Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor

 

De vreo 2 luni sunt posesorul unu HD Sportster 1200 Low cumparat nou de la repezentanta. Inainte de Sportster am avut un naked japonez - Suzuki GSR 600.

Topicul asta este ptr a scrie impresiile mele legate de Sportster, legate de trecerea de la tehnologie japoneza high-tech la traditie americana, cu toate plusurile si minusurile. Pe bune, fara ascunzisuri, cinstit.

.................................................................

 

Salut si sa-l stapanesti sanatos, sincer!

Eu doar vreau sa te informez ca mai exista niste "idioti" care au semnalizarea pe fiecare parte separat: NEMTII de la BMW!

Succes si la mai multe comparatii, ca...o viata are omul si e frumos sa le schimbi des (...motoarele)

Dans

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 440
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare,

 

Ma gandeam sa incep sa deschid un nou topic dar vad ca aici e ceea ce cautam si cred ca lucruri pe care le gandesc sunt scrise mai bine decat le-as putea scrie eu.

Ieri am reusit sa-mi indeplinesc un mare vis al meu. Un vis concretizat dupa multi ani si multe multe nopti petrecute in fata calculatorului, pe net, citind reviste si mergand in showoroom-uri. Ieri mi-am cumparat Harley Davidson. E vorba de un sportster custom 1200 din 2006 cu 300 de km la bord. Deocamdata am facut doar 100 de km cu el si cred ca foarte multi nu o sa mai fac anul asta deoarece din pacate vremea aici unde traiesc eu nu e chiar cea mai prietenoasa(Suedia).

Primele impresii: Demential!!! Nu vreau sa fiu rau sau carcotas dar am condus si alte motorete si am de spus doar un singur lucru: Cei care nu ati condus un Harley, taceti din gura!

Daca initiatorul topicului nu se supara sa incerc sa postez tot aici ca sa incercam sa facem un topic cat mai interesant pentru cei care doresc sa afle informatii despre aceste modele de la cei ce le au. Si eu sunt in aceeasi situatie si de aceeasi opinie:motocicleta trebuie sa mearga nu sa stea in garaj. Si a mea sta in fata blocului cu husa pe ea, nu o sa fie stearsa in fiecare zi, nu o sa vada tot felul de solutii miraculoase de intretinere. O sa vada cheia si JAR!

Cat despre cei din HOG. Exista HOG si exista HOG. Am aici cunostinte oameni care au cate 2 modele de harley si pe care daca i-ai vedea la Metrou in Romana nu le-ai da nici macar un leu. Si sunt oameni care merg mii de km pe an in orice conditii cu aceste motoare asa cum sunt ele fara ABS, ESP, EBD, ETC, BLA,BLA XYZ. Si totusi merg. Sunt oameni care merg cu casti open face desi ploua torential, sunt oameni care nu au cine stie ce super geci cu protectii CE recunoscute ci care au geci de piele vechi de ani de zile roase de ploaie si de vant. Motociclismul e o optiune Personala ce nu trebuie sa tina seama de nimeni si de nimic. Si am si cunostinte care isi cumpara motoare DOAR pentru ca vecinul tocmai si-a luat Harley si vrea si el.

Sunt oameni si oameni si pentru fiecare din ei sunt diverse modele de motoare. Pentru mine e Harley!

 

PS. Intreb ieri pe vanzator daca are alarma(Stiam de pe net ca are). Imi zice ca nu are, Ok zic eu! Ajung la munca toti balesc langa motor ma joc la breloc si piu piu se armeaza. Damn! Incerc sa il dezarmez sa le arat la oameni cum suna(Screaming eagle 2) nu vrea. Tarziu seara am descoperit in portbagaj la frate-miu printre toate documentele si tot ce am la el manualul de am reusit sa ma prind ce si cum cu el.Asta e, prima zi!

 

Ride hard or stay home!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Ma gandeam sa incep sa deschid un nou topic dar vad ca aici e ceea ce cautam si cred ca lucruri pe care le gandesc sunt scrise mai bine decat le-as putea scrie eu.

Ieri am reusit sa-mi indeplinesc un mare vis al meu. Un vis concretizat dupa multi ani si multe multe nopti petrecute in fata calculatorului, pe net, citind reviste si mergand in showoroom-uri. Ieri mi-am cumparat Harley Davidson. E vorba de un sportster custom 1200 din 2006 cu 300 de km la bord. Deocamdata am facut doar 100 de km cu el si cred ca foarte multi nu o sa mai fac anul asta deoarece din pacate vremea aici unde traiesc eu nu e chiar cea mai prietenoasa(Suedia).

Primele impresii: Demential!!! Nu vreau sa fiu rau sau carcotas dar am condus si alte motorete si am de spus doar un singur lucru: Cei care nu ati condus un Harley, taceti din gura!

Daca initiatorul topicului nu se supara sa incerc sa postez tot aici ca sa incercam sa facem un topic cat mai interesant pentru cei care doresc sa afle informatii despre aceste modele de la cei ce le au. Si eu sunt in aceeasi situatie si de aceeasi opinie:motocicleta trebuie sa mearga nu sa stea in garaj. Si a mea sta in fata blocului cu husa pe ea, nu o sa fie stearsa in fiecare zi, nu o sa vada tot felul de solutii miraculoase de intretinere. O sa vada cheia si JAR!

Cat despre cei din HOG. Exista HOG si exista HOG. Am aici cunostinte oameni care au cate 2 modele de harley si pe care daca i-ai vedea la Metrou in Romana nu le-ai da nici macar un leu. Si sunt oameni care merg mii de km pe an in orice conditii cu aceste motoare asa cum sunt ele fara ABS, ESP, EBD, ETC, BLA,BLA XYZ. Si totusi merg. Sunt oameni care merg cu casti open face desi ploua torential, sunt oameni care nu au cine stie ce super geci cu protectii CE recunoscute ci care au geci de piele vechi de ani de zile roase de ploaie si de vant. Motociclismul e o optiune Personala ce nu trebuie sa tina seama de nimeni si de nimic. Si am si cunostinte care isi cumpara motoare DOAR pentru ca vecinul tocmai si-a luat Harley si vrea si el.

Sunt oameni si oameni si pentru fiecare din ei sunt diverse modele de motoare. Pentru mine e Harley!

 

PS. Intreb ieri pe vanzator daca are alarma(Stiam de pe net ca are). Imi zice ca nu are, Ok zic eu! Ajung la munca toti balesc langa motor ma joc la breloc si piu piu se armeaza. Damn! Incerc sa il dezarmez sa le arat la oameni cum suna(Screaming eagle 2) nu vrea. Tarziu seara am descoperit in portbagaj la frate-miu printre toate documentele si tot ce am la el manualul de am reusit sa ma prind ce si cum cu el.Asta e, prima zi!

 

Ride hard or stay home!

 

Felicitari ptr motor.

Cred ca e carburat customul tau, nu ?

Ar fi frumos sa postezi niste poze daca ai.

