Sari la conținut

Nu Faceti Ca Mine !


doar_eu
 Share

Postări Recomandate

Dupa unele boacane pe care le-am facut, m-am gandit ca ar fi dragut sa nu mai repete si altii aceleasi prostii. Probabil cei vechi veti zambi, dar poate puneti si voi din experienta voastra, gafe de la inceputuri, incat cei care sunt(em) mai noi sa nu trecem prin aceleasi etape si de ce nu, sa ne mai amuzam.

 

 

Gafa 1. Verificam scanteia la voshod, dupa metoda: se defileteaza bujia din capacul de chiulasa, se pune in fisa si se atinge cu partea opusa metalica de blocul motor, la masa. Se da la pedala si trebuia sa dea scanteie intre electrozi. Nu mi-am dat seama ca la magneto, pentru crearea campului electric intre rotor si stator, este necesara o rotire energica, adica sa dau tare la pedala, asa ca am dat incet. Am vazut ca nu da scanteie, am pus alta napolitana si din greseala am dat mai tare. A scanteiat. Bucuros ca am gasit buba, am pus motoru pe butuci vreo luna pana am cumparat alta napolitana, cand m-am si prins de gafa.

 

2. Mi s-a rupt garnitura de la carburator. Am luat material, de care am gasit, am pus vaselina pe cea veche si am lipit-o pe material, sa obtin un contur. Intr-un loc la garnitura erau 2 gauri una langa alta. Mi-am zis: ce p... mea, ma chinui cu chinezarii d-astea, in loc de doua gaur mici... fac una mai mare :) . Si am facut. Rezultat: mergeam cu motorul si cand o turam in viteza a 4-a, cand sa merg si eu ca omu, murea motoru. Nu mi-am dat seama ca prin unirea celor doua gauri se facea o legatura intre doua camere, nu mai stiu care.

 

 

Imi mai aduc eu de aminte, dar ma grabesc la meci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Napolitana" e O bucata de fier (cred), care inauntru are circuite, chestii, trestii si alte nebuneli responsabile cu semnalizarea, aprinderea etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si unde dreq mi-e mie la Minsk releul de semnalizare ?! :) ca altceva decat napolitana aia nu vad intre consumatori si ea (in afara de fire... )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

releul de semnalizare e o chestiune cilindrica, cu 3 picioare mai mut "lat decat nalt" sau pe domneste cu generatoarea mai mica decat diametrul. are vreo 4-5 cm diametru, parca e o lumanarica din aia romantica imbracata in metal. E in compartimentul cu napolitana, la voshod. In partea opusa a celui pentru scule.

 

... colegi... suntem off topic, numai voi vreti sa radeti de mine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam ceva probleme cu platina si opresc la scoala pentru 2 minute (inchid benzina) ies stresat ca nu era nimeni la secretariat pornesc motorul si plec dupa vreo 400 m se opreste motorul,incerca sa-l pornesc si nu vrea.Ma pun desfac capacul si verific platina da scanteie mai misc eu de fire pe acolo (se uita lumea la mine ca la un extraterestru) verific bujia da scanteie,dau sa-l pornesc nu vrea...si dupa ai vad ca ii benzina inchisa :) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am amintit de una nasoala:

 

Era intuneric si voiam sa vad cata benzina am in rezervor. Am un bec de 12 V pe care sunt doua fire lipite si pe care il conectez la baterie cand e intuneric si am nevoie de lumna. Am conectat becu' si am luminat rezervorul. Din pacate nu se vedea nivelul de carburant, asa ca am bagat becul in rezervor tinandu-l de fire. Cand sa-l scot am atins partea metalica a becului de rezervor, a facut un scurt mic si au tasnit vreo 2 scantei mici de la scurt. Si acum ma mir cum de nu s-a aprins benzina, sau vaporii de benzina. Oricum eu am ramas cateva secunde blocat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am amintit de una nasoala:

 

Era intuneric si voiam sa vad cata benzina am in rezervor. Am un bec de 12 V pe care sunt doua fire lipite si pe care il conectez la baterie cand e intuneric si am nevoie de lumna. Am conectat becu' si am luminat rezervorul. Din pacate nu se vedea nivelul de carburant, asa ca am bagat becul in rezervor tinandu-l de fire. Cand sa-l scot am atins partea metalica a becului de rezervor, a facut un scurt mic si au tasnit vreo 2 scantei mici de la scurt. Si acum ma mir cum de nu s-a aprins benzina, sau vaporii de benzina. Oricum eu am ramas cateva secunde blocat.

:moto: Ai grija mai,ca nu se stie cum se poate aprinde :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, eu am vazut o faza si mai penala. Un prieten de-al meu s-a uitat cu tzigara in sirocou la camion. Nu mai avea caldura in interior si a vrut sa vada daca mai are benzina in el. Nu mai era benzina, doar vapori si i-a pufnit in fatza.

 

Tampenii am facut si eu cu tone.....

 

Faza cu benzina am patit-o si eu. Prima data am avut minsk la care nu functiona intrerupatorul pt oprire, deci nu mi-a intrat in reflexe. Pe urma mi-am luat Jawa. Am oprit intr-o parcare si de regula opresc de la comutatorul ala si pe urma iau contactul. Imi fac treaba, ma introc la motor si cand dau sa plec, pun contactul si dau pedala. Uitasem de ala. Dupa vreo 50 de pedale, dau o bujie jos sa vad daca am scanteie si abia cand vad ca nu da scateie imi amintesc de comutatorul ala.

 

O alta tampenie pe care am facut-o a fost sa pun valvolina in cutie la minsk. A mers cat a mers foarte bine, se schimbau vitezele foarte usor, ambreiajul functiona impecabil, pana cand s-au sters complet discurile, pt ca valvolina fiind groasa nu le lubrifia k lumea.

 

Am plecat odata fara sa deblochez ghidonul care era incuiat.

 

Am carait cutia pt ca aveam incaltari cu snururi si am agatzat schimbatorul.

 

Prima data cand am incalecat motoru m-am fript la picioare de tobele de eshapament, dar am avut un pasager care nu a observat scaritele si a stat cu talpile pe tobe pana a ramas fara talpi.

 

Mereu cand schimibi lantul la distributie (transmisia primara) mereu schimba si pinionul ala mic, pt ca eu la minsk am schimbat numai lantul si s-a incalecat dinte pe dinte, blocandu-mi roata din spate.

 

Niciodata sa nu pleci cu motoru (in special la Jawa se intampla)imediat dupa ce o speli daca ti-a intrat apa in tambur ca nu o sa ai frani.

 

Eu am mai patit odata o faza naspa cu minskul. Aveam furtunul de sub rezervor care mere la carburator copt si s-a spart. Mi-a curs benzina pe motorul incins. putea sa ia foc atunci.

 

cand am dat motorul jos la un IJ 56, inloc sa scot dinamul cu totul, am desfacut toate firele si din dinam si din releu, fara ca in prealabil sa-mi fi notat cum erau puse anterior si la montat inapoi a fost chinul de pe lume, pana am gasit o schema electrica.

 

Cam atat deocamdata. Tampenii sunt convins ca am mai facut dar nu mi le mai aduc aminte acum. Am sa mai revin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...