B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 pai intrebarea era subinteleasa si vad ca ai prins-o din zbor: discul de frana nu trebuia sa fie "colorat" pe toata suprafata lui datorita placutelor care il freaca la franare? nu am chef sa merg asa,fara frane pe drum..cea fata este cam brutala si ma ajuta si spatele...sunt Carbone Lorraine Brakepads,iar etrierul are un singur pistonas,in cealalta parte are o siguranta-arc...alte etriere au 2 pistonase,stanga-dreapta,nu stiu cum se numeste tipul asta de etrieri.. Eu in pozele tale vad cum se vede luna de pe pamant cand e senin si nu e eclipsa de luna, ca etrierul ala rosu e cu 2 pistonase. De ce are forma asa? Sau asa e etrierul Kymco, la misto? Are forma de etrier cu 2 pistonase si de fapt are numai unul si o gaura e umpluta cu ... kit? Frana spate trebuie sa tina prost oricum, mult sub frana fatza. Ar trebui tu sa te obisnuiesti sa folosesti frana fata. Situatia se va imbunatatii cannd placutele se vor toci suficient sa se aseze pe toata suprafata discului. Asa se intampla in general cand pui placute noi, dureaza putin pana se tocesc dupa forma canelurilor de uzura de pe disc... asta este. Mai franeaza pana se tocesc la nivel si o sa calce pe tot discul. 100km e mult prea putin. Mesaj completat Etrierul are forma de gheara intotdeauna, pistonasele sunt numai pe o parte. Pistonase sunt chestiile alea doua care ies din etrier si imping placutele - gheara se strange de la sine pentru ca etrierul e flotant. Piece! Asfalt uscat, ride safe, etc!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Intrebare: ce inseamna etrier "flotant"? Dupa nume am impresia ca ii zice asa pentru ca este suspendat ("pluteste") ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Intrebare: ce inseamna etrier "flotant"? Dupa nume am impresia ca ii zice asa pentru ca este suspendat ("pluteste") ... Inseamna ca nu e fixat rigid, ca pe una din cele 3 axe in spatiu poate avea o miscare controlata, ghidata.. sa-i zicem. Flotant inseamna ca "floteaza", culiseaza.. nu stiu nici eu toti termenii. In cazul etrierului, partile esentiale care asigura "flotarea" sunt "tijele de flotare" care permit etrierului sa se miste in plan orizontal si sa urmareasca miscarea de rotatie a discului si sa compenseze in timp uzarea (tocirea placutelor). Subansamblul e fixat rigid de obicei dar partea care strange placutele, etrierul in sine, culiseaza stanga-dreapta cu ajutorul acestor tije. Tijele nu se observa pentru ca de obicei sunt acoperite de niste burdufuri mici de cauciuc, care le protejeaza. Daca etrierul nu ar culisa stanga dreapta intotdeauna s-ar uza placuta pe care apasa efectiv pistonul nu si cea de pe partea cealalta, nu ar aparea efectul de menghina, pistonasul doar ar impinge intr-o parte a discului.. sper ca ai inteles ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 m-am exprimat gresit. (nu e prima data) .am vrut sa spun ca are doar un rand de pistonase...are doua pistonase pe o parte, dar ma asteptam sa aibe patru,ca la alte etriere mai cunoscute.deh..kymco... ramane sa astept sa vad cum se aseaza in final pe disc. frana fata e cam greu dozabila, are tendinta sa ma dea in cap...multumesc pt explicatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Mi-a picat fisa ulterior, adica acum cateva momente, tijele la care ma refeream eu, se numesc nu "tije de flotare" ci "tije glisoare" - care pana la urma inseamna acelasi lucru. Sub denumirea asta le veti gasi in diverse cataloage - "tije glisoare". Mesaj completat Motoreta, cele cu pistonase pe ambele parti ale discului se numesc pur si simplu fixe. Alea nu sunt flotante, pentru ca nu au nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Deci si estrierele de la masini sunt flotante? Sunt curios ce chestia asta cu "etriere flotante" pentru ca intr'o zi, asta vara stateam cu 2 .... "motocicliste" (stiti voi...riding is not for free)..si fumau ele asa diafan si incep sa vorbeasca de nu stiu care ca si'a luat etriere noi la motor si anume etriere flotante...si se exprimau si gesticulau de parca era vorba de .... etriera cu pistonase pe ambele parti ... asta ca sa fiu onntopic. Si vazandu'le asa de atrase de subiect am plecat de langa ele. De atunci ma tot intreb care e smecheria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Da, m-am documentat si eu acum putin la Brembo pe site, exista si etriere fixe, si alea au pistonase pe ambele parti. Ignorati ce am scris mai sus pe undeva - ca toate etrierele din lumea asta sunt flotante - nu e adevarat - exista si fixe. Probabil nu m-am intalnit eu cu ele pana acum, de-aia nu stiam - omu cat traieste invata Peace! Asfalt uscat & Co. Mesaj completat Deci si estrierele de la masini sunt flotante?Sunt curios ce chestia asta cu "etriere