gabitzu_mobristu Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Salut ! problema mare !! Azi am vrut sa schimb placutele de frana la o motocicleta ( nu conteaza marca ) , lucru ce care l-am mai facut de cateva ori la alte motoare si atv'uri , am dat jos etrierul dupa care constat faptul ca surubelul care tine placutele este intepent . pana aici nicio problema , dau etrierul jos , il prind in menghina , ii dau cu deblocant , ciocanesc usor surubelul si se desface ! Incerc pe urma sa impig pistonasele , ei ce sa vezi BLOCATEEEE frate , le fortez le imping suficient a.i. sa imi itre placutele noi si sa ramana loc si de disc ! Montez etrierul , fac pedala , si fac si aerisesc 10 min , 30 de min , 1 ora .. nimik nu se intareste maneta ! Placutele nu se apropiau de disc ! INTREBARE : ce sa fac ??? Care este problema ?? ( este posibil sa fie de la uzura? sau din cauza o'ringurilor ?? ) Cum fac sa scot pistonasele ?? nu exista posibilitatea sa le agat cu ceva acestea fiind impinse in interiorul etrierului ! !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 ceva spray degripant si apoi inlocuite garniturile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 (editat) cu aer comprimat si degripant o sa le poti scoate daca iese doar unul (ceea ce se intampla in majoritatea cazurilor) pe cel de-al doilea nu o sa il mai poti scoate. ca sa poti folosi din nou aerul comprimat, baga-l la loc pe cel care a iesit, dar doar putin, cat sa etanseze cilindrul si fixeaza-l acolo cu o menghina de mana. asta ca sa se poata face presiune sa iasa si cel de-la doilea (presupun ca e un etrier cu 2 pistonase) ATENTIE: tine-ti degetele departe de pistonase si de asemenea, tine etrierul asa incat sa nu existe posibilitatea sa zboare pistonasele (sau tine-l invelit intr-o carpa). curata f bine cilindrul, scoate garniturile si protectiile de praf de la locul lor si curata f f bine canalele in care stau acestea. de obicei se aduna sub garnituri un fel de sare. la fel se depune si pe garnituri care trebuie curatate si ele. de obicei nu e nevoie sa le schimbi. curata f f bine si pistonasul. daca are depuneri poti folosi hartie abraziva cu granulatie 2000 ca sa le cureti (aci trebuie finete, nu lucrat taraneste..) cand montezi totul la loc, unge garniturile si pistonasul cu lichid de frana. atentie ca pistonasele trebuie pozitionate perfect ca sa intre in cilindru, altfel, daca sunt catusi de putin inclinate, nu o sa intre succes! Editat Septembrie 28, 2009 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Salut ! problema mare !! Azi am vrut sa schimb placutele de frana la o motocicleta ( nu conteaza marca ) , lucru ce care l-am mai facut de cateva ori la alte motoare si atv'uri , am dat jos etrierul dupa care constat faptul ca surubelul care tine placutele este intepent . pana aici nicio problema , dau etrierul jos , il prind in menghina , ii dau cu deblocant , ciocanesc usor surubelul si se desface ! Incerc pe urma sa impig pistonasele , ei ce sa vezi BLOCATEEEE frate , le fortez le imping suficient a.i. sa imi itre placutele noi si sa ramana loc si de disc ! Montez etrierul , fac pedala , si fac si aerisesc 10 min , 30 de min , 1 ora .. nimik nu se intareste maneta ! Placutele nu se apropiau de disc ! INTREBARE : ce sa fac ??? Care este problema ?? ( este posibil sa fie de la uzura? sau din cauza o'ringurilor ?? ) Cum fac sa scot pistonasele ?? nu exista posibilitatea sa le agat cu ceva acestea fiind impinse in interiorul etrierului ! !! Faptul ca nu reusesti sa aerisesti sistemul, denota ca ori e defecta una din garniturile de etansare si intra aer pe acolo cind lasi maneta, ori ca pompa de frina este si ea defecta (intra tot asa aer in ea pe la garnitura de etansare). Asta daca nu faci greseli la aerisire. (nu inchizi complet aerisitorul). Altfel presiunea hidraulica ar trebui sa scoata afara macar unul dintre pistonase. Pe care il blochezi cum s-a spus, apoi cu o menghina de mina ca sa iasa si celalalt. Pistonasele trebuie sa iasa in final ambele deodata. Personal nu am fost niciodata nevoit sa ajung la aer comprimat. Acolo ajungi doar daca cum spuneam, una din garniturile de etansare de la unul din pistoanele de etrier este ciupita. Mai exista o alta metoda de extragere a pistoanelor, cea inertiala. Iei o placa de lemn de esenta tare si suficient de groasa, pe care o pui pe o suprafata masiva ca sa ai 'tragere". Apoi lovesti puternic etrierul de placa de lemn astfel incit pistonasul sa iasa sub efectul propriei inertii. Este insa o munca laborioasa pentru ca si pe celalalt trebuie sa-l scoti tot asa. Dai cu degripant inainte. Nu lovesti in nici un caz etrierul de nici o suprafat contondenta, numai de lemn. Dar vezi intii cum e cu pompa si vezi