De placut mi-a placut si Custom-ul, dar am avut 2 rezerve fata de el (fundamentate chipurile...):

- roata fata subtire - nu stiu cum naiba si de unde mi-a intrat in cap ca penalizeaza un pic handlingul pe curbe ... de parca HD e motor de viteza ...

- comenzi inaintate - m-am temut ca o sa fie mai aiurea de condus in oras

Prostii pana la urma ...

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul meu e pe carburatie. E din 2006. Roata de 21 de pe fata nu afecteaza deloc in opinia mea iar comenzile avansate iti ofera un plus de confort pe autostrada, insa pana pe la vreo 110-120, dupa care vantul incepe sa iti smulga picioarele de pe scarite(in opinia mea viteza de croaziera pentru acest motor ar fi 110-120). Imi place f mult cum arata si mai ales feelingul oferit de motor. Sunetul ar putea fi putin suparator la drum lung dar pentru asta am la munca dopuri de protectie expandabile. Ma gandesc sa imi cumpar in iarna asta o geanta mare pentru partea stanga(post bag), o gentuta de scule pe care o sa o atarn in spatele rotii din fata(am vazut acolo un loc in care ar intra 2 suruburi) si un sissy bar pt. nevasta.Poate in viitor pentru turele cu adevarat lungi o sa imi iau si un windshield(exista unul special proiectat pt sportster care e pe sistem clip-on). O sa incerc sa atasez niste poze sa vad daca ma descurc.

Mesaj completat

 

Vad ca s-a cam stins interesul pentru sportster. Ma gandesc sa il pregatesc pe al meu de iernat ca a inceput sezonul de ploi aici la mine. Am fost ieri la Harley House si am luat aditiv de pus in rezervor, sper sa am timp saptamana asta sa merg sa ii fac plinul sa ii pun aditivul si sa merg cu el vreo 10 km sa apuce sa intre peste tot unde trebuie. Si apoi la boxa cu el imbracat cum se cuvine si legat la charger. Ma gandesc cu groaza ca vin vreo 7 luni de ploi, zapada, gheata, intuneric...Damn! Mai stie cineva ceva reguli de pregatit motorul pentru iernat? Eu am citit tot din manualul de utilizare dar se poate sa mai fie ceve ce nu scrie acolo. Si inca un lucru ce era sa il uit...as avea nevoie de un manual de reparatii ala cu schite, scheme,etc...Il are cineva? Sau link-uri utile pentru reparatii, service sfaturi...Dau o bere :D

post-45999-1251533392_thumb.jpg

post-45999-1251533555_thumb.jpg

post-45999-1251533572_thumb.jpg

Editat de vainamoinen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vainamoinen :

Dupa 20 septembrie o sa reinvie interesul ptr Sportster. Deocamdata sunt fara carnet si sunt destul de frustrat si de sictirit...Am asa o senzaTIE DE INUTILITATE SI DE MELANCOLIE IN MINE CA IMI VINE SA MA IMPUSC...Aici in Bucuresti e o vreme excelenta ptr motociclism - caldut si uscat..si eu stau pe bara.

Nu mai zic ca de vreo 3 zile de metrou am o sila in mine...oameni buni, e asa greu sa folosesti ceva antiperspirant ? e asa de greu sa nu te cracanezi pe scaun - imi place sa ma asez pe scaun numai daca sunt intre tipe, ca tipii isi cracaneaza inutil picioarele in lateral, de parca ar fi mosia lu' tac'so' incat ma ating.Lucru bun, nu am mai auzit manele ascultate(URLATE) la telefonul mobil in metrou.Or fi in "conced", "pa litoral, la vama", ca mai noi toti bashinosii au inceput sa traga spre vama....

 

Ma simt prost ca am apucat doar 4000 de km cu el, da' recuperez eu...acum vreo 2 ani prin decembrie dadeam ture la mare ( am inghetat o data ca un cacao, ca ma inselase soarele cu dinti...eram in blugi si geaca de piele...noroc ca am avut la mine protectia de ploaie, ca a mai oprit vantul prin blugi).Cat nu e gheata pe jos, se poate merge.

Off topic: intr-un avant muncitoresc, imi probai din nou geaca .....fuckin' shit, grea...cam 5 kg.Cum dracu' oi fi mers cu ea ?

Arata foarte frumos pe galben Sportsterul tau - ii scoate in vedere amanuntele.Fa-i si rezervorul de ulei galben daca poti, ca arata cam ciudat.

Legat de pregatirea ptr iarna...mai ca ma mananca limba sa ma bag in seama, dar dat fiindca e vb de Suedia...vb si tu cu niste baieti pe acolo. Am vazut ca sunt chiar simpatici vikingii motorizati.

 

Hai ca totusi nu ma abtin... de prin memoria mea (vezi ca unele sugestii sunt antice rau, tu alegi ce sa faci). Deci se umfla rotile peste capacitate - 10 - 20% in plus - asta ca sa nu se deformeze cauciucul. Daca ai standuri spate-fata, pune-o pe standuri.Din cand in cand o mai plimbi si ii schimbi pozitia cauciucurilor.

Toate suruburile si zonele unde ar putea prinde rugina - date cu un strat subtire cu vaselina(Nu pe discurile de frana - daca ruginesc, e semn bun, sunt din fier e normal).

Scoti bujiile,bagi cam 5 mililitri de ulei gros (wd nu stiu cat sau cu aditiv )per cilindru si dai un pic la automat cu bujiile scoase, ca sa unga partea de sus a cilindrilor (asta e din vremea mz-urilor, ij-urilor si jawe-lor).De facut cu motorul cat mai rece, altfel curge uleiul. Niste dopuri de tifon,nu prea etanse, ajuta sa nu stropeasca cu ulei rezervorul.

Rezervorul - plin pana sus - toate rezervoarele de metal corodeaza daca sunt goale.

Cablurile bowden - unse.

Unii batrani ii demontau si carburatoarele, puneau in loc o carpa unsa si iarna se jucau spaland si imbunatatindu-le langa soba ( am cunoscut un batran cu o nipra -Dnepr - care avea biblioteca plina de piese : ambielaje,cilindri, segmenti, parti din cutia de viteze...ei, asta facuse din carburatoarele K cu care venea nipra ceva mai lustruit decat Bing-urile de pe bmw-uri...cu masuratori, cu ac comparator..isi facuse el un dispozitiv de masurat curgerea cu niste furtune de perfuzii...ce sa mai, prins rau..Asta facea el iarna..reglaje si imbunatatiri)

Bateria in casa.

Cam atat.

Garantez ca si fara prostiile astea o sa o poti conduce fara probleme la primavara-vara...Poate doar cu ceva pojghita de rungina prin anumit eparti - dar stii cum e, motocicleta curata si neatinsa un pic = motocicleta fara personalitate :ph34r:

Ba, e Harley in mortii ma-sii,ai vazut ce gros in carne e metalul ? Rezista ma, da-l in colo e fier.

