Sari la conținut

problema cu xt 660 tenere !


Postări Recomandate

salut ! Am o Yamaha XT 660 Tenere din 1996 tip 3 YF si acum vreo doua zile n-a mai vrut sa porneasca , bateria dand semne cum ca nu mai are putere . Am dat-o jos am dus-o la electrician , am masurat-o , amperaj foarte slab voltaj la fel , am cumparat alta noua cu gel am pus-o si motorul a pornit ceva mai greu dar a pornit electromotorul sau bendixul scotand un sunet ciudat :) , dar m-am bucurat degeaba , dupa prima oprire cand am vrut sa-l repornesc parca invartea in gol dupa cateva incercari a pornit din nou dar tot cu sunete ciudate (troncanit metalic) din partea starterului :) .

Va rog pe cei care a-ti avut asemenea probleme sa ma ajutati , nu as vrea sa-l mai pornesc pana nu remediez defectiunea , n-as vrea sa se mai strice si altceva la el din cauza asta si eventual unde as gasi piesa defecta , cam cat ar costa ...

multam ! asfalt uscat si numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! Am o Yamaha XT 660 Tenere din 1996 tip 3 YF si acum vreo doua zile n-a mai vrut sa porneasca , bateria dand semne cum ca nu mai are putere . Am dat-o jos am dus-o la electrician , am masurat-o , amperaj foarte slab voltaj la fel , am cumparat alta noua cu gel am pus-o si motorul a pornit ceva mai greu dar a pornit electromotorul sau bendixul scotand un sunet ciudat :) , dar m-am bucurat degeaba , dupa prima oprire cand am vrut sa-l repornesc parca invartea in gol dupa cateva incercari a pornit din nou dar tot cu sunete ciudate (troncanit metalic) din partea starterului :) .

Va rog pe cei care a-ti avut asemenea probleme sa ma ajutati , nu as vrea sa-l mai pornesc pana nu remediez defectiunea , n-as vrea sa se mai strice si altceva la el din cauza asta si eventual unde as gasi piesa defecta , cam cat ar costa ...

multam ! asfalt uscat si numai bine !

 

 

Eu nu am avut astfel de probleme cu demarorul. Vezi ca se da jos foarte usor. Are un capac prins cu 3 suruburi. Iar el e prins cu alte doua. Desfaci si firele bineinteles. Demonteaza-l si o sa vezi ce problema are. Poti sal dai fos linistit pt ca nu curge uleiul din motor. Fa probe cu el demontat. Dar sa-l fixezi bine intr-o menghina. Pleca destul de brusc.

 

PS Vezi ca e un topic la rubrica Enduro-Touring cu posesorii de XT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer n-am auzit sa existe probleme la roata libera (echivalentul bendixului) de la demaror, asa ca ma gindesc la electromotor (bucse, carbuni etc). Demonteaza-l, e foarte simplu, si vezi in ce stare e. Vezi ca in gol s-ar putea sa mearga bine, dar in sarcina se comporta foarte diferit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam o sa desfac electromotorul si sper sa aveti dreptate :) dar tare mie frica ca e vorba de fray sau cam asa ceva in engleza e flywheel starter clutch :) . Am avut o yamaha virago 535 cu exact aceleasi simptome la care a trebuit sa schimb fray -ul , dar dupa cum am zis mai sus sper sa aveti dreptate e cu mult mai usor de demontat si reparat electromotorul .

Asfalt uscat !!!!

Mesaj completat

asta e capra neagra cu dungi albastre cu bai la matu` de pornire ! :)

Mesaj completat

post-46117-1254948852_thumb.jpg

post-46117-1254948708_thumb.jpg

post-46117-1254948919_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am tot cautat pe net crash bar dar n-am gasit inca , stii tu ceva site unde as putea gasi asa ceva ?