sa inchida bine aerisitorul. Nu prea imi vine sa cred ca garniturile de etansare de pistoane de etrier 'scapa' cu pistonul introdus la capat. Daca ai acces la aer comprimat, fa cum spune colegul, e metoda cea mai directa. Cureti apoi etrierul si pistoanele de oxizii si "florile" de oxid de aliaj formate, la fel si canalele garniturilor de etansare. Examinezi cu atentie garniturile si daca au rizuri sau ciupituri le schimbi obligatoriu. Daca sint ok,(suprafetele de etansare sint netede) le cureti bine si pe alea, ungi totul cu lichid de frina si remontezi. Daca tot nu se aeriseste, rezulta ca pompa e de fapt de vina, o demontezi si procedezi la fel cu curatatul sau inlocuitul . bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Salut ! problema mare !! Azi am vrut sa schimb placutele de frana la o motocicleta ( nu conteaza marca ) , lucru ce care l-am mai facut de cateva ori la alte motoare si atv'uri , am dat jos etrierul dupa care constat faptul ca surubelul care tine placutele este intepent . pana aici nicio problema , dau etrierul jos , il prind in menghina , ii dau cu deblocant , ciocanesc usor surubelul si se desface ! Incerc pe urma sa impig pistonasele , ei ce sa vezi BLOCATEEEE frate , le fortez le imping suficient a.i. sa imi itre placutele noi si sa ramana loc si de disc ! Montez etrierul , fac pedala , si fac si aerisesc 10 min , 30 de min , 1 ora .. nimik nu se intareste maneta ! Placutele nu se apropiau de disc ! INTREBARE : ce sa fac ??? Care este problema ?? ( este posibil sa fie de la uzura? sau din cauza o'ringurilor ?? ) Cum fac sa scot pistonasele ?? nu exista posibilitatea sa le agat cu ceva acestea fiind impinse in interiorul etrierului ! !! aeriseste prima data pompa de frana ,ai grija ca vasul cu lichid de frana sa fie deschis... normal exista o scula cu vacum pentru aerist care face o treaba excelenta si nici nu e prea scumpa ,ar trebuii sa o ai daca te ocupi de asa ceva ,se gaseste si pe louis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabitzu_mobristu Postat Septembrie 29, 2009 Autor Share Postat Septembrie 29, 2009 multumesc mult pentru sfaturi ... ma duc acum la atelier sa mai incerc ! inca o intrebare unde gasesc kit de facut oringuri ??? stiu ca este un kit special pentru etriere adica am observat ca o'ring'urile sunt patrate ! Am un kit de facut oringuri dar materialul este rotund(este un cilindru din care se taie si se lipeste ) ! deci unde gasesc kit de o'ringuri patrate ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 n-o sa ai nevoie de oringuri, mai mult ca sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 multumesc mult pentru sfaturi ... ma duc acum la atelier sa mai incerc ! inca o intrebare unde gasesc kit de facut oringuri ??? stiu ca este un kit special pentru etriere adica am observat ca o'ring'urile sunt patrate ! Am un kit de facut oringuri dar materialul este rotund(este un cilindru din care se taie si se lipeste ) ! deci unde gasesc kit de o'ringuri patrate ???? tu de ce crezi ca le zice O ringuri, pt ca au colturi? meri la SKF si ceri ce iti trebuie, cu mentiunea ca ii pt lichid de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) treaba asta cu schimbatul garniturilor de la pistoane e o inventie a mecanicilor ca sa-ti mai ia niste bani (textul clasic "trebuie neaparat schimbate"). daca pistoanele sint blocate e din urmatorul motiv: pe masura ce placutele de frina se uzeaza, pistoanele ies din etriere mai tare. portiunea care inainte era inconjurata de garnitura de praf (nu de garniturile de presiune) acum este complet in exterior. acolo ajunge praf, apa cu mizerie (daca mergi pe ploaie) si praf fin de pe placute/discuri. din cauza ca acolo sint temperaturi relativ mari, toata mizeria se lipeste de piston si in timp se formeaza un strat destul de gros si dur. in plus, se mai si oxideaza cum zicea cineva mai sus (stratul de oxid e cel mai greu de indepartat si eu parca n-as recomanda smirghel, oricit de fin ar fi). la schimbarea placutelor discurile intra din nou in etriere si portiunea cu mizerie intra inapoi in garnitura de praf si asta impedica culisarea pistoanelor. cureti totul cu o periuta de dinti si alcool tehnic. eventual pe garnituri dai cu o cirpa, ca sa nu le julesti. pot sa-ti zic ca am demontat etriere si garniturile ramin intacte dupa demontare. cu atentie poti chiar sa le scoti fara sa le deteriorezi. e ceva mai greu, pentru ca e mai tricky sa le agati in asa fel incit sa le tragi din canale, dar cu atentie si rabdare reusesti. Editat Septembrie 29, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniyamaha Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Mai poate fi o cauza ,poate ai completat cu un timp in urma lichid de frana care