yo4hgx Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Nu inteleg ce vrei sa spui prin "normal era pana in 605 Ohmi si el baga 620" cum adica baga ohmi? A vrut sa zica ... "oameni", adica barbati !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Daca releul baga mult nu ar trebui sa-ti influenteze capacitatea bateriei de a furniza curent suficient de pornire ,asta pe termen scurt. Daca s-a mers mult cu un astfel de releu situatia e alta. Din cate am inteles eu din descrierea problemei motorul nu moare cand se incalzeste ci doar nu mai porneste daca l-ai oprit, chestia asta ma face sa ma gandesc ca incarcarea ar putea fi ok, dar cel mai simplu e sa masoare cu un multimetru si se mai pot exclude din cauzele posibile Nu inteleg ce vrei sa spui prin "normal era pana in 605 Ohmi si el baga 620" cum adica baga ohmi? Fiecare cu ale lui. eu stiu din ce avea o alta motocicleta ca la un moment dat murea si nu mai pornea. Iar daca o lasa in pace cateva minute 10 20 cate au fost, isi revenea mergea pana cand iar nu mai mergea. Cu baga? pai simplu..a fost o gresela de exprimare. daca cauti un manual de service vei vedea ca iti spune in sarcina cati ohmi trebuie sa aiba si cati la rece. am zis si eu "baga" ...na..ce o sa faci, o sa ma "impusti"?? PS: da..coolerul ala si repozitionarea te salveaza de la cumparat un releu peste ceva vreme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Tot nu am inteles ce vrei sa spui, nu esti deloc clara in exprimare, unde trebuie sa masori ohmi aia si cum pot fi ei masurati in sarcina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Tot nu am inteles ce vrei sa spui, nu esti deloc clara in exprimare, unde trebuie sa masori ohmi aia si cum pot fi ei masurati in sarcina? Probabil se refera la rezistenta infasurarilor rotorului si, dupa caz, si a statorului generatorului AC. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Nu are cum sa fie asa, pt ca infasurarile statorice au rezistenta muuult mai mica, de ordinul ohmi-lor iar motocicleta in cauza nu cred ca are rotor bobinat. Chiar daca ar avea si infasurarea acestuia ar avea tot o valoare mica cam pana in 10 ohmi. Eu cred ca stiu la ce se refera dar astept sa explice asa cum trebuie daca tot s-a apucat sa dea sfaturi macar sa le dea complete nu sa arunce termeni asa la intamplare cu aer de cunoscator. Chestia cu cititul in manualul de service e relativa, intr-adevar in unele manuale de service sunt precizate masuratorile la care face referire dar in multe manuale nu sunt asa ca daca chiar vrea sa ajute ar trebui sa explice corect ce si cum ar trebui masurat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XELIBRI2007 Postat Septembrie 16, 2009 Autor Share Postat Septembrie 16, 2009 nu stiu ce sa zic la faza cu releul si stiti de ce? daca era o problema de releu se inampla cevain mers , su stiu eu la relanti ,dar nu cu motorul oprit deci , in cazul nostru cind motorul e cald electomotorul nu il invirte , e ca si cum nu ai avea baterie ..... in schimb cind e rece bateria invarte electomotorul foarte vioi si o ia din prima .... idea e urmatoare , daca era bateria proasta nu invartea elecomotorul nici la rece nici la cald.... daca era releul prost , nu incarca bateria nici la rece nici la cald , sau daca o incarca prost pina laurma o strica si nu mai pornea nici la rece nici la cald pe de alta parte mie imi vine sa cred ca e o problema mecanica .....undeva un arbore ceva se dilata la temperatura si se invarte mai greu ...pe cind atunci cind e rece e contractat si electomotorul il invarte usor .....nu stiu ce sa mai zic daca stau sa ma gindesc si la faza de mai sus cu arborele , daca era asa cum zic eu , cind era calda tindea sa moara motorul sau ceva, dar deunde merge derupe ..... totusi o sa schimbam bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Ai incercat cu alta baterie? E mai simplu sa incerci decat sa stai sa cauti cauze posibile, sper ca nu ai