 

De ex. Hepco&Becker http://www.hepco-becker.de/_eng/frameset.php sau... confectioneaza-le :)

 

http://www.hepco-becker.de/anbauanleitungen/502403.0001.pdf

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca tre sa dau jos linia de tobe prima data ca sa ajung la electromotor :) , e indesat bine acolo sum carburator , cred ca o sa ma descurc :)

Mesaj completat

Am dat carena spate dreapta , carena fata dreapta , linia primara de tobe si am ajuns la electromotor s-a cam facut intuneric si o sa continuu sambata ca maine sunt la servici si cu ocazia asta am mai dat de doua chestii unul dintre furtunele de benzina are ca si o intepatura si trebuie schimbat si lchidul de frana de la pompa de spate e cam murdar si pe care deasemenea o sa-l schimb .

 

multumesc pentru linkuri andrei belcic o sa-mi cumpar un crashbar , ai dreptate plasticele sunt intr-o stare destul de buna mici zgarieturi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce m-am temut nu am scapat , am demontat electromotorul periile sunt aproape noi functioneaza foarte bine pana la urma cred ca problema vine de la fray si mai exact de la rulmentii frayului care la pornire sunt ca si un fel de clicheti adica pe pornire blocheaza iar in directie inversa se invart liber .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce m-am temut nu am scapat , am demontat electromotorul periile sunt aproape noi functioneaza foarte bine pana la urma cred ca problema vine de la fray si mai exact de la rulmentii frayului care la pornire sunt ca si un fel de clicheti adica pe pornire blocheaza iar in directie inversa se invart liber .

 

Saptamana trecuta am ajutat la demontarea unui motor tot cu problema la fray, dar si mai enigmatic. Prima oara s-a crezut ca problema ii la electromotor ca nu invarte, apoi pinionul care face legatura intre electromotor si fray ii stricat. Intr-un final cu motorul pe masa, invartim pinionul de legatura al frayului si vedem ca fraiul invarte motorul. Problema asta se intampla la o Honda CB450S. Is curios daca a gasit intre timp mecanicul problema.

 

Si cel mai bine explicat fray'ul: functioneaza ca transmisia de la biciclete. Cand pedalezi lantul pune roata in miscare, dar cand te opresti roate este independenta fata de lant si pinioane. La fel si aici, fray'ul face legatura cu motorul doar cat se invarte electromotorul.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana trecuta am ajutat la demontarea unui motor tot cu problema la fray, dar si mai enigmatic. Prima oara s-a crezut ca problema ii la electromotor ca nu invarte, apoi pinionul care face legatura intre electromotor si fray ii stricat. Intr-un final cu motorul pe masa, invartim pinionul de legatura al frayului si vedem ca fraiul invarte motorul. Problema asta se intampla la o Honda CB450S. Is curios daca a gasit intre timp mecanicul problema.

 

Si cel mai bine explicat fray'ul: functioneaza ca transmisia de la biciclete. Cand pedalezi lantul pune roata in miscare, dar cand te opresti roate este independenta fata de lant si pinioane. La fel si aici, fray'ul face legatura cu motorul doar cat se invarte electromotorul.

Am avut si eu o Honda CB 450 S si aceasi treaba...

Intre timp eu am reusit sa o vand asa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: Am fost la mecanic si "big fucking problem" :disappointed: exact cum m-am asteptat rulmentii aia de la fray sunt praf merg in amandoua sensurile si normal pe sensul de rotire al motorului trebuie sa blocheze , deci trebuie schimbati , dar problema mare e ca am tot incercat cu o presa sa depresam magnetoul si inca nu am reusit , oricum cred ca ne trebuie ceva presa hidraulica cu vibratii sau cam asa ceva ca e bine presat pe arborele cotit care in zona respectiva e si conic.

Astept raspunsuri din partea celor care au demontat asa ceva cu sugestii sau metode de a ajunge la fray si implicit la rulmentii acestuia !!!

 

multumesc , si asfalt uscat tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare grija cu volanta (magnetul), e foarte bine fixat pe con si daca nu lucrezi ca la carte risti sa strici ceva.

