Sari la conținut

Ce ar trebui sa cuprionda revizia de iarna la un endurache?


Daaaaan
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

Am si eu o intrebare la voi, si ca sa ma fac inteles mai bine, o sa va prezint un mic scenariu. Ideea e ca am o Yamaha WR400 (1998) la care sunt prorpietar de anul asta...avand in vedere ca pana acum am schimbat doar consumabile si la motor inca nu am umblat, as vrea sa o bag la o revizie mai amanuntita, mai ales ca din cate am vazut eu pana acum, fostul proprietar nu numai ca nu a inlocuit mai nimic pe ea, dar si ce a inlocuit, a facut-o "romaneste - cu un ciocan, o surubelnita si-o sarma, ca la dacie"

 

Asa ca...avand in vedere ca blocul motor oricum va fi desfacut...va rog sa-mi dati niste directii, cam la ce ar trebui sa ii pun pe baietii dela service sa se uite, ce e important, ca daca ma duc eu sa zic "faceti-i o revizie completa, sa fie in stare perfecta", ma va costa 2000 eur numai manopera, zicand ca mi-au verificat si gaurile din saibe cu sublerul...stiti si voi cum sta treaba cu mecanicii.

 

Incep eu cu ce stiu:

 

1) Curatat / verificat nivel / reglat carburator

2) Revizie furca (ulei, simeringuri, etc) + revizie amortizor spate

3) Verificat supape

4) Verificat lant de distributie

5) Verificat compresie

 

Mai ziceti si voi ce stiti ca e important la o revizie de iarna (eventual si cu detalieri daca e nevoie, ca nu ma supar)...sunt convins ca sunt multi care au nevoie de sfaturi la capitolul asta...

 

Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine revizia de iarna presupune:

 

manere incalzite

echipament adecvat

gaz in rezervor

obturez partial sau total radiatoru de ulei

 

in rest consumabilele schimbate dupa cum zice manualu :rolleyes:

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important este sa nu te apuci sa repari ceva ce merge BINE !!!

 

La ce anume te gandesti cand spui "revizie amortizor spate" ?

 

 

faza e ca eu sunt destul de incepator si inca nu imi cunosc asa de bine motorul incat sa-l ascult si sa-mi dau seama ca ceva nu e in regula la segmenti sau la supape sau la aprindere.

 

de aia vroiam sa il bag la o revizie mai extinsa, ca sa remediez eventualele defectiuni inainte sa se transforme in ceva mai grav si sa ma coste reparatia cat unul nou.

 

cat despre revizia amortizorului spate...ma refeream la re-umplerea lui cu gaz si eventual reglarea lui astfel incat sa-mi coboare motorul cu vreo 2-3 cm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Curatat / verificat nivel / reglat carburator

2) Revizie furca (ulei, simeringuri, etc) + revizie amortizor spate

3) Verificat supape

4) Verificat lant de distributie

5) Verificat compresie

 

In afara de punctul 5 poti sa le faci tu cu mana ta ,binenteles cu manualul de reparati si eventual un prieten care a mai facut asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Curatat / verificat nivel / reglat carburator

2) Revizie furca (ulei, simeringuri, etc) + revizie amortizor spate

3) Verificat supape

4) Verificat lant de distributie

5) Verificat compresie

 

In afara de punctul 5 poti sa le faci tu cu mana ta ,binenteles cu manualul de reparati si eventual un prieten care a mai facut asa ceva

 

da, pot...problema e ca nu am scule pt asa interventie - nu am dinamometrica, un subler calumea, etc...si si daca as avea, nu am pe cineva care sa imi arate intai, ca apoi sa fac eu...ca daca incep de capul meu, sigur imi raman piese in plus la final... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Curatat / verificat nivel / reglat carburator

2) Revizie furca (ulei, simeringuri, etc) + revizie amortizor spate

3) Verificat supape

4) Verificat lant de distributie

5) Verificat compresie

 

In afara de punctul 5 poti sa le faci tu cu mana ta ,binenteles cu manualul de reparati si eventual un prieten care a mai facut asa ceva

 

la punctul 3 si 4 lasa mai bine un cunoscator.... lantul de distribuitie nu poti sa-l masori cu precizie decat daca il scoti din motor, iar supapele le verifici doar daca dai jos chiuloasa... asta daca nu cumva te referi la jocul dintre cama si supapa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Curatat / verificat nivel / reglat carburator