degand sa te apuci sa desfaci motorul sa vezi ce arbore ar putea sa se blocheze ) Cand am patit eu problema asta nu aveam internet si nici forumuri nu erau pe la noi si neavand cine sa-mi zica de chestia cu bateria (pe care am eliminat-o de la inceput pt ca pornea f bine chiar daca era ger afara) am ajuns sa demontez electromotorul sa-l fac bucati sa-l verific sa-l pun la loc , l-am bagat chiar si in cuptor ca sa-l incalzesc ca am zis ca poate pateste ceva cand se incalzeste. Daca ar fi o problema mecanica s-ar simti si atunci cand ai impinge motocicleta. Releul se verifica usor daca ai un multimetru de 20 lei dar din cate ai povestit nu cred ca e el de vina pt ca la un moment dat s-ar fi oprit in mers daca nu incarca iar daca incarca prea mult ar fi inceput sa cedeze becuri sa se arda cdi-ul ( mai rar) sau sa fiarba/explodeze bateria. Sa verifici bateria prin inlocuire dureaza maxim 30 minute si nu e nevoie sa cumperi alta poti sa incerci si cu a ta chiar daca e un pic mai mica, numai sa se potriveasca la borne. Mesaj completat daca era releul prost , nu incarca bateria nici la rece nici la cald Cu chestia asta nu-s de acord, multe relee de incarcare inainte sa moara de tot au o perioada cand functioneaza ok pana ajung la o anumita temperatura dupa care nu mai incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XELIBRI2007 Postat Septembrie 16, 2009 Autor Share Postat Septembrie 16, 2009 salut Mesaj completat QUOTE daca era releul prost , nu incarca bateria nici la rece nici la cald Cu chestia asta nu-s de acord, multe relee de incarcare inainte sa moara de tot au o perioada cand functioneaza ok pana ajung la o anumita temperatura dupa care nu mai incarca. inteleg ce zici tu , faza cu releul numai ca poate nu m-am exprimat eu bine , asa o fi cu releul dar simtomele la cald ar fi fost aceleasi si la rece daca ar fi fost de la releu, adica bateria nu o incarca sau daca o incarca ramanea incarcata si trebuia sa porneasca dar bateria se comporta ciudat ...adica cum la rece are curent si la cald nu mai are? si daca o las juma de ora .....cine o incarca ca e oprita .... deci m-am facut inteles la rece porneste ca si cum ara avea bateria 100 full.. si la cald adica peste 90 de grade ....bateria parac are 7 ani bzzz bzzz abia invarte electomotorul, nu cred ca releul are vreo treaba ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 ....cine o incarca ca e oprita .... Dar cand pui pentru prima data acid intr'o baterie noua... cine o incarca ? (daca masori vei vedea ca e "full"). Asculta'l pe binox si fa un test cu o baterie noua/buna... problemele electrice intermitente sunt cele mai greu de diagnosticat, de obicei se fac teste empirice prin eliminare. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 releul de incarcare? pe unde e pus..daca e pus pe cadru sau pe undeva unde sa primeasca multa caldura de la motor, se poate ca de la asta sa o ia razna. au fost destule cazuri. verifica-l la rece si la cald.in manual iti da niste limite intre care trebuie sa fie atat la cald cat si la rece Susțin cu tărie că locul tău este la cratiță Âşi în nici cel mai mic caz la a da sfaturi tehnice despre absolut orice. Mesaj completat salu merci de raspuns , e pe injectie motorul , nu e al meu e a unui coleg un kawa636 2004-2005 , faza e ca eu am pus problema asta pe forum pentru ca sunt ing mecanic de meserie dar nu imi explic problema deci motor pe injectie , faza e ca dupa ce mergem o anumita perioada de timp , si se ridica temperatura pe la 90-100 de grade , nu mai porneste, sau porneste ff greu ,faza e ca nu are putere electomotorul sa invarta motorul , in schimb cind e rece porneste din prima si are si putere electormotorul , dar cum se incalzeste mai tare electomotorul da de greu parca nu mai are curent. merci Dă jos electromotorul Âşi verifică-i integritatea cărbunilor Âşi eventualele scurt-circuite între periile colectoare ale rotorului. Dacă tot îl dai jos Âşi-l desfaci, verifică Âşi lagărele acestuia sau rulmenții (în funcție de ce are, deÂşi, țin să cred cu tărie că are rulmenți). În cazul în care ai joc în lagăre (rulmenți), există posibilitatea ca la cald, din cauza dilatărilor mai mari, rotorul să se deplaseze/încline Âşi să atingă de stator, ceea ce îl va face să se rotească mult mai greu. Spor la treabă! Mesaj completat Releu de incarcare.... Nu, cratița! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XELIBRI2007 Postat Septembrie 16, 2009 Autor Share Postat Septembrie 16, 2009 ) ma abtin de la comentarii ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 Pai eu cand am spus de releul nu visasem frumos ci stiam foarte bine ce spun. Am vazut un caz similar, care facea la fel cum zici tu. Pornea mergea se incalzea murea statea se mai racea si o lua iar. Era releul montat intr-o zona fierbinte si de la o anumita tempereatura in sus o lua razna si baga prea mult( normal era pana in 605 Ohmi si el baga 620). A durat cam vreo 3 zile pana s-a prins lumea despre ce era vorba, dar de acolo era buba. In manualele de service care se respecta iti spune clar ce si mai ales cand se masoara. De obicei daca zici ca iti face la cald iar la rece nu, faci doua masuratori si le compari. Stiu sigur ca iti da parametrii la rece dar si in sarcina. Fa masuratori pentru fiecare nivel de temperatura in parte si vezi de unde o ia razna.Vezi si daca se pupa cu ce zice manualul ca ar trebui in mod normal sa fie. Oricum daca e releul se poate ca din cauza lui sa se fi ametit si bateria. Sfat tie si tuturor cu belele de acest gen: vedeti unde e releul montat si incercati sa il puneti intr-o zona mai aerisita. Cateodata am impresia ca unii fabricanti le monteaza special pe cadru sau pe langa blocul motor ca sa se strice mai repede si sa-si faca vanzare. După cum arunci cu ohmi, amperi, volți si mai Âştiu eu ce altceva pe forum, se pare că nici la gătit nu te pricepi. Oare țeparul ăla de maosan mănâncă numai de la fast-food, de e aÂşa de zăpăcit de cap? Măcar un ciorap de lână îi mai croÂşetezi Âşi tu, dragă navigator_dana, sau nici la asta nu te pricepi? Mesaj completat de la baaterie nu ede la releu nu e de la electomotor nu cred ca e de la ECU unitatea de comanda ....se poate sa vada vreun senzor mai hau , nu stiu ce sa zic hai ...un brainstorming scremeti-va si veniti cu o idee merci AÂşadar, pe ăsta nu l-ai desfăcut/verificat, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 e de la baterie, mariaion nu se pricepe la electronica, n-o baga in seama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 (editat) Fiecare cu ale lui. eu stiu din ce avea o alta motocicleta ca la un moment dat murea si nu mai pornea. Iar daca o lasa in pace cateva minute 10 20 cate au fost, isi revenea mergea pana cand iar nu mai mergea. Cu baga? pai simplu..a fost o gresela de exprimare. daca cauti un manual de service vei vedea ca iti spune in sarcina cati ohmi trebuie sa aiba si cati la rece. am zis si eu "baga" ...na..ce o sa faci, o sa ma "impusti"?? PS: da..coolerul ala si repozitionarea te salveaza de la cumparat un releu peste ceva vreme Insist, măcar să dai cu mătura sau să Âştergi praful de pe bibelourile aÂşezate pe mileuri, pe televizor, Âştii? Mesaj completat Probabil se refera la rezistenta infasurarilor rotorului si, dupa caz, si a statorului generatorului AC. Yoggi, un stator de alternator de motocicletă nu e acelaÂşi lucru cu rezistența bobinei unui microfon sau cap de casetofon/magnetofon. Mai încearcă un bilet, poate ai mai mult noroc în sesiunea viitoare, oricum, tot repeți anul. Mesaj completat nu stiu ce sa zic la faza cu releul si stiti de ce?daca era o problema de releu se inampla cevain mers , su stiu eu la relanti ,dar nu cu motorul oprit deci , in cazul nostru cind motorul e cald electomotorul nu il invirte , e ca si cum nu ai avea baterie ..... in schimb cind e rece bateria invarte electomotorul foarte vioi