raoulserban Postat Octombrie 7, 2009 Share Postat Octombrie 7, 2009 salutare! am cautat toata noaptea o cauza si o solutie la problema mea. am luat un f650 din 95 ieri dupa amiaza . prietenul meu mai experimentat decat mine a luat motocicleta la teste. a mers tare de tot cu ea si cand s-a intors am zis ca a dat intro balta, dar surpriza...era antigel. ne-am uitat pe acolo dar nu ne-am dat seama de unde vine. am luat-o eu la o tura mai usurel si nu a mai scuipat. a mai mers el 2 ture cu ea (tare cum stie el) si nu a mai scuipat. apoi la interval de 30 min s-a dat proprietarul si iarasi nu a mai scuipat! vreau sa ma plimb ceva mai multicel(300km) weekendul asta si nu vreau sa stric motorul sau sa raman in pana. la service daca o duc nu mai scuipa, aia ce sa constate? va multumesc anticipat ! ps: pun cateva poze de la fata locului sa va faceti o idee cat de mult a scuipat si oarecum pe unde: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 7, 2009 Share Postat Octombrie 7, 2009 salutare! am cautat toata noaptea o cauza si o solutie la problema mea. am luat un f650 din 95 ieri dupa amiaza . prietenul meu mai experimentat decat mine a luat motocicleta la teste. a mers tare de tot cu ea si cand s-a intors am zis ca a dat intro balta, dar surpriza...era antigel. ne-am uitat pe acolo dar nu ne-am dat seama de unde vine. am luat-o eu la o tura mai usurel si nu a mai scuipat. a mai mers el 2 ture cu ea (tare cum stie el) si nu a mai scuipat. apoi la interval de 30 min s-a dat proprietarul si iarasi nu a mai scuipat! vreau sa ma plimb ceva mai multicel(300km) weekendul asta si nu vreau sa stric motorul sau sa raman in pana. la service daca o duc nu mai scuipa, aia ce sa constate? va multumesc anticipat ! ps: pun cateva poze de la fata locului sa va faceti o idee cat de mult a scuipat si oarecum pe unde: sterge bine cu o carpa de bumbac, apai da o tura ca sa ca curga, apoi da cu ceva pudra sau asa, ca sa identifici pe unde curge. In cel mai rau caz, garnitura de ciulasa trebuie schimbata, da aia nu cred ca e asa scuma, probabil o gasesti pe louis sau la Romi in cj pe site. daca vrei sa faci o tura mai lunga, tot ce trebuie sa urmaresti este sa nu isi scada nivelul lichidului de racire in timp. daca scade, completezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Octombrie 7, 2009 Share Postat Octombrie 7, 2009 (editat) fa putina presiune in circuit sufland cat poti de tare in furtunul de la vas si urmareste unde picura, verifica furtunurlle si colierele. Editat Octombrie 7, 2009 de Johann Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Octombrie 7, 2009 Share Postat Octombrie 7, 2009 (editat) salutare! am cautat toata noaptea o cauza si o solutie la problema mea. am luat un f650 din 95 ieri dupa amiaza . prietenul meu mai experimentat decat mine a luat motocicleta la teste. a mers tare de tot cu ea si cand s-a intors am zis ca a dat intro balta, dar surpriza...era antigel. ne-am uitat pe acolo dar nu ne-am dat seama de unde vine. am luat-o eu la o tura mai usurel si nu a mai scuipat. a mai mers el 2 ture cu ea (tare cum stie el) si nu a mai scuipat. apoi la interval de 30 min s-a dat proprietarul si iarasi nu a mai scuipat! vreau sa ma plimb ceva mai multicel(300km) weekendul asta si nu vreau sa stric motorul sau sa raman in pana. la service daca o duc nu mai scuipa, aia ce sa constate? va multumesc anticipat ! ps: pun cateva poze de la fata locului sa va faceti o idee cat de mult a scuipat si oarecum pe unde: 1- In primul rind verifica cu motorul mergind la ralenti daca porneste motoventilatorul de la radiator. Cam tre sa porneasca dupa circa 5 - 10 minute de mers in ralenti cu motorul cald. Daca nu porneste, verifica siguranta in dreptul careia scrie FAN si termocontactul de pe radiator (care da comanda electroventilatorului) si normal electroventilatorul. Daca siguranta e buna continui in felul urmator: Pentru asta vezi cum ii facut termocontactul (poate avea una sau doua borne) . Vezi sa nu-l confunzi cu bulbul de la termometrul de apa. Daca umbli la contactele aluia indicatia ceasului se zapaceste, asa stii ca-i ala. Asa dar vezi cite borne are termocontactul dupa ce il identifici ca atare. Daca are una ii scoti papucul de pe el si il pui la masa, daca are doua le scurtcircuitezi intre ele. in ambele cazuri tre sa porneasca electroventilatorul sau sa ai macar tensiune pe bornele lui. Daca ai tensiune si nu porneste inseamna ca-i defect electroventilatorul. Daca nu ai tensiune in mod sigur e defect releul care il comanda. Daca porneste electroventilatorul schimbi termocontactul. 