Sari la conținut

Ajutati-ma Cu Sfaturi Pt. Honda Nx 650 Dominator !


Postări Recomandate

Salut ! Din decembrie 2005, sunt posesorul unui NX 650 Dominator ( mi-am luat japoneza, ca de comuniste... am imbatranit prematur). Ce se intampla?...Motorul l-am cumparat din Brasov de la cineva care l-a adus din Italia, motoreta este din 1990 si cand l-am vazut prima oara avea 2-3 dinti de la pinionul de a treia sparti, asa ca cutia era dusa, asa ca omu' mi-a adus un alt motor din Italia pe care l-am montat pe bicicleta. Noul motor este de la un Dominator care a fost lovit in fata si nu a mai circulat, a ramas cu aproximativ 5000 km parcursi, nu-ma bine pt mine, motorul trage ca disperatul.

I-mi lipseste, insa, filtrul epurator (eu acum merg cu o tevusca cu care am unit cele doua furtune ce trebuia sa intre in filtrul epurator), exista cineva care sa ma poata indruma cumva, de unde pot sa cumpar asa ceva, sau daca are cineva vre unul de vanzare, ca mi-e sa nu-i fac ceva la motor.

Am citit la "Axa cu Scame" problemele cu relantiul si cu oprirea la ture mici pe liber, vreau sa-i transmit ca am si eu exact, aceleasi probleme, numai ca eu am insulatorul nou nout( insulatorul este ala dintre carburator si cilindru, din caucic). Ieri am constatat ca aveam aerul inchis de tot si dupa ce l-am desurubat vreo 5-6 ture vad ca sta intr-un relantiu (1300 ture) de ti-e mai mare dragu si nici nu se mai opreste, sper sa ramana asa. Ale voastre cat consuma ca al meu ia 5.5l/100km cand merg omeneste cu 100-110 km la ora, iar cand merg cu 120-140 km la ora cred ca ia 7, lejer - o fi bine, o fi rau ???. Mi-am luat ulei si filtru de ulei de la expomoto de pe 06.05.2006 de la bucuresti, voi de unde va cumparati ca n-o sa fie expozitie de cate ori am eu nevoie. Poate cineva sa ma lumineze si pe mine cum se schimba uleiul la motor, ca pe aici pe unde stau eu sunt sigurul endurist dintr-o multime de supersportivi ca pot exista intr-un oras, dominator nu are nimeni pe aici ca sa schimb si eu o impresie, sa aflu o informatie, un sfat.

 

Sunt nou venit pe forum si apreciez foarte mult tot ceea ce se scrie aici, daca ma baga si pe mine cineva in seama, as aprecia foarte mult. Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa ma lumineze si pe mine cum se schimba uleiul la motor.

 

Vezi ca ai un surub in cadru, in partea din fata exact sub cotul de la teava de esapament, cea mai de jos. Mai e un surub in partea stanga jos, cam in dreptul schimbatorului de viteza. Si bineinteles, busonul cu joja de sus, in fata rezervorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta stiam si eu, dar cati litri se pun exact, cum se verifica nivelul se pune tot dintr-o data sau parte cu parte, treburi mai de detaliu vreau nu generalitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Iti intra 2.2 litri cu schimbarea filtrului, uleiul nou il pui in 2 etape , prima data ii bagi 1-1,5 litri cu grija sa nu dea pe afara , pui busonul dai de cateva ori la automat fara contact sa isi traga ulei, pornesti motorul, il lasi sa mearga 5 min dupa care il opresti si pui restul. Verificarea nivelului se face la cald, imediat dupa ce ai oprit motorul, cu motorul vertical pe loc drept. Inainte de masurare trebuei sa fi mers cel putin 10 min si nu in relantiu pe cric, sa bage pompa ulei sus in cadru. Acuma ca vine vara e bine sa-i bagi un semisintetic 15W50. Eu unul bagam Motul dar e bun si Yacco,Motorex sau altele care totusi sa nu te rupa la bani ( nu merita bagat full sintetic, pe langa faptul ca il mananca, nu are nevoie)

 

Verifica cat mai des nivelul la ulei, cu un motor care nu ia decat 2 litri si nu are bec de ulei pe bord, nu-ti permiti sa uiti chestia asta. In plus, un monocilindru mare racit cu aer poate surprinde in anumite conditii mananca ceva ulei, si e normal . Al meu lua cam 150-200 g /1000 km, altele iau pana chair si juma de kil , in functie de apetitul motorului :ok: si de tipul de ulei (vorbim aici de motoare care functioneaza normal, nu dau fum, nu au uzura mare la piston/segmenti/simeringuri si ghiduri de supapa).

