatie ii zice? Atunci pot sa mai adaug ca daca-i bag mana-n acceleratie nu sprinteaza prompt si la turatie peste 5-6000 incepe sa "pocneasca" (rateuri). Sa fie senzoru asta problema? Unde as gasi unu si cam cat ar costa?

Cand ziceam ca curge ulei ma refeream daca sa ma pregatesc cu ceva mare in care sa-l torn sau este doar o portie mica? Curge din toata baia sau doar din locasul ala?

Bujiile le-am mai probat si alta data puse la masa bineinteles si dadeau scanteie, motorul mergand si in 3. Dar cand apare problema asta nu mai porneste deloc.

 

Nu stiu exact daca asta e termenul corect, in engleza ii zice "pick-up coil" si rolul lui este de a furniza CDI'ului informatii despre pozitia vibrochenului la un moment dat (timpul scanteii) si turatie (ajustarea avansului). Daca spui ca da si rateuri, este foarte posibil sa fie probleme la timpii de aprindere si/sau avans ceea ce indica un "pick-up coil" defect insa nu exclude si posibilitatea altor defecte (bobine inductie, CDI...).

 

"Pick-up coil" asta se poate verifica cu un aparat de masura (rezistenta) iar valoarea ar trebui sa fie cam 150ohms (20 gr.C). Poate te ajuta cineva care are manualul de service pentru CBR600'89 cu valoarile exacte pe care trebuie sa le aiba senzorul, eventual si de la primarul/secundarul bobinelor si al pipelor.

 

Faci masuratoarea la rece si apoi la cald, cand zici ca apar problemele. Functie de rezultatul masuratorilor se merge intr'o directie sau alta.

 

Problemele electrice intermitente sunt "pain in the ass"... pentru ca te poti pacali foarte usor si trage concluzii gresite. Ai avea nevoie de un electrician (sau mai bine un electronist) priceput... Succes!

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu exact daca asta e termenul corect, in engleza ii zice "pick-up coil" si rolul lui este de a furniza CDI'ului informatii despre pozitia vibrochenului la un moment dat (timpul scanteii) si turatie (ajustarea avansului). Daca spui ca da si rateuri, este foarte posibil sa fie probleme la timpii de aprindere si/sau avans ceea ce indica un "pick-up coil" defect insa nu exclude si posibilitatea altor defecte (bobine inductie, CDI...).

 

"Pick-up coil" asta se poate verifica cu un aparat de masura (rezistenta) iar valoarea ar trebui sa fie cam 150ohms (20 gr.C). Poate te ajuta cineva care are manualul de service pentru CBR600'89 cu valoarile exacte pe care trebuie sa le aiba senzorul, eventual si de la primarul/secundarul bobinelor si al pipelor.

 

Faci masuratoarea la rece si apoi la cald, cand zici ca apar problemele. Functie de rezultatul masuratorilor se merge intr'o directie sau alta.

 

Problemele electrice intermitente sunt "pain in the ass"... pentru ca te poti pacali foarte usor si trage concluzii gresite. Ai avea nevoie de un electrician (sau mai bine un electronist) priceput... Succes!

 

Ride SAfe!

 

"Pick up coil" inseamna "bobina care citeste implusurile".

 

Cu manualul ...te pot ajuta eu ca CBRul meu e din 90. Totul e sa imi spui exact tipul de motor. A mea e F-L tipul produs pentru UK cu distributia pe mijloc.

 

Asa se pot citi multe chestii, totul este sa stii cum si cand. Daca totusi nu te pricepi incearca sa gasesti pe cineva care stie. Altfel risti sa stai mult si bine invartindu-te in jurul cozii incercand sa te prinzi de unde este beleaua. Ca sa nu mai zic ca...s-ar putea sa dai si de altele belele sau sa le produci chiar tu ....:disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi "pickup coil" de vina atunci cum se explica ca porneste impinsa ?

Eu am patit o chestie asemanatoare acum multi ani la dacie. La rece pornea fara probleme chiar iarna fiind, la cald nu pornea decat impinsa(demarorul se invartea normal). Daca o lasam sa se mai raceasca vreo ora pornea la cheie. Am verificat tot ce se putea verifica ,delcou, bobina, fise, bujii, electromotor. Am desfacut electromotorul pt ca ma gandeam ca se petrece vreo chestie naspa in el cand se incalzeste, l-am incalzit chiar in cuptor sa vad daca se intampla ceva ciudat cand e cald....bineinteles ca nu dar nu mai aveam idei.

