Sari la conținut

Un Alt Fel De... Chopper?


ddcristi
 Share

Postări Recomandate

Cre'ca ii primul meu post in Grupul Chopperistilor, dar vroiam sa ma lamuresc cu o chestie... Acuma is in India si am vazut pe aici o gramada de motociclete, majoritatea mici de pana la 250 cmc.. Printre ele am remarcat o motocicleta care pot spune ca m-a impresionat.. atat prin sunet cat si prin design.. Pana acuma (scuzati incultura), nu auzisem de motocicletele astea... Royal Enfield... N-am mai vazut pana acum nici una, dar aici ii plin de ele... Si din cate am vazut eu sunt motoare frumoase... Monocilindru, cu motoare de 350 si 500 cmc din ce am vazut. M-am uitat putin dupa ele si pe net, da' nu m-am prins care-i tzara lor de origine. Am vazut ca au site in India, SUA shi UK.. Pana la urma cine le-o construit prima data? Cat sunt de bune? Cat sunt de cautate?

 

Din cate am vazut eu, au 3 modele in UK:

1.Bullet Sixty-5

2.Bullet Electra

3.Euro Classic

 

In India au vreo 7 modele... iar un US, vreo 5 modele...

 

Frumoase jucariile....

 

DDC

 

PS.: shi cateva poze... :angryfire:

post-3067-1145199639_thumb.jpg

post-3067-1145199681_thumb.jpg

post-3067-1145199718_thumb.jpg

post-3067-1145199769_thumb.jpg

post-3067-1145199788_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se fabrica in India dupa o licenta britanica.In afara de modelele de 500cmc,mai au unul diesel de 325 cmc.acesta dezvolta o putere de 6,8 cp si o viteza de 80 km/h.Consumul lui e de 1,5 l/100km,autonomia lui e de peste 1000 km.

PS: pe mine nu ma impresioneaza de loc,are o tehnologie veche de peste 50 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motocicleta are radacini adanci in Anglia. in 1955 a avut loc un acord intre englezi si indieni, acestia din urma incepand sa construiasca Bullet 350, despre care deja se stia ca este o motocicleta robusta (a fost in dotarea unor armate europene pt o perioada). primul exemplar din India a iesit pe poarta fabricii in 1957.

 

 

Royal Enfield a incetat sa mai produca motociclete in 1972, multumindu-se sa produca arme de vanatoare de foarte buna calitate. Motocicletele (Bullet!!!) au ramas mostenire pentru indieni...care le fabrica fara mari modificari de aproape o jumatate de secol.

 

Pentru modelele de export, finisajele sunt mai bune, franele au fost imbunatatite, s-au produs instalatii electrice pe 12V in loc de 6.

 

Si cilindreea a fost marita la 500cmc, prin simpla realezare...

 

Tevile din care sunt compuse cadrele de Enfield sunt sudate manual, nu exista in fabrica posturi de sudura automatica. In vreme ce japonezii folosesc si laserul la controlul calitatii anumitor piese, la indieni pinioanele pentru cutiile de viteza sunt sortate si vreificate manual, "ochiometric". Rotile nu se fac in aceeasi uzina, si erau livrate pana nu demult la Madras pentru asamblare cu ajutorul atelajelor................

 

Dupa ce ies de la presa, (au totusi presa pt asta) jumatatile de rezervor sunt sudate, rectificate, vopsite in baie si apoi liniate tot manual.

 

Reglajele se fac pe bancul de probe "dupa ureche", de catre mecanici cu experienta.

 

Daca la poarta fabricii vei vedea niste mormane de paie si carton, nu se pregateste vreun foc ci urmeaza sa fie introduse motocicletele astfel protejate in cutii de lemn, pentru transport. :angryfire:

 

putina istorie contemporana motociclistica, sa zicem :angryfire:

Editat de valicaddy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cre'ca ii primul meu post in Grupul Chopperistilor, dar vroiam sa ma lamuresc cu o chestie... Acuma is in India si am vazut pe aici o gramada de motociclete, majoritatea mici de pana la 250 cmc.. Printre ele am remarcat o motocicleta care pot spune ca m-a impresionat.. atat prin sunet cat si prin design.. Pana acuma (scuzati incultura), nu auzisem de motocicletele astea... Royal Enfield... N-am mai vazut pana acum nici una, dar aici ii plin de ele... Si din cate am vazut eu sunt motoare frumoase... Monocilindru, cu motoare de 350 si 500 cmc din ce am vazut. M-am uitat putin dupa ele si pe net, da' nu m-am prins care-i tzara lor de origine. Am vazut ca au site in India, SUA shi UK.. Pana la urma cine le-o construit prima data? Cat sunt de bune? Cat sunt de cautate?

