Sari la conținut

Statistica accidente moto - in primul semestru din 2009


Vizitator paulmihalache
 Share

Postări Recomandate

Vizitator paulmihalache

Statistica accidente moto in primele sase luni ale anului 2009

 

In primele sase luni ale anului 2009, in Municipiul Bucuresti s-au produs 2.269 de accidente, in scadere cu 324 fata de anul trecut. 354 dintre acestea au implicat conducatorii de motociclete si mopede si s-au soldat cu decesul a patru persoane (-2), ranirea grava a 76 (-42) si ranirea usoara a altor 320 (-40). Cu toate acestea, cifrele sunt in scadere fata de primul semestru din 2008, cand s-au inregistrat 6 decese, 118 raniti grav si 360 raniti usor.

 

Printre principalele cauze ale accidentelor enumeram: neasigurarea la schimbarea directiei de mers, neacordarea prioritatii de trecere si, mai ales, viteza excesiva.

 

Pe categorii de vehicule, cifrele sunt impartite aproape egal, in 181 de cazuri fiind implicate motociclete, in restul de 173 fiind implicate mopede. Din cele 354 de accidente produse, in 154 de cazuri vinovatia a apartinut celor care conduc vehicule pe doua roti.

Desi numarul accidentelor, precum si cel al victimelor s-au redus, motocicletele si mopedele inca reprezinta o categorie de vehicule cu grad ridicat de risc pentru asiguratori, in special din cauza victimelor umane ce pot fi inregistrate.

 

 

Cum comentati? Incepem sa ne civilizam?

 

Promit sa mai revin si cu alte informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca am inceput toti sa consteintizam.

De multe ori am vazut soferi care au blocat intersectia incercand sa intoarca pe dubla continua, iar ceilalti soferi i-au injurat, uneori i-au si batut. In opinia mea, soferii au devenit foarte nervosi, foarte putin rabdatori, iar de frica unui conflict, multi renunta sa mai faca "miscari riscante". Anul acesta am vazut f multi soferi si scuteristi care merg ziua cu farul aprins! Cineva mi'a si explicat ca "asa e moda de la americani" :angry:) Nah, uite o fitza utila.

Anul acesta au scazut si vanzarile motocicletelor.. probabil din cauza crizei, dar incepatorii au, in general, aceeasi mentalitate. " r6, ca nu ma dau la ea". Pasagerele tot neechipate au ramas, in aceeasi proportie ca si cea de anul trecut.

 

Totodata, intr-adevar, multi soferi au inceput sa fie atenti si la motociclisti. Si asta nu datorata campaniilor, sau poate intr-o mica masura, ci datorita faptului ca la orice ora din zi, pe strazile din Bucuresti vezi foarte multe moto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca numarul de autovehicule pe 2 roti inmatriculate a crescut de 3 sau 4 ori fata de anul trecut, statisticile sunt chiar de mirare. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne culcam pe o ureche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator paulmihalache
Avand in vedere ca numarul de autovehicule pe 2 roti inmatriculate a crescut de 3 sau 4 ori fata de anul trecut, statisticile sunt chiar de mirare. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne culcam pe o ureche.

 

Asta ma mira si pe mine; desi sunt mult mai multe motociclete in trafic, nr accidentelor a scazut.

Are dreptate disney, soferii au inceput sa fie mai atenti datorita faptului ca sunt foarte multe motociclete sau scutere pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat si eu in putinele dati (deocamdata) in care am iesit in trafic, ca soferii s-au mai 'luminat' o leaca, vis-a-vis de fericitii pe doua roti...Parca sunt mai atenti si tind sa te vada mai repede cand calaresti :angry:.Referitor la statistica...hmmm...ce sa zic...trebuie ca este nitzik samanta de adevar intr-ansa...De asemenea, nu odat' imi fu dat s-aud de cazuri in care conservarul in culpa si-a furat o casca-n dinti, sau vreo protectie hard de manusa de la vre-un biker rly pissed off.Adik, sa tragem concluzia din cele relatate, ca educatia cea mai buna la 'rumani' se executa cu nuiaua ?....retoric, ce cacao :laugh:).Asfalt uscat, brother & enjoy riding safe :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Anul acesta am vazut f multi soferi si scuteristi care merg ziua cu farul aprins! Cineva mi'a si explicat ca "asa e moda de la americani" :angry:) Nah, uite o fitza utila.

...