a facut reactie cu lichidul din instalatie,la mine cel putin asa sa intimplat desi am pus dot 4 in instalatie fiind tot dot 4,dar cred ca alta marca, scoate garniturile de la pistonase si bagale pe pistonase daca diferentele de diametrul sunt mari e cel mai probabil garniturile ,de scos pistonasele foloseste tehnicile ce au fost descrise mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Eu zic ca n-are nimic etrierul, am patit si eu la fel. Incearca cu o pompa de vacuum, in momentrul cand ai dat etrierul jos ti-a intrat aer pe instalatie iar tu cand dai la pedala in loc sa iti traga lichid si sa dea aerul afara, iti comprima si dilata aerul si atat. De asta ai dat 5 ore la pedala si nema presiune. Daca nu ai pompa de vacuum incearca sa ii bag un furtunas de 1m , 1m si ceva pe nipru si cu nipru desfacut trage aer in piept de pe furtunas pana vezi lichid pe furtun, abia apoi fa-i aerisirea normala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Eu am avut pistonasele blocate la CB-ul meu din 84. Mi-a luat 2 zile sa le dau jos, si dupa ce le-am curatat, mergeau fara probleme! Si acum merg, numai ca moto nu o mai am! PS: Depinde de anul de fabricatie si de cat de des a fost schimbat lichidul de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Eu zic ca n-are nimic etrierul, am patit si eu la fel. Incearca cu o pompa de vacuum, in momentrul cand ai dat etrierul jos ti-a intrat aer pe instalatie iar tu cand dai la pedala in loc sa iti traga lichid si sa dea aerul afara, iti comprima si dilata aerul si atat. De asta ai dat 5 ore la pedala si nema presiune. Daca nu ai pompa de vacuum incearca sa ii bag un furtunas de 1m , 1m si ceva pe nipru si cu nipru desfacut trage aer in piept de pe furtunas pana vezi lichid pe furtun, abia apoi fa-i aerisirea normala. corect procedura pe care o folosesc eu, si care functioneaza de minune: furtun cit mai lung (pentru a permite acumularea a cit mai mult lichid pe lungimea lui), eu pun cam 2 metri - se gasesc in dedeman diametrele potrivite. il conectez la 'sfircul' de aerisire (surubul fiind inchis complet). la celalalt capat pun o seringa cit mai mare (20 ml). trag de pistonul seringii, il tin tras, desfac surubul de aerisire juma de tura, apas o data brusc maneta/pedala, o tin apasata, inchid surubul (asta mentinind pistonul seringii tras), eliberez maneta, repet. e cea mai eficienta si mai rapida metoda. exista si o pompa speciala de aerisit/golit instalatia pe louis dar ma indoiesc in legatura cu eficienta ei, plus ca mai si costa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 aeriseste prima data pompa de frana ,ai grija ca vasul cu lichid de frana sa fie deschis... normal exista o scula cu vacum pentru aerist care face o treaba excelenta si nici nu e prea scumpa ,ar trebuii sa o ai daca te ocupi de asa ceva ,se gaseste si pe louis Asta cred si eu ca s-a intimplat, ai desfacut furtunul de la corpul etrierului si a intrat aer peste tot acum, atit de masiv incit pompa nu se poate aerisi singura. (amorsa procesul). Fara celebra pompa de vacum mai este o solutie simpla si la indemina. Ai nevoie de un filtru decantor de ala cu pahar de dacie de exemplu, si de niste furtune de alea de perfuzie. Pui un furtun intre stutul aerisitorului de la etrier si intrarea in paharul decantor, iar iesirea din pahar o cuplezi tot cu furtun de perfuzor la priza de vacum de la carb. Normal ca pornesti si motorul Obtii o excelenta pompa de vacum fara sa dai roni sau euroi. Care va suge frumos tot aerul si cind iese lichid curat, poti spune ca circuitul este deja aerisit. Daca se umple paharul decantor si tot nu s-a aerisit, atunci sigur intra aer pe la vre-o garnitura asa cum am mai aratat anterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabitzu_mobristu Postat Septembrie 29, 2009 Autor Share Postat Septembrie 29, 2009 Va multumesc mult petru sfaturi ! Problema a fost remediata ! am reusit sa scot pistonasele cu ajutorul aerului comprimat ... ( ideea cu carpa nu a fost rea de loc , cred ca daca nu il infasuram in carpa imi troznea un pistonas d'ala in freza fara doar si poate ! ) ... pe urma totul a mers perfect ... am curatat pistonasele de jeg , am curatat si in interior , am pus oringuruile la locul lor , am montat etrierul si totul a mers perfect ! In 30 de min problema a fost remediata ! Va multumesc mult pentru sfaturi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 ca idee: am scos pistoanele din etrier folosind o pompa de bicicleta. nu erau blocate, e drept, si nici macar n-a trebuit sa realizez o etansare perfecta a furtunului, dar a mers din prima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 ai vazut ca nu e greu deloc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.