si o ia din prima .... idea e urmatoare , daca era bateria proasta nu invartea elecomotorul nici la rece nici la cald.... daca era releul prost , nu incarca bateria nici la rece nici la cald , sau daca o incarca prost pina laurma o strica si nu mai pornea nici la rece nici la cald pe de alta parte mie imi vine sa cred ca e o problema mecanica .....undeva un arbore ceva se dilata la temperatura si se invarte mai greu ...pe cind atunci cind e rece e contractat si electomotorul il invarte usor .....nu stiu ce sa mai zic daca stau sa ma gindesc si la faza de mai sus cu arborele , daca era asa cum zic eu , cind era calda tindea sa moara motorul sau ceva, dar deunde merge derupe ..... totusi o sa schimbam bateria Văd că ai tras singur concluzia, înainte să-ți spun eu să desfaci electromotorul. Acolo e problema. Nu mai asculta la toți visătorii Âşi pune mâna Âşi desfă-l! Mesaj completat e de la baterie, mariaion nu se pricepe la electronica, n-o baga in seama Vezi că pe tine te caută unul, pe nume Lucian, să-ți rupă fâÂşul Âşi să-ti stoarcă coÂşurile. Lasă secțiunea asta în grija mea, mă descurc fără probleme. Mesaj completat nu stiu ce sa zic la faza cu releul si stiti de ce?daca era o problema de releu se inampla cevain mers , su stiu eu la relanti ,dar nu cu motorul oprit deci , in cazul nostru cind motorul e cald electomotorul nu il invirte , e ca si cum nu ai avea baterie ..... in schimb cind e rece bateria invarte electomotorul foarte vioi si o ia din prima .... idea e urmatoare , daca era bateria proasta nu invartea elecomotorul nici la rece nici la cald.... daca era releul prost , nu incarca bateria nici la rece nici la cald , sau daca o incarca prost pina laurma o strica si nu mai pornea nici la rece nici la cald pe de alta parte mie imi vine sa cred ca e o problema mecanica .....undeva un arbore ceva se dilata la temperatura si se invarte mai greu ...pe cind atunci cind e rece e contractat si electomotorul il invarte usor .....nu stiu ce sa mai zic daca stau sa ma gindesc si la faza de mai sus cu arborele , daca era asa cum zic eu , cind era calda tindea sa moara motorul sau ceva, dar deunde merge derupe ..... totusi o sa schimbam bateria Schimbi degeaba bateria. Mesaj completat ) ma abtin de la comentarii ) Decât să te chinui să te abții, mai bine te apuci să desfaci electromotorul. Editat Septembrie 16, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Dai o bere daca electromotorul nu are nimic si de vina e bateria? ( ar mai putea fi si conexiuni slabe pe la borne) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Poti incerca cu bateria de la un alt motor, inainte de a o schimba.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Multa lume dilie pe aici.... Am mai zis-o si alta data si o mai spun si acum. Bah nene sau ce oi fi, daca nu iti plac sfaturile mele, da tu altele mai bune. Eu povesteam din ce stiu. Ca in cazul asta o fi altceva, foarte bine sa fie cum zici tu. Treaba omului e sa identifice defectul dupa ce idei primeste ca de asta le-a cerut. Daca vrea, daca nu, sa nu mai scrie ca nu crede ca e de acolo ca parca e de dincolo. Uita-te , inspecteaza tot ce crezi ca poate fi si gata. Ca oricum o sa faci ce si cum vrei, degeaba iti dau altii idei. Iar nenea....stai tu la cratita daca vrei, desi a ta cred ca e arsa de mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Eu insist sa-i explici omului cum e cu masuratul ohmilor daca tot ai mentionat , asa ar fi frumos; Cuvinte aruncate la intamplare poate debita oricine , cu ideile pertinente e mai greu..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Yoggi, un stator de alternator de motocicletă nu e acelaÂşi lucru cu rezistența bobinei unui microfon sau cap de casetofon/magnetofon. Mai încearcă un bilet, poate ai mai mult noroc în sesiunea viitoare, oricum, tot repeți anul. MariCon, bobinei unui microfon sau casetofon/magnetofon nu i se masoara rezistenta ci impedanta specifica... probabil ca notiunea, metoda sau instrumentele folosite te depasesc. Oricum, datorita arogantei si nesimtirii tale caracteristice, putinele idei pertinente sunt sufocate de mirosul de rahat emanate de toate posturile tale. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Si mie imi porneste mai greu dupa se sta motorul vara in soare. Cu cat e mai rece, cu atat porneste mai bine. Oricum, this topic is so much fun :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Si mie imi porneste mai greu dupa se sta motorul vara in soare. Cu cat e mai rece, cu atat porneste mai bine.Oricum, this topic is so much fun :) Asta-i alta problema care defapt nu e o problema e o chestie normala , ar ajuta daca ai accelera putin atunci cand vrei sa-l pornesti si e deja cald. In multe manuale aceasta-i procedura standard de pornire a motorului cald. ( valabil la carburatie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Eu insist sa-i explici omului cum e cu masuratul ohmilor daca tot ai mentionat , asa ar fi frumos; Cuvinte aruncate la intamplare poate debita oricine , cu ideile pertinente e mai greu..... ai ma ca nu cred sa fie asa greu.... iei un multimetru.... sucesti butonu ala mare si rotund pana se pupa sageata de pe el cu semnul ala care arata ca un subpod rutier( sau ca o imagine vazuta prin biserici) si masori... , o sa constati cu bucurie ca odata ce ai inceput sa masori nu te mai poti opri.... ai ramane uimit sa afli ce rezistenta..( sau ma rog valoare fizica) are un gandac de colorado in comparatie cu o rama Mesaj completat MariCon, bobinei unui microfon sau casetofon/magnetofon nu i se masoara rezistenta ci impedanta specifica... probabil ca notiunea, metoda sau instrumentele folosite te depasesc. Ride Safe! adica asta cum vine.... aia nu e tot infasurare?? Nu da cu pietre nenea intrebam si eu, ca am vazut in o carte de la bunicu din biblioteca, ca bobina e bobina si se masoara ca sa iti dai seama prin niste ecuatii( asa zicea bunicu)despre ce , cum cata sarmulita e in bobina aia. Impedanta e cu totu altceva? are legatura cu impegatu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Mai bine duci matorul la Marioara lu Ion si ti-o face ea, garantat.... numa ca am auzit ca bea multa bere si tuica si alte lighide... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 Mda...dupa acele randuri pline de..continut, am facut si eu niste sapaturi ca nici eu nu mai eram sigura daca imi aminteam corect sau nu. Aveam doua cazuri in minte si se pare ca le-am combinat. La unul era releul, iar la celalalt cititorul ( platina electronica). Ohmii erau din al doilea caz . My bad ! Multumit, nenea? In cazul de fata...probabil bateria e bulita .Pe de alta parte pot fi si altele9 inclusiv releu), deci mai bine...du-o la cineva care stie ce sa ii faca si la ce sa se uite. Poti incerca sa ii pui o alta baterie si sa vezi ce si cum daca face la fel, sau sa ii dai cand e rece mai mult timp la automat. Daca merge chestia cu automatul probabil ca nu e bateria. Daca dupa 20 de secunde nu mai vrea sau nu mai poate, e bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 17, 2009 Share Postat Septembrie 17, 2009 adica asta cum vine.... aia nu e tot infasurare?? Nu da cu pietre nenea intrebam si eu, ca am vazut in o carte de la bunicu din biblioteca, ca bobina e bobina si se masoara ca sa iti dai seama prin niste ecuatii( asa zicea bunicu)despre ce , cum cata sarmulita e in bobina aia. Impedanta e cu totu altceva? are legatura cu impegatu? http://ro.wikipedia.org/wiki/Impedan%C5%A3..._electric%C4%83 In plus, din fizica de liceu o sa afli ca de fapt caracteristica principala a o unei bobine este inductanta. Masurarea rezistentei in curent continuu a diferitelor bobine de pe la motoare nu e decat o metoda empirica si minimala de a determina un defect grosier (intrerupere sau punere la masa). Dar deviem de la topic... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.