Sari la conținut

Mecanica, Sistem Franare


Postări Recomandate

Si intrebarea care era?

 

 

Mesaj completat

-placutele sunt aproape noi?cateva sute de km....

-mizeriei de pe drum? am curatat cat de cat pistonasul,e etrier flotant...

-conducta de pe spate e metalica,ar trebui sa inghete frana...

 

- da, placutele de frana trebuie "sa se aseze"

- mizeria chiar nu conteaza in cazul de fata - toate etrierele din lumea asta sunt flotante.

- frana spate nu trebuie niciodata sa inghete, frana spate de obicei e mai "moale" decat fata, nu trebuie sa te plangi despre ea, asa e proiectata frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ferodo platinium......sucks

mi-au terminat un disc spate(din fericire numai spate am pus), nu ai frana eficienta, franeaza ciudat si intradevar se uzeaza f rapid, ceva pe la maxim 6000 de km, daca nu te dai la ele mult, daca insisti cred ca se duc in 3000 de km.

referitor la franare ciudata, pui frana spate si nu tine, daca insisti pe frana dupa cateva secunde cand se incalzesc placutele si discul iti blocheaza brusc spatele. cu nissinurile care au fost pe spate, nu exista asa ceva, aveai dozaj optim in permanenta.

din ce stiu eficienta la franare pe fata la mobre e undeva la 75%, restul pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai intrebarea era subinteleasa si vad ca ai prins-o din zbor: discul de frana nu trebuia sa fie "colorat" pe toata suprafata lui datorita placutelor care il freaca la franare? nu am chef sa merg asa,fara frane pe drum..cea fata este cam brutala si ma ajuta si spatele...

sunt Carbone Lorraine Brakepads,iar etrierul are un singur pistonas,in cealalta parte are o siguranta-arc...alte etriere au 2 pistonase,stanga-dreapta,nu stiu cum se numeste tipul asta de etrieri..

Editat de motoreta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai intrebarea era subinteleasa si vad ca ai prins-o din zbor: discul de frana nu trebuia sa fie "colorat" pe toata suprafata lui datorita placutelor care il freaca la franare? nu am chef sa merg asa,fara frane pe drum..cea fata este cam brutala si ma ajuta si spatele...

sunt Carbone Lorraine Brakepads,iar etrierul are un singur pistonas,in cealalta parte are o siguranta-arc...alte etriere au 2 pistonase,stanga-dreapta,nu stiu cum se numeste tipul asta de etrieri..

Eu in pozele tale vad cum se vede luna de pe pamant cand e senin si nu e eclipsa de luna, ca etrierul ala rosu e cu 2 pistonase.

De ce are forma asa? Sau asa e etrierul Kymco, la misto? Are forma de etrier cu 2 pistonase si de fapt are numai unul si o gaura e umpluta cu ... kit?

 

Frana spate trebuie sa tina prost oricum, mult sub frana fatza. Ar trebui tu sa te obisnuiesti sa folosesti frana fata.

 

Situatia se va imbunatatii cannd placutele se vor toci suficient sa se aseze pe toata suprafata discului. Asa se intampla in general cand pui placute noi, dureaza putin pana se tocesc dupa forma canelurilor de uzura de pe disc... asta este.

Mai franeaza pana se tocesc la nivel si o sa calce pe tot discul. 100km e mult prea putin.

Mesaj completat

Etrierul are forma de gheara intotdeauna, pistonasele sunt numai pe o parte.

Pistonase sunt chestiile alea doua care ies din etrier si imping placutele - gheara se strange de la sine pentru ca etrierul e flotant.

Piece!

 

Asfalt uscat, ride safe, etc!!! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: ce inseamna etrier "flotant"? Dupa nume am impresia ca ii zice asa pentru ca este suspendat ("pluteste") ...

Inseamna ca nu e fixat rigid, ca pe una din cele 3 axe in spatiu poate avea o miscare controlata, ghidata.. sa-i zicem.

 

Flotant inseamna ca "floteaza", culiseaza.. nu stiu nici eu toti termenii.

 

In cazul etrierului, partile esentiale care asigura "flotarea" sunt "tijele de flotare" care permit etrierului sa se miste in plan orizontal si sa urmareasca miscarea de rotatie a discului si sa compenseze in timp uzarea (tocirea placutelor).

 

Subansamblul e fixat rigid de obicei dar partea care strange placutele, etrierul in sine, culiseaza stanga-dreapta cu ajutorul acestor tije.

Tijele nu se observa pentru ca de obicei sunt acoperite de niste burdufuri mici de cauciuc, care le protejeaza.