 

Recomand sa nu lasi uleiul din motor sa atinga 4000 km , schimba-l intre 3000 si 4000.

 

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Borcanul " ala trebuie luat din dezmembrari daca vrei sa fie la fix , altfel poti incerca o "nuca" de oltcit, are tot 3 intrari si joaca acelasi rol.

 

P.S. Consumul e "in grafic" si am uitat sa-ti zic, la masurarea uleiului nu trebuie sa infiletezi joja .

 

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ce dracu, e ala, CDI la dominator, ca toata lumea vorbeste de el, ca se intrerupe, ca face, ca drege...sa-mi spuna si mie cineva sa nu mor prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am schimbat uleiul si filtrul si am fost placut surprins de cat de curat era uleiul cel vechi care l-am scos din motor, cred ca poate fi folosit cu succes la cutia de viteze a unei comuniste mai vechi. Operatiunile de schimbare a uleiului le-am facut asa cum m-ati sfatuit si cred ca "mi-a iesit".

In urma cu vre-o luna m-i s-a rupt cablul de ambreiaj (asa am vazut ca se tinea in 5 fire) si l-am inlocuit cu unul de Dacia Supernova care se potriveste perfect dar am mai retezat circa 11cm. Chestia este ca pana sa m-i se rupa cablul, cutia de viteze mergea perfect, dar acum s-a intamplat o chestie ce ma deranjeaza crunt. Cand schimb vitezele de la 1.....5 merge perfect dar cand retrogradez intra foarte greu in special din tr. a4a in a3a si din a3a in a2a si nu mai iese asa usor pe liber cum iesea. Exista un mod anume de cum se regleaza cablul asta de ambreiaj ca am incercat si mai strans si mai slab si nu-l dibiuesc de loc ??? .

Se mai intampla uneori cand e rece motorul (inainte sa-l pornesc), sa pun contactul...merge farul, merge clacsonul, merge tot...mai putin butonul ala rosu si patrat din care se comanda electromotorul si becul verde care i-ti spune ca esti pe liber(neutral)...dar minune...cutia e pe liber, asa ca i-l bag in treapta 1 si porneste ??? - nu-mi explic ce se intampla. O avea vre un contact electric in cutia de viteze care nu lasa sa porneasca motorul daca nu e pe liber ???

 

P.S. Eu sunt din Alexandria - Teleorman si pe aici este criza de enduristi (mai ales din aia cu Dominatoare), mi-as dorii sa ma pot intalnii cu anumite persoane care detin Dominatoare, sa facem schimb de informatii, asa in direct, sa ne ascultam reciproc fiarele. In rest...vorba unui om batran..."SA NE VEDEM COPII MARI, CU COPII LA RANDUL LOR !". Salut!

 

Eu am identificat CDI-ul, se afla in partea dreapta a carenei, langa semnalizatorul drept fata, este o cutie neagra putin mai mare decat un pachet de tigari...dar ce-o face el acolo, dracu stie???

 

Eu am identificat CDI-ul, se afla in partea dreapta a carenei, langa semnalizatorul dreapta fata, pe interiorul carenei si este o cutie neagra, putin mai mare decat un pachet de tigari,...dar ce-o face el acolo...dracu stie???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io m-am tot holbat ieri dupa CDI-ul ala pana m-am plictisit si am plecat sa ma plimb. A fost prima plimbare pe anul asta.. Adica au mai fost in primavara pana la benzinarie sau pana la RAR, da ieri m-am plimbat vre-o 2 ore...

Trecerea de la ETZ la Domi e destul de ciudata pt mine. Obisnuit cu Ciupercile de gume de pe ETZ - acum merg cu teama pe nisip :blink: - am o retinere, parca as fi incepator.. de fapt ma cosnider incepator din nou pt ca NU "simt" inca motorul. Cel putin nu-l simt asa cum ar trebui, nu am inca sentimentul ca "stiu cum se comporta" fierul sub mine. Am fost ieri pe camp.. pe iarba sa vad cu mere trotineta. Am trecut si prin ceva santuri... insa nu am reusit sa merg tare :lol: B) - pur si simplu nu am avut oo. Ufff, o sa treaca ceva vreme pana ma obisnuiesc. Pana acum nu mi-a dat nici un moment impresia de nesiguranta. Sunt io ala care nu stapaneste fierul.