Hai sa nu fim fetite acum..."vai, sa nu-l ploua ca nu mai merge"... Da-l incolo, rezista :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri ma gandii eu sa ma duc sa incerc sa bag motorul la iernat. Asta inseamna in cazul meu o boxa in care e mereu temperatura de 20C unde nu e umezeala si nu prea umbla multa lume. Am plecat sa umplu rezervorul(deja am cumparat alaltaieri aditiv de la Harley House-scump al dreacu 20 de euroi-dar o sa imi ajunga ceva ani buni) si m-am trezit ca fac o tura mica pe niste drumuri faine pe malul marii-ranjind in casca cu gura pana la urechi. Pe drumul spre casa imi moare motorul pe autostrada. Damn! imi zic si instant sunt readus mental la starea de copilarie cand calaream un IJ planeta 5 care se oprea din 20 in 20 km. Ma opresc pe banda de urgenta ma uit in bord sub el etc etc, caut ici colo. NIMIC. Incerc sa pornesc nu vrea. Stau calm, incerc sa nu ma enervez si incep sa ma scotocesc dupa cartea de vizita de la asigurari(am o asigurare speciala -35 euroi pe an- care trimite o echipa sa imi repare motoreta oriunde in Europa si care daca nu reuseste sa o faca in max. 2 ore ma duce pe mine acasa si pe ea la service). Imi strafulgera prin cap o idee:ma uit la busonul de benzina il pun pe rezerva si pornesc:pum-pum-pum:fara probleme. Imi vine sa imi dau palme, sincer! Asta este, ma imaginez in postura in care as fi sunat, aia ar fi venit si ar fi constatat ca nu am dat pe rezerva si apoi si-ar fi zis probabil:uite inca un idiot cu Harley! Am ajuns cu bine acasa, si asta a fost. Inca nu l-am pus la iernat incerc parca sa aman clipa fatidica cat mai mult.

Tot ieri am fost si am intrebat de manual de reparatii:se pare ca exista doar productie proprie Harley care costa 150 de euro. Si tot ieri am cautat cheie speciala de reglat amortizoarele pe spate:25 de euro. Damn cam scump totul la Harley. Dupa aia am ajuns la munca si am mai vb cu mseriasi ce au Harley si se pare ca exista si alte posibilitati mai ieftine. Ce nu stiu e insa ce o sa ma fac cu trusa de scule, care am inteles ca e in inch. Care stiti detalii si aveti una sau stiti ce ar trebui sa contina va rog sa ma ajutati cu sfaturi pentru a reusi sa imi fac un necesar. Si apropo de sfaturi: oricand sunt binevenite indiferent daca au mai fost date sau nu...niciodata nu stii cand si cum te poate ajuta experienta altuia care a fost intr-o situatie similara. Sunt fff multumit de motor dar ma cam deranjeaza la drum lung zgomotul produs de tevi. Ma gandesc sa investesc in niste dopuri. Iarna asta o sa incerc sa imi iau ceva accesorii la el:geanta mare pe stanga, sissy bar, geanta mica de scule si windshield. Poate ii schimb si ghidonul cu unul mai ridicat, ceva stil ape-hanger. Cine citeste si are idei propuneri, il rog sa nu ezite.

 

P.S. Referitor la faptul ca Harley-ul e metal sanatos, o mica parelala. Aici in Suedia noaptea semafoarele se fac automat verde cand te apropii de ele. Asta pt ca au un detector magnetic cu vreo 50 de metri inaintea lor. Sunt f multi cu motorete noi care se plang de faptul ca stau mult sau sunt nevoiti sa treaca pe rosu pt ca motoretele lor nu activeaza detectorul respectiv. Cu harley no problems fratilor. Asa ca inca un plus pentru american tradition-hard metall- vs. new age of shity plastic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ex la www.louis.de gasesti truse de scule, cauta codurile urmatoare pe site la ei :

 

10001338, 10003663, 10003570.

 

In Romania se comanda destul de usor de la ei prin diversi intermediari. Cred ca tu poti comanda direct in Suedia. Alternativa ar fi sa cauti in magazinele locale de bricolaj truse de scule in tzoli (inch), poate reusesti sa iesi mai ieftin.

 

Referitor la iernat : daca ai o boxa cu temperatura constanta scapi de o multime de neplaceri (inghet, condens, umezeala). Ce as face eu:

- umflat cauciucuri peste presiunea nominala, eventual pus pe stander.

- rezervor plin ochi + aditiv stabilizator in benzina

- schimbat ulei inainte de iernat.

- baterie luata in casa si pusa pe charger special de moto pentru a o mentine in forma.

 

Eventual o data la 1-2 luni daca vremea permite (asfalt uscat si necontaminat cu produse anti-polei corozive care se imprastie de obicei iarna) cate un drum scurt de 20-30 de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scule folosite de mine pana acum - cheie de 13 tubulara

Inbus (allen wrench) de 3.5 mm

Surubelnita cap cruce

cheie de reglat amortizoarele - Suzuki GS 500 - a trebuit sa o pilesc cativa microni, ca era stantzata prost, dar a mers.

Am mai folosit cateva chei fixe, dar nu imi amintesc exact de cat erau.

Toate sculele non-Harley.

De precizat ca pe Harley-ul meu sunt etichete HDI - adica Harley Davidson International. Poate ca suruburile sunt metrice doar la HDI( ma indoiesc serios de afirmatia asta, doar nu o sa isi complice productia cu seturi intregi diferite de piese)

Cam ce trebuie sa cointina o trusa de scule(indiferent de motor):

- cheie de bujii (eventual si vreo 2 bujii)

- surubelnite - plata + philips

- cleste-patent

- niste coductori-sarme si ceva banda izolatoare

- sigurante

- chei de demontat rotile(ptr pana)

- cheile cele mai folosite

- pila fina/glasspapir

- kit de pana tubeless daca e cazul(aveam la GSR, l-am si folosit)

- niste superglue/picatura/etc

- carpe/servetele

- ac/bold - mai ales ptr carburatoare

- jigloare ? (Dacia style)

- furtunash de benzina - a trebuit sa folosesc la un moment dat un cablu de retea la care am desfacut izolatia externa

- lanternutza - mica si puternica - poti folosi un breloc lanterna cu led-uri. E al naibii de aiurea sa nu ai lumina noaptea

- daca e motocicleta cu lant, merita sa cari dupa tine un flaconash mic cu ulei de transmisie ptr uns lantzul in situatii extreme - te prinde o ploaie zdravana.

 

Ce mai car eu cu mine - si merita - un flaconash fas-fas, mic(50 ml), cu solutie de spalat geamurile. E excelent ptr curatit viziera, ochelarii la drum lung.

 

Cum iti dai seama ce chei iti trebuie - fa rost de niste seturi de chei de diferite dimensiuni, si verifica-le pe motocicleta.Sau mergi la un garaj si iti zic baietii de ce ai nevoie.

