Africa Korps Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 Inainte de toate,trebuie sa va spun ca sunt incepator din 2009 si merg pe un Kawasaki ZZR de 600cmc,am categoria B din anul 1997. Factorii care au dus la acest accident, nu au fost nici cei 600cmc ai motorului si nici varsta frageda (la anu' trec de 30 de ani). Am cazut datorita inconstientei mele,teribilismului sau cum vreti voi sa-i spuneti.In conditiile in care tocmai plouase,asfaltul era plin de mazga,deoarece prima ploaie aduce cu ea tot praful din Bucuresti,care sta in aer,in aceste imprejurari eu am depasit un prieten,la randul lui cu motor,am atins pe acea portiune o viteza mare,total nepotrivita cu starea carosabilului si surpriza.......observ tarziu semaforul pe culoare rosie. Acum sa fiu sincer,nu mi-am facut probleme am evitat toata vara destui soferi care mi-au taiat fata cu masinile lor scumpe sau mai putin scumpe,ma gandeam ca ma voi opri la fel de repede Partea proasta din toata poveste asta,este ca odata cu venirea sezonului rece m-am echipat cu o pereche de bocanci,a caror talpa este rigida si nu am simtit cat de tare apas pedala de frana spate,am blocat roata , mai rau am franat si cu fata. Spun mai rau deoarece am mai blocat roata spate la viteza,sa vad cum se comporta si nu am derapat deloc,din contra pana la oprire am mers drept. Acum insa a fugit spatele spre stanga,dreapta si iar stanga,moment in care am scapat-o deoarece venea spre mine si puteam sa-mi prind piciorul sub ea. Am avut mare noroc,din cazatura am ajuns pe contrasens,vedeam cum ma apropiam de masinile in miscare,norocul meu a fost ca soferul masinii spre care ma indreptam,a franat si s-a oprit,eu practic din alunecare m-am lovit de bara lui si m-am oprit sub masina. Saracul ma intreba daca nu vreau sa cheme ambulanta,nevasta lui a incremenit cand m-a vazut ca ma ridic de sub masina,eu nu mai conteneam sa-i multumesc ca a putut frana....... Dupa ce m-am adunat, am fumat o tigara, am meditat la ceea ce facusem si mi-am dat seama ca am gandit si am procedat exact ca un pusti de 19 ani,care viseaza R6,R1 si alte motoare puternice,m-am gandit ca foarte bine puteam sa dau peste un sofer neatent,obosit si fara reactie,rezultatul fiind foarte diferit ! Eu avand echipament,nu am patit absolut nimic,numai saracul meu motor are carena dreapta polizata,toba la fel si ghidonul indoit. Nu vreau sa mai repet niciodata experienta asta,prefer sa ma bucur de viata,de motorul meu,cateodata poti plati foarte scump din cauza unei iesiri de genul meu. Va salut cu farul si fara incidente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 Diferenta intre tine si un pustan de 19 ani cu R6, este ca in final ai recunoscut singur unde ai gresit, ai invatat ceva din greseala aceasta. Se mai intampla, cu totii am facut cate o boacana de care nu suntem tocmai mandrii, dar asta inseamna : a invata... Acum sa te pregatesti sa primesti "mari sfaturi" ironice si de prost gust de la ai' mai mari motoristi, perfecti. Multi km in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kanguru Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Acum sa te pregatesti sa primesti "mari sfaturi" ironice si de prost gust de la ai' mai mari motoristi, perfecti. ai foarte mare dreptate aici... @africa korps, numai bine si spor la reparatii... mare grija pe viitor sanatate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 ,a caror talpa este rigida si nu am simtit cat de tare apas pedala de frana spate,am blocat roata , mai rau am franat si cu fata. Spun mai rau deoarece am mai blocat roata spate la viteza,sa vad cum se comporta si nu am derapat deloc,din contra pana la oprire am mers drept. Acum insa a fugit spatele spre stanga,dreapta si iar stanga nu stiu cum franezi tu dar eu schimb doua seturi de placute pe fata si unu pe spate. cam asta e raportul. eu cand trebuie sa franez de urgenta, ma bazez pe frana