Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor! Nu am gasit topic special pentru asta si vreau sa intreb pe cineva care a avut. M-am orientat catre o Yamaha YZF 750 R si as dori sa intreb detinatorii ( daca sunt pe aici , la sectiunea FZR ) cum targe in ture , daca e fiabila , ce probleme frecvente au , care este avantajul sau dezavantajul ambreiajului hidraulic ?

 

Multumesc anticipat!

Daca nu am nimerit topicul imi cer scuze si va rog sa ma indrumati

 

 

YZF750R este modelul pentru "superbike" de la YAMAHA a anilor '90.

 

In principiu foloseste tehnologia FZR-EXUP - Cadru deltabox, bascula cu ranforsare suplimentara, furca USD iar motorul relativ identic cu cel de FZR, arcurile supapelor fiind insa o idee mai groase, oala ambreajului intarita, cutie de viteze cu 6 trepte.

 

Fata de un 600 se cunoaste binisor cum "trage", in afara de diferenta de capacitate EXUP'ul isi face simtita prezenta la ture mici/medii. Fata de un 1000 e un pic mai vioi pe curbe ("trail'ul" si greutatea mai mici) dar mai puturos la ture mici/medii; pozitia nu chiar confortabila pt drumuri lungi.

 

Probleme nu sunt in mod deosebit, atentie la integritatea cablurilor EXUP. Macar odata pe sezon e bine sa le verifici, cureti si ungi, la fel si cu valvula in sine (trebuie sa folosesti vaselina speciala de temperaturi inalte).

 

Una peste alta un motor reusit, cu o ciclistica ce nu dezminte casa YAMAHA. A fost o vreme cand am evaluat si eu posibilitatea achizitionarii unuia, valentele prea sportive pentru gustul meu (ca sa nu spun ca pur si simplu am imbatranit) m'au facut insa sa ma orientez spre modelul 1000.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

YZF750R este modelul pentru "superbike" de la YAMAHA a anilor '90.

 

....

 

Ride Safe!

 

Multumesc mult pentru informatii. Am cautat pe net si am aflat ca exup inseamna:

 

EXUP (EXhaust Ultimate Power valve) is a device fitted to selected Yamaha motorcycles (FZR,YZF,XV1900,R series) that constantly adjusts the internal diameter of the exhaust system to suit engine revs. This ensures good low to mid-range performance for a linear power output all the way to the rev limiter.

 

Daca am inteles bine e un fel de power valve cum au cele de 125 doar ca asta isi modifica constant diametru ? cel putin la astea de 125 cu PV toata instalatia e o usita care obtureaza galeria la iesirea din cilindru si care se deschide dupa 7 mii de ture.

 

Despre ce cabluri ziceai tu ? mecanismul este asemanator sau e mai complicat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor! Nu am gasit topic special pentru asta si vreau sa intreb pe cineva care a avut. M-am orientat catre o Yamaha YZF 750 R si as dori sa intreb detinatorii ( daca sunt pe aici , la sectiunea FZR ) cum targe in ture , daca e fiabila , ce probleme frecvente au , care este avantajul sau dezavantajul ambreiajului hidraulic ?

 

Multumesc anticipat!

Daca nu am nimerit topicul imi cer scuze si va rog sa ma indrumati

 

http://www.universmoto.ro/article--Test_se...895--10115.html

 

Daca nu il stiai.

Numai bine. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru informatii. Am cautat pe net si am aflat ca exup inseamna:

 

EXUP (EXhaust Ultimate Power valve) is a device fitted to selected Yamaha motorcycles (FZR,YZF,XV1900,R series) that constantly adjusts the internal diameter of the exhaust system to suit engine revs. This ensures good low to mid-range performance for a linear power output all the way to the rev limiter.

 

Daca am inteles bine e un fel de power valve cum au cele de 125 doar ca asta isi modifica constant diametru ? cel putin la astea de 125 cu PV toata instalatia e o usita care obtureaza galeria la iesirea din cilindru si care se deschide dupa 7 mii de ture.

 

Despre ce cabluri ziceai tu ? mecanismul este asemanator sau e mai complicat ?

 

 

Tu te'ai "orientat" spre un YZF750R in sensul ca l'ai achizitionat deja sau doar asa...ca ti-ar place?