 

Din cate am vazut eu, au 3 modele in UK:

1.Bullet Sixty-5

2.Bullet Electra

3.Euro Classic

 

In India au vreo 7 modele... iar un US, vreo 5 modele...

 

Frumoase jucariile....

 

DDC

 

PS.: shi cateva poze... :angryfire:

Mie-mi plac grav.

Ai idee cat o fi una noua p-acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primele 2 poze...alea sint chiar dragute...dar din cea azis Valicaddy,despre cum sint facute,sovieticele par Rolls-uri pe linga ele. :angryfire: chiar asa,cit costa o chestie d'asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primele 2 poze...alea sint chiar dragute...dar din cea azis Valicaddy,despre cum sint facute,sovieticele par Rolls-uri pe linga ele. :angryfire: chiar asa,cit costa o chestie d'asta?

 

 

 

sincer nu am auzit niciodata de ele de rau, fatza de (unele) comuniste de exemplu. poate pentru ca nu prea au ajuns pe la noi. oricum, eu am mai multa incredere in indienii aia decat in ucraineanul care strunjeste piesa de nipru in timp ce bea vodca. :angryfire: pacat ca nu pot sa pun poze, (sunt pe hartie), sa vedeti cum se lucreaza la indieni......

 

 

 

oricum, Enfield raman niste motociclete cu o istorie solida in spate, care nu au nevoie de prea multe performante ca sa iasa in evidenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum,indienii nu au nevoie de mari fasoane, lor le trebuie muuuulte motoare, nu neaparat foarte tari.

 

Culmea e ca nici nu arata asa de rau, atat ca imi par ciudate cu franele tamburi si pe fata si pe spate. Dar cromul pe ele e garla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum,indienii nu au nevoie de mari fasoane, lor le trebuie muuuulte motoare, nu neaparat foarte tari.

 

Intr-adevar, indienilor nu le trebuie motoare super tari.. Majoritatea circula cu motoare de pana la 250 cmc.. Daca ai un Royal Enfield aici, eshti considerat mare jmeker.. D-ala cu 2 pereki de oo... :angryfire: Adevarul e ca daca ma pun sa compar Enfieldu' cu motoarele de aici.. Pot sa-l consider un motor super tare... Daca ma pun sa-l compar cu ce avem noi pe acasa.. sau cu ce circula lumea prin vestul Europei.. E intr-adevar o vechitura.. Totushi, imi place cum suna jucaria.. Shi pot spune chiar ca arata bine...

 

Am vazut Enfielduri mai vechi, care aratau jalnic.. Ziceai ca erau rat-bike-uri... :angryfire: Dar la cat erau de urate si de pline de ulei si de carpite (am vazut cadru re-sudat pe unele... probabil se rupsese si l-or reparat), totushi mergeau bine.. shi scoteau un sunet superb.. In schimb am vazut si ceva Enfielduri noi sau foarte bine intretzinute, care itzi luau shi okii prin design shi stralucire, shi urechile prin sunet.... :hurt:

 

In concluzie... mie mi se par nishte motoare destul de frumoase... Nu atat de frumoase incat sa vreau sa-mi iau unu', da' totushi.. Frumoase.. :eek:

 

DDC

 

PS.: am atasat si 2 Enfielduri de pe aici.. ce am reushit sa pozez.. :lol:

post-3067-1145247007_thumb.jpg

post-3067-1145247035_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Am vazut unul de 500 si in Iasi la un nene(nu chiar moshulet),care voia sa-l vanda-cerea 1900e negociabil pe el.Oricum pt cine e pasionat poate nu e mult,dar in rest..........

 

 

bafta si numa bine :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...