fara. si ud daca este, cu grija sa nu o bochez. spatele se poate duce si taras nu e bai. oricum bine ca ai scapat si poate trebuie sa faci niste exercitii de franare. o fi fost carosabilul, nu stiu, toti o mai patim, dar nu inteleg de ce e rau ca ai franat cu fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaijin Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 (editat) Unul dintre putinii care privesc adevarul in fata. Bine ca ai scapat ieftin si ca ai bagat la cap. Si eu am dat in primul an de pamant si asta m-a ajutat sa merg inca pe doua roti. Editat Octombrie 29, 2009 de gaijin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Naspa faza. Bine ca a apucat ala sa franeze..saraca femeie chiar imi inchipui ce fata facuse vazand cum iesi de sub masina. Imagineaza-ti sa fi fost in locul lor sau sa se fi terminat mai naspa de atat, ca te aveau pe constiinta degeaba asa... Desi s-a tot scris ca e altfel pe ploaie si pe rece, unii pana nu o patesc nu constientizeaza. Bagati la cap ca degeaba scrie lumea ca trebuie sa mergi cu bagare de seama, sa tii distanta mai mare ca sa ai loc sa franezi, multi nu constientizeaza ca este intr-adevar asa. Din pacate! Drive safe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africa Korps Postat Octombrie 29, 2009 Autor Share Postat Octombrie 29, 2009 oricum bine ca ai scapat si poate trebuie sa faci niste exercitii de franare. o fi fost carosabilul, nu stiu, toti o mai patim, dar nu inteleg de ce e rau ca ai franat cu fata? Nu am capatat destula experienta sa-mi dau cu parerea,presupun ca daca blochezi numai spatele(am incercat asta),motocicleta merge in linie dreapta,in schimb daca ai spatele blocat si franezi cu fata dupa,spatele devine foarte instabil. Oricum o sa mai exersez franarea de urgenta,odata cu venirea sezonului cald Mesaj completat Naspa faza. Desi s-a tot scris ca e altfel pe ploaie si pe rece, unii pana nu o patesc nu constientizeaza. Da,este altfel,dar eu nu am patit-o ca mergeam pe ploaie si rece,cu viteza legala. Aveam dublul sau mai mult decat viteza legala si distanta pana la semafor cred ca in jur de 50 de metri,sunt sigur ca daca mergi normal si preventiv,nu ai ce sa patesti,chiar daca afara ploua si asfaltul este ud...am mai mers pe ploaie zilele trecute,am mers cand erau si 6 grade si a fost ok. Acum insa am dat-o in bara datorita inconstientei mele,am mers cu viteza unde nu era cazul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Da,este altfel,dar eu nu am patit-o ca mergeam pe ploaie si rece,cu viteza legala. Aveam dublul sau mai mult decat viteza legala si distanta pana la semafor cred ca in jur de 50 de metri,sunt sigur ca daca mergi normal si preventiv,nu ai ce sa patesti,chiar daca afara ploua si asfaltul este ud...am mai mers pe ploaie zilele trecute,am mers cand erau si 6 grade si a fost ok. Acum insa am dat-o in bara datorita inconstientei mele,am mers cu viteza unde nu era cazul Iarna nu-i ca vara, franatul pe mazga nu-i ca pe asfalt cald si uscat, vizibilitatea loganistilor/1310istilor fara AC si dezaburire e minima pe ploaie, chiar si-n miezul zilei. Pe vreme frumoasa "nu ne vad", ce sa mai zici pe ploaie, ceata sau intuneric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slabutzu Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 oricum bine ca ai scapat si poate trebuie sa faci niste exercitii de franare. o fi fost carosabilul, nu stiu, toti o mai patim, dar nu inteleg de ce e rau ca ai franat cu fata? Nu am capatat destula experienta sa-mi dau cu parerea,presupun ca daca blochezi numai spatele(am incercat asta),motocicleta merge in linie dreapta,in schimb daca ai spatele blocat si franezi cu fata dupa,spatele devine foarte instabil. Oricum o sa mai exersez franarea de urgenta,odata cu venirea sezonului cald Mesaj completat Da,este altfel,dar eu nu am patit-o ca mergeam pe ploaie si rece,cu viteza legala. Aveam dublul sau