Iti trebuie o cheie cu impact (pneumatica sau electrica) sa desfaci surubul ala mare. Neaparat cu impact, altfel nu faci mare lucru, chiar daca ai un blocator special.

Dup-aia iti trebuie o presa serioasa pentru extras volanta. Nu face adaptari ca sigur strici ceva. Si in momentul cind te apuci de depresat, lasa presa tensionata tare si incalzeste cu o lampa cu gaz/benzina volanta in jurul conului. La urma 2-3 ciocane usurel in surubul central al presei si trebuie sa iasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
si incalzeste cu o lampa cu gaz/benzina volanta in jurul conului. La urma 2-3 ciocane usurel in surubul central al presei si trebuie sa iasa.

 

De la caldura nu exista riscul sa topeasca rasina epoxidica ce face legatura intre magnetul si corpul rotorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o sa incerc la rece dupa ce imi construiesc presa de care mi-ai zis tu ! :cheers: I need a reset dupa nervii de ieri !

 

Multam de schema , iti sunt dator :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat desenul la strungar si astept presa :hug: . Voi reveni cu detalii cand o s-o incerc si cu desenul cu toate cotele daca v-a fi buna .

Mesaj completat

Am primit presa , arata bine , vineri o sa vedem daca e si buna .

post-46117-1255539367_thumb.jpg

post-46117-1255539393_thumb.jpg

Mesaj completat

Azi am demontat , impropriu spus ansamblul starter , format din rotor(magnetou),fansa intre care se afla rulmentul de pornire,roata dintata , rulmentul cu ace al rotii dintate si saiba dintre arbore si roata dintata .

post-46117-1255714877_thumb.jpg

A fost destul de usor dupa ce mi-am confectionat o presa mai speciala folosind indicatiile lui Popescu_ MihailRaul , multe multumiri :cheers: dar un pic adaptata, si anume modificat cotele desenului.

Iar acum pentru cei care se afla in situatia mea va pot spune ca Popescu_ MihailRaul a avut perfecta dreptate, singura modaliate sigura de a depresa magnetoul la Yamaha XTZ 660 cc Tenere este la rece cu ajutorul unei prese al carui desen o sa-l pun detailat mai incolo. Dupa depresare am scos rulmenrul de pornire ale carui bile se pare ca au o uzura proeminenta in sensul in care cateva dintre ele au ciupituri in stratul de cementarei ar altele tocituri in unele parti , toate acestea cerand un rulment nou. M-am uitat pe www.oemmotorparts.com unde se gasesc foarte multe piese iar rulmentul de pornire costa 132,95 euro + transportul (aceta este link-ul) : http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Ya...Z-TENERE-660_an .

post-46117-1255716347_thumb.jpg

post-46117-1255716385_thumb.jpg

 

Mesaj completat

Ca sa trec direct la subiect presa arata cam asa :

post-46117-1255716985_thumb.jpg

post-46117-1255717022_thumb.jpg

post-46117-1255717079_thumb.jpg

post-46117-1255717093_thumb.jpg

post-46117-1255717132_thumb.jpg iar cotele dupa masuare cu sublerul au fost

 

- flansa , grosime = 10 mm

fiu = 124 mm

- gaurita in centru de care vine sudata o piulita (filet marunt) de : interior = 18 mm

: exterior = 27 mm

- in flansa vin date 3 gauri (avand fiu de 8.5 mm) echidistante : fata de centrul gaurii flansei la 43 mm

: una fata de cealalta 74 mm

- in aceste 3 gauri vin 3 suburi cu : lungime de 95 mm

: lungime din care 24 mm filetata (filet normal)

- surubul central al presei (filet marunt ca al piulitei sudate pe flansa) : lungime = 300 mm

: grosime = 18 mm

 

- pentru a evita uzura surubului din capatul arborelui surubul central trebuie deasemenea prevazut in capatul dinspre arbore cu o gaura in interior cu o adancime de 28 mm si fiu de 14.5 mm (surubul de pe arbore avand o grosime de 14 mm)

 

- greutaea culisanta : grosime = 65 mm

: greutate = aproximativ 300-400 gr (care poate fi lovita si cu ciocanul)

 

 

Eu am lovit greutatea culisanta cu ciocanul de vreo 10 ori dupa care am strans cele 3 suruburi de extragere din flansa si magnetoul a iesit destul de usor .