2) Revizie furca (ulei, simeringuri, etc) + revizie amortizor spate

3) Verificat supape

4) Verificat lant de distributie

5) Verificat compresie

cu
faza e ca eu sunt destul de incepator si inca nu imi cunosc asa de bine motorul
nu se potrivesc deloc

 

 

cat despre revizia amortizorului spate...ma refeream la re-umplerea lui cu gaz si eventual reglarea lui astfel incat sa-mi coboare motorul cu vreo 2-3 cm
de ce vrei sa il re-umpli?

de ce vrei sa il cobori 2-3 cm?

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
cunu se potrivesc deloc

 

 

de ce vrei sa il re-umpli?

de ce vrei sa il cobori 2-3 cm?

;)

Nu are ce face, iar această iarnă se anunță a fi luuungă..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cunu se potrivesc deloc

 

 

de ce vrei sa il re-umpli?

de ce vrei sa il cobori 2-3 cm?

;)

 

uimeste-ma si pe mine de ce nu se potrivesc, si lamureste-ma de ce, incepator fiind, nu ti se pare normal sa am grija de investitia facuta intr-un motor care se presupune a fi printre cele mai fiabile din clasa lui, daca il ingrijesti corespunzator...si nu in ultimul rand, lamureste-ma cum se poate sa fii pasionat de ceva, si sa faci afirmatii de genul "daca esti incepator de ce vrei sa iti intretii pasiunea cat mai bine"...sa inteleg ca pe tine te doare in spit daca inlocuiesti la timp o piesa de 80-100 de eur, sau dupa 2 luni mai multe de 400-500 in total?

 

vreau sa il cobor 2-3 cm pt ca nu ajung calumea jos cu picioarele si am probleme la kick daca e putina panta, cat de mica, si tot timpul tre sa il mut pe loc drept

 

vreau sa il re-umplu pt ca compresia se face prea brusc si rebound-ul e aproape nul. dar nah...sunt incepator...ce stiu eu?

 

Mesaj completat

Nu are ce face, iar această iarnă se anunță a fi luuungă..

 

da, e si aspectul asta.

 

plus ca imi place sa vad cum se fac lucrurile astea, si o sa stau in service cat pot de mult, ca sa le prind si eu din zbor. si ca sa nu mai dau o caruta de bani data viitoare. si ca eventual sa pot sa-mi taxez prietenii pt aceste operatiuni pe viitor. totul e parte dintr-un plan maret, de dominare si control asupra lumii moto :bow: :bow:

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

 

Pentru ajuztarea pe inaltime nu trebuie sa umbli la amortizor. Pe amortizor exista o zona filetata + piulita care permite reglajul pe inaltime.

Daca ai probleme cu amortizorul spate (orice altceva care nu tine de reglaj) remedierea este costisitoare si nu se face decat la un service specializat in amortizoare.

 

Cat despre reapratiile/reviziile din motor pentru inceput iti recomand sa cauti pe net manualul de intretinere si reparatie pentru WR... citesti si iti va fi mult mai usor sa iti dai seamna de ce trebuie sa ii faci si la ce interval de timp.

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

 

Pentru ajuztarea pe inaltime nu trebuie sa umbli la amortizor. Pe amortizor exista o zona filetata + piulita care permite reglajul pe inaltime.

Daca ai probleme cu amortizorul spate (orice altceva care nu tine de reglaj) remedierea este costisitoare si nu se face decat la un service specializat in amortizoare.

 

Cat despre reapratiile/reviziile din motor pentru inceput iti recomand sa cauti pe net manualul de intretinere si reparatie pentru WR... citesti si iti va fi mult mai usor sa iti dai seamna de ce trebuie sa ii faci si la ce interval de timp.

 

Bafta

 

stiu ca pt ajustare nu tre sa umblu la el...dar as prefera prima data sa o faca altcineva, decat sa fac eu incercari si sa ajung pana la urma tot in service cu ea ;))

 

stiam ca umplutul amortizorului cu gaznu este extrem de scump...dar poate ma insel. oricum, daca e doar din reglaj, cu atat mai bine.