 

Daca etrierul nu ar culisa stanga dreapta intotdeauna s-ar uza placuta pe care apasa efectiv pistonul nu si cea de pe partea cealalta, nu ar aparea efectul de menghina, pistonasul doar ar impinge intr-o parte a discului..

 

:crack: sper ca ai inteles ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am exprimat gresit. (nu e prima data) .am vrut sa spun ca are doar un rand de pistonase...are doua pistonase pe o parte, dar ma asteptam sa aibe patru,ca la alte etriere mai cunoscute.deh..kymco... ramane sa astept sa vad cum se aseaza in final pe disc. frana fata e cam greu dozabila, are tendinta sa ma dea in cap...multumesc pt explicatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a picat fisa ulterior, adica acum cateva momente, tijele la care ma refeream eu, se numesc nu "tije de flotare" ci "tije glisoare" - care pana la urma inseamna acelasi lucru. Sub denumirea asta le veti gasi in diverse cataloage - "tije glisoare".

 

 

Mesaj completat

Motoreta, cele cu pistonase pe ambele parti ale discului se numesc pur si simplu fixe.

Alea nu sunt flotante, pentru ca nu au nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci si estrierele de la masini sunt flotante?

Sunt curios ce chestia asta cu "etriere flotante" pentru ca intr'o zi, asta vara stateam cu 2 .... "motocicliste" (stiti voi...riding is not for free)..si fumau ele asa diafan si incep sa vorbeasca de nu stiu care ca si'a luat etriere noi la motor si anume etriere flotante...si se exprimau si gesticulau de parca era vorba de .... etriera cu pistonase pe ambele parti ... :crack: asta ca sa fiu onntopic. Si vazandu'le asa de atrase de subiect am plecat de langa ele.

De atunci ma tot intreb care e smecheria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, m-am documentat si eu acum putin la Brembo pe site, exista si etriere fixe, si alea au pistonase pe ambele parti.

Ignorati ce am scris mai sus pe undeva - ca toate etrierele din lumea asta sunt flotante - nu e adevarat - exista si fixe.

Probabil nu m-am intalnit eu cu ele pana acum, de-aia nu stiam - omu cat traieste invata :nono:

 

Peace!

Asfalt uscat & Co.

 

:crack:

Mesaj completat

Deci si estrierele de la masini sunt flotante?

Sunt curios ce chestia asta cu "etriere flotante" pentru ca intr'o zi, asta vara stateam cu 2 .... "motocicliste" (stiti voi...riding is not for free)..si fumau ele asa diafan si incep sa vorbeasca de nu stiu care ca si'a luat etriere noi la motor si anume etriere flotante...si se exprimau si gesticulau de parca era vorba de .... etriera cu pistonase pe ambele parti ... :laugh: asta ca sa fiu onntopic. Si vazandu'le asa de atrase de subiect am plecat de langa ele.

De atunci ma tot intreb care e smecheria.

 

Am scris in acelasi timp.

Exista si etriere cu pistonase pe ambele parti ale discului - alea se numesc fixe.

Dar, eu unul la cate masini m-am uitat si la mobre, nu am vazut, practic... nu sunt asa des folosite.

 

In general masinile si motocicletele au etriere flotante. E cel mai des folosit tip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra :crack: , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu:

 

  • cu ce pot curata/slefui pistonasele fara sa le distrug?
  • sa ma gandesc sa iau si paharele sau numai garniturile de presiune, praf? se pot reconditiona paharele?
  • cu ce si cum curat inauntru etrierii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra :crack: , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu:

 

  • cu ce pot curata/slefui pistonasele fara sa le distrug?
  • sa ma gandesc sa iau si paharele sau numai garniturile de presiune, praf? se pot reconditiona paharele?
  • cu ce si cum curat inauntru etrierii?

daca nu este distrus stratul de contact nu trebuie sa schimbi pistonasele, doar le cureti cu o pana din lemn si lichid de frana.

cand montezi garniturile le ungi tot cu lichid de frana

etrierii inauntru ii poti spala cu apa calda si detergent de vase. nu folosesti nimic gen acizi sau baze care sa atace aluminiu. neaparat dupaia sa lasi sa se usuce ff bine. folosesti aer cald.

altii mai stiutori poate au alta parere. asteptam completari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vreau eu sa iau e asta, numai ca pt fata :

 

http://www.motorworks.co.uk/bmw/products/p...mp;x=19&y=8

 

Vad ca vine cu ceva unsoare in plic ca ala de zahar la cafea, aia e ceva cu care ung pistonasele inainte sa le bag sau ce?

 

De aer cald nu e problema, ca am foehn industrial :crack:

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ungi tot cu fluidos de-ala din plic ca sa intre mai usor :crack: Garnituri, piston, tot..

