doar_eu Postat Aprilie 27, 2006 Share Postat Aprilie 27, 2006 Dupa unele boacane pe care le-am facut, m-am gandit ca ar fi dragut sa nu mai repete si altii aceleasi prostii. Probabil cei vechi veti zambi, dar poate puneti si voi din experienta voastra, gafe de la inceputuri, incat cei care sunt(em) mai noi sa nu trecem prin aceleasi etape si de ce nu, sa ne mai amuzam. Gafa 1. Verificam scanteia la voshod, dupa metoda: se defileteaza bujia din capacul de chiulasa, se pune in fisa si se atinge cu partea opusa metalica de blocul motor, la masa. Se da la pedala si trebuia sa dea scanteie intre electrozi. Nu mi-am dat seama ca la magneto, pentru crearea campului electric intre rotor si stator, este necesara o rotire energica, adica sa dau tare la pedala, asa ca am dat incet. Am vazut ca nu da scanteie, am pus alta napolitana si din greseala am dat mai tare. A scanteiat. Bucuros ca am gasit buba, am pus motoru pe butuci vreo luna pana am cumparat alta napolitana, cand m-am si prins de gafa. 2. Mi s-a rupt garnitura de la carburator. Am luat material, de care am gasit, am pus vaselina pe cea veche si am lipit-o pe material, sa obtin un contur. Intr-un loc la garnitura erau 2 gauri una langa alta. Mi-am zis: ce p... mea, ma chinui cu chinezarii d-astea, in loc de doua gaur mici... fac una mai mare . Si am facut. Rezultat: mergeam cu motorul si cand o turam in viteza a 4-a, cand sa merg si eu ca omu, murea motoru. Nu mi-am dat seama ca prin unirea celor doua gauri se facea o legatura intre doua camere, nu mai stiu care. Imi mai aduc eu de aminte, dar ma grabesc la meci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Aprilie 27, 2006 Share Postat Aprilie 27, 2006 Poate sunt greu de cap, dar nu am inteles faza cu napolitana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 Omu' a cumparat alta "napolitana" pentru ca prima data nu a dat energic la pedala pentru ca magnetoul sa dea scanteie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 Pai si ce e aia "napolitana"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s-kidu' Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 cred ca se r efera la aprinderea electronica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_mobristu_tm Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 Fiecare baga la cap ce intelege din dracia asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 "Napolitana" e O bucata de fier (cred), care inauntru are circuite, chestii, trestii si alte nebuneli responsabile cu semnalizarea, aprinderea etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 napolitata raspunde de aprindere si de lumini, semnalizarea are releu separat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 Si unde dreq mi-e mie la Minsk releul de semnalizare ?! ca altceva decat napolitana aia nu vad intre consumatori si ea (in afara de fire... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Aprilie 29, 2006 Share Postat Aprilie 29, 2006 la mine3 era in cutia aia de scule ,o chestie rotunda si alba(de aluminiu ),RESPECT,cristi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Aprilie 30, 2006 Share Postat Aprilie 30, 2006 Da... parca am ceva in cutia dreapta langa filtrul de aer... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Mai 1, 2006 Autor Share Postat Mai 1, 2006 releul de semnalizare e o chestiune cilindrica, cu 3 picioare mai mut "lat decat nalt" sau pe domneste cu generatoarea mai mica decat diametrul. are vreo 4-5 cm diametru, parca e o lumanarica din aia romantica imbracata in metal. E in compartimentul cu napolitana, la voshod. In partea opusa a celui pentru scule. ... colegi... suntem off topic, numai voi vreti sa radeti de mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Mai 1, 2006 Share Postat Mai 1, 2006 Aveam ceva probleme cu platina si opresc la scoala pentru 2 minute (inchid benzina) ies stresat ca nu era nimeni la secretariat pornesc motorul si plec dupa vreo 400 m se opreste motorul,incerca sa-l pornesc si nu vrea.Ma pun