 

EXUP'ul nu are nici o legatura cu PV de la motoarele in 2T cu care se pare ca esti obisnuit... iar daca pana acum ai mers doar pe 125 cmc... eu te sfatuiesc prieteneste sa te "reorientezi"! YZF750R NU E PENTRU INCEPATORI!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu te'ai "orientat" spre un YZF750R in sensul ca l'ai achizitionat deja sau doar asa...ca ti-ar place?

 

EXUP'ul nu are nici o legatura cu PV de la motoarele in 2T cu care se pare ca esti obisnuit... iar daca pana acum ai mers doar pe 125 cmc... eu te sfatuiesc prieteneste sa te "reorientezi"! YZF750R NU E PENTRU INCEPATORI!

 

Ride Safe!

 

De cumparat inca nu l-am cumparat. Doar ma interesez ce stie motocicleta sa faca. Sunt constient ca e o motocicleta mare si cu multi cp dar intre fzr 600 , cbr 600 f2 , suzuki rf 600 , yzf 750 si zx7r cam asta e singura care mi-a placut. am vazut si cum e cu exup`ul si da , nu-i la fel.

 

Apreciez ca ma sfatuiesti in bine dar crede-ma ca nu-s ala care se crede rossi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, ce trebuie sa demontez ca sa-i schimb bujiile? Daca se poate explicati-mi pas cu pas sau dati-mi un link va rog! Multumesc

 

Nu dati cu pietre, sunt incepator...

 

Daca s-a postat anterior imi cer scuze, nu am gasit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, ce trebuie sa demontez ca sa-i schimb bujiile? Daca se poate explicati-mi pas cu pas sau dati-mi un link va rog! Multumesc

 

Nu dati cu pietre, sunt incepator...

 

Daca s-a postat anterior imi cer scuze, nu am gasit...

 

 

Dai jos rezervorul, filtrul de aer, carburatoarele, bobinele de inductie, fisele si ajungi la bujii. Datorita inclinarii cilindrilor iti trebuie o cheie cu cardan, in special pentru #1,4 altfel trebuie sa slabesti si radiatorul.

 

Daca tot vrei sa faci una alta la motor cel mai bine ar fi sa'ti descarci de undeva manualul de service... are si poze!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atatea pentru bujii? Eu ajung la ele doar cand desurubez radiatorul... si ajung destul de ok iar rezervorul nici nu ma ating de el :moto:

 

p.s.: manualul de service e cu 2-3 pagini mai inapoi... mai exact aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai jos rezervorul, filtrul de aer, carburatoarele, bobinele de inductie, fisele si ajungi la bujii. Datorita inclinarii cilindrilor iti trebuie o cheie cu cardan, in special pentru #1,4 altfel trebuie sa slabesti si radiatorul.

 

Daca tot vrei sa faci una alta la motor cel mai bine ar fi sa'ti descarci de undeva manualul de service... are si poze!

 

Ride Safe!

 

 

Huoooooooooooo :)

 

Trebuie date jos carenele laterale, radiatorul doar desfacut ai nevoie de o cheie de bujii si de un clicket si da-i bataie...

 

Dan :D

 

PS: Omu voia doar bujiile sa le schimbe nu verificare completa :) :) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Huoooooooooooo :)

 

Trebuie date jos carenele laterale, radiatorul doar desfacut ai nevoie de o cheie de bujii si de un clicket si da-i bataie...

 

Dan :D

 

PS: Omu voia doar bujiile sa le schimbe nu verificare completa :) :) ;)

 

 

Asa o fi la 600... la mine iti vine sa plangi cand schimbi bujiile!

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat azi bujiile, m-am apucat sa desfac rezervorul , filtrul de aer si am constatat ca le-am desfacut degeaba. Am scos carenele apoi am slabit radiatorul si le-am schimbat :D Se pare ca la fzr de 1000 e mai complicat. Data viitoare stiu exact ce am de facut. Salutare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Huoooooooooooo :)

 

Trebuie date jos carenele laterale, radiatorul doar desfacut ai nevoie de o cheie de bujii si de un clicket si da-i bataie...

 

Dan :D

 

PS: Omu voia doar bujiile sa le schimbe nu verificare completa :) :) ;)

 

Scuze :)... zilele astea merg naked, de abia maine sau poimaine imi iau carenele :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat azi bujiile, m-am apucat sa desfac rezervorul , filtrul de aer si am constatat ca le-am desfacut degeaba. Am scos carenele apoi am slabit radiatorul si le-am schimbat :D Se pare ca la fzr de 1000 e mai complicat. Data viitoare stiu exact ce am de facut. Salutare!

