Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

scuze..am uitat...FZR400R 3EN2 si mai am o problema am schimbat kit-ul pe bucati (foaie de undeva pinion de altundeva) si nu gasesc lant imi trebuie de 428 si nu gasesc:-((

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze..am uitat...FZR400R 3EN2 si mai am o problema am schimbat kit-ul pe bucati (foaie de undeva pinion de altundeva) si nu gasesc lant imi trebuie de 428 si nu gasesc:-((

si eu detin un fzr400r din "89 si kit de lant am gasit doar la un servis in spania pe comanda din anglia

 

 

si eu detin un fzr400r din "89 si kit de lant am gasit doar la un servis in spania pe comanda din anglia

post-40554-1216897089_thumb.jpg

Editat de LOREMI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Feezer"'ul meu a depasit numarul de km la care producatorul recomanda refacerea jocului la supape. Desi pornea si functiona excelent, nu mica mi'a fost mirarea sa gasesc valori mult sub cele recomandate (in special pe cele de admisie, 4 dintre ele chiar de nemasurat cu cea mai mica lera pe care o aveam respectiv 0.04mm !!!).

 

Si daca tot m'am "murdarit" pe maini, am facut si o "decarbonizare" completa, curatat si lustruit fiecare supapa in parte si pasuit pe scaune cu pasta de grinduit. Nu am observat diferente majore insa sunetul specific YAMAHA (ca un suierat de turbina) este mai pronuntat si parca apare la ture mai joase decat inainte.

 

 

Ca sa fie "tacamul" complet, a mai primit un set de cabluri noi la EXUP, un parbriz "touring" si un stop cu LED'uri.

post-11356-1217004182_thumb.jpgpost-11356-1217004223_thumb.jpgpost-11356-1217004283_thumb.jpg

 

 

Probabil ca'l voi lasa sa zburde spre intrunirea de la Brasov.

 

 

P.S. Pentru cine e interesat, am un motor "extra" de FZR1000EXUP'95 (numai partea mecanica) si un set de carburatoare echipat cu kit "Dyno Jet" (jigloare de 127.5, arcuri si "cuie" din aliaj de titan), eventual doar componente.

post-11356-1217004461_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ohoo :D si la mai mare :blbl:

 

Eu de abia in seara asta am zburdat nitelush cu fzrica, desi parca e ceva diferit (logic, reglaj de carburatie diferit) adica trage mult mai bine de jos, parca isi pierde din suflu la turele mai maricele... oricum o sa trec iar pe la "mecanicos" zilele astea dupa ce vad cum se comporta dupa ceva timp pe bara si reglajul refacut si sa vad daca mai e nevoie de ceva sau nu... oricum dupa ce imi iau si cauciuc o sa pot zburda liber pe DN-urile si autostrazile patriei :D

 

Daca ma descurc repejor poate apuc sa ajung si eu la intrunire, ca si asa am de dat ceva bericioaice :)

 

Frumos parbrizul touring, si mai frumos stopul pe led-uri, iar mai departe eu inca mai astept carenele sa fie gata :|

 

Numa bine tuturor :-L

 

Surpriza pentru cei cu Yamaha FZR 600:

 

MANUAL DE SERVICE

 

(parola arhivei este: "pdftown.com")

 

:disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He he, frumos stopul, vreau si io' unu' :D de unde l-ai luat??? Am o problemuta cu fezerica mea, se inneaca foarte repede :) , odata am tras gazul pana la capat cand era motorul oprit, s-a innecat, azi dimineata am uitat sa-i deschid robinetul de benzina, mi s-a oprit motorul iar cand l-am deschis iar (robinetul) , i-am dat cateva sprituri si s-a innecat imediat, nu mai mergea in toti cilindrii si pocnea (partea cu pocnitul mi-a placut :-L cred ca era de la benzina nearsa) , oricum in 10 minute de mers motorul si-a revenit :D La voi se inneaca repede ???

 

Alta nelamurire-> de ce trebuie inchis robinetul ala de benzina cand nu mergi cu ea? :disappointed: Chiar nu-mi dau seama...