 

Multe chestii interesante + baieti destupati :xlforum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma gandeam azi cam ce m-as face in cazul unei pene de cauciuc. M-am uitat si am observat ca am cauciucuri cu camera implicit ma gandesc ca acel spray special pentru pene s-ar putea sa nu functioneze(sau da?). In cazul nefericit al unei pene ce solutii as avea sa o rezolv? Ma gandesc acum ca nici nu avem posibilitatea ridicarii motorului pe cricul central(nu avem asa ceva) si nici sa o las pe o parte parca nu prea as avea cum in mijlocul strazii. Daca cineva are solutii il rog sa le posteze aici. In mintea mea era spray-ul respectiv care s-ar parea ca ridica presiunea pana la 1 bar si apoi mai exista acele capsule pline cu CO2 cu care poti regla presiunea cat vrei. Merge acel spray si la cauciucuri cu camera sau doar la tubeless?

In alta ordine de idei s-a gandit cineva la windshield pt Sportster sau nu e prea manly? Ma gandesc ca in mers ar lua o mare parte din presiunea aerului de pe piept(sa nu mai zic de miiile de insecte). Astept cu nerabdare sa aud vesti de la riderii de sportstere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma gandeam azi cam ce m-as face in cazul unei pene de cauciuc. M-am uitat si am observat ca am cauciucuri cu camera implicit ma gandesc ca acel spray special pentru pene s-ar putea sa nu functioneze(sau da?). In cazul nefericit al unei pene ce solutii as avea sa o rezolv? Ma gandesc acum ca nici nu avem posibilitatea ridicarii motorului pe cricul central(nu avem asa ceva) si nici sa o las pe o parte parca nu prea as avea cum in mijlocul strazii. Daca cineva are solutii il rog sa le posteze aici. In mintea mea era spray-ul respectiv care s-ar parea ca ridica presiunea pana la 1 bar si apoi mai exista acele capsule pline cu CO2 cu care poti regla presiunea cat vrei. Merge acel spray si la cauciucuri cu camera sau doar la tubeless?

In alta ordine de idei s-a gandit cineva la windshield pt Sportster sau nu e prea manly? Ma gandesc ca in mers ar lua o mare parte din presiunea aerului de pe piept(sa nu mai zic de miiile de insecte). Astept cu nerabdare sa aud vesti de la riderii de sportstere.

 

Salut

 

Si eu m-am gandit nu stiu cat la treaba cu pana...s-ar putea totusi sa fie mai mult teama decat faptul in sine.Pana la urma, cu motorul vezi mult mai bine pe ce calci...ma gandesc ca ai sanse sa nu prea ti se intample o pana.

Solutia 1 (TM HD):

- Call the dealer

Solutia 2

- Call the tow track

Solutia 3:

- Continua-ti drumul cu ea...oricum, in remorca nu se strica anvelopa ( Cica prin state sunt o multime de pretinsi bikeri care isi care motoarele cu

remorca pana in apropiere de Sturgis, Daytona etc, si doar acolo se plimba la strada mare)

...

Solutia 102433243:

- Damn it man, get yourself a rice rocket instead ! With such questions you do not deserve a Harley!

 

Lasand mistoul la o parte, am vb cu niste baieti care se mai dau pe coclauri si ziceau asa - presupunem ca anvelopa nu e ferfenita, si nu ai la tine nimic de reparat:

- gasesti ceva de bagat sub burta Sportsterului - niste caramizi, trunchi de copac, improvizezi ceva, opresti o masina si le ceri roata de rezerva, etc

- dai roata jos - nu cred ca e rocket science

- poti da caucicucl jos cu 2 surubernite mai tzapene

- scoti camera.

- acum, daca ai spray din ala, poti incerca. Altfel cauti ceva de umplut anvelopa incat sa nu stea pe talon cand mergi - poate fi iarba foarte indesata, fan, frunze uscate, haine.Montezi la loc roata si mergi incet pana la prima vulcanizare - Garantat o sa se faca misto de tine.

Ce stiu despre spray-ul ala - ca dupa ce dai cu el, e greu de curatit - lipicios si dens.

 

Legat de parbriz - De practic cred ca e practic. Ptr mine ar insemna o chestie in plus de spalat :agree: . Ce am vazut pana acum la sportstere, parca prea arata a motocicleta de piata sau scuter vespa din anii '60.Poate e vina proprietarilor ca si-au ales parbrize pe masura ego-ului :), cine stie ... Daca ar fi sa imi aleg, mi-as lua ceva cat mai discret - au aia de la HD o chestie care e mai mult deflector decat parbriz ...nu stiu cum ii zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, tind sa cred ca tu ai gresit luandu-ti Harley. Cu o asemenea atitudine, tu esti mai degraba BMW-ist :agree:

Un anumit tip de BMW-ist doar. Tipul rar,mai greu de gasit de BMW-ist. Cel putin in ultima vreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Mai baieti voi ma puneti pe ganduri...sau e o incercare insidioasa de recrutare? :agree:

Revenind acum la lucruri serioase, mi se pare oarecum real ceea ce am intrebat pentru ca imi place sa cred despre mine ca sunt un tip destul de bine ancorat in realitate. Si in realitate o pana mi se pare un neajuns destul de mare atunci cand nu ai trusa de scule standard, sculele potrivite sunt in inch(implicit nu te poate ajuta nimeni), nu ai cric central, etc... De aceea incerc sa adun cat mai multe info pentru ca la nevoie sa ma pot ajuta singur(desigur am si asigurare de ai speciala care ma ajuta cu transportatul motoretei din dotare la service sau chiar cu pana sau daca raman fara benzina-dar...nu vreau sa depind de ei). Poate ca in viitor o sa schimb motorul asta pe un bmw r 1150 gs adv sau un r 1150 rt. Dar pana atunci am luat hotararea de a mai astepta si de a vedea ce si cum inca un sezon. Si in acest caz incerc sa ma descurc cum pot cu motorul si experienta aflate in din dotare.

Cred ca acest topic a fost deschis special pentru a discuta pe fata cu cartile pe masa despre avantajele si neajunsurile acestui model de motoreta, pentru a putea si altii sa beneficieze de experienta noastra-fie ea si subiectiva.

Editat de vainamoinen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce Harley Davidson - o alta optica

-------------------------------------------

 

Exista o oarecare asemanare intre rock si HD.

 

Nu cred ca am inteles cu adevarat conceptul de rock decat dupa ce am intrat in capitalism.Dupa ce am "gustat" societatea de consum.

Pe vremea comunismului, aveam alte coordonate, alt sistem de referinta. Am iubit punk-ul din reflex - si poate ptr rezultatele pe care le genera - lumea buna

il repudia, se speria de el, scuipa scarbita. Probabil ptr asta l-am placut la inceput.In perioada de adolescenta, cand toti pustii se revolta, am ales rock-ul si punkul ptr ca era diferit - cred ca si in Ghana se revolta pustii in adolescenta, s-ar putea sa fie ceva scris in gene.

Dar asta nu inseamna ca l-am si inteles atunci. NU aveam cum.

Nu aveam cum sa inteleg revolta - o simteam la nivel teoretic, da, dar cum sa inteleg o revolta impotriva unui sistem pe care nu il traisem, nu il experimentasem ?