Pana la urma rezolvarea a fost f simpla ....am schimbat bateria. Am ajuns la concluzia ca ea ar fi de vina dupa ce am testat-o pe un olcit la care nu a reusit sa invarta motorul desi la mine il invartea normal.

Dupa ce am schimbat-o nu am mai avut probleme dar nici acum nu am inteles ce se petrecea in bateria aia de functiona cand era rece dar nu si cand se incalzea motorul......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi "pickup coil" de vina atunci cum se explica ca porneste impinsa

 

Din cate am inteles, problema cu pornirea impinsa apare doar cand este motorul cald. Teoretic, este posibil ca atunci cand se incalzeste, izolatia bobinei "pick-up" sa'si piarda proprietatile si sa fure curent, lucru valabil si in cazul bobinelor de inductie si chiar a tranzistorilor "ruptori" din CDI. Nu este un diagnostic sigur, insa trebuie incepute verificarile de undeva. Abia apoi se poate trece mai departe.

 

Odata eliminate variantele pe parte electrica, eu as verifica carburatia. Un amestec prea bogat (nivel prea mare) poate creea probleme la pornire cand motorul este cald.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. O baterie "buclucasa" in general face figuri la prima pornire, cand motorul este rece, dar nu nimic nu este sigur, nu e o idee rea sa incerce si cu alta baterie care este sigur buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curge tot uleiul nu doar o parte.

 

Cat despre restul iti povestesc pe scurt o patanie a unui GSX600R. La rece pornea impecabil. dupa un timp cand se incalzea o lua razna si murea si nici ca mai pornea. Ce avea? La cald cititorii ieseau din parametrii si dadeau rezistenta mult mai mare, in loc sa aiba vreo 580 de Ohmi aveau peste 600. Ce poti face tu? Sa verific exact cand se intampla beleaua tot ce prinzi. si mai ales sa vezi daca DUPA ce a murit, imediat dupa mai ai sau nu scanteie.

 

Iti dau din manual toate citirile:

 

Bobina de inductie: rezistenta primara la 20 grade celsius temperatura mediului ambiant: 2,5 pana in 3,1 Ohmi

Se scot fisele si se masoara rezistenta secundara: 21-25 kilo Ohmi tot la 20 de grade.

Daca rezistenta este in afara normelor deconectezi complet bobina si masori rezistenta intre capetele de insurubare: 11-15 kiloohmi.

 

Generatorul de puls

se deconecteaza rosu si se masoara rezitenta intre alb si galben si intre galben si galben. standard trebuie sa dea intre 460 si 580 Ohmi

 

Ce mai poti masura?

Dand la automat poti masura varful de voltaj de pe bobina, care ar trebui sa fie peste 128 volti.

La fel poti masura si varful de voltaj pe generatorul de puls ( fise scoase dar dand la automat) ar trebui sa fie minim 3,6 volti.

Varful se masoara dand la automat de mai multe ori consecutiv si vazand la cat se opreste masurarea peste cat nu mai creste.

 

Astea sunt datele din manualul de CBR 600 F tip fabricat in 89 si 90.

Pentru date mai amanuntite da-mi pe pm o adresa de mail si iti trimit exact paginile din manual care spun cum se masoara pas cu pas. Tot manualul nu am cum pentru ca are 21 de Mega.

 

PS: masoara si bateria pe la 5-6000 de ture sa vezi cat baga. Daca cumva baga prea mult iti cam prajeste CDI-ul si de la asta o pot lua razna multe.

 

Se porneste motorul si se creste treptat turatia.

Voltajul regulat de catre regulator trebuie sa fie intre 13 si 15, 5 volti la 5000 ture.

Curentul de incarcare trebuie sa fie maxim 15 volti la 5000 ture.

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru date mai amanuntite da-mi pe pm o adresa de mail si iti trimit exact paginile din manual care spun cum se masoara pas cu pas. Tot manualul nu am cum pentru ca are 21 de Mega

 

Mai simplu ar fi sa'si descarce singur tot manualul de service de la http://www.blackbears.ru/index_en.php?get=manual

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...