 

am manualul, si de acolo am facut cateva mici reparatii la inceput plus schimbarea consumabilelor. intr-adevar, te poti ghida dupa el, daca e motorul tau de mai mutla vreme, sau daca esti unic proprietar. dar in cazul meu, care il am de 4 luni, nu am de unde sti ce probleme are pana nu il desfac. odata remediate, ma pot ghida dupa manual pt intervalele de revizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau sa il cobor 2-3 cm pt ca nu ajung calumea jos cu picioarele si am probleme la kick daca e putina panta, cat de mica, si tot timpul tre sa il mut pe loc drept

 

vreau sa il re-umplu pt ca compresia se face prea brusc si rebound-ul e aproape nul. dar nah...sunt incepator...ce stiu eu?

Pai nu prea stii nimic. Simplul fapt ca rostesti cuvinte precum "compresie" si "rebound" nu te face specialist sa stii.

Faptul ca nu ajungi cu picioarele jos nu se regleaza din "preload". Trebuia sa te gandesti la asta cand ai luat motorul.

Preload-ul se regleaza in functie de greutatea ta, astfel incat motorul sa coboare un anumit numar de centimetrii cand te sui pe el, lucru ce ii permite sa lucreze eficient atat la damburi cat si la gropi.

 

Compresia si rebound-ul sunt reglabile, deci probabil sunt foarte dereglate la tine. Deci in primul rand invara sa reglezi suspensia si pe urma sa o repari.

 

lamureste-ma cum se poate sa fii pasionat de ceva...

Fa tu un motor bucati si mai vedem cum e cu pasiunea. Eu am facut cateva si iti spun ca nu prea are nici o legatura cu pasiunea. Are legatura cu timpul si nervii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea stii nimic. Simplul fapt ca rostesti cuvinte precum "compresie" si "rebound" nu te face specialist sa stii.

Faptul ca nu ajungi cu picioarele jos nu se regleaza din "preload". Trebuia sa te gandesti la asta cand ai luat motorul.

Preload-ul se regleaza in functie de greutatea ta, astfel incat motorul sa coboare un anumit numar de centimetrii cand te sui pe el, lucru ce ii permite sa lucreze eficient atat la damburi cat si la gropi.

 

Compresia si rebound-ul sunt reglabile, deci probabil sunt foarte dereglate la tine. Deci in primul rand invara sa reglezi suspensia si pe urma sa o repari.

 

 

Fa tu un motor bucati si mai vedem cum e cu pasiunea. Eu am facut cateva si iti spun ca nu prea are nici o legatura cu pasiunea. Are legatura cu timpul si nervii.

 

nu zice nimeni ca din cauza ca cunosc 2 cuvinte care suna frumos devin expert. spun doar ca stiu ce insemana, si mai mult, spun ca simt ca nu e ok. ar trebui sa fie de ajuns.

 

nu e vorba ca nu ajung cu picioarele jos, ajung jos, doar ca nu suficient cat sa imi fie comod decat in foarte putine situatii. si asta din cate stiu eu, cativa cm, se pot regla din amortizor, din cate stiu. nu cred ca ma insel ca m-am interesat, dar oricum...parerile sunt binevenite.

 

oricum, preload-ul trebuie reglat. pt ca cel dinaintea mea avea 75kg si eu am 95. poate de aia il simt eu ca nu lucreaza cum trebuie, nu din cauza ca trebuie reumplut amortizorul --> exact asta era genul de discutie pe care vroiam sa o am, ca sa stiu la ce sa ma astept, si sa nu pun botul la toate prostiile care mi le spun la service niste oameni care ar vinde-o si pe mamica lor la vreme de criza.

 

nu am facut un motor bucati dar pot spune ca tot ce e pe langa blocul motor am demontat si remontat azi-vara cand l-am luat, odata ca sa il cunosc mai bine si apoi pt ca imi facea placere sa il pun la punct cu mana mea - schimb ulei si filtru, curatat filtru de aer, curatat pompa de apa, inlocuirea diverselor improvizatii si alte mici "nimicuri". ideea e ca, cu manualul langa mine, cu rabdare, si cu sfinti coborati cand nu mai aveam...dar...am reusit. pt ca imi place. si daca o sa am ocazia sa vad cum se face odata, a doua oara poate reusesc si eu de ex sa curat un carburator...fara sa-mi ramana piese in plus la final...ca altfel, o sa ma coste sportul asta mai mult decat un motor nou in 2 ani. numai din manopere. ;)

 

Mesaj completat

Pai nu prea stii nimic. Simplul fapt ca rostesti cuvinte precum "compresie" si "rebound" nu te face specialist sa stii.