Ma deranjeaza la el doua chestii:

1 - ma oboseste la laba piciorului drept, adica io de obicei la alalalt stateam cu varful pe frana, fara sa o apas. La domi nu pot aplica aceeasi tactica pt ca genunchiul e mai in fata si mai jos fata de cum stateam pe ETZ. Si uite asa, nu mai pot fi in orice moment pregatit cu picioru pe frana.

2 - faptul ca la 80 la ora am 4000 de ture si mie mi-e cam tarsala sa il vad prea turat. La ETZ aveam 4000 de ture la 90 la ora. Dar asta se trage din faptul ca am pinion de atac cu 14 dinti in loc de 15. Sambata sper sa schimb pinionul.

In rest se comporta excelent pe piatra, pe drum de tara, pe nisip si pe teren (usor) accidentat/iarba.

Am incercat sa vad daca se opreste de la apa.. nu s-a oprit. Am fost la OMV si l-am spalat bine-bine cu jetu ala de apa. A pornit la primul bumb dupa spalare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

C.D.I.= Condensator Disjunctor Intreruptor

Este situat sub carena din fata in partea dreapta, mai exact e prins de cadrul de bare care fixeaza carenele. El citeste impulsurile de la senzorii de pe motor si dupa ce calculeaza in permanenta avansul la aprindere produce scanteia. Este o cutiuta compacta cam de 5X7X2 cm. D.P.D.V. electronic nu am avut probleme cu el, dar poate suferi rau de tot in caz de o cazatura mai serioasa. Consumul e in grafic dupa cum spune Axa dar se poate si mai putin. Mie nu mi-a luat peste 6 indiferent de conditiile de exploatare. Surubul de aer la mine e desurubat 2.5 ture. In rest numai de bine. Al meu e inca stricat ca am avut in toamna o tranta mai serioasa si acum am constatat ca mi-ar fi de folos si jugul de jos. Ehhh! pana la toamna poate ies si io cu el. Daca vrei cartea tehnica o sa caut adresa de unde am descarcat-o. Salutare.

 

Ar trebui sa porneasca si in viteza daca debraiezi. Daca nu te deranjeaza prea rau poti sa-i anulezi protectiile alea. Dar cel mai bine ar fi sa verifici contactele electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma aflu in situatia lui Gabi - adica penultima motocicleta a fost un ETZ-u, iar acum (din decembrie 2005) am trecut la Dominator. Clar, nu este nici o comparatie intre ETZ si Dominator. Si eu m-am urcat prima data cu o usoara abtinere, pentru ca nu cunosteam motocicleta, dar acum am parcurs cu el peste 2500 km. Nu zic ca am devenit supermeserias la enduro, dar (cu toate ca sunt scurt in picioare), am capatat incredere in motor si i-am descoperit aproape toate reactiile care poate sa le aiba...deci toata treaba e de antrenament. Si eu am avut pinion de 14 dinti la motor si 45 la roata, dar cand mi-am comandat kit de lant, am luat trei piniane de la motor (unul de 14, de 15 si de 16 dinti), ca sa le incerc pe toate sa vad care-mi convine. Cu ala de 14 aveam cuplu mare (...era super), dar la drum intins se tura ca nubunu' si consuma mult, dupa aceea l-am pus pe cel de 16, deja la drum pe sosea sa schimbat problema, fugea de rupea dar in oras sau pe drum accidentat am pierdut acel cuplu, asa ca cel mai potrivit este cel de 15, impaca ambele probleme. Pe spate, la roata, existe 3 variante de pinoane, de 45 dinti, 46 si 47, eu am de 45. Daca vrei sa faci "motocros" cu Dominatorul i-ti recomand perechea de 14 cu 47 si...nu te mai intelegi cu el...turbeaza la orice "pipaitura" a acceleratiei. Numa' bine ! Salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma aflu in situatia lui Gabi - adica penultima motocicleta a fost un ETZ-u, iar acum (din decembrie 2005) am trecut la Dominator. Clar, nu este nici o comparatie intre ETZ si Dominator. Si eu m-am urcat prima data cu o usoara abtinere, pentru ca nu cunosteam motocicleta, dar acum am parcurs cu el peste 2500 km. Nu zic ca am devenit supermeserias la enduro, dar (cu toate ca sunt scurt in picioare), am capatat incredere in motor si i-am descoperit aproape toate reactiile care poate sa le aiba...deci toata treaba e de antrenament. Si eu am avut pinion de 14 dinti la motor si 45 la roata, dar cand mi-am comandat kit de lant, am luat trei piniane de la motor (unul de 14, de 15 si de 16 dinti), ca sa le incerc pe toate sa vad care-mi convine. Cu ala de 14 aveam cuplu mare (...era super), dar la drum intins se tura ca nubunu' si consuma mult, dupa aceea l-am pus pe cel de 16, deja la drum pe sosea sa schimbat problema, fugea de rupea dar in oras sau pe drum accidentat am pierdut acel cuplu, asa ca cel mai potrivit este cel de 15, impaca ambele probleme. Pe spate, la roata, existe 3 variante de pinoane, de 45 dinti, 46 si 47, eu am de 45. Daca vrei sa faci "motocros" cu Dominatorul i-ti recomand perechea de 14 cu 47 si...nu te mai intelegi cu el...turbeaza la orice "pipaitura" a acceleratiei. Numa' bine ! Salut !