 

 

Poate ca nu neaparat la "1000", depinde cum privesti problema, eu unul, in loc sa dau jos carenele, sa slabesc radiatorul... etc, personal prefer sa merg pe "drumuri batatorite" spre motor! Pe de alta parte, poate ca am eu o problema si am o "fobie" a carenelor, insa ori de cate ori le dau jos, tot de atatea ori nu reusesc sa mai potrivesc la loc suruburile, distantierele de cauciuc parca se umfla... repet, personal mi'e mai usor sa umblu la motor de "sus in jos" si sa las carenele in pace. Imi cer scuze daca stilul meu personal pare mai complicat insa revin la ideea initiala, depinde cum privesti problema.

 

In alta ordine de idei sper ca sunteti de acord ca FZR'urile, desi o generatie relativ veche de motoare, tin inca "steagul sus". Va reamintesc ca YAMAHA a inventat cadrul deltabox si sistemul EXUP (doar ca exemplu, HONDA a platit 2 milioane $ ca sa cumpere patentul pentru noul CBR) iar motoarele produse acum mai bine de un deceniu sunt inca adversari redutabili de multe ori chiar ai "inamicilor" din aceeasi casa...

 

Ce ma intriga pe mine este faptul ca in RO, FZR'urile sunt privite oarecum ca niste motoare la capatul carierei lor (la terase se poarta doar R1/R6)... si prin extensie pentru saraci sau mai ales pentru incepatori cu aspiratii sportive. Din pacate acest fapt este oarecum confirmat de subiectele topicului "nostru", gasesc doar "probleme" puerile gen - "cum schimb bujiile", "help! - nu porneste", "ce ulei sa folosesc", "ce'i aia EXUP", ... etc.

 

Nu ca am uitat problemele inceputurilor insa nu am vazut pe nimeni spre exemplu sa intrebe care este setarea ideala pentru nivelul benzinei in carburatoare, sau cate ture la suruburile pilot, sau ce masura la jigloarele de aer, benzina (functie de capacitate/model), valoarea minima a compresiei, cand si cum se face un "leak down compression test", cum si la cati km se face reglajul jocului termic al supapelor...

 

Domnilor, nu exista in lumea asta satisfactie mai mare decat aceea "facuta cu propria mana" iar la intrebarea "care este cel mai bun motor din lume" raspunsul nu este decat unul singur: cel pe care il iubesti (si ti'l permiti)!!! Daca se intampla sa fie un FZR inseamna ca sunteti fericiti! Atata doar mai am sa va spun, daca vreti sa va respecte, respectati'le si voi!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!are cineva de pe aici fzr de 1000 din 92?Cum naiba se schimba filtrul de ulei la ea?Am dat o parte din carena jos dupa care am desfacut capacul...si am gasit acel filtru din hartie sau ce o fi el.Am fost cu el la cateva magazine din pitesti si nimeni nu a avut asa ceva.Am cumparat un k&N 303 ,din acela cu invelis metalic(ca la dacie)dar nu se potriveste ,sau,nu stiu eu cum.Cineva de pe forum mi-a recomandat hf 303(mai exact fuzzy)dar era identic cu cel de la k&n -eu am luat pe al doilea pt ca am inteles ca e mai bun.Ideea e ca aqm stau ca prustu cu motocicleta in garaj pt ca nu am cum sa fac rost de un amarat de filtru de ulei.Daca poate cineva sa ma ajute....va rog mult de tot...promit ca dau o bere... :D Filtrul vechi este cel de pe chei iar cel nou este identic cu cel din imagine(HF)

 

 

post-40717-1217702689_thumb.jpgpost-40717-1217702745_thumb.jpgpost-40717-1217702776_thumb.jpgpost-40717-1217702798_thumb.jpg

post-40717-1217702832_thumb.jpgpost-40717-1217702849_thumb.jpgpost-40717-1217702892_thumb.jpgpost-40717-1217702906_thumb.jpgpost-40717-1217703835_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ce pozitie treb sa fie exup-ul??? maine vreau sa il verific si nu stiu sigur in ce pozitie trebuie sa fie si daca tot m-am apucat de ea mai spuneti si mie cam ce ar mai trebui verificat :D ;)