flotante" pentru ca intr'o zi, asta vara stateam cu 2 .... "motocicliste" (stiti voi...riding is not for free)..si fumau ele asa diafan si incep sa vorbeasca de nu stiu care ca si'a luat etriere noi la motor si anume etriere flotante...si se exprimau si gesticulau de parca era vorba de .... etriera cu pistonase pe ambele parti ... asta ca sa fiu onntopic. Si vazandu'le asa de atrase de subiect am plecat de langa ele. De atunci ma tot intreb care e smecheria. Am scris in acelasi timp. Exista si etriere cu pistonase pe ambele parti ale discului - alea se numesc fixe. Dar, eu unul la cate masini m-am uitat si la mobre, nu am vazut, practic... nu sunt asa des folosite. In general masinile si motocicletele au etriere flotante. E cel mai des folosit tip. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Buun .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Am gasit si pe wikipedia - uite aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake#Calipers E sumar, dar iti poti face o idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu: cu ce pot curata/slefui pistonasele fara sa le distrug? sa ma gandesc sa iau si paharele sau numai garniturile de presiune, praf? se pot reconditiona paharele? cu ce si cum curat inauntru etrierii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu: cu ce pot curata/slefui pistonasele fara sa le distrug? sa ma gandesc sa iau si paharele sau numai garniturile de presiune, praf? se pot reconditiona paharele? cu ce si cum curat inauntru etrierii? daca nu este distrus stratul de contact nu trebuie sa schimbi pistonasele, doar le cureti cu o pana din lemn si lichid de frana. cand montezi garniturile le ungi tot cu lichid de frana etrierii inauntru ii poti spala cu apa calda si detergent de vase. nu folosesti nimic gen acizi sau baze care sa atace aluminiu. neaparat dupaia sa lasi sa se usuce ff bine. folosesti aer cald. altii mai stiutori poate au alta parere. asteptam completari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 (editat) Ce vreau eu sa iau e asta, numai ca pt fata : http://www.motorworks.co.uk/bmw/products/p...mp;x=19&y=8 Vad ca vine cu ceva unsoare in plic ca ala de zahar la cafea, aia e ceva cu care ung pistonasele inainte sa le bag sau ce? De aer cald nu e problema, ca am foehn industrial Editat Martie 4, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Scrie pe plic in 4 limbi: "fluid de montaj" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Scrie pe plic in 4 limbi: "fluid de montaj" adeca ung pistoanele, nu? ca fluidos des montajes am vazut si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Ungi tot cu fluidos de-ala din plic ca sa intre mai usor Garnituri, piston, tot.. Daca n-ai avea fluidos ai folosi lichid de frana.. cum zicea un coleg mai sus. Daca nu ajunge fluidos, ungi cu lichid de frana.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu: Daca imi aduc aminte, din experienta de cativa ani de frecat la pistonase de frana de dacie nu prea e lucru durabil. Pistonasele alea daca apuca si se zgarie e nasol (intra mizerie etc.), daca nu le schimbi cu totul ai sa tot freci la ele periodic (daca vrei sa si functioneze), dar nu e exclus sa-si de-a drumul odata curatate cum trebuie. Ar trebui sa fie si niste oringuri de cauciuc (daca e principiul la care ma gandesc eu acum), nu ar fi rau sa le verifici starea, sa nu se fi deformat/umflat, coclit acolo cu mizerie. Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 (editat) Da, m-am documentat si eu acum putin la Brembo pe site, exista si etriere fixe, si alea au pistonase pe ambele parti.Ignorati ce am scris mai sus pe undeva - ca toate etrierele din lumea asta sunt flotante - nu e adevarat - exista si fixe. Probabil nu m-am intalnit eu cu ele pana acum, de-aia nu stiam - omu cat traieste invata Peace! Asfalt uscat & Co. Mesaj completat Am scris in acelasi timp. Exista si etriere cu pistonase pe ambele parti ale discului - alea se numesc fixe. Dar, eu unul la cate masini m-am uitat si la mobre, nu am vazut, practic... nu sunt asa des folosite. In general masinile si motocicletele au etriere flotante. E cel mai des folosit tip. Iti iertam "scaparea" cu privire la etriere . Etrierele fixe le foloseau in trecut la Mercedes, BMW si Opel, erau masinile pe care intalneai cel mai des etriere fixe. Erau din fonta si erau produse de "Ate" care dupa parerea mea era sau este cel mai bun producator de sisteme de franare. Etrierele fixe sunt folosite de obicei la masinile sport dar nu este o regula. Opel Kadett City 1.2 (55CP) are etriere fixe din fonta produse de Ate. Pe de alta parte sunt destule mobre care folosesc etriere fixe. Mesaj completat Ungi tot cu fluidos de-ala din plic ca sa intre mai usor Garnituri, piston, tot..Daca n-ai avea fluidos ai folosi lichid de frana.. cum zicea un coleg mai sus. Daca nu ajunge fluidos, ungi cu lichid de frana.. fluidos ala ar trebui sa fie vaselina siliconica sau ulei siliconic (nu ataca garniturile de cauciuc), in lipsa ii poti da cu lichid de frana. Editat Martie 4, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Sa folosesti neaparat un lemn moale, cu un lemn mai tare le faci zdrente, trust me! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Aseara mi-am schimbat furtunele de frana pe fata, si am constatat ca din 4 pistonase / cilindru, numai unu imi lucra , restul fiind intepenite. Cu greu, am reusit sa le misc si am montat placute noi pe fata, la amandoi etrierii, dar acuma vreau sa stiu: cu ce pot curata/slefui pistonasele fara sa le distrug? sa ma gandesc sa iau si paharele sau numai garniturile de presiune, praf? se pot reconditiona paharele? cu ce si cum curat inauntru etrierii? Pistonasele se pot curata cu smirghel fin granulatie de la 240 in sus, se slefuiesc cu apa doar cat sa iei mizeria si fara sa apesi tare. Poti schimba garniturile daca vrei dar daca nu curg etrierele poti sa pastrezi garniturile vechi. Etrierul se curata prin spalare cu apa, nimic altceva. Mesaj completat Sa folosesti neaparat un lemn moale, cu un lemn mai tare le faci zdrente, trust me! Culca-te ca e tarziu. Mesaj completat Deci si estrierele de la masini sunt flotante? Majoritatea masinilor (mai noi) au etriere flotante de tip "gheara" pentru ca sunt mai ieftine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Sub nici o forma nu folosi apa cand cureti etrierul, o sa gasesti asta in orice manual de reparatii. Chiar si doar cateva bule minuscule de apa iti vor compromite franarea. Uite aici un fel de indrumar http://www.capeparts.com/Operational_Manual.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 se gaseste de vanzare spray de curatat franele. am nimerit unul incredibil:dadeam cu el o singura data si zbura mizeria, fara sa mai folosesc altceva. dar am vazut apoi ca scria pe el ca e toxic si provoaca sterilitate...acum folosesc sireturi de adidasi sa curat pistonasele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Sub nici o forma nu folosi apa cand cureti etrierul, o sa gasesti asta in orice manual de reparatii. Chiar si doar cateva bule minuscule de apa iti vor compromite franarea. Uite aici un fel de indrumar http://www.capeparts.com/Operational_Manual.pdf Prietene dupa ce speli un etrier il sufli cu compresorul si nu mai raman nici macar "cateva bule minuscule de apa", sau sa fii tu sanatos cate etriere si pistonase am curatat pana acum cu apa si n-au avut nici pe dracu. Nu mai vorbiti din carti ca una e practica si una e teoria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 citesc si ma minunez......ooook; stiam ca sunt 2 situatii; cu pistonas pe o singura parte si cu pistonas pe 2 parti.....dar de glisarea etrierului inca n-am auzit.....omu cat traieste invata..... aici ar trebui sa fie suficient de clar....dar tot nu pricep: http://www.safelinebrakes.com/brake-pads/c...er-service.html http://www.car-brakes.com/disc_brakes.html ce am inteles io; in prima poza din primul link la etrierul fix pistonul primeste presiune, apasa pe disc....si-l indoaie pe directie perpendiculara pe roata (!!!) pana atinge si placuta de pe partea cealalta....am inteles bine ? iar cu "sliding calipers" al mamii sa fiu daca am inteles ceva.....etrierul nu prea cred ca gliseaza in planul discului......poate placutele au niste arcuri/lamele care le lasa sa aibe un "delay"; sa ramana in urma pe disc si dupa aia sa-si revina.... poate ma lumineaza si pe mine cineva....corleone, fie-ti mila te rog.... ma intereseaza pentru ca am un gand de update la frana fata la intruder; as vrea sa-i pun alt etrier; unu cu 2/4 (?) de pe ultimele vl-uri de 1500 su nu stiu daca fizic se poate....asta care il are acum are cate un pistonas pe fiecare parte dar placuta din interior se uzeaza mai repede - se pare ca asa e la toate vs-urile.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Ca tot vorbeam mai devreme de pistonase. Niste poze de pe un topic similar de pe Pro-bike. Exemplu clar de pistonase distruse, zgariate, deci musai, baga ochiul si vezi in ce stare sunt! Cand le scoti nu baga surubelnita, asa am facut eu prima oara cand am scos un pistonas d-asta, rezultatul a fost identic scobiturilor care se vad pe pistonasele din poza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 Ca un habarnist ce sunt in-trale dezmembrarii pistonaselor, intreb si eu acuma... Daca pistonasele mele sunt zgariate, dar nu curg, nu pot sa prind cate unu in bormasina si sa il invart in timp ce se freaca usor pe pasla? Sau il fu t si mai tare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.