 

 

Cred ca cea mai echilibrata varianta e cea din fabrica, 15/47. Face fata l autilizare in orice conditi, si are destul cuplu sa te mai dea pe o roata daca bruschezi la viteza mica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut rabdare sa-i numar toti tintii (chiar de mai multe ori), fiindca entuziasmul, la mine, este situat la cote ... maxime. Nu am pinion de 47 cum zice Axa, dar cred ca m-as apropia de rapotul care l-am avut inainte - 14/45. De alfel, mai merg si pe sosea si ma doare sufletu' de motor cand i-l aud turat la 5000 ture cand merg cu 100-105 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B)

Petrica, tu ai avut rabdare sa numeri dintii de la pinionul spate???

Io de-abia i-am numarat pe aia 14.. :blink:

 

 

De obicei foaia are o stanta pe ea care zice "47" , si cum nu poate simboliza numarul lui Rossi +1 :lol: , e nr de dinti :lol:

 

Din cate imi aduc aminte, un Domi cu raportul din fabrica are la 100 kmh 4300 rpm .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu avea asa de mult rahat pe el incat nu se mai vedea nici mama stantelor

 

M-i se intampla ceva ciudat..... cand am aerul la carburator dat drumul 2 - 2.5 ture dat drumul (cum e normal), motorul are niste fluctuatii ciudate. Merge rotund pret de zeci de secunde (la relanti, vorbesc) apoi brusc scade in ture pentru o zecime de secunda, dar nu se opreste. Parca i se taie curentul pentru o clipa. Cand am dat drumul la aer 4 ture motorul merge brici, relantiu stabil, trege de rupe, dar in mers cand decelerez brusc parca se aude mici rateuri in tobe. Ce sa fac sa-l las asa sau sa ma multumesc cu caderile acelea de ture cand stau la semafor ? Cateodata chiar se opreste. Ma seaca la ficati figura asta.

 

P.S. Insulatorul meu e nou (insulator = corpul din cauciuc dintre carburator si cilindru).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu avea asa de mult rahat pe el incat nu se mai vedea nici mama stantelor

 

M-i se intampla ceva ciudat..... cand am aerul la carburator dat drumul 2 - 2.5 ture dat drumul (cum e normal), motorul are niste fluctuatii ciudate. Merge rotund pret de zeci de secunde (la relanti, vorbesc) apoi brusc scade in ture pentru o zecime de secunda, dar nu se opreste. Parca i se taie curentul pentru o clipa. Cand am dat drumul la aer 4 ture motorul merge brici, relantiu stabil, trege de rupe, dar in mers cand decelerez brusc parca se aude mici rateuri in tobe. Ce sa fac sa-l las asa sau sa ma multumesc cu caderile acelea de ture cand stau la semafor ? Cateodata chiar se opreste. Ma seaca la ficati figura asta.

 

P.S. Insulatorul meu e nou (insulator = corpul din cauciuc dintre carburator si cilindru).

 

 

aceeasi problema e si la mine cu opririle si cu fluctuatiile....inca nu i-am dat de capat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut cum a zis Axa, am aerul deschis 4.5 ture, nu mai fluctueaza in ture, nu se mai opreste, sta in relantiu (1250 ture fix) de nu-i adevarat, trage de rupe, da mici rateuri in tobe cand reduc, dar sa fie al dracului de i-oi mai face ceva. Il las asa ca i-mi consuma 5.5 l/100 in medie. Asa ca: B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat pinionu. Acum am de 15. Bine ca l-am schimbat, ca ala vechi avea TOTI dintii aplecati in directia in care trage lantul :lol: . Adica daca ma dadeam nitel la acceleratie, puteam sa am sansa sa imi sara de pe dinti!