(aveti grija la pana semicerc e mica si din neatentie sa n-o pierdeti cand depresati magnetoul)

 

 

Asfalt uscat tuturor si numai bine !!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Sincer, ma bucur ca a iesit totul bine.

Surse de piese mai ieftine pentru Yamaha ar mai fi:

 

* Dual Tours Bucuresti

* www.kedo.de

* www.motomike.com

* www.wemoto.de

 

Vezi poate gasesti pe la careva dintre ei ceea ce ai nevoie.

Sa ma tii si pe mine la curent cu rezultatele finale, fiindca si eu am aceeasi problema ca si tine si trebuie sa schimb si eu piesa asta. Cum eu mai am un pic de umblat si de-abia prin noiembrie ma apuc de treaba, mi-ar prinde numai bine experienta capatata de tine.

Bafta si spor la lucru !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa depresare am scos rulmenrul de pornire ale carui bile se pare ca au o uzura proeminenta in sensul in care cateva dintre ele au ciupituri in stratul de cementarei ar altele tocituri in unele parti , toate acestea cerand un rulment nou.

 

Poti face niste poze mai clare sa se vada bilele uzate? La tenere nu este un arc care tine bilele apasate? in poza vad ca bilele nu stau toate la fel in rulment..

 

Mesaj completat

Poti face niste poze mai clare sa se vada bilele uzate? La tenere nu este un arc care tine bilele apasate? in poza vad ca bilele nu stau toate la fel in rulment..

 

http://www.mad-ducati.com/Technical/Starte...pragClutch.html

 

arc poti lua de la niste semeringuri, merg inbinate mai multe..daca nu gasesti de dimensiune corespunzatoare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate , la Tenere este un arc care tine bilele apasate dar cand am depresat magnetoul bilele au iesit iar arcul s-a rupt, le-am pus la loc si le-am legat cu "un colier de Campia Turzii" adica cu o sarma :lol: , ca sa-i fac poze sa vedeti cum arata. O sa incerc sa fac niste poze mai detailate unde se vad uzurile mai proeminente, nu stiu ce va iesi pentru ca aparatul foto e mai vechi si are doar 4 mega pixeli.

Mesaj completat

O sa pun si poze cu uzurile crebitilor mai incolo , deocamdata am dat rulmentul la un inginer care lucreaza cu mai multe firme care fac rulmenti sa vad daca gasesc rulmentul undeva mai ieftin :) .

Am incercat la mai multe firme ca aduc piese si nu am gasit nicaieri mai ieftin de 150 de euro :P si mi se pare destul de scump pentru un rulment care la 26.000 de km sa se buleasca. Daca nu gasesc mai ieftin atunci sunt blocat pana dupa sarbatorile de iarna si o sa mi-l comand singur de aici http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Ya...Z-TENERE-660_an , piesa 10 o reprezinta rulmentul la care o sa mai adaug si garniturile de la carcasa mare a rotorului si cea mica a reductorului de la bendix . Oricum iarna icepe sa-si intre in drepturi asa ca nu prea e nici o graba .

Asfalt uscat tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pozele pe care le-ai facut, rulemntul nu este stricat de tot, nici uzura prea puternica nu se vede..la tine numai din cauza arcului nu mai cupleaza..

 

Inaninte sa pui rulmentul nou sa verifici amanuntit decompresorul!!!

banui e ca e ca la F650... este un arc mic (ca de pix :D ) care oboseste in timp si nu mai lucra bine decompresorul si in asa fel se forteaza rulmentul si se uzeaza repede..!!!