Daca n-ai avea fluidos ai folosi lichid de frana.. cum zicea un coleg mai sus.

Daca nu ajunge fluidos, ungi cu lichid de frana.. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra :crack: , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu:

 

Daca imi aduc aminte, din experienta de cativa ani de frecat la pistonase de frana de dacie nu prea e lucru durabil. Pistonasele alea daca apuca si se zgarie e nasol (intra mizerie etc.), daca nu le schimbi cu totul ai sa tot freci la ele periodic (daca vrei sa si functioneze), dar nu e exclus sa-si de-a drumul odata curatate cum trebuie. Ar trebui sa fie si niste oringuri de cauciuc (daca e principiul la care ma gandesc eu acum), nu ar fi rau sa le verifici starea, sa nu se fi deformat/umflat, coclit acolo cu mizerie. Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Da, m-am documentat si eu acum putin la Brembo pe site, exista si etriere fixe, si alea au pistonase pe ambele parti.

Ignorati ce am scris mai sus pe undeva - ca toate etrierele din lumea asta sunt flotante - nu e adevarat - exista si fixe.

Probabil nu m-am intalnit eu cu ele pana acum, de-aia nu stiam - omu cat traieste invata :nono:

 

Peace!

Asfalt uscat & Co.

 

:laugh:

Mesaj completat

 

 

Am scris in acelasi timp.

Exista si etriere cu pistonase pe ambele parti ale discului - alea se numesc fixe.

Dar, eu unul la cate masini m-am uitat si la mobre, nu am vazut, practic... nu sunt asa des folosite.

 

In general masinile si motocicletele au etriere flotante. E cel mai des folosit tip.

 

Iti iertam "scaparea" cu privire la etriere :crack: . Etrierele fixe le foloseau in trecut la Mercedes, BMW si Opel, erau masinile pe care intalneai cel mai des etriere fixe. Erau din fonta si erau produse de "Ate" care dupa parerea mea era sau este cel mai bun producator de sisteme de franare. Etrierele fixe sunt folosite de obicei la masinile sport dar nu este o regula. Opel Kadett City 1.2 (55CP) are etriere fixe din fonta produse de Ate.

Pe de alta parte sunt destule mobre care folosesc etriere fixe.

 

Mesaj completat

Ungi tot cu fluidos de-ala din plic ca sa intre mai usor :haha: Garnituri, piston, tot..

Daca n-ai avea fluidos ai folosi lichid de frana.. cum zicea un coleg mai sus.

Daca nu ajunge fluidos, ungi cu lichid de frana.. :hug:

 

fluidos ala ar trebui sa fie vaselina siliconica sau ulei siliconic (nu ataca garniturile de cauciuc), in lipsa ii poti da cu lichid de frana.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra :crack: , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu:

 

  • cu ce pot curata/slefui pistonasele fara sa le distrug?
  • sa ma gandesc sa iau si paharele sau numai garniturile de presiune, praf? se pot reconditiona paharele?
  • cu ce si cum curat inauntru etrierii?

 

Pistonasele se pot curata cu smirghel fin granulatie de la 240 in sus, se slefuiesc cu apa doar cat sa iei mizeria si fara sa apesi tare. Poti schimba garniturile daca vrei dar daca nu curg etrierele poti sa pastrezi garniturile vechi. Etrierul se curata prin spalare cu apa, nimic altceva.

 

Mesaj completat

Sa folosesti neaparat un lemn moale, cu un lemn mai tare le faci zdrente, trust me!

 

Culca-te ca e tarziu.

 

Mesaj completat

Deci si estrierele de la masini sunt flotante?

 

Majoritatea masinilor (mai noi) au etriere flotante de tip "gheara" pentru ca sunt mai ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se gaseste de vanzare spray de curatat franele. am nimerit unul incredibil:dadeam cu el o singura data si zbura mizeria, fara sa mai folosesc altceva. dar am vazut apoi ca scria pe el ca e toxic si provoaca sterilitate...acum folosesc sireturi de adidasi sa curat pistonasele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Sub nici o forma nu folosi apa cand cureti etrierul, o sa gasesti asta in orice manual de reparatii. Chiar si doar cateva bule minuscule de apa iti vor compromite franarea. Uite aici un fel de indrumar http://www.capeparts.com/Operational_Manual.pdf

 

Prietene dupa ce speli un etrier il sufli cu compresorul si nu mai raman nici macar "cateva bule minuscule de apa", sau sa fii tu sanatos cate etriere si pistonase am curatat pana acum cu apa si n-au avut nici pe dracu. Nu mai vorbiti din carti ca una e practica si una e teoria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...