yo4hgx Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 salut am schimbat recent telescoapele pe fata ... si as avea o intrebarte cum ar trebuisa fie mai moi sau mai rigide ... am un fzr 600 Nu se pune problema cum "trebuie sa fie" ci care sunt cele mai bune setari pentru motorul tau (tipul telescoapelor, distributia greutatii, stilul de condus... etc.). Telescoapele standard sunt un compromis, fiind concepute pentru o greutate si stil de condus "obisnuite". FZR'urile nu au prea multe posibilitati de reglaj a suspensiilor, pe fata putandu'se actiona doar asupra tensiunii arcurilor, iar pe spate si asupra ratei de revenire. Fara a intra in detalii, trebuie gasite setarile care, cu pilotul in sa (impreuna cu tot echipamentul), sa permita o comprimare a telescoapelor fata de cca 30mm si a celui spate cca 25mm. Pentru a alinia rata de revenire a telescoapelor fata/spate, se apasa cu greutate pe locul pilotului, urmarindu'se ca motorul sa coboare/revina din suspensii uniform, fara ca botul sau spatele motorului sa o ia inainte, sa ramana in urma sau sa faca "valuri". Daca nu se pot obtine aceste rezultate fara a depasi zona de 30-70% a reglajelor permise de constructia telescoapelor, inseamna ca trebuie inlocuite arcurile cu altele mai tari/moi, uleiul mai gros/subtire, nivelul mai mare/mic... etc., functie de caz. Dupa ce s'a gasit compromisul reglajelor statice, se pot face mici ajustari functie de comportamentul dinamic. Daca spatele motocicletei tinde sa danseze la franari puternice in linie dreapta, sau motocicleta plonjeaza excesiv in curbe (necesitand corectia trasei initiale) atunci fata este prea moale si/sau spatele prea tare. Daca roata fata tinde sa se blocheze prea repede la franari puternice in linie dreapta sau motocicleta se apleaca prea greu, iar curbele necesita viteze (prea) mici de abordare, atunci fata e prea tare si/sau spatele moale. Pe perioadele de franare suspensiile motocicletei vor schimba geometria si ciclistica (distanta dintre roti, unghiul furcii fata de verticala, distributia si comportamentul centrului de greutate) astfel ca reglajele suspensiilor vor urmari un comportament cat mai neutru si predictibil decat confortul propriu-zis la rularea pe teren accidentat. Desi nu se refera la FZR, procedura de setare a telescoapelor aftermarket OHLINS e un bun punct de referinta http://www.ohlins.com/Products/OwnersManuals/OM_07241-02.pdf Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thor.allmighty Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Becul la benzina este actionat de un divizor de tensiune format dintr'un rezistor fix (undeva sub bara in care se prinde rezervorul) si unul "variabil", pe post de senzor de nivel in rezervor. Trebuie sa le verifici pe amandoua, unul dintre ele face figuri. Daca izolatia sigurantei de lumini se topeste, inseamna ca ai un curent prea mare prin circuit, cauzat ori de becuri supra-dimensionate ca putere, ori vreun contact imperfect care face arc. Trebuie neaparat sa o rezolvi cumva, exista riscul unui incendiu. Ride Safe! Merci de sfaturi. Divizorul fix, cel de sub bara e cel in care intra 2 fire sau cel in care intra mai multe? Daca e cel cu 2 fire circuitul trebuie sa fie inchis sau deschis cand e scos? Al meu e inchis... Daca nu e bun pe unde gasesc unul??? In legatura cu siguranta nu am reusit sa fac nimic, becurile fata sunt de 30/35W, sunt ok? Poate fi si altceva in afara de contacte sau consumatori? Mai nou nu mai imi merge nici kilometrajul, cablul pare ok, adica e intreg si nu pare rotunjit la capete; e posibil sa se fi dus chestia aia de la roata si sa nu-l mai invarta? Ce e de facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi2008 Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 salutare !!! am nevoie de un ax (tija) ambreiaj ,pentru o Yamaha 600 fazer din 2001 ,daca stiti sau aveti ,lasati-mi un mesaj..... si un pret...multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 g Merci de