Cum dumnezeu sa inteleg revolta impotriva surplusului de produse, a fericirii vandute la taraba, a politicii LOR,

cand nu traisem asa ceva ? Cum sa inteleg asa ceva cand noi ne DOREAM surplusul asta, politica lor etc ?- fac o paranteza aici - a existat rock si in spatele cortinei de fier, rock sovietic mai ales, despre care am aflat anii trecuti de la Vasile Ernu cu al lui "Nascut in URSS".

A venit si schimbarea de sistem...incet incet am inceput sa experimentez si eu sistemul capitalist.

Ce sa zic, sunt dezamagit.

 

Sistemul capitalist/societate de consum. Noi, acum

----------------------------------------------------------------

Privesc la TV. Reclame. Nu una, nu doua, multe. Toate parca imi transmit - "Cumpara asta si vei fi fericit" si

"A noastra e mai buna, e cea mai buna".Cumpara. Detine. Fericirea inseamna A AVEA.Mai mult inseamna mai bine.

Toti in jurul meu alearga, TREBUIE SA AIBA. Sa aiba mai mult.De ce ? Cine stabileste cat de mult ?

Nu a fi. A fi e perimat. A avea e la ordinea zilei. TREBUIE SA AI.

 

Privesc la TV. Politica. Un joc de copii - tu esti de vina, ba tu esti, scuze gen "mi-a mancat pisica tema", adica

n-am facut nimic din cauza eternei scuze - mostenirea trecutului.

 

Privesc la TV. Filme. Eroul bun salveaza lumea pe ultima suta de metri. Eroul bun e si frumos si bine facut. Eroul bun

se alege cu fata.Fata, e buna rau ( genul ala de fata care in realitate, devine cam curva cu vila si masina bengoasa la scara;

fie ca eufemistic vorbind profesia ei se numeste vedeta, nevasta de milionar sau politician specialist in turism, tot curva ramane.).

Si uneori cu banii.Eroul pozitiv nu are nici o data probleme de constiinta - singurele lui probleme sunt - sa ii

omor cu cutitul sau cu pistolul?.Elicoptere, explozii, tradari si un final fericit.

Aceeasi tema reluata...aceeasi ciorba reincalzita de mii de ori in diferite variatiuni. Dar aceeasi in esenta ei.

Nu mai credem in Mos Craciun dar credem in eroul bun, dezinteresat care salveaza lumea.

 

Privesc la TV. Vedete. E plin de vedete. E plin de talk-showuri. Se vorbeste despre orice. Vorbeste oricine despre orice.

Publicul e atat de semidoct incat "cumpara" orice. Pe vremea mea, cand copiii erau intrebati ce vor sa se faca, majoritatea voiau doctori sau ingineri. Acum vor sa devina vedete si manelisti. Si poate si Gigi.Vor sa devina ca Gigi.

OTV-ul are succes - sa nu faceti o gresala aici, OTV-ul e o televiziune cinstita, poate cea mai cinstita - mizeaza exact pe

ceea ce "cumpara" romanul- romanul ala majoritar, care mai si voteaza. Romanul ala care e mort dupa Libertatea si dupa chestii

sordide. Romanul ala care se bucura pe la spate cand moare capra vecinului. Revistele de scandal au success. La televiziunile care se pretind, echivalentul episoadelor "Elodia 10000000043234" se numesc Talk-showuri "mondene".Adica vin unii si vb despre vedete (...ce o fi aia).Ca s-a scarpinat x in c**. Ca y si-a tras-o cu x. Ca z si-a luat niste pantofi de 5000 de euro siretul...Adica rahaturi. Gunoi de 2 lei. Prostii. Cam ce se vb la metrou sau ce barfesc gospodinele.

Spune ceva despre majoritate, despre sistemul de valori la moda in societate.

 

Privesc la TV. Stiri. Nenorociri. O multime. Si prezentatoare/prezentatorul care mimeaza mila si intelegerea fata de victime.

Ipocrizie la maxim - nenorocirea ta e doar o marfa ptr ei care se vinde bine.

 

Totul merge cursiv, curge parca intr-o singura directie. Haite intregi de oameni, identici, curg in aceeasi directie.

Mi-e frica de unanimitate, mi-e frica de oamenii superficiali. Oamenii de genul asta imping verbul TREBUIE in fata lor:

trebuie sa fii ca noi, altfel esti un paria, trebuie sa ai aceleasi dorinte ca noi, altfel esti un ciudat.Oamenii astia fac razboaie si se dedau la pogromuri.

In jurul meu, parca nimeni nu mai gandeste, toti folosesc clisee/sabloane/etichete.

Pai da, e mai usor sa pui o stampila - inventata de altii - decat sa faci acolo cateva inferente si sa ajungi la o concluzie proprie.

 

Conformismul ptr mine inseamna moarte. Moarte clinica. Traiesti din inertie. Te tin in viata dorinte si valori care nu sunt ale tale -

traiesti prin ochii altora. Traiesti artificial - esti bombardat atat de mult cu o imagine obosita despre fericire, incat incet,

incepi sa cedezi si sa crezi si tu in fericirea asta. Si te trezesti la un moment dat ca daca spui da cand ceilalti o sa spuna nu, e de rau.

Nu mai existi. Esti doar o marfa, un input ptr o cifra statistica. Eu nu vreau sa fiu asa.

 

Am crezut in sistem. Am crezut in eroul bun.Am crezut in fata frumoasa.

Am jucat dupa reguli. Am votat. Am crezut in politicieni. Am crezut in vedete.

Am crezut in analisti.Am cumparat produse. M-am inconjurat de lucruri inutile. Am crezut pe cuvant

pe oameni. Am crezut in Dumnezeu. Am fost la biserica. Am dat tot timpul ce a fost mai bun.

Si am asteptat. Am asteptat in fiecare dimineata sa ma trezesc fericit.

Dar izbavirea nu a venit. Si nici n-o sa vina.

Nu asa. Nu de la alti oameni.

M-am trezit dezamagit. M-am trezit cu o senzatie de sordid si de promiscuu.

M-am trezit mintit si terfelit ca o tarfa de 2 lei. M-am trezit folosit fara acceptul meu.

Nu mai am chef sa ma simt asa.

 

Si aici a venit intelegerea revoltei din rock/punk. Am inteles de ce se revoltau unii dintre ei, care e treaba cu societatea de consum, cu superficialitatea, cu ipocrizia, cu libertatea fluturata pe toate gardurile.Abia acum am fost pe aceeasi lungime de unda, am rezonat, ca sa zic asa.

 

Sunt ptr verbul A FI in locul verbului A AVEA. Sunt ptr A FACE in locul lui A SIMULA. Sunt ptr oaia neagra, dar nu ca profesie, nu nicidecum, nu sunt ptr rebel fara cauza, sau rebel prin nascare. Sunt ptr oaia neagra ca mecanism anti-conformism.

 

Asta e unul din motivele ptr care mi-am luat si Harley si il pretuiesc al dracului de mult ( cred ca de fapt e principalul motiv).

Ca e altcumva. Ca iese din obisnuit.Ca e neconform cu standardele actuale.Ca nu imi promite nimic bun - sau cel putin nimic cuantificabil.