 

O sa fac tot posibilul sa ajung la intrunire la Brasov sa ne vedem :blbl:

Editat de tiptil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He he, frumos stopul, vreau si io' unu' :D de unde l-ai luat??? Am o problemuta cu fezerica mea, se inneaca foarte repede :) , odata am tras gazul pana la capat cand era motorul oprit, s-a innecat, azi dimineata am uitat sa-i deschid robinetul de benzina, mi s-a oprit motorul iar cand l-am deschis iar (robinetul) , i-am dat cateva sprituri si s-a innecat imediat, nu mai mergea in toti cilindrii si pocnea (partea cu pocnitul mi-a placut :-L cred ca era de la benzina nearsa) , oricum in 10 minute de mers motorul si-a revenit :D La voi se inneaca repede ???

 

Alta nelamurire-> de ce trebuie inchis robinetul ala de benzina cand nu mergi cu ea? :disappointed: Chiar nu-mi dau seama...

 

O sa fac tot posibilul sa ajung la intrunire la Brasov sa ne vedem :blbl:

 

 

Nu stiu la ce robinet te referi, la mine este doar unul inaccesibil in mod normal, pentru situatia cand vrei sa dai rezervorul jos de pe motor... in rest, pompa de benzina electrica "taie" benzina prin contact.

 

"Spriturile" in gol nu au nici o treaba cu benzina, maneta de acceleratie actioneaza doar asupra unor clapeti ce obstructioneaza mai mult sau mai putin trecerea aerului prin "venturi" (vezi cele 2 articole despre carburatoare de pe "pro-bike"). Cel mai probabil ai ori nivelul prea mare, ori vre'un jigler infundat, ori vre'un O'ring turtit ... oricum, daca zici ca si'a revenit nu poate fi decat din carburatie.

 

In weekend am niste drumuri si poate ajung si prin Brasov, e vre'o vorba sa se stranga mai multe FZR'uri?

 

Ride Safe!

 

P.S. Stopul nu l'am luat de nicaieri, l'am facut singur. Pe o placa de circuit cu gaurele am plantat LED'urile cu cate 2 rezistente de 1/4 watt pentru fiecare (pozitie - frana) si 2 diode pe fiecare ramura. Treaba de cateva ore si costa cca 60RON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am lasat-o sa zburde cam acum 1 ora...si din cauza unei mingii...

 

edit: au isit miscate pt ca eu am facut pozele...cred ca era normal sa imi tremure mainile

post-18898-1217097350_thumb.jpg

post-18898-1217097380_thumb.jpg

post-18898-1217097414_thumb.jpg

Editat de unick
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Feezer"'ul meu a depasit numarul de km la care producatorul recomanda refacerea jocului la supape. Desi pornea si functiona excelent, nu mica mi'a fost mirarea sa gasesc valori mult sub cele recomandate (in special pe cele de admisie, 4 dintre ele chiar de nemasurat cu cea mai mica lera pe care o aveam respectiv 0.04mm !!!).

 

Si daca tot m'am "murdarit" pe maini, am facut si o "decarbonizare" completa, curatat si lustruit fiecare supapa in parte si pasuit pe scaune cu pasta de grinduit. Nu am observat diferente majore insa sunetul specific YAMAHA (ca un suierat de turbina) este mai pronuntat si parca apare la ture mai joase decat inainte.

 

 

Ca sa fie "tacamul" complet, a mai primit un set de cabluri noi la EXUP, un parbriz "touring" si un stop cu LED'uri.

post-11356-1217004182_thumb.jpgpost-11356-1217004223_thumb.jpgpost-11356-1217004283_thumb.jpg

 

 

Probabil ca'l voi lasa sa zburde spre intrunirea de la Brasov.

 

 

P.S. Pentru cine e interesat, am un motor "extra" de FZR1000EXUP'95 (numai partea mecanica) si un set de carburatoare echipat cu kit "Dyno Jet" (jigloare de 127.5, arcuri si "cuie" din aliaj de titan), eventual doar componente.

post-11356-1217004461_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

sal am o yamaha fzr de 600 si ma gindeam si eu sa arunc un ochi pe la reglajul supapelor .dupa cum ai scris tu ai curatat si supapele inseamna ca ai dat si chiulasa jos. cum ai dat lantul de distributie jos? are zala de legatura sau a trebuit taiat si nituit din nou? cu punerea la punct a distributiei ai avut probleme?pastilele de reglaj sint jos sub paharelul pe care apasa cama sau sint deasupra ca la masini?se pot regla jocurile fara sa dai arborii cu came jos (doar sa-i desfaci si sa-i inclin pe o parte si pe alta)? cu garniturile cum ai rezolvat le-ai refolosit pe alea vechi sau ai luat altele noi?

cred ca te-am naucit cu intrebarile :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am lasat-o sa zburde cam acum 1 ora...si din cauza unei mingii...