sfaturi. Divizorul fix, cel de sub bara e cel in care intra 2 fire sau cel in care intra mai multe? Daca e cel cu 2 fire circuitul trebuie sa fie inchis sau deschis cand e scos? Al meu e inchis... Daca nu e bun pe unde gasesc unul??? In legatura cu siguranta nu am reusit sa fac nimic, becurile fata sunt de 30/35W, sunt ok? Poate fi si altceva in afara de contacte sau consumatori? Mai nou nu mai imi merge nici kilometrajul, cablul pare ok, adica e intreg si nu pare rotunjit la capete; e posibil sa se fi dus chestia aia de la roata si sa nu-l mai invarta? Ce e de facut? Si mie imi face figuri becul de semnalizare "rezerva" la benzina, insa nu am avut inca timp sa ma ocup de el asa ca deocamdata iti pot spune doar ce am vazut pe schema electrica. Circuitul este format dintr'un rezistor fix (din cate am inteles localizat undeva sub bara sustinatoare a rezervorului, undeva pe langa pompa de benzina) in care intra 12V dintr'unul din circuitele principale de alimentare ce trec prin tabloul de sigurante. Mai departe, un fir ar trebui sa mearga la TCI si unul la masa prin rezistorul "variabil" pe post de senzor din rezervor. Cand senzorul este scufundat in benzina (nivel mare), acesta are o rezistenta mica si va pune la masa, cand nivelul scade, rezistenta senzorului creste, astfel incat tensiunea ce pleaca din primul rezistor va creste pe ramura dinspre TCI. In aceste moment TCI'ul probabil alimenteaza becul de avertizare "reserve" din bord si, daca butonul "reserve" este pe full, va taia aprinderea motorului. Dupa trecerea butonului "reserve" (un simplu comutator la masa) pe pozitia de rezerva, TCI'ul va lasa becul aprins, insa va redeschide aprinderea electronica a motorului. Nu stiu exact valoarea rezistentei fixe, si nici nu am demontat niciodata senzorul din rezervor, dar daca la tine becul de "reserve" sta aprins tot timpul, cel mai probabil senzorul este ori murdar ori intrerupt. Asta daca nu mai exista si alte probleme prin circuit. Cu siguranta nu stiu ce sa zic, pentru edificare ar trebui verificat valoarea curentului pe circuitul respectiv cu un ampermetru de putere si trase concluziile. Daca problema persista si siguranta se incinge atat de tare incat plasticul izolatiei se topeste mai bine mergi la un electrician... nu prea e de gluma. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian82 Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Salutare baieti am si eu o yamaha 600 si am probleme cu TCI-ul stiti cumva numerotarea pinilor de alimentare ai TCi-ului ... vinkator am identic TCi-ul la fel ca al tau am verificat tranzistori finali si sunt buni prefinali la fel sursa de 5v e buna implicit tranzistorul de comanda ... si nu da scanteie la bujii si as dori cel putin sa stiu numerotarea pinilor de la aprindere , pe care se alimenteaza cu tensiune +si - minus semnalul de la volanta pe care pini se cupleaza , turometru ... o schita ceva mi-ar prinde bine in rest ma descurc . Multumesc frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 Salutare baieti am si eu o yamaha 600 si am probleme cu TCI-ul stiti cumva numerotarea pinilor de alimentare ai TCi-ului ... vinkator am identic TCi-ul la fel ca al tau am verificat tranzistori finali si sunt buni prefinali la fel sursa de 5v e buna implicit tranzistorul de comanda ... si nu da scanteie la bujii si as dori cel putin sa stiu numerotarea pinilor de la aprindere , pe care se alimenteaza cu tensiune +si - minus semnalul de la volanta pe care pini se cupleaza , turometru ... o schita ceva mi-ar prinde bine in rest ma descurc . Multumesc frumos. http://www.jetav8r.com/Vision/IgnitionFAQ.html#a6p0 Mai in josul paginii gasesti si configuratia pinilor. De curiozitate, cum ai verificat tranzistorii "finali"? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b_marius_c Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 Salut. Foarte util forumul acesta, am citit cam jumatate din el si am aflat multe lucruri legate de fzr De 2 luni am un FZR de 600, din pacate nu am mers cu un cunoascator cand l-am luat si acuma am descoerit ca am compresia slaba. Am nevoie de un sfat. Sa segmentez motoru, sa caut sa cupar alt motor sau sa il bag la dezmembrat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian82 Postat Aprilie 14, 2010 Share Postat Aprilie 14, 2010 http://www.jetav8r.com/Vision/IgnitionFAQ.html#a6p0 Mai in josul paginii gasesti si configuratia pinilor. De curiozitate, cum ai verificat tranzistorii "finali"? Ride Safe! Finali i-am verificat folosind pe colector un bec de 45 de w si comanda pe baza cu o rezistenta de 1k2 alimentat tot tranzistorul la 12V . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 15, 2010 Share Postat Aprilie 15, 2010 Finali i-am verificat folosind pe colector un bec de 45 de w si comanda pe baza cu o rezistenta de 1k2 alimentat tot tranzistorul la 12V . Am inteles, in acest caz, daca bobinele sunt in regula si nu ai comanda la aprindere, mai ramane sa verifici bobina "pick-up" (senzorul). Daca si acesta e bun... probabil s'a dus procesorul. Cel mai bine ar fi daca ai avea posibilitatea sa probezi cu alt TCI. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b_marius_c Postat Aprilie 16, 2010 Share Postat Aprilie 16, 2010 CAT DE SLABA ESTE COMPRESIA? simti ca trage prost motorul? 9-3-3-4 parca astea erau valoriile, si cand a bagat ulei in capetele pistoanelor au crescut la 10-8-8-9. motoru porneste foarte greu dar dupa ce se incalzeste merge destul de bine dar nu trage cum ar trebui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Aprilie 16, 2010 Share Postat Aprilie 16, 2010 Salutare baieti am si eu o yamaha 600 si am probleme cu TCI-ul stiti cumva numerotarea pinilor de alimentare ai TCi-ului ... vinkator am identic TCi-ul la fel ca al tau am verificat tranzistori finali si sunt buni prefinali la fel sursa de 5v e buna implicit tranzistorul de comanda ... si nu da scanteie la bujii si as dori cel putin sa stiu numerotarea pinilor de la aprindere , pe care se alimenteaza cu tensiune +si - minus semnalul de la volanta pe care pini se cupleaza , turometru ... o schita ceva mi-ar prinde bine in rest ma descurc . Multumesc frumos. ai face bine sa faci un update la locatie sa stim si noi daca te putem ajuta live. Mesaj completat Mariussss. Help!!!! Azi am pornit motorul lui Milica. Bunnnn.... Scanteie pe toate bujiile, carburatoare curatate, reglate cu setarile date de tine lui, cu exceptia ca am lasat acele de dozaj asa cum erau (coborate la penultimul nivel adica siguranta la al patrulea nivel de la varful ascutit spre varful gros) si suruburile de amestec sunt setate la 2,5 ture. Motorul porneste numai cu socul tras, galerile pistoanelor 3 si 4 se incalzesc insa foarte putin, pe furtunul de supraplin dintre carburatoarele 3 si 4 iese benzina. In momentul cand accelerez, nu mai iese benzina pe acel furtun. Deasemeni cand este la relanti, benzina balteste pe fluturasii din carburatoare (ma refer la cei actionati de acceleratie). Ce se intampla? Are vreo legatura cu supapele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 16, 2010 Share Postat Aprilie 16, 2010 ai face bine sa faci un update la locatie sa stim si noi daca te putem ajuta live.Mesaj completat Mariussss. Help!!!! Azi am pornit motorul lui Milica. Bunnnn.... Scanteie pe toate bujiile, carburatoare curatate, reglate cu setarile date de tine lui, cu exceptia ca am lasat acele de dozaj asa cum erau (coborate la penultimul nivel adica siguranta la al patrulea nivel de la varful ascutit spre varful gros) si suruburile de amestec sunt setate la 2,5 ture. Motorul porneste numai cu socul tras, galerile pistoanelor 3 si 4 se incalzesc insa foarte putin, pe furtunul de supraplin dintre carburatoarele 3 si 4 iese benzina. In momentul cand accelerez, nu mai iese benzina pe acel furtun. Deasemeni cand este la relanti, benzina balteste pe fluturasii din carburatoare (ma refer la cei actionati de acceleratie). Ce se