Cel putin in cazul motocicletelor si scuterelor nu e o fitza, pur si simplu conform codului rutier din 2006 iti iei amenda daca nu ai farul aprins, si motocicletele si scuterele fabricate dupa intrarea in vigoare a Directive Europene (cred ca in 2007) care obliga pe cei pe 2 roti sa tina farul aprins tot timpul nici nu-ti permit sa nu-l tii aprins decat daca e ars.

Pe de alta parte in tarile unde se foloseste mai mult sapun ca la noi e obligatoriu sa umbli cu farul aprins si pe auto indiferent de categoria de drum.

Nu e o chestie de moda, moda tampita e mai degraba sa-ti cumperi masina in culoarea gri sobolan identic cu asfaltul (nici argintiu nu ma ajuta, sau chiar albastru) si sa mergi pe un drum dinspre vest spre est cu farurile stinse cam cand apune soarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statisticile astea arata incurajator. Desi numarul motociclistilor creste, numarul accidentelor scade. Era o chestiune de timp pana soferii autoturismelor s-au invatat cu motociclstii din trafic. Bine, asta nu insemna ca toti soferii ne observa sau se asigura mai atent, dar conform statisticilor inep sa se invete cu noi in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah...eu nu inteleg o chestie...si e tare frustrant...am auzit si eu de o statistica locala aici la noi si nici aici nu se facea o delimitare clara, anume:

 

"Pe categorii de vehicule, cifrele sunt impartite aproape egal, in 181 de cazuri fiind implicate motociclete, in restul de 173 fiind implicate mopede. Din cele 354 de accidente produse, in 154 de cazuri vinovatia a apartinut celor care conduc vehicule pe doua roti."

 

OK, deci am stabilit FIX cate moto si cate mopede sunt implicate in accidente, mai apoi ni se spune ca vinovatia a apartinut in 154 de cazuri celor pe doua roti. CARE sunt aia ? De ce ni se da ceata la faza asta ? De ce se traseaza linie pana la un punct, apoi suntem bagati la gramada ? Sunt tare CURIOS eu, dintre astia vinovati de producerea accidentelor CATI erau pe motor si CATI pe moped. Daca tot am aflat proportiile intre cei implicati, hai sa le aflam si la categoria VINOVATI. Aceeasi chestie am primit-o si aici la mine la nivel local... si sa stiti ca e frustrant.

SA NU MA INTELEGETI GRESIT. NU am nimic cu scuteristii, cu mopedistii, etc... eu incerc sa trag linie intre cei ce au permis pt o categorie si cei ce "au" un curs de legislatie care de cele mai multe ori e frectie la piciorul de lemn. Si sincer cred ca faptul ca acel curs e o frectie le provoaca astora ce publica sondaje o jena, sunt constienti ca nu e ok cu acel cursul lui peste prajit si tocmai de aceea in momentul in care speram sa aflam cati motociclisti au capul patrat si cati scuteristi il au triunghiular...poc. NIMIC. Misterul ramane...

 

Ce parere aveti ? Nu stiu cum circula scuterele la voi in orase, dar mie mi-ar fi groaza sa circul cu motorul cum circula unii cu scuterul pe langa mine prin oras... :angry: si ninja nu-i ca-n filme...

Editat de CMYK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este vorba doar de neatentia soferilor, in sensul ca vroia sa iasa si el din parcare, dar s-a uitat in partea ailalta!

 

Din propria experienta in trafic, mai ales cu SV-ul negru, oamenii MA VAD si totusi:

-ies din parcare cu spatele

-intra pe banda mea de mers de pe straduta laterala

-schimba banda de mers

-traverseaza per pedes

 

Credeti-ma, nu sunt neatenti! Ii vad ca ma vad, ca sa spun asa. Ci presupun ca suntem, suntem formati din ceata, care se evapora cand trec ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator paulmihalache
Mah...eu nu inteleg o chestie...si e tare frustrant...am auzit si eu de o statistica locala aici la noi si nici aici nu se facea o delimitare clara, anume:

 

"Pe categorii de vehicule, cifrele sunt impartite aproape egal, in 181 de cazuri fiind implicate motociclete, in restul de 173 fiind implicate mopede. Din cele 354 de accidente produse, in 154 de cazuri vinovatia a apartinut celor care conduc vehicule pe doua roti."