2- Electroventilatorul merge, dar tot scuipa motorul lichid. Circuitele de racire ale motoarelor moderne sint presurizate - nu au legatura cu aerul atmosferic. De aceea suprapresiunea normala provocata de vapori si de dilatarea lichidului cald forteaza colierele si furtunele. Primele pot fi slabite sau defecte, iar furtunele pot fi ciupite sau fisurate. Verifici colierele de stringere ale furtunelor de apa (sa fie strinse - dar nu exagera)- unele destrinse se rotesc pe stuturi sau se misca inainte si inapoi apoi verifica furtunele ca atare (mai putin probabil ca nu-s de dacia) 3- Daca totul e in regula te uiti cu atentie accelerind moderat motorul (pe loc) daca nu urca bule in vasul de expansiune (rezervorul de lichid de racire). daca urca ai nevoie de o garnitura noua de chiulasa. Alt test ar fi sa deschizi capacul de la rezervorul de lichid cam la 1/2 ora dupa ce ai mers cu motorul (altfel poti fi improscat de lichid fierbinte) si mirosi. Lichidul de racire nu trebuie sa miroasa a titei, nu trebuie sa faca spuma si nici nu e voie sa aiba pelicula de ulei la suprafata. Eventual bagi degetul daca nu ajungi cu nasul si il mirosi pe urma. 4 - Daca tot nu te-ai lamurit sau daca ies bule sau miroase tapan a titei lichidul de racire (el tre sa aiba normal mirosul ala chimic de glicoli caracteristic) sau daca vezi mizerie si ulei la suprafata lui bagi motorul in service- garnitura de chiulasa nu se p[oate schimba - home made ( e mult de surubarit si desfacut si iti mai tre si cheie dinamometrica la montaj) bafta! si feedback please! Editat Octombrie 7, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 8, 2009 Autor Share Postat Octombrie 8, 2009 bun. azi am mai calarit-o putin, sa ma invat cu ea. tare rau am mers...asa mi-a scazut respectu de sine, fenomenal. ma bucur ca nu m-am bagat in oras poate faceam vreo boacana. in alta ordine de idei: electroventilatorul porneste, furtunele is ok. nu am vazut bulburuci dar nici nu am insistat. nici de scuipat nu a mai scuipat. pana nu ma obisnuiesc cu ea putin mai mult vizita la doctor, cei 300km cat si rar-ul(ce-l aveam programat azi) vor mai trebui sa astepte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Octombrie 8, 2009 Share Postat Octombrie 8, 2009 bun. azi am mai calarit-o putin, sa ma invat cu ea. tare rau am mers...asa mi-a scazut respectu de sine, fenomenal. ma bucur ca nu m-am bagat in oras poate faceam vreo boacana.in alta ordine de idei: electroventilatorul porneste, furtunele is ok. nu am vazut bulburuci dar nici nu am insistat. nici de scuipat nu a mai scuipat. pana nu ma obisnuiesc cu ea putin mai mult vizita la doctor, cei 300km cat si rar-ul(ce-l aveam programat azi) vor mai trebui sa astepte. Nu ai spus cum stai de fapt cu nivelul lichidului de racire. Acesta trebuie sa fie intre reperele de minim si maxim. Nu te ajuta cu nimic daca pui peste maxim, poate de aceea improsca inainte. Acuma o fi pierdut fix cit trebuie ca sa compenseze dilatarea la incalzire. Perna de aer din rezervor este compresibila, dar daca aceasta nu exista (rezervor plin) lichidul nefiind compresibil forteaza cu succes imbinarile de la furtune. Poate de aceea o fi curs. Oricum sansele sa scuipe lichid sint maxime in traficul din oras unde masinaria se incalzeste bine la stopuri sau in coloane si natural in regim enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 19, 2009 Autor Share Postat Octombrie 19, 2009 salutare! deci am dus mobra la doctor. multe de schimbat ca doar e batranica. asa, legat de problema cu improscatul:-uleiul e ok, nu-i maioneza n-are antigel in el.-antigelul este la nivelul maxim si nu miroase a titei nici pelicula de ulei nu are. nu face nici bulburuci. opinia mecanicului-supraplin si a dat pe afara .garnitura de chiuloasa e ok! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.