intampla? Are vreo legatura cu supapele? Nu e de la supape, ati dat peste cap nivelul sau cuiele pontou raman blocate sau au sarit garniturile de la cuie. Daca ati dat afara plutitoarele din carburatoare, asigurati'va ca atunci cand le puneti la loc gura de benzina intra pana la capat in gauri, o-ringurile de etansare au tendinta uneori de a tine plutitoarele un pic in afara, uneori suficient ca nivelul sa fie compromis. Mai desfaceti odata carburatoarele si verificati cu atentie setarile. Inaltimea plutitoarelor (marginea superioara) sa fie se ridice cca 14-14.5mm masurat de la buza capacelor, dar fara sa forteze prin greutatea proprie in lamelele cuielor pontou (bateria trebuie tinuta inclinata cam la 45 grade fata de verticala). In aceasta pozitie, suflati pe furtunul de alimentare cu benzina ca sa va asigurati ca inchid complet, ridicand pe rand cate un plutitor. La revenire, prin greutatea proprie, forta cu care suflati nu ar trebui sa treaca de ele. Un pic de benzina sprayata la fluturasi nu e ceva anormal, insa daca "balteste" e clar ca nivelul este grosolan peste normal. Inapoi la carburatoare. Bafta! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 multam! ma ocup azi dupa amiaza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 vand FZR 600 3HE din 1991, 62000 km, din 2004 in Romania, tuning, ambreiaj nou, 1000 Euro neg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Omule, nu am nimic cu nimeni, insa singurul lucru modificat la motorul ala care sa imi placa este bascula, in rest........ !!!!! In fine. Ce ulei se pune in furca de fzr 1000 1992 si ce cantitate pentru fiecare furca, sau care este nivelul din fiecare tub? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Am revenit si eu in Buc, din pacate nu am avut timp de releul "home made", ma apuc acum in weekend de el .Am un prieten care tocmai si-a luat permisul si are 1000 de euroi pentru un FZR din Buc. Cineva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian82 Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Am inteles, in acest caz, daca bobinele sunt in regula si nu ai comanda la aprindere, mai ramane sa verifici bobina "pick-up" (senzorul). Daca si acesta e bun... probabil s'a dus procesorul. Cel mai bine ar fi daca ai avea posibilitatea sa probezi cu alt TCI. Ride Safe! Vad maine ce si cum , oare din ce cauza ar pica procesorul daca sursa de 5V cea care mentine tensiunea pe procesor e buna , tranzistori prefinali si finali buni idem rezistente diode , ce am avut picat a fost tranzistorul care e comandat de sursa de 5V . Eu suspectez legatura proasta dintre picup si TCI . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 Azi am terminat releul "home made" . Pana acum functioneaza peste asteptari(13,5 - 14,5 V). Singurul inamic e tempratura ridicata. Se cam inginge puntea de "dacie", tiristoarele sunt ok termic(pot sa tin mana pe ele fara probleme) . Mai fac maine ceva teste, ma gandeam sa ii pun un cooler mic . Pics: Arata cam "romensc" , dar ma bucur ca functioneaza ) Rezistenta inlocuita in turometru de mine cu valoarea de 670 ohmi nu e ok.O voi schimba maine cu valoarea lui maniakmoto de 7,5k sa vad cum se comporta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian82 Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 (editat) si eu i-am dat de cap dar cu o alta aprindere tid70 , i-am schimbat un singur fir cel de minus de la senzorul de la volanta si a pornit . Originala are procesorul defect fiindca nici pompa de benzina nu porneste . Urmeaza sa scot semnal pentru turometru sa vad de pe care pin de la tid70. Vinkator de ce nu faci rost de o pune tot de dacie dar cu diode de 50A de la alternatorul de 50A cu siguranta o sa functioneze la rece . Costa in jur de 30 de lei puntea. Editat Aprilie 25, 2010 de adrian82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolog Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 salut baieti, am si eu o nedumeriere incepator fiind , cand pornesc motorul nu sta la relanti decat cu socul tras , este ceva grav sau este din cauza ca motorul este batranel (fzr 1991) , dupa ce se incalzeste un pic porneste imediat fara probleme . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 (editat) si eu i-am dat de cap dar cu o alta aprindere tid70 , i-am schimbat un singur fir cel de minus de la senzorul de la volanta si a pornit . Originala are procesorul defect fiindca nici pompa de benzina nu porneste .Urmeaza sa scot semnal pentru turometru sa vad de pe care pin de la tid70. Vinkator de ce nu faci rost de o pune tot de dacie dar cu diode de 50A de la alternatorul de 50A cu siguranta o sa functioneze la rece . Costa in jur de 30 de lei puntea. Pai 30 de lei am dat si eu pe ea, cea de care spui tu era 60 de lei la Vitan in targ. Daca merg nu prea se mai incalzeste, pana una alta o sa ii pun si un cooler mic pentru mers in oras . Mai am doar de sincronizat carburile si o pun pe picioare, adica pe roti Legat de aprindere, in procesorul de care spui tu e definita si curba de avans, daca pui alt tip ma gandesc ca poate are alta curba. @bolog: Pai las-o cu socul tras cateva minute in care tot il mai slabesti pana sta la ralanti. E normal sa se comporte asa, ca nu ai nici soc automat si nici injectie. @maniakmoto : Rezistenta de la turometru se pare ca este valoarea pe care o ai tu : cea subtire(de 0,5W cred) are 7,7k , iar cea groasa(de 1W cred) are 50 ohmi. le-am schimbat si eu si acum e ok. Editat Aprilie 25, 2010 de vinkator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolog Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 Multumesc de raspuns vinkator m-am linistit , am avut niste ganduri negre . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian82 Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 mere motorul si trage foarte bine si cu tid70 , avansul se sincronieaza automat din cate stiu la cele eletronice . Ramane turometru sa-l leg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 26, 2010 Share Postat Aprilie 26, 2010 Vad maine ce si cum , oare din ce cauza ar pica procesorul daca sursa de 5V cea care mentine tensiunea pe procesor e buna , tranzistori prefinali si finali buni idem rezistente diode , ce am avut picat a fost tranzistorul care e comandat de sursa de 5V . Eu suspectez legatura proasta dintre picup si TCI . Chiar daca nu sunt probleme de alimentare, procesorul poate pica dintr'o mie alte de motive, asa ca uneori nu are rost nici macar sa incerci sa te intrebi de ce. Totul e sa fii sigur ca nu s'a ars vre'o alta componenta pasiva (inlocuibila). Mesaj completat mere motorul si trage foarte bine si cu tid70 , avansul se sincronieaza automat din cate stiu la cele eletronice . Ramane turometru sa-l leg. Ce e "tid70"? Avansul nu se sincronizeaza automat ci este pre-programat functie de turatie si eventual alti parametri. De multe ori, chiar in cazul aceluiasi tip de motor, exista diferente intre programe functie de tara de comercializare. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Aprilie 27, 2010 Share Postat Aprilie 27, 2010 Am terminat de sincronizat si carburatoarele (probabil ca vor urma si ceva reglaje la suruburile pilot,acele de dozaj,etc), dar nu mai am rabdare si vreau sa ma plimb . Am facut rost de un frecventmetru ca sa calibrez turometrul, dar cand am vrut sa masor din neatentie am facut scurt la bobina de inductie(intre firul de comanda si masa).Ca urmare mi s-a ars o siguranta de 10A, am schimbat-o toate bune si frumoase timp de 10 min dupa care a inceput sa mearga in 2 cilindrii. Mi s-a ars BU806 la bobina la care am facut scurt . Am schimbat bobinele intre ele si am scanteie, bobina pare ok. Ma tot intreb de ce s-a ars BU-ul : din cauza ca am facut eu scurt sau am stricat bobina lucru care a dus la arderea BU-ului?. Sau tensiunea de auto-inductie a depasit cei 200V suportati de BU? Ma gandesc sa cumpar maine BU808 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.