Editat de unick
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mad.alin filtrul nu e bun trebui sa cumperi ca ala pe care l-ai dat jos. la mine (fzr 600r 1995)filtrul e ca ala ce l-ai luat tu dar la modelele pina in 1994 filtrul e ca ala pe care l-ai dat jos de pe motor aceeasi chestie cred ca e si la motorul de 1000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!are cineva de pe aici fzr de 1000 din 92?Cum naiba se schimba filtrul de ulei la ea?Am dat o parte din carena jos dupa care am desfacut capacul...si am gasit acel filtru din hartie sau ce o fi el.Am fost cu el la cateva magazine din pitesti si nimeni nu a avut asa ceva.Am cumparat un k&N 303 ,din acela cu invelis metalic(ca la dacie)dar nu se potriveste ,sau,nu stiu eu cum.Cineva de pe forum mi-a recomandat hf 303(mai exact fuzzy)dar era identic cu cel de la k&n -eu am luat pe al doilea pt ca am inteles ca e mai bun.Ideea e ca aqm stau ca prustu cu motocicleta in garaj pt ca nu am cum sa fac rost de un amarat de filtru de ulei.Daca poate cineva sa ma ajute....va rog mult de tot...promit ca dau o bere... :D Filtrul vechi este cel de pe chei iar cel nou este identic cu cel din imagine(HF)

 

Nenea, cumpara niste lecitina... ti-am recomandat doar ulei pentru motoreta, nu si filtrul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea, cumpara niste lecitina... ti-am recomandat doar ulei pentru motoreta, nu si filtrul...

 

 

 

fuzzy..nu trebuie sa te superi pt ca nu am acuzat pe nimeni...am uitat ca nu tu mi-ai recomandat filtrul.Oricum am facut rost de altul pt ca cei de la magazinul de la care l-am luat mi l-au schimbat.Multumesc tuturor pentru sfaturi!! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut mad.alin,

mah, eu tocmai mi-am facut schimbu de ulei, am fzr 1000 exup din 1992, acel filtru "hilflofiltru" (hf303) e bun , la mine sa potrivit!! acum ma gandesc daca ai desfacut ce trebe, pt ca la mine, filtrul de ulei este in spatele rotzii fatza , dupa carena de sub radiator!!!! te astept cu un raspuns , bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!are cineva de pe aici fzr de 1000 din 92?Cum naiba se schimba filtrul de ulei la ea?Am dat o parte din carena jos dupa care am desfacut capacul...si am gasit acel filtru din hartie sau ce o fi el.Am fost cu el la cateva magazine din pitesti si nimeni nu a avut asa ceva.Am cumparat un k&N 303 ,din acela cu invelis metalic(ca la dacie)dar nu se potriveste ,sau,nu stiu eu cum.Cineva de pe forum mi-a recomandat hf 303(mai exact fuzzy)dar era identic cu cel de la k&n -eu am luat pe al doilea pt ca am inteles ca e mai bun.Ideea e ca aqm stau ca prustu cu motocicleta in garaj pt ca nu am cum sa fac rost de un amarat de filtru de ulei.Daca poate cineva sa ma ajute....va rog mult de tot...promit ca dau o bere... :lol: Filtrul vechi este cel de pe chei iar cel nou este identic cu cel din imagine(HF)

 

 

fuzzy..nu trebuie sa te superi pt ca nu am acuzat pe nimeni...am uitat ca nu tu mi-ai recomandat filtrul.Oricum am facut rost de altul pt ca cei de la magazinul de la care l-am luat mi l-au schimbat.Multumesc tuturor pentru sfaturi!! :eek:

 

Ideea e ca eu am incercat sa te ajut iar tu ai postat o aberatie... sincer oricum mi se rupe de tine dar dat fiind ca am incercat sa te ajut iar tu ai gandit cu alta parte a corpului, nu mi-a parut bine sa citesc acel post al tau... incearca sa gandesti un pic mai mult inainte sa postezi :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru baiatul cu FZR-ul de 1000. Ai nevoie de HF401 de la Hiflo :P sau X303 de al Champion.

 

Iti pot aduce eu daca nu te descurci. Practic nu e un filtru... e un element filtrant. Asa am avut eu la FZR-ul de 600.

 

Va salut, Dan :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...