Faptul ca nu ajungi cu picioarele jos nu se regleaza din "preload". Trebuia sa te gandesti la asta cand ai luat motorul.

Preload-ul se regleaza in functie de greutatea ta, astfel incat motorul sa coboare un anumit numar de centimetrii cand te sui pe el, lucru ce ii permite sa lucreze eficient atat la damburi cat si la gropi.

 

Compresia si rebound-ul sunt reglabile, deci probabil sunt foarte dereglate la tine. Deci in primul rand invara sa reglezi suspensia si pe urma sa o repari.

 

 

Fa tu un motor bucati si mai vedem cum e cu pasiunea. Eu am facut cateva si iti spun ca nu prea are nici o legatura cu pasiunea. Are legatura cu timpul si nervii.

 

nu zice nimeni ca din cauza ca cunosc 2 cuvinte care suna frumos devin expert. spun doar ca stiu ce insemana, si mai mult, spun ca simt ca nu e ok.

 

ajung jos...am 1.85...doar ca nu mi-e tare comod...eu stiam ca este un reglaj in afara de preload care determina inaltarea/coborarea motorului cativa cm...oricum, preload-ul trebuie reglat. pt ca cel dinaintea mea avea 75kg si eu am 95. poate de aia il simt eu ca nu lucreaza cum trebuie, nu din cauza ca trebuie reumplut amortizorul --> exact asta era genul de discutie pe care vroiam sa o am, ca sa stiu la ce sa ma astept, si sa nu pun botul la toate prostiile care mi le spun la service niste oameni care ar vinde-o si pe mamica lor la vreme de criza. sunt constient ca mai am muuulte de invatat, atat despre reglaje, cat si despre manopera in sine.

 

nu am facut un motor bucati dar pot spune ca aproape tot ce e pe langa blocul motor am demontat si remontat azi-vara cand l-am luat, odata ca sa il cunosc mai bine si apoi pt ca imi facea placere sa il pun la punct cu mana mea - schimb ulei si filtru, curatat filtru de aer, curatat pompa de apa, inlocuirea diverselor improvizatii si alte mici "nimicuri"...e putin, dar pt primul meu motor, eu sunt mai mult decat multumit. ideea e ca, cu manualul langa mine, cu rabdare, si cu sfinti coborati cand nu mai aveam...dar...am reusit. pt ca imi place. si daca o sa am ocazia sa vad cum se face odata, a doua oara poate reusesc si eu de ex sa curat un carburator...fara sa-mi ramana piese in plus la final...asta ar fi ideea, ca altfel, o sa ma coste sportul asta mai mult decat un motor nou in 2 ani. numai din manopere. :bow:

 

si ideea era sa imi mai dea lumea 2-3 sfaturi despre ce ar trebui sau nu sa mai fac la el, eventual si altele pe langa ce am scris eu, sau sa contrazica cu niste argumente pertinente parerile mele de amator (pana la urma) - gen ce ai zis tu mai sus, despre reglare preload vs reumplere amortizor)........si nu sa imi zica chestii de genul "esti incepator, ce treaba ai tu cu revizia unui motor? ti-e bun si asa" - ca pt asta o am pe prietena-mea.......nu crezi? :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sha reglabila inseamna amortizorul spate fixat in partea superioara pe o parghie cu tirant, astfel incat modifici inaltimea fara sa umbli la setarile suspensiei.

Daca ai doar preload, compresie si rebound, nu ai cum sa reglezi inaltimea seii decat din amortizoarele fata.

Oricum faptul ca nu ajungi cu picioarele jos nu e un capat de tara, la enduro nu te opresti la semafor din 100 in 100 de m.

 

La motor ai zis de filtre, carburator etc. Pai asta nu e pasiune, asta e intretinerea curenta pe care oricine o face daca are un minim de grija de moto lui.