mai mult decat viteza legala si distanta pana la semafor cred ca in jur de 50 de metri,sunt sigur ca daca mergi normal si preventiv,nu ai ce sa patesti,chiar daca afara ploua si asfaltul este ud...am mai mers pe ploaie zilele trecute,am mers cand erau si 6 grade si a fost ok. Acum insa am dat-o in bara datorita inconstientei mele,am mers cu viteza unde nu era cazul Trebuie sa inveti in primu rand ca motocicletele (mai ales cele cu 4 cilinrii in linie) au 3 (trei) frane: frana fata, frana spate si frana de motor. In conditiile in care franezi de urgenta combina-le si o sa ramai surprins cat de mult te ajuta frana de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
droom Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Ai avut mare noroc! Si prietenul meu Bucifer (vezi postarea cu botezul asfaltului tot de aici de la Accidente) a comis-o tot din cauza vitezei si tot la semafor. Numai ca el s-a ales cu fractura de col femural si cu incheietura mainii stangi facuta zob. Acum trebuie sa stea 3 luni pentru recuperare. Referitor la mersul pe ploaie - eu nu am mers decat o singura data pe asfalt umed si imi era frica sa ating franele prea tare, din cauza asta am si mers foarte incet. Desi am cauciucurile noi si cu aderenta super imi dau seama ca nu se incalzesc prea repede pe vremea asta si risc sa pierd aderenta chiar si la o accelerare mai brusca. Dar - cum spuneam - nu am mers in conditii din astea decat o singura data, asa ca poate ma insel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 citez din semnatura colegului tiptil "bine ca esti tu bine", "fierul se indreapta", "in orice padure exista si uscaciuni", "RIP" , "nu rula mai repede decat ingerul tau pazitor poate sa zboare" , "asfalt uscat" , "salutari cu farul" semnatura mea e patentata si ma simt deranjat ca nu mi-ai cerut permisiunea asfalt uscat, sper ca l-ai salutat pe sofer de sub masina lui cu farul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nice_sun_man Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 ......Acum insa a fugit spatele spre stanga,dreapta si iar stanga,moment in care am scapat-o deoarece venea spre mine si puteam sa-mi prind piciorul sub ea......... Nu pot intelege deloc. Ce venea spre tine? Cum puteai sa-ti prinzi piciorul sub ea? Sau te oprisei si ai sarit de pe motor drept sub masina lui ala ca sa nu-ti prinzi piciorul? In realitate toate se intampla rapid si nu intelegi ce si cum. Astea sunt doar gandurile de dupa... Ca sa gandesti in timpul accidentului trebuie sa fii cascador sau sa mai fi trait de cel putin cateva ori experienta ca iti poti pastra calmul si sangele rece.... N-are rost sa te tot gandesti ce si cum a fost. Trebuie sa intelegi din accident macar un lucru: viteza trebuie mereu adaptata la conditii si experienta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africa Korps Postat Octombrie 29, 2009 Autor Share Postat Octombrie 29, 2009 Nu pot intelege deloc. Ce venea spre tine? Cum puteai sa-ti prinzi piciorul sub ea? Sau te oprisei si ai sarit de pe motor drept sub masina lui ala ca sa nu-ti prinzi piciorul? In realitate toate se intampla rapid si nu intelegi ce si cum. Astea sunt doar gandurile de dupa... Ca sa gandesti in timpul accidentului trebuie sa fii cascador sau sa mai fi trait de cel putin cateva ori experienta ca iti poti pastra calmul si sangele rece.... N-are rost sa te tot gandesti ce si cum a fost. Trebuie sa intelegi din accident macar un lucru: viteza trebuie mereu adaptata la conditii si experienta... Nu m-am exprimat bine,am incercat sa-l tin de doua ori,prima data a plecat in stanga,iar dreapta si in final aproape ca m-am rasucit cu el in stanga,moment in care s-a inclinat puternic spre sensul meu de venire,atunci am cazut,daca mai intarziam putin imi prindea piciorul sub ea. Am mult sange rece,am incercat sa-l controlez,dar pana la urma lipsa de experienta si-a spus cuvantul. Si