 

edit: au isit miscate pt ca eu am facut pozele...cred ca era normal sa imi tremure mainile

 

imi pare rau pt tine, aveai viteza mare? ai calcat pe minge, cum s-a intamplat? esti ok fizic? mobra e cam varza :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fizic..sunt destul de bine,la mobra nici nu am apucat sa ma uit.

 

Erau niste copii care se jucau cu mingea pe o strada laterala si de nicaieri mi-a sarit mingea in fata,am incercat sa o evit,asfaltul era ud si mai erau si niste balarii pe jos. imi aduc aminte ca a fugit spatele si vedeam motorul cum vine dupa mine in timp ce facea tumbe...cam asta a fost,bine cu marea de prosti care intrebau ce a patit motoru si al cui e si cat am dat p el....cum pot sa fie oamenii...unu singur m-a intrebat daca sunt bine....ce sa mai ceri

Editat de unick
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal am o yamaha fzr de 600 si ma gindeam si eu sa arunc un ochi pe la reglajul supapelor .dupa cum ai scris tu ai curatat si supapele inseamna ca ai dat si chiulasa jos. cum ai dat lantul de distributie jos? are zala de legatura sau a trebuit taiat si nituit din nou? cu punerea la punct a distributiei ai avut probleme?pastilele de reglaj sint jos sub paharelul pe care apasa cama sau sint deasupra ca la masini?se pot regla jocurile fara sa dai arborii cu came jos (doar sa-i desfaci si sa-i inclin pe o parte si pe alta)? cu garniturile cum ai rezolvat le-ai refolosit pe alea vechi sau ai luat altele noi?

cred ca te-am naucit cu intrebarile :disappointed:

 

 

Multe intrebari... o sa incerc sa'ti raspund.

 

 

In primul rand, jocul termic al supapelor se verifica relativ usor, fara sa fie nevoie sa demontezi decat capacul chiulasei (daca este manipulata cu atentie garnitura poate fi refolosita). Se aduc pe rand pistoanele in PMS (punctul mort superior) pe timpul de compresie (cand toate supapele sunt inchise) si cu lera se verifica jocul dintre came si paharelele. Valorile normale sunt 0.1-0.2mm pe admisie si 0.2-0.3mm pe evacuare. In general, datorita uzurii supapei pe pat valorile se micsoreaza uneori atat de mult incat devin practic inexistente creeand probleme la pornire si la turatii mari.

 

Pastilele de reglaj se afla intre coada supapelor si paharelele de ghidaj, sub lobii axelor cu came. Pentru a ajunge la ele trebuie scoase axele, iar pentru aceasta nu e nevoie ca lantul sa fie dat jos. Se scoate doar intinzatorul patinei lantului de distributie iar jocul obtinut va permite scoaterea axelor cu came (atentie la secventa capacelor ce formeaza partea superioara a lagarelor, daca nu sunt remontate in pozitia originala se distruge chiulasa ... irecuperabil!).

 

Ca sa fii sigur ca nu pierzi vre'o pastila, e bine sa folosesti un magnet pentru scoaterea paharelelor de ghidaj, astfel pastilele vor ramane lipite in interior.

 

Pentru a aduce jocurile in valorile normale, pastilele trebuiesc inlocuite cu altele mai groase sau mai subtiri, functie de caz. Avand in vedere ca in general, datorita uzurii jocurile se micsoreaza si e nevoie de pastile mai subtiri, o alta metoda mai neortodoxa este "grinduirea" lor. Acest lucru se poate face profesional dar si "pe genunchi". Pe o piatra de polizor noua de densitate mica se pot aleza manual, mare atentie insa la planeitate si supraincalzire.