 

In schimb ai pomenit de lant de distributie. Lant de distributie inseamna desfacut vibrochenul. Vibrochenul inseamna desfacut volanta. Volanta inseamna de cele mai multe ori scule service speciale de la producator: levier pentru blocare, extractor. In experienta mea personala, sculele speciale au inseamnat trei posibilitati: 1. bani multi pe ceva ce nu voi amortiza niciodata, 2. piese deteriorate cu scule improvizate sau 3. sculele speciale nu se vand si m-am dus cu motorul bucati la reprezentanta.

Sigur ca fiecare face cum crede dar din experientele avute eu am ajuns la concluzia ca pasiunea pentru mecanica se face in ateliere utilate, cu pregatire de specialitate si documentatie de service, nu pe genunchi. Imi place da, dar pana imi voi permite sa o fac cum trebuie vreau ca motoarele sa-mi mearga si atat. Sa nu mai vad motor desfacut in garaj pentru nimic in lume.

 

Daca vrei o lista de ce trebuie facut

Mesaj completat

sunt niste consumabile care se schimba periodic dar de care lumea tinde sa uite:

- ulei in furca (din cantitate si vascozitate se regleaza suspensia fata)

- lichid de frana (periodic se schimba nu doar se completeaza)

- bucsi si semeringuri roti (daca incepe sa intre apa si mizerie urmeaza si ax si rulmenti)

 

Mai departe lasa motoru sa mearga daca merge, pe bune.

Editat de dani31
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sha reglabila inseamna amortizorul spate fixat in partea superioara pe o parghie cu tirant, astfel incat modifici inaltimea fara sa umbli la setarile suspensiei.

Daca ai doar preload, compresie si rebound, nu ai cum sa reglezi inaltimea seii decat din amortizoarele fata.

Oricum faptul ca nu ajungi cu picioarele jos nu e un capat de tara, la enduro nu te opresti la semafor din 100 in 100 de m.

 

ai idee daca la wr400 se poate face reglarea aia din re-fixarea amortizorului spate?...

 

La motor ai zis de filtre, carburator etc. Pai asta nu e pasiune, asta e intretinerea curenta pe care oricine o face daca are un minim de grija de moto lui.

 

ai fi uimit sa vezi ce am scos din filtrul de aer, cel de ulei, si de culoarea uleiului cand l-am schimbat... :kiss: deci...nu toata lumea da mai mult de 2 lei pe "intretinerea curenta"...asa ca tind sa cred ca acolo unde e indiferenta, nu mai e pasiune...

 

In schimb ai pomenit de lant de distributie. Lant de distributie inseamna desfacut vibrochenul. Vibrochenul inseamna desfacut volanta. Volanta inseamna de cele mai multe ori scule service speciale de la producator: levier pentru blocare, extractor. In experienta mea personala, sculele speciale au inseamnat trei posibilitati: 1. bani multi pe ceva ce nu voi amortiza niciodata, 2. piese deteriorate cu scule improvizate sau 3. sculele speciale nu se vand si m-am dus cu motorul bucati la reprezentanta.

Sigur ca fiecare face cum crede dar din experientele avute eu am ajuns la concluzia ca pasiunea pentru mecanica se face in ateliere utilate, cu pregatire de specialitate si documentatie de service, nu pe genunchi. Imi place da, dar pana imi voi permite sa o fac cum trebuie vreau ca motoarele sa-mi mearga si atat. Sa nu mai vad motor desfacut in garaj pentru nimic in lume.

 

mie nici prin cap nu imi trecea sa demontez blocul motor singur. ziceam doar ca, in timp, mi-a placea sa pot face anumite operatiuni, care nu necesita cine stie ce scule, singur. de ex, din cate stiu, reglarea supapelor se poate face acasa.

revenind la lant, m-ar interesa sa stiu cum arata cand tre schimbat, ca daca ma iau dupa mecanici, tot la fiecare luna plina tre schimbat, ca nah..."tre sa mananca si gura lor ceva"

 

Daca vrei o lista de ce trebuie facut

sunt niste consumabile care se schimba periodic dar de care lumea tinde sa uite:

- ulei in furca (din cantitate si vascozitate se regleaza suspensia fata)

- lichid de frana (periodic se schimba nu doar se completeaza)

- bucsi si semeringuri roti (daca incepe sa intre apa si mizerie urmeaza si ax si rulmenti)

 

Mai departe lasa motoru sa mearga daca merge, pe bune.