desfac capacul si verific platina da scanteie mai misc eu de fire pe acolo (se uita lumea la mine ca la un extraterestru) verific bujia da scanteie,dau sa-l pornesc nu vrea...si dupa ai vad ca ii benzina inchisa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Mai 2, 2006 Autor Share Postat Mai 2, 2006 Mi-am amintit de una nasoala: Era intuneric si voiam sa vad cata benzina am in rezervor. Am un bec de 12 V pe care sunt doua fire lipite si pe care il conectez la baterie cand e intuneric si am nevoie de lumna. Am conectat becu' si am luminat rezervorul. Din pacate nu se vedea nivelul de carburant, asa ca am bagat becul in rezervor tinandu-l de fire. Cand sa-l scot am atins partea metalica a becului de rezervor, a facut un scurt mic si au tasnit vreo 2 scantei mici de la scurt. Si acum ma mir cum de nu s-a aprins benzina, sau vaporii de benzina. Oricum eu am ramas cateva secunde blocat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 Mi-am amintit de una nasoala: Era intuneric si voiam sa vad cata benzina am in rezervor. Am un bec de 12 V pe care sunt doua fire lipite si pe care il conectez la baterie cand e intuneric si am nevoie de lumna. Am conectat becu' si am luminat rezervorul. Din pacate nu se vedea nivelul de carburant, asa ca am bagat becul in rezervor tinandu-l de fire. Cand sa-l scot am atins partea metalica a becului de rezervor, a facut un scurt mic si au tasnit vreo 2 scantei mici de la scurt. Si acum ma mir cum de nu s-a aprins benzina, sau vaporii de benzina. Oricum eu am ramas cateva secunde blocat. Ai grija mai,ca nu se stie cum se poate aprinde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Mai 3, 2006 Share Postat Mai 3, 2006 Ei, eu am vazut o faza si mai penala. Un prieten de-al meu s-a uitat cu tzigara in sirocou la camion. Nu mai avea caldura in interior si a vrut sa vada daca mai are benzina in el. Nu mai era benzina, doar vapori si i-a pufnit in fatza. Tampenii am facut si eu cu tone..... Faza cu benzina am patit-o si eu. Prima data am avut minsk la care nu functiona intrerupatorul pt oprire, deci nu mi-a intrat in reflexe. Pe urma mi-am luat Jawa. Am oprit intr-o parcare si de regula opresc de la comutatorul ala si pe urma iau contactul. Imi fac treaba, ma introc la motor si cand dau sa plec, pun contactul si dau pedala. Uitasem de ala. Dupa vreo 50 de pedale, dau o bujie jos sa vad daca am scanteie si abia cand vad ca nu da scateie imi amintesc de comutatorul ala. O alta tampenie pe care am facut-o a fost sa pun valvolina in cutie la minsk. A mers cat a mers foarte bine, se schimbau vitezele foarte usor, ambreiajul functiona impecabil, pana cand s-au sters complet discurile, pt ca valvolina fiind groasa nu le lubrifia k lumea. Am plecat odata fara sa deblochez ghidonul care era incuiat. Am carait cutia pt ca aveam incaltari cu snururi si am agatzat schimbatorul. Prima data cand am incalecat motoru m-am fript la picioare de tobele de eshapament, dar am avut un pasager care nu a observat scaritele si a stat cu talpile pe tobe pana a ramas fara talpi. Mereu cand schimibi lantul la distributie (transmisia primara) mereu schimba si pinionul ala mic, pt ca eu la minsk am schimbat numai lantul si s-a incalecat dinte pe dinte, blocandu-mi roata din spate. Niciodata sa nu pleci cu motoru (in special la Jawa se intampla)imediat dupa ce o speli daca ti-a intrat apa in tambur ca nu o sa ai frani. Eu am mai patit odata o faza naspa cu minskul. Aveam furtunul de sub rezervor care mere la carburator copt si s-a spart. Mi-a curs benzina pe motorul incins. putea sa ia foc atunci. cand am dat motorul jos la un IJ 56, inloc sa scot dinamul cu totul, am desfacut toate firele si din dinam si din releu, fara ca in prealabil sa-mi fi notat cum erau puse anterior si la montat inapoi a fost chinul de pe lume, pana am gasit o schema electrica. Cam atat deocamdata. Tampenii sunt convins ca am mai facut dar nu mi le mai aduc aminte acum. Am sa mai revin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.