 

Pentru a ajunge la supape e musai sa dai jos toata chiulasa (garnitura nu mai este refolosibila iar slabirea prezoanelor se face intr'o secventa prestabilita). Apoi, cu o presa speciala se tensioneaza arcurile supapelor pentru a permite scoaterea sigurantelor si respectiv a arcurilor si supapelor in sine. Calamina si depunerile se curata cu smirghel fin, insa mare atentie sa nu atingi portiunea care intra in ghid. Dupa care, cu pasta dedicata se repasuiesc supapele pe paturi (atentie ca fiecare sa fie montata in pozitia in care a fost pasuita).

 

Pentru remontarea chiulasei e nevoie musai de garnitura noua si cheie dinamometrica (secventa de strangere a prezoanelor este inversa celei de la slabire).

 

 

Toate lucrarile de mai sus nu necesita ca motorul sa fie dat jos de pe cadru (desi daca spatiul permite uneori e mai confortabil).

 

 

Dupa cum observi, nu este chiar floare la ureche, un minim de scule si dispozitive dedicate sunt absolut necesare. Nu'ti recomand sa te apuci singur de treaba, mai ales daca nu ai mai facut'o sau macar daca ai vazut pe altii facand'o. Daca erai din zona poate imi gaseam timp sa te ajut... macar cu indicatii la fata locului.

 

Ride Safe!

 

P.S.

Reglarea jocurilor termice ale supapelor, curatarea chiulasei si repasuirea supapelor dau unui motor o noua viata!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx esti meserias :disappointed:

am inteles despre ce e vorba. experienta pot sa spun ca am ceva (pasiunea mea sint masinile)dar in ultima vreme motoarele (masina mea Lancia Delta hf turbo zace nemiscata de anul trecut ca are radiatorul spart si nu am chef sa il repar).scule am tot ce-mi trebuie chiar si un prieten care are un alelier mecanic (strung, freza, masina de rectificat ....asta e afacerea lui).motorul de la delta l-am facut eu cap coada .in afara de bucsat motorul care l-au facul aia de la o firma eu am facut tot restul inclusiv schimbat ghiduri de supapa si reglat jocuri

Eu sint din Brasov si cu motorul mai fur si eu cite o iesire printre servici si altele...poate ne vedem daca ajungi pe aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fizic..sunt destul de bine,la mobra nici nu am apucat sa ma uit.

 

Erau niste copii care se jucau cu mingea pe o strada laterala si de nicaieri mi-a sarit mingea in fata,am incercat sa o evit,asfaltul era ud si mai erau si niste balarii pe jos. imi aduc aminte ca a fugit spatele si vedeam motorul cum vine dupa mine in timp ce facea tumbe...cam asta a fost,bine cu marea de prosti care intrebau ce a patit motoru si al cui e si cat am dat p el....cum pot sa fie oamenii...unu singur m-a intrebat daca sunt bine....ce sa mai ceri

 

 

Aouch!...

 

Dureroasa experienta insa sunt sigur ca ti'ai invatat lectia ca pe stradute laterale si in general prin oras se merge tiptil. Pe de alta parte obstacolele de genul mingii, pisici... chiar si caini, cand apar in ultimul moment NU se evita. Strangi ghidonul la maximum, proptesti genunchii in rezervor si... te pregatesti de impact. Franarea in astfel de situatii, mai ales in lipsa experientei mai mult strica!

 

Si ca veni vorba de franare, spatele nu "a fugit" de capul lui ci datorita faptului ca ai blocat roata. Incearca se exersezi mai mult franarea de urgenta cand spatele aproape ca nu trebuie atins!

 

Sper sa'ti revii repede, motorul nu pare foarte avariat!

 

Ride Safe!

 

@yo4hgx esti meserias :disappointed:

am inteles despre ce e vorba. experienta pot sa spun ca am ceva (pasiunea mea sint masinile)dar in ultima vreme motoarele (masina mea Lancia Delta hf turbo zace nemiscata de anul trecut ca are radiatorul spart si nu am chef sa il repar).scule am tot ce-mi trebuie chiar si un prieten care are un alelier mecanic (strung, freza, masina de rectificat ....asta e afacerea lui).motorul de la delta l-am facut eu cap coada .in afara de bucsat motorul care l-au facul aia de la o firma eu am facut tot restul inclusiv schimbat ghiduri de supapa si reglat jocuri

Eu sint din Brasov si cu motorul mai fur si eu cite o iesire printre servici si altele...poate ne vedem daca ajungi pe aici

 

 

In cazul asta nu ai nici o scuza sa nu te apuci de treaba, crede'ma pe cuvant, merita fiecare secunda si picatura de sudoare consumate!