Sambata am facut plinu si am plecat cu nevasta la o plimbare de vre-o trei ore. Am luat-o spre Frumuseni - Lipova. Drumul asa si asa, motoru - cam obositor. Merge bine la drum lung, da pe off- road cu pasager - e destul de DUR! Ma asteptam sa fie mai moale. Dur de tot mai ales pe spate. E adevarat, l-am mai coborat dintel ca io mi-s mai scurt in picioare, da tot mi se pare dur. Cu o singura persoana e OK, eu ma simt bine de unu singur pe camp... E drept ca ma cam ridic in scarite, du bac fundu ca balega in sa cand trec peste gropi.

in fine, acum la 4000 de ture am 90 la ora (inainte aveam 80). Am observat ca regimul lui normal, unde se simte cel mai bine - e intre 4000 si 5000 de ture. De pe la 3000 incepe sa traga, sub 3000 nu merge, trepideaza si nu trage. Peste 5000 nu prea stiu.. ca nu i-am dat decat din gresala de 2 ori in depasiri.. cand am ajuns pe la 120 -130. Da nu am avut impresia ca ar fi fost in "limita", probabil ca ar fi mers mai mult, numai ca mi-a fost mila...

Ceea ce am observat B) - e ca le cam SUGE! E cam sugativa, fata de ETZ.

Adica am plecat cu rezervoru aproape plin, iar cand am ajuns acasa, deschid busonu sa vad unde e nivelu benzinei :lol: - si ciu-ciu nivel, ca nu se mai vede. Azi dupa ce iau salariu ma opresc direct la pompa sa vad cat consuma. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu am avantajul ca am nevasta de 45 kg cu tot cu toale si motorul nu prea simte, dar singur este OK!. Cu pinioanele vechi (14/45), mi-a iesit consumul mediu 6.5-6.8 l/100, adica am mers si prin oras, am mers si prin coclauri si pe sosea cu 110-120 km/h. Dupa ce i-am pus pinioane (15/45) si lant, noi, ma asteptam sa scada consulul apreciabil dar nu sa intamplat tocmai asa. Acum consuma in medie 5.8-6 l/100. Poate ca atat consuma el ? Oricum e de preferat raportul asta de transmisie finala pentru ca daca mergi la drum lung nu se merita sa-l tii in 5500-6000 ture, nu de alta dar mi-e mila de fierul meu.

Or veni si vremuri mai bune cand 'om calari vre un KTM 990 Adventure... asa sa ne bata Dumnezeu !

 

P.S. Eu sambata i-am dat "la blana" pe drumul ce leaga Alexandria de Rosiorii de Vede si mai mult de 140 km/h nu a putut. Am vazut ca in prezentarea Dominatorului din revista "Univers Moto", spunea ca viteza maxima este de 165 km/h...poate in cadere libera. O exista vre un Dominator din 1990, cu motor care are aproximativ 7500 km parcursi (asa este al meu), care sa prinda 165 km/h. Bineinteles ca nu ma incanta viteza (altfel i-mi luam supersport), dar pleci si tu la mare si pe autostrada este cam aiurea sa mergi cu 120 km/h cand altii trec pe langa tine cu peste 180.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este deloc aiurea sa mergi cu 120, e ok pt ca mai sus te bate vantul si te balangani pe suspensiile numai bune de gropi dar nu si de viteza mare. Totusi Domi ar trebui sa ia usor 140 fara sa te rogi de el si sa treaca de 150 chiar si cu pasager. Cei care aveti consum mare si daca pare ca trage greu la viteza mare, verificati filtrul de aer, se imbacseste foarte repede cel original de hartie pe drumurile RO ("offroad" curat B) ) si influenteaza mult carburatia. Totusi media de 5,5-6 e ok, atata papa ele :lol: ...aici conteaza mult si cum mergi, ca eu ii scoteam si 10% in oras si sora-mea la drum lung a scos 5 cu aceleasi setari. :blink:

 

Daca Domi sare de poponeata pe gropi e ceva in neregula cu amortizorul spate... am urcat in viteza pana la Piatra Arsa cu pasager ( peste 150 kile impreuna) si suspensiile au facut fata cu brio...nu comparam cu ktm :lol: ci cu altele asemanatoare (DR/XT/XTZ etc. ) . Eu la solo nici nu ma mai oboseam sa ma ridic in scari la sarit borduri, asa de confortable mi se pareau suspensiile :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...