Tin la Harley ptr ca lumea zice ca e prost ( cine e "lumea" ca sa stie si mai ales cine stabileste ce insemna "prost" ? Io macar am curajul sa experimentez). Cu cat zic mai multi chestia asta, cu atat tin mai mult la el.

 

Sa ne auzim cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit sa compar Harley-Davidson cu Triumph.Ambele fondate in 1903,ambele cu traditie etc. DAR Harley a ramas blocat,altceva nu mai stie/vrea sa faca.Daca nu exista SUA si locuitorii ei dadeau faliment demult.

 

Ceva ce mi se pare total inaceptabil e sa ca apare rugina dupa ff putini km .Macar atat sa aiba bine facut,un strat gros de crom.

 

Am crezut in sistem. Am crezut in eroul bun.Am crezut in fata frumoasa.

Am jucat dupa reguli. Am votat. Am crezut in politicieni. Am crezut in vedete.

Am crezut in analisti.Am cumparat produse. M-am inconjurat de lucruri inutile. Am crezut pe cuvant

pe oameni. Am crezut in Dumnezeu. Am fost la biserica. Am dat tot timpul ce a fost mai bun.

Si am asteptat. Am asteptat in fiecare dimineata sa ma trezesc fericit.

Dar izbavirea nu a venit. Si nici n-o sa vina.

Nu asa. Nu de la alti oameni.

M-am trezit dezamagit. M-am trezit cu o senzatie de sordid si de promiscuu.

M-am trezit mintit si terfelit ca o tarfa de 2 lei. M-am trezit folosit fara acceptul meu.

Nu mai am chef sa ma simt asa.

 

De curiozitate.Pana la cati ani?

 

Asta e unul din motivele ptr care mi-am luat si Harley si il pretuiesc al dracului de mult ( cred ca de fapt e principalul motiv).

Ca e altcumva. Ca iese din obisnuit.Ca e neconform cu standardele actuale.Ca nu imi promite nimic bun - sau cel putin nimic cuantificabil.

 

Daca te nasteai,cresteai si traiai in SUA si ai fi avut aceeasi mentalitate ca acum,oare iti luai tot Harley? Eu cred ca iti luai o japoneza ca sa fii altfel. :D

 

 

PS Mi-ar placea un Harley,dar nu ca unica motocicleta.Principalul motiv:sunetul.

 

Motorul e daca vrei,un motor radial de avion cu doar 2 pistoane,parca de acolo e de fapt inspiratia si poate chiar tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit sa compar Harley-Davidson cu Triumph.

 

Una foarte profitabila acum, cealalta nu stiu.

 

DAR Harley a ramas blocat,altceva nu mai stie/vrea sa faca.

 

Tu chiar n-ai auzi de Buell? Daca nici aia nu-s "diferiti" ma intreb cine naiba e.

 

Asta e unul din motivele ptr care mi-am luat si Harley si il pretuiesc al dracului de mult ( cred ca de fapt e principalul motiv).

 

Putin ridicol. Nu scrie pe nici o motocicleta mai mare ca pe HD consumerism si comercial. E unul din produsele cu cea mai mare cantitate de marketing incorporata. Dovada si tirada de mai sus, unii se cred specali ca cumpara o motocicleta de la una din cele mai profitabile firme de motociclete, care a cultivat si scoate bani fix din imaginea asta de rebel corporatist. HD nu e deloc o alegere originala, e alegerea default, banala.

Sint si harleyuri care spun ca esti diferit, dar sint vechi si nepractice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intamplator am fost la fabrica Triumph in luna mai. Baietii sunt foarte profitabili azi din pricina adaptarii la cerintele pietei. Cel mai bine vandut model este Street Triple. Intrand in fabrica ai senzatia ca esti intr-o fabrica japoneza,extraordinar de putin oameni,o tona de roboti. In asteptare sunt mii de cutii cu mobre ready for ship. Foarte multe pentru USofA,mai ales Bonneville series. Europa cumpara f. mult Tiger (cel putin aici) si Street + Speed triple.

Cred ca si Harley e o firma profitabila,sau a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HD era de curind cea mai profitabila firma de motociclete. Vind mult la bani multi si in plus fac o caruta de bani din echipamente si tzoale. Nu mai stiu nici o firma de motoare care sa vinda cantitatea astea de echpament. Harley e o institutie, nu face motociclete ci produce imagine, si asta include hainele. Nu-i nimic rau in asta, e ciudta ca mai sint oameni care ii cred, sa mai rau, care cred ca-s "incremeniti in proiect" cind de fapt sint geniali.

Editat de vrajitorul din oz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HD era de curind cea mai profitabila firma de motociclete. Vind mult la bani multi si in plus fac o caruta de bani din echipamente si tzoale. Nu mai stiu nici o firma de motoare care sa vinda cantitatea astea de echpament. Harley e o institutie, nu face motociclete ci produce imagine, si asta include hainele. Nu-i nimic rau in asta, e ciudta ca mai sint oameni care ii cred, sa mai rau, care cred ca-s "incremeniti in proiect" cind de fapt sint geniali.

 

Face domnule si motociclete, si nu vorbesc din auzite, am si eu una :grinbandit:. E bunicica sa stii, ma unge pe suflet.

Sa nu fim extraordinari de exagerati...si altii produc vise sau imagini.Poate ca la Harley e mai exagerat, hai sa zicem ca m-as astepta. Dar ce zici de chiloti KTM si prajitoare de paine KTM ?...deci se poate si la altii. Eu zic sa ramanem la motocicletele lor - ca fac si de astea.

Sfatul meu e - fa rost de un Harley de undeva - de la un prieten, programeaza un drive test la dealer...si vb dupa aia daca mai conteaza hainele lor, sau marketingul .

Mesaj completat

...

Daca te nasteai,cresteai si traiai in SUA si ai fi avut aceeasi mentalitate ca acum,oare iti luai tot Harley? Eu cred ca iti luai o japoneza ca sa fii altfel. :laugh:

PS Mi-ar placea un Harley,dar nu ca unica motocicleta.Principalul motiv:sunetul.

Motorul e daca vrei,un motor radial de avion cu doar 2 pistoane,parca de acolo e de fapt inspiratia si poate chiar tehnica.

 

Daca ma nasteam un SUA si toata lumea avea Harley, imi luam un BossHoss - V8-ul nu V6-ele :unsure:

Motor radial de avion cu 2 pistoane ... nu prea cred. Singura motocicleta care sa aiba asemenea motor, e Megola.

Inspiratia din legendele pe care le stiu eu e:

- la inceput au facut motoare monociclindrice

- la un moment dat, au vrut/au fost nevoiti din cauza concurentei sa creasca puterea si viteza.Era cam pe la 1909 toamna ( glumesc, nu stiu daca era toamna). Practica standard din timpurile alea era sa cresti cilindreea ca sa cresti puterea. Cea mai simpla(ieftina) extensie, pornind la un monocilindru a fost sa ii mai adauge un alt cilindru langa. Au ales 45 de grade intre cilindri ptr ca nu necesita distribuitor separat de curent - 1 ruptor, 2 bobine de inductie, scanteia se dadea in acelasi timp la cei 2 cilindri, numai ca la v la 45, cand un cilindru e pe compresie, celelalt e pe evacuare. Si asa s-a nascut legenda.