nu sunt masochist sa opresc motorul si sa ma arunc in fata masinii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAILM4N Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 Eu am mers pe ploaie ...chiar si in aceasta seara ,am venit spre munca ...usor usor ...insa ca sa nu fiu claxonat din x6 si alte masini de genu! O sg data ...am blocat fata ...si mi-a ajuns si asta nu pe ploaie ...insa e clar ca pe ploaie tot motorul functioneaza altfel ...chiar si noi ...pentru ca ne-a inghetat un deget sau 2 ,chiar cu manusi de piele si etc ! Ceea ce este bine e ca nu ai patit nimic ,vine iarna ...il repari ! Un singur motociclist am vazut pe ploaia de asta seara ,un tip cu chopper ,ne-a bufnit rasul pe amandoi la semafor ! Important este ...ca ai invatat ceva ...eu de cateva zile am un feeling` negativ ...de ce ?nu stiu ...insa sunt mult mai atent .. poate din cauza ca un pr de al meu ...a fost lovit de curand ...o femeie cu jeep a facut dreapta de banda din stanga spre dreapta si a facut poc cu el . El e ok ,insa motorul a suferit ceva reparatii ! Oricum ...din pacate s-a cam incheiat sezonul ...cu parere de rau o spun e ca o sa incept iar sa folosesc metroul ...cu greu ,dar astept cu mare bucurie primavara ! Despre mersul pe ploaie am ales sa merg cat de des pot as putea zice ca sa capat experienta ...ca atunci cand o sa ma prinda pe neasteptate sa stiu sa adaptez motorul la conditiile respective ! PS : pastrati distanta !!!(am trecut pe rosu din greseala ...nu am putut sa franez suficient de repede ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AK_Raptor Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 Stai linistit ca daca a fost prima, nu o sa fie si ultima. Important e sa nu iti zica altii RIP. .Ca pe aici se zice asa de complezentza, , ,nu ca le-ar pasa de tine, dar asa da bine pe forum.,. sa dovedeasca ca cica sunt solidari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SBN Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 Stai linistit ca daca a fost prima, nu o sa fie si ultima. Important e sa nu iti zica altii RIP. .Ca pe aici se zice asa de complezentza, , ,nu ca le-ar pasa de tine, dar asa da bine pe forum.,. sa dovedeasca ca cica sunt solidari. 100% Agree Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimitris Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 Da... incepe distractia. Sa va vad ce o sa faceti cand vine ninsoarea si ingheata asfaltul... nu imi fac grija, ca o sa fie tot felul de pasionati care o sa o arda pe 2 roti si atunci... Dar bineinteles, trebuie sa te aplaudam la scena deschisa pentru ca ai recunoscut... din fericire pentru tine, sperietura cred ca o sa te mai tina un sezon doua in pozitie verticala. Foloseste timpul asta sa mai inveti cate ceva, ca degeaba faci km multi daca nu mai faci si tu o franare de ceva, un blocaj sa vezi cum se comporta spatele, etc... Si probabil o sa repet ce a mai fost scris: e rau sa franezi cu fata? Spatele devine instabil (aparent) pentru ca toata greutatea vine pe fata, si toti stim ca daca greutatea e pe fata, se blocheaza mai greu... Frana pe spate pe mazga o pui doar asa sa te distrezi, ca in rest fata e baza... Oricum, bulanul tau ca ai scapat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdani0405 Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 (editat) Salut, Nu vreau sa fac pe desteptul dar, tocmai de asta nu recomandam pe topicul de incepatori o motoreta mai mare de 400, conteaza enorm ca motocicleta avea 600 de cmc si nu mai putin. Chiar daca ai 30 de ani, nu conteaza, in tine, ca in fiecare dintre noi exista un copil care de-abia asteapta sa iasa pe undeva. Daca aveai o motoreta la care daca trageai de gaz si ea statea pe loc nu ti se intampla asa ceva. Intamplarea ta sustine faptul ca nu iti trebuie mult ca o motocicleta prea puternica pentru experienta pe care o detine utilizatorul poate fi fatala. Tu ai avut