 

Weekend'ul asta foarte probabil sa ajung si prin BV si desi nu prea imi plac intrunirile poate bag si eu nasul pentru o vizita mica...

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ yo4hgx daca nu reglez supapele se poate intampla ceva rau??? eu nu am experienta in mecanica, sunt afon deci nu pot sa-mi bag nasul... :disappointed: Dupa cum ai descris este foarte complicat si daca m-as duce la un mecanic cred ca m-ar jupui de milioane bune...uof

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ yo4hgx daca nu reglez supapele se poate intampla ceva rau??? eu nu am experienta in mecanica, sunt afon deci nu pot sa-mi bag nasul... :disappointed: Dupa cum ai descris este foarte complicat si daca m-as duce la un mecanic cred ca m-ar jupui de milioane bune...uof

 

 

Asa e, am intrebat si eu pe la "case mai mari" si pentru un reglaj al jocurilor la supape mi'au cerut 250E (si asta fara pastile originale). Am mai observat ca marea majoritate a motociclistilor din RO nu dau doi bani pe lucrari de intretinere, poate si pentru ca pe de o parte motoarele japoneze au fost concepute sa accepte mult abuz din partea noastra iar pe de alta parte ca mecanicii de pe la noi prefera sa ne jupoaie pentru lucrari gen "sincronizat carburatoare" sau "schimbat kit lantz"... etc.

 

Daca nu reglezi supapele vei observa ca in timp motorul incepe sa'si piarda din performante, pornirea va fi din ce in ce mai greoaie, consumul va creste, la ture mari pot aparea fenomene gen "topit electrozi bujii"...etc. Oricat de bine ar fi fost intretinut un motor si oricat de blanda ar fi fost exploatarea, jocul termic al supapelor este obligatoriu la un numar de km (YAMAHA este una dintre firmele care recomanda acest reglaj la cca 45.000km, restul mult mai devreme).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine vrea am ceva piese bune de FZR 600 3 HE din 93 furca discuri placute lant 2randuri de pinioane si foi etc in afara de motor si cutie le dau pentru cine vrea cu 100 de euro vreau sa scap de ele din curte dau si filtru de aer delo nou,astept PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"

 

YAMAHA este una dintre firmele care recomanda acest reglaj la cca 45.000km, restul mult mai devreme).

 

motorul meu are doar 26.000 km, deci sa nu-mi fac griji pt supape?? sunt cicalitor, nu? :disappointed:

Editat de tiptil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!Sunt proaspatul detinator al unui fzr 1000 din 92 si vreu sa stiu si eu ce ulei trebuie sa folosesc la motor,ce filtru de ulei si unde pot sa le gasesc.Multumesc!

 

Motul 7100 15W50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aouch!...

 

Dureroasa experienta insa sunt sigur ca ti'ai invatat lectia ca pe stradute laterale si in general prin oras se merge tiptil. Pe de alta parte obstacolele de genul mingii, pisici... chiar si caini, cand apar in ultimul moment NU se evita. Strangi ghidonul la maximum, proptesti genunchii in rezervor si... te pregatesti de impact. Franarea in astfel de situatii, mai ales in lipsa experientei mai mult strica!

 

Si ca veni vorba de franare, spatele nu "a fugit" de capul lui ci datorita faptului ca ai blocat roata. Incearca se exersezi mai mult franarea de urgenta cand spatele aproape ca nu trebuie atins!

 

Sper sa'ti revii repede, motorul nu pare foarte avariat!

 

Ride Safe!

nu am blocat roata cand m-am dezechilbrat am tras si de acceleratie si mai erau si niste buruieni pe sosea si asta a fost cauza,

in schimba mobra e destul de bine e cam polizata pe partea stanga si am avut noroc ca nu am avut carenele,care sunt la vopsit :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...