Mesaj completat

In sfarsit mi-am luat carnetul-luni.

Tampita rau asteptarea. Mi-am impus sa nu ma intereseze motorul luna asta de pauza...o singura data m-am dus sa ma uit la el.

In ultimele 3 zile de asteptare, am innebunit-o pe nevasta-mea - mi-am curatit echipamentul de mii de ori, mi-am aranjat casca, ochelarii, am lustruit tot ce se putea lustrui - arata manusile cum nu aratau nici cand au fost noi de cat lustru am dat....

In fine, mi-am luat carnetul si ma tot plimb de luni. Superb, superb. Esapamentul nu l-am mai modificat si nici nu stiu daca o mai fac - imi place din ce in ce mai mult - dupa ce merg o perioada si se incalzeste motorul, se aude frumos de tot.

Sper sa nu fiu asa de ghinionist sa raman fara talon :wacko:)

 

Mesaj completat

Am dat o tura zilele astea cu un CBR de 600.

La inceput am crezut ca avea cablul de ambreiaj rupt - ca la Harley trebuie simt de raspundere cand trag ambreiajul. Frana trebuie "atinsa doar cu gandul" la CBR...oricum, franatul pe CBR s-a cam lasat cu dureri in anumite zone ptr mine.

Totul se face incredibil de usor - sau incredibil mai usor decat pe Harley.

Senzatia a fost de jucarie de plastic cu multe butonase si briz-brizuri...tone de indicatori...pai la Harley am vitezometru, ceas-jurnalier...si niste becuri acolo...stiu ca daca se aprinde ceva ce nu e verde, e o problema.

 

N-am facut o comparatie stiintifica la acceleratie, cu cronometru, dar imi place mai mult cum accelereaza Harley-ul, de jos, barbateste...impinge, simt in intestine acceleratia.

 

Daca as fi sa ma gandesc la o comparatie din domeniul armelor, CBR-ul parea o arma de sniper, cu plastic mult, cu tone de high tech, iar Harley-ul o flinta de pe timpuri...sau mai bine, un Kalashnikov.

 

Revenind la Vance and Hines Straightshots...cat e motorul rece, nu se aud cine stie ce - adica se aud tare, si profund ( nu doar tare si sec, ca si cum n-as avea site, tare si profund, bas ).

Dupa ce merg un pic cu el si se incalzeste, la mers de croaziera, sau cand astept la semafor, se aude galopul ala specific de potato-potato. Ma mai intalnesc cu choppere-cruisere pe la semafor. Pana acum nu am gasit vreunul care sa se apropie de sunetul de Harley. Cei care stiu cum trebuie sa se auda un Harley - zic da, frate, chiar se aude excelent, are ceva deosebit...cei care nu stiu nimic despre sunetul Harley ma intreaba daca e stricat.

 

 

Mesaj completat

Ma cam seaca faptul ca-s tobele incinse rau dupa ce vin cu ea...asa ca mai stau pe langa ea un sfert de ora o jumatate de ora pana ii pun husa ( si aia pusa special, sa nu atinga tobele).

 

Am tot cautat pe net o husa "rapida" care sa poata fi pusa imediat sau aproape imediat dupa ce parchez motorul - am gasit ba cu protectie la 150 sau la 250 de grade (n-am idee ce temperatura au tobele imediat dupa mers). In fine, nu stiu prea mult despre subiect - pe langa panouri rezistente termic in partea de jos, trebuie sa fie si respirabila ? daca pun husa cat e motorul cald, se deterioreaza ceva de la acumularea de caldura ?...

 

Vreo idee, sugestie de husa pe care sa o pot pune imediat, fara sa se arda ?

Sau macar ce material se foloseste ?

 

Mesaj completat

Pana la urma mi-am comandat o husa de la Harley.Se presupune ca are panouri termice in locurile in care sunt tobele.

 

Cheia episodul 2:

Am dat o tura ieri la Cheia cu Sportsterul. Singur de data asta.

 

Vreme buna, asfalt bun.Traseul efectiv Valeni de munte - Sacele, neaglomerat. Nu tu camioane sau traielere de lemne cum am mai intalnit.

Am ajuns pana la Sacele acum.Data trecuta, cand am fost cu Hogii am fost doar pana la Cheia si inapoi - e o carciuma acolo, nu stiu cum se numeste.

Mi-am dat seama ieri ca partea cea mai complicata din traseu este dupa Cheia - unde sunt succesiunile de curbe in ac de par.

 

Impresii:

Pe curbele lente il pun repede de pe stanga pe dreapta, si ia trasa la milimetru. E destul de surprinzator ptr cat de prost e cotat ca cicilistica sau mai exact depre ce aud in general despre cruisere/choppere.

Pe curbele in ac de par - dupa Cheia, spre Sacele - in special cele spre dreapta in urcare...ii simt limitarile - viteza 2 ambreiaj patinat din loc in loc - pana incep sa vad "iesirea" din curba.E adevarat ca am si eu limitarile mele - la acelasi tip de curbe dar spre stanga, le iau cu mult mai multa incredere si fara ambreiaj patinat. La roti am banda fricii - doi centimetri ramasi la roata spate, 8 milimetri la aia din fata.

 

Per ansamblu, sunt foarte multumit de motor - la un mom dat au aparut o gasca de 3 baieti in spate - cred ca primul dintre ei avea un Kawa ER6 dupa far. Ideea e ca in momentul in care i-am vazut, am crescut ritmul si am reusit sa tin distanta - adica nu m-au intrecut.

 

De data asta am stat aproape continuu in sa cu scurte opriri de tigara. Spatele nu m-a mai durut deloc.

In schimb m-au durut picioarele groaznic - pozitia e cam cracanata si de la balansarile stanga dreapta am febra -cand m-am dat jos de pe motor in fata blocului, mai ca nu ma mai tineam pe picioare.

 