 

service la furca vroiam sa fac oricum, ca sigur e varza tot ce inseman simeringuri si etc. asta o sa includa obligatoriu si uleiul. ma indoiesc ca a fost schimbat recent, avand in vedere in ce hal era motorul cand l-am luat.

 

lichid de frana am schimbat singur cand l-am luat.

 

cum se verifica bucsile la roti? tre sa aibe joc? sau cum iti dai seama cand sunt uzate?

 

singura problema ce am avut-o a fost ca, dupa ce am descoperit o mica fisutra in radiator, am pus in antigel un praf de astupat porii, luat de la un magazin de piese auto.

cand am iesit, mai pe la finalul turei, mi-a fiert apa: e drept ca am si mers o bucatica de vreo 2-300 metri cu a-1-a, si apoi i-am dat un pic in gura pe loc, ca sa ies dintr-un sant si patina roata, deci am turat-o in gol vreo 5-10 secunde....nu stiu daca asta are vreo legatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu am cum e suspensia la WR400.

 

Cat despre lant, daca te referi la cel de distributie nu e cazul sa umbli, daca te referi la cel de la roata sunt 1000 de topicuri deja.

 

La bucsile de la roti se observa pe ele uzura unde lucreaza semeringurile. Cand scoti roata o sa observi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu am cum e suspensia la WR400.

 

Cat despre lant, daca te referi la cel de distributie nu e cazul sa umbli, daca te referi la cel de la roata sunt 1000 de topicuri deja.

 

La bucsile de la roti se observa pe ele uzura unde lucreaza semeringurile. Cand scoti roata o sa observi.

 

ma refeream la cel de distributie, si am tot citit si pe thumpertalk si pe alte forumuri ca e bine sa ii faci o verificare cand iei un motor second-hand. nu am de gand sa il abordez de unul singur, dar as avea nevoie despre niste indicii - cum ar tre sa arate cand e ok, si cum cand nu e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma refeream la cel de distributie, si am tot citit si pe thumpertalk si pe alte forumuri ca e bine sa ii faci o verificare cand iei un motor second-hand. nu am de gand sa il abordez de unul singur, dar as avea nevoie despre niste indicii - cum ar tre sa arate cand e ok, si cum cand nu e ok.

 

In princicpiu la WR/YZ se inlocuieste la ore de functionare si astfel nu se dau prea multe detalii despre intinderea maxima.

 

O metoda empirica ar fi:

 

- pui motorul la punctul mort

- scoti intinzatorul de lant si il deschizi la maxim

- asezi intinzatorul inapoi in locasul lui si masori spatiul ramas intre carcasa motorului si baza intinzatorului (practic distanta dintre partile care in pozitia de montaj se unesc)

- daca distanta este mai mica de 1mm atunci se impune urgent o schimbare de lant de distributie... altfel ramane de vazul la fata locului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
In princicpiu la WR/YZ se inlocuieste la ore de functionare si astfel nu se dau prea multe detalii despre intinderea maxima.

 

O metoda empirica ar fi:

 

- pui motorul la punctul mort

- scoti intinzatorul de lant si il deschizi la maxim

- asezi intinzatorul inapoi in locasul lui si masori spatiul ramas intre carcasa motorului si baza intinzatorului (practic distanta dintre partile care in pozitia de montaj se unesc)

- daca distanta este mai mica de 1mm atunci se impune urgent o schimbare de lant de distributie... altfel ramane de vazul la fata locului.

 

si odata stabilit de ex. ca nu trebuie inlocuit...cum mai stiu sa il pun la loc cum a fost?...adica...sa intind cat trebuie?

 

si.....

 

Pivot Works sau AllBalls ? Care e mai ok?... ma refer la tot ce tine de produsele lor, de la rulmenti, kit pt swingarm, furca, jug, etc.

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si odata stabilit de ex. ca nu trebuie inlocuit...cum mai stiu sa il pun la loc cum a fost?...adica...sa intind cat trebuie?

 

Teoretic se monteaza la loc intinzatorul dupa ce in prealabil a fost slabit/desfacut/blocat (in functie de tipul intinzatorului).

 

Nu stiu exact cum este cel de WR 400 dar cred ca este similar cu WR450.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...