 

Daca totusi iti cumperi alt rulment si nu mai vrei sa-l refolosesti pe cel vechi, eu am nevoie, poate se potrivesc bilele pt. F650...

Mesaj completat

Din pozele pe care le-ai facut, rulemntul nu este stricat de tot, nici uzura prea puternica nu se vede..la tine numai din cauza arcului nu mai cupleaza..

 

Inaninte sa pui rulmentul nou sa verifici amanuntit decompresorul!!!

banui e ca e ca la F650... este un arc mic (ca de pix :) ) care oboseste in timp si nu mai lucra bine decompresorul si in asa fel se forteaza rulmentul si se uzeaza repede..!!!

 

Daca totusi iti cumperi alt rulment si nu mai vrei sa-l refolosesti pe cel vechi, eu am nevoie, poate se potrivesc bilele pt. F650...

uite o poza cu un rulment defect :)

post-5301-1256053896_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar s-ar putea sa ai dreptate in privinta arcului si eu m-am gandit sa pun un arc nou de la ceva semering si sa incerc sa vad daca mai pot merge cu el asa totusi vreau sa-mi cumpar si un rulment nou sa-l masor cu micrometru pentru ca numai asa imi pot da seama de uzura . Din cate am inteles rolele alea sunt facute dintr-un material nu foarte tare caruia i se aplica un strat de cementare la exterior si care nu ar trebui sa se uzeze asa repede. Vad ca la rulmentul tau este o uzura mai vizibila ca si in cazul rulmentului meu si chiar seamana foarte mult , s-ar putea sa fie la fel . Sa vad daca gasesc arc , ca ma bate gandul sa incerc si varianta asta iar daca nici asa nu merge ti-l dau cu placere poate cine stie ti-a fi bun tie .

 

KĂśszĂśnĂśm Arpad !

Mesaj completat

A reinviat XTZ-ul !!!!!! :)

Nagy Arpad a avut dreptate , am inlocuit arcul care strange rolele (crabotii) din rulmentul de pornire , am pus totul la loc si a pornit din prima fara probleme .

Nu stiu cat v-a tine de aici incolo dar deocamdata functioneaza foarte bine.

Inca o data KĂśszĂśnĂśm Arpad ! si raman dator :D

Mesaj completat

De azi we are back in business , merge Tenere-ul de numa numa !!!

Now I am a happy biker , azi m-am plimbat , l-am bagat la garaj iar acum bag ceva palincuta de aia de 54 de grade :)

si mai bag in urechi ceva Pink Floyd , Deep Purple si altele :P .

Asfalt uscat si numai bine tuturor ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
pune-ti crashbar si suporti sidecase ca-i pacat de plasticele alea

:crack:

 

am tot cautat pe net crash bar dar n-am gasit inca , stii tu ceva site unde as putea gasi asa ceva ?

 

Vezi ca trebuie sa fie prin oras mesteri priceputi care confectioneaza.Iti cumperi teava si mergi la ei cu un model, nu-i mare lucru.Nu stiu de unde esti, in Cluj avem cel putin un meserias care face si ghidoane, suporti cobare (gen pt. choppere)

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
:crack:

 

am tot cautat pe net crash bar dar n-am gasit inca , stii tu ceva site unde as putea gasi asa ceva ?

 

Vezi ca trebuie sa fie prin oras mesteri priceputi care confectioneaza.Iti cumperi teava si mergi la ei cu un model, nu-i mare lucru.Nu stiu de unde esti, in Cluj avem cel putin un meserias care face si ghidoane, suporti cobare (gen pt. choppere)

 

Bafta

 

 

sunt din BH si acum tre sa-mi vina barele gata indoite pe care o sa le asamblez , sudez eu .

cand o sa fie gata o sa pun poze , sa vedem ce-o iesi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...