Mesaj completat

Era sa uit - pe traseul de la Cheia a aparut un nou pericol - nu e vb de camioane sau masini care "musca" din curbe... E vorba de skateri- baieti cu role - 2 baieti cu role + 1 baiat cu placa. O masina ii ducea undeva sus - dupa care baietii isi dadeau drumul, la liber, pe sosea. Cel cu placa avea manusi cu palmele din ceva solid, ptr ca in curbe punea mana din interior jos si pivota un pic pe ia ca sa stramteze curbele. Deci data viitoare cand mergeti la Cheia, atentie la skateri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bucur ca ti-ai luat carnetul inapoi. Referitor la husa, eu mi-am cumparat cea mei ieftina husa pe care am gasit-o. NU are potectii nu are nimic special. M-am dat cu motorul si dupa ce m-am oprit am pus imediat husa pe el. Nici o problema. Am stat la inceput pe langa el sa vad daca se topeste sau ia foc dar nici vorba. Deci sfatul meu e sa nu iti iei o husa scumpa care face exact acelasi lucru cu una de 2 3 ori mai ieftina. Iar husa de la Harley in opinia mea e magnet de hotzi. Cred ca husa trebuiesa ie cat mai...neatragatoare sa zic asa si sa poata fi fixata in asa fel incat sa fie destul de greu de dat jos de catre cineva care nu se pricepe. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bucur ca ti-ai luat carnetul inapoi. Referitor la husa, eu mi-am cumparat cea mei ieftina husa pe care am gasit-o. NU are potectii nu are nimic special. M-am dat cu motorul si dupa ce m-am oprit am pus imediat husa pe el. Nici o problema. Am stat la inceput pe langa el sa vad daca se topeste sau ia foc dar nici vorba. Deci sfatul meu e sa nu iti iei o husa scumpa care face exact acelasi lucru cu una de 2 3 ori mai ieftina. Iar husa de la Harley in opinia mea e magnet de hotzi. Cred ca husa trebuiesa ie cat mai...neatragatoare sa zic asa si sa poata fi fixata in asa fel incat sa fie destul de greu de dat jos de catre cineva care nu se pricepe. Bafta!

 

Legat de husa - chiar este o problema, poate la tine datorita faptului ca locuiesti in Suedia se raceste repede...dar la mine aici, chiar si dupa 1 sfert de ora-30 de minute, motorul e cald bine. Si la inceput chiar mi s-au lipit ambele huse - am una extrausoara cu vopsea de aluminiu pe interior fix ptr disipat caldura cica si un groasa, cu puf pe interior de iarna. Ambele s-au lipit de protectiile de la tobe.

Am tot studiat problema- ce material sa folosesc care sa protezeje si sa si disipe caldura in suprafata - am gasit asa, azbest (cancerigen), diferite tesaturi in amestec cu fir de aluminiu ( lana, bumbac), piele de vita groasa de genul cele folosite la sorturile de sudura ( lasa urme pe crom, iese grasimea si alte substante din piele), cordura ...

Mi s-a luat pana la urma, si am inceput sa caut huse gata facute cu protectii termice la tobe - ma gandesc ca daca tot le fac unii, poate le si testeaza ...

Am gasit genul asta de husa cu protectii termice in dreptul tobelor facute in Europa ( si deci mai ieftine speram eu. Si husele Harley sunt destul de ieftine in state, numai ca aici ajung cam scumpe). Preturi incepand de la 90 de euro pana la 300 la cele facute in Europa.

Nu mai vb ca nu stiam ce sa iau - la unele scria protectie la 150 la altele 250, la cele mai scumpe 300 ... de unde sa stiu eu ce temperatura tipica au tobele mele fara sa le masor temepratura ?

Asa ca m-a interesat si la HD Bucuresti...Eu o sa platesc 120-130 Euro ( pe site e $99 ). Ok, dat fiind ca e facuta chiar de Harley, si deci cu dedicatie.

 

Sunt de acord cu tine cu husa - trebuie sa fie cat mai neatragatoare - nu neaparat ptr furat, ca nu cred ca un hot care fura motoare merge prin parcari si ridica husele ca sa vada ce e sub ele, ca sa se hotarasca ce motor sa ciordeasca in seara aia...E bine sa fie neatragatoare ptr copii - am un parculet in zona si aveau tendinta sa se joace in jurul motorului.

Mesaj completat

Off-topic: Azi intalnii 2 extreme in trafic:

- cel mai ingamfat motociclist de pana acum - pe o Honda CBR 600, mersaram vreo 5 semafoare impreuna, si reusi sa ma ignore total.El ajungea primul la semafor, eu tarash-grapish in urma lui, ma vedea in oglinda, cand ajungeam langa el, isi intorcea brusc capul in partea opusa - la un moment dat se uita la semaforul cel mai prost pus, numai sa nu se uite in directia mea. Dispret total domnilor !

- cel mai de treaba sofer de troleibuz - troleibuzul 70 - imi facu loc, trecand de pe banda 1 pe banda 2..si dupa aia inapoi. Ei asta chiar nu mi s-a mai intamplat. Preventiv, tin sa precizez ca nu conduc atat de prost incat las impresia ca am nevoie de o banda intreaga :D

Mesaj completat

A venit husa de la HD. E usoara - e ceva intre light si medie ca greutate.

Ce e frumos la ea - este asimetrica, mai lunag in dreptul ghidonului dreapta - "pica" exact pe motocicleta parcata. Are pe partea dreapta - si doar pe partea dreapta - un material special de protectie termica cica. Pana acum nu m-a lasat sufletul sa o pun direct pe motocicleta incinsa, am mai stat ceva timp.

Pare ok.

Producatorul de DOWCO - citisem niste review-uri foarte bune la exact tipul asta de husa.

 

Legat de vopseaua Sportsterului meu - Vivid Black cica. Mi se pare ca "prinde" foarte usor mici zgarieturi minuscule - se vad in soare.

Se pare ca negrul lacuit are in general problema asta, nu numai la motoare, si la masini.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Dare de seama la 4800 si ceva de km.

--------------------------------------------------------------------------------

Per ansamblu, pot sa spun ca m-a domolit - rar trec peste 80 in oras.

In afara am vazut ca ma stabilizez la un 130-140.

Mi se pare ca mi-a scazut din agilitate si din starea de alerta pe care o aveam inainte.Nu stiu daca e neaparat bine.

Din ce in ce mai rar folosesc claxonul - probabil au un rol aici si tobele- dar in mod sigur conduc mai putin riscant: daca mi se pare o faza dubioasa, nu ma risc...stiu ca nu ma tine nici motocicleta daca e sa fac cascadorii, si parca nici nu merita.Stau acolo cuminte.

Mers pe ploaie - am mers de 2 ori, e ok, pacat de motor ca se murdareste ca dracu'.

Mersul pe vant - mult mai bine decat cu GSR-ul - probabil e mai grea motocicleta si mai joasa. La GSR era chin rau sa merg pe vant cu rafale ( o data chiar m-a deviat rau o rafala neasteptata pe A2).

Pana acum nu am avut nici o "scapare" cu ea - vreun derapaj scurt pe umed sau pe nisip.

Suspensia - e moale si ajunge repede la limita - asa ca am invatat sa trec batraneste prin zonele dubioase, incet, cu calm, tot acolo ajung.

Consumul - undeva la 5-6 in oras - clar mai bine decat cu GSR-ul (8-9).

Cea mai periculoasa faza de pana acum - depasit pe A2 un tir urmat de o coloana de 5 masini de cariera ( un soi de basculante imense) care mergeau cam cu 100-110: am experimentat cele mai aprige si mai imprevizibile turbulente din viata mea de motociclist.

Intretinere: 0, nu mai am lant. Mai verific din cand in cand presiunea la pneuri si dau o roata in jurul ei sa nu fie ceva dubios.

Cel mai rau gand legat de Sportster: am impresia ca incep sa ma limitez ca motociclist...n-am mai facut un swerving de nu stiu cand, am uitat ce e aia "blip the throttle", ridicat pe o roata la iesirea din viraj, frane la milimetru de mi se lungea gatul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...