noroc de data asta. Combinatia motor puternic, din ce stiu eu zzr 600 are peste 100 de CP+incepator si mers doar pe uscat+neluat nici o tranta, deci nu stii ca asfaltul doare, duce la momente de genul asta. Cred ca daca aveai si 50 km/h si ti se facea rosu in fata la fel pateai. Cand iesi la drum incalzeste cauciucurile(ce cauciucuri ai?, cat de repede se incalzesc?) si verifica bine aderenta pe unde mergi. Iti doresc sa nu uiti patania asta si invata sa franezi de urgenta folosind combinatia pe care ti-a spus-o cineva mai sus frana de motor+frana fata si spate. Numai bine Editat Octombrie 30, 2009 de bogdani0405 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africa Korps Postat Octombrie 30, 2009 Autor Share Postat Octombrie 30, 2009 Salut, Nu vreau sa fac pe desteptul dar, tocmai de asta nu recomandam pe topicul de incepatori o motoreta mai mare de 400, conteaza enorm ca motocicleta avea 600 de cmc si nu mai putin. Chiar daca ai 30 de ani, nu conteaza, in tine, ca in fiecare dintre noi exista un copil care de-abia asteapta sa iasa pe undeva. Daca aveai o motoreta la care daca trageai de gaz si ea statea pe loc nu ti se intampla asa ceva. Intamplarea ta sustine faptul ca nu iti trebuie mult ca o motocicleta prea puternica pentru experienta pe care o detine utilizatorul poate fi fatala. Tu ai avut noroc de data asta. Combinatia motor puternic, din ce stiu eu zzr 600 are peste 100 de CP+incepator si mers doar pe uscat+neluat nici o tranta, deci nu stii ca asfaltul doare, duce la momente de genul asta. Cred ca daca aveai si 50 km/h si ti se facea rosu in fata la fel pateai. Cand iesi la drum incalzeste cauciucurile(ce cauciucuri ai?, cat de repede se incalzesc?) si verifica bine aderenta pe unde mergi. Iti doresc sa nu uiti patania asta si invata sa franezi de urgenta folosind combinatia pe care ti-a spus-o cineva mai sus frana de motor+frana fata si spate. Numai bine Salut,ai dreptate dar parerea mea ca nu in totalitate.De ce spun asta ? Am un prieten,care a trecut de primul sezon cu un Kawasaki zzr de 400 si crede-ma ca este capabil sa atinga o viteza mare intr-un timp foarte scurt. mai sunt si alte motoare de 400 cmc, capabile de acest lucru.....Iar le ce se recomanda unui incepator,sa fim seriosi,sunt foarte putini oameni care au inceput pe un motor de 125 cmc,cei care au facut alegerea asta,au facut-o ca asa au considerat ei de cuviinta,fiecare dintre noi suntem liberi in alegerile noastre si atat. Cu un motor de 350 cmc,in doi timpi prindeam viteza mai repede decat cu zzr-ul,in final ajungeam in acelasi punct. Ai dreptate cu varsta si la 50 de ani in sufletul nostru o sa mai existe acel copil,de fapt nu e vorba de un copil ci de acea nebunie pe care o avem toti in suflet,important este sa ti-o stapanesti ! Sunt incepator dar nu am spus niciodata ca am mers doar pe uscat si la temperaturi de 30+, din contra am mers intentionat prin oras cand ploua,sa vad cum se comporta motorul si am prins zile cu ploaie si 6* afara. Nu am patit nimic,pt ca am mers normal,poate putin peste viteza legala dar nu foarte mult,insa in acea seara am exagerat ......sunt constient de asta. Am prins foarte multe semafoare pe rosu,avand viteza si nu am cazut,derapat putin spatele,poate m-am oprit dupa linia trecerii pt pietoni,dar m-am oprit,nu am cazut! Nu ma consider expert si dupa 30 de ani de motociclism,mai faci cate o boacana,doar ca ma consider un om care invata repede si are ceve,ceva indemanare. Este stiut faptul ca sunt soferi care dupa 20 de ani de condus,merg mai prost ca in prima lor zi...sau anti-talent se mai spune,asta se intampla si in motociclism crede-ma. Sunt oameni care invata de la altii,mai invata din propriile greseli,mai asculta un sfat,doua si ajung sa se bucure multi ani de fenomenul numit motociclism. Asta imi doresc si eu Salut si sa vina mai repede vara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.