 

OK, deci am stabilit FIX cate moto si cate mopede sunt implicate in accidente, mai apoi ni se spune ca vinovatia a apartinut in 154 de cazuri celor pe doua roti. CARE sunt aia ? De ce ni se da ceata la faza asta ? De ce se traseaza linie pana la un punct, apoi suntem bagati la gramada ? Sunt tare CURIOS eu, dintre astia vinovati de producerea accidentelor CATI erau pe motor si CATI pe moped. Daca tot am aflat proportiile intre cei implicati, hai sa le aflam si la categoria VINOVATI. Aceeasi chestie am primit-o si aici la mine la nivel local... si sa stiti ca e frustrant.

-------

Ce parere aveti ? Nu stiu cum circula scuterele la voi in orase, dar mie mi-ar fi groaza sa circul cu motorul cum circula unii cu scuterul pe langa mine prin oras... :angry: si ninja nu-i ca-n filme...

 

Statistica este facuta privind dinspre asiguratori spre asigurati. Pentru ei (asiguratorii) toti cei de pe doua roti sunt o apa si un pamant.

Dovada acestui lucru sunt tarifele comune pentru motociclete si mopede. Interesant pentru ei este daca a crescut sau a scazut riscul la asigurarile vehiculelor pe doua roti, pentru a sti daca mai cresc sau mai "cresc" primele de asigurare si fransizele pentru aceasta categorie de vehicule.

 

Prin urmare este neinteresant pentru cei care comanda aceste statistici, daca vinovati de producerea accidentelor sunt motociclistii sau mopedistii - pentru majoritatea dintre ei, toti sunt conducatori de vehicule cu doua roti.

 

Zic eu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lansez inca o intrebare...

cat de reale sunt datele/numerele de mai sus din moment ce numai aici pe forum am vazut cu totii mult mai multe decese de la inceputul anului decat sunt declarate...?

si asteptam raspuns si la intrebarea precedenta

 

LATER EDIT: MY BAD!... statistica e facuta pentru BUCURESTI.

@CMYK: foarte pertinenta intrebarea, oare ne poate raspunde cineva la ea?
Editat de cristigh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un inceput, bine nu este... sper ca in cativa ani sa citesc ca sunt 0 decese si putine accidente cu victime... pagube materiale pot fi, fierul e fier, carena se schimba...

 

 

Asfalt uscat tuturor si sa nu mai fim nevoiti sa postam pe la accidente asa des.

Editat de Weeman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moshnegutzu

daca ar fi in fiecare conserva cate un motociclist, sa cicaleasca cum fac eu, referitor la semnalizare si asigurare, da s-ar reduce numarul de accidente :angry:. poate cu mai mult zgomot santem vazuti mai bine in trafic.. incet incet vom fi vazuti, dar va mai trece ceva timp pana atunci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca politia pune legea in aplicare ca la carte, atunci se vor vedea progrese.

 

asta este si parerea mea.

orice alte cuvinte sunt de prisos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum comentati? Incepem sa ne civilizam?

 

Promit sa mai revin si cu alte informatii.

 

Daca o iei matematic "reducerile" sunt in jurul a zece procente. Adica au devenit bucurestenii cu 10 % mai civilizati in trafic ?...

Eu zic sa nu va imbatati cu apa rece decat daca este minerala si puneti vin in ea.

Aceste scaderi se datoreaza dupa parerea mea exclusiv vremurilor care le traim si care se manifesta printr-o scadere a activitatii economice, reduceri de personal, plus restrangerea cheltuielilor.

In felul acesta, cred ca nu exagerez cu nimic, zeci de mii de autovehicule nu se mai afla in traficul zilnic, cu preponderenta cele care apartin firmelor sau salariatilor acestora.

Automat, nu se mai produce acelasi numar de accidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca numarul de autovehicule pe 2 roti inmatriculate a crescut de 3 sau 4 ori fata de anul trecut, statisticile sunt chiar de mirare. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne culcam pe o ureche.

Aici cred ca exagerezi putin. Probabil numarul vehiculelor pe 2 roti inregistrate la primarie a crescut cu 30-40%, nu de 3 sau 4 ori, si acelasi lucru e oarecum valabil si la motocioclete. De aici eu deduc ca desi sunt ceva mai multe vehicole pe 2 roti, numarul de accidente e mai mic in Bucuresti fata de anul trecut, cea ce e de bine statistic vorbind, ca eu nu mi-as dori sa fiu printre cei care strica - cu sau fara voia lor - statisticile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...