yo4hgx Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 chiar daca am schimbat motorul urmaresc topicul asta cu interes.am o intrebare pentru @yo4hgx.deci motorul este un K1 de 750 si cind l-am luat avea o vibratie la frinare pe fata ce-i drept deranjanta dar nu imposibil de mers cu motorul doar ca trebuia sa ai grija de la viteze mai mari de 150 la frimari mai bruste.vibratia era nu fel de tremur al ghidonului un mic voblaj controlat oarecum de forta de frinare.motorul are amortizor de ghidon din fabrica din ala simplu fara nici un reglaj.probabil ca fara amortizor ar fi fost un voblav adevarat la frine de la viteze mari.mentionez ca nu simteam pulsatii in maneta de frinare(sau din cauza ca frina de la suzuki este mult mai elastica ca cea de la FZR se amortizau si nu le mai simteam eu) acum ce am facut eu.masurat discurile cu comparatorul si aveau bataie unul 0.4-0.5 mm iar celalat 0.8-0.9 mm(in carte da max 0.3mm) masurat bataie janta(ca se vedea cum bate cu ochiul liber) 2.5-3 mm(in carte max 2mm) verificat ax roata si este ok(l-am inlocui cu altul de la alt motor si bataia rotii nu s-a schimbat deloc). am dus la indreptat roata la un nene care a zis ca mai are 0.2mm bataie dupa indreptat.intradevar de-abia se vedea si daca nu stiai ce cauti nu-ti dadeai seama ca e strimba. apoi am schimbat discurile cu unele sh luate de la cineva de pe forum care zicea ca le-a avut pe o busa si le-a schimbat ca si-a pus wawe.dupa ce le-am schimbat nu le-am mai masurat pe astea noi dar il cred pe tip ca sint ok.schimbat lichid de frina.schimbat ulei amortizoare.desfacut jugul inferior verificat rulmenti uns rulmenti pus inapoi strins cu dinamometrica ca la carte.mentionez ca au ramas aceleasi placute vechi(saito sinterizate de la louis) si nu am facut mai mult de de 50km de la schimbari buun.acum dupa toate schimbarile frina se comporta astfel:la frinari puternice nu mai intra in voblaj dar se mai simte totusi o vibratie mica si am observat ca la viteze mica cu citiva metri inainte de oprire frineaza cumva in valuri(probabil de acolo acea vibratie la viteze mari).cin d imping motorul nepornit se simte cum freaca um pic un disc ce poate sa fie? sa nu se fi asezat placutele cum trebuie?cind am schimbat lichidul de frina pistoanele le-am impins cu mina inapoi.ce mai e de zis ca discurile au o depunere inegala de material(dungi gri-albastrui)si sint destul de uzate(striatii destul de mari) am sa incerc sa pun niste poze cu discurile. Probabil ca in fiecare caz in parte este vorba de un cumul de cauze si nu doar una singura. In general, din ce am mai citit, problemele de acest gen apar din cauza imbatranirii garniturilor de la pistonasele etrierelor si ai pompei, depunerilor, corodarii sau uzurii pistonaselor etrierelor sau pompei si, nu in ultimul rand, formarii cementitei pe discurile de frana (mai ales ca spui ca au si depuneri gri-albastrui) sau, cum spuneam la inceput, cate putin din fiecare. Cum este destul de costisitoare inlocuirea acestor componente, n'ar strica sa incerci o re-pasuire a unor placute noi, dure, pe discuri. Procedura, cat si multe alte informatii complementare le'am descris intr'un articol pe aceasta tema, poate ai rabdare sa'l citesti http://hobbymoto.ro/?p=228 Dupa aceea, functie de rezultate, mai putem incerca sa tragem niste concluzii. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Mai 10, 2010 Share Postat Mai 10, 2010 Probabil ca in fiecare caz in parte este vorba de un cumul de cauze si nu doar una singura. In general, din ce am mai citit, problemele de acest gen apar din cauza imbatranirii garniturilor de la pistonasele etrierelor si ai pompei, depunerilor, corodarii sau uzurii pistonaselor etrierelor sau pompei si, nu in ultimul rand, formarii cementitei pe discurile de frana (mai ales ca spui ca au si depuneri gri-albastrui) sau, cum spuneam la inceput, cate putin din fiecare. Cum este destul de costisitoare inlocuirea acestor componente, n'ar strica sa incerci o re-pasuire a unor placute noi, dure, pe discuri. Procedura, cat si multe alte informatii complementare le'am descris intr'un articol pe aceasta tema, poate ai rabdare sa'l citesti http://hobbymoto.ro/?p=228 Dupa aceea, functie de rezultate, mai putem incerca sa tragem niste concluzii. Ride Safe! Acum, dupa cum zice si yo4hgx, eu am desfacut si etrierele si le-am curatat peste tot. Am facut tot ce stiam ca pot face singur pentru a o face sa nu ma mai zgaltaie cand franez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefbure Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 am sa incerc sa repasuiesc placutele si apoi sa vad sa masor din nou discurile sa mai curat inca o data etrierele cu toate ca atunci cind am schimbat lichidul de frina au mers impinse cu mina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sp33dy Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Am o intrebare ... ca sa pun o coditza de r1 la un fzr 600 din '91 am nevoie si de partea de cadru din spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 da, ai nevoie. se poate modifica si codita originala de fzr insa e mare bataie de cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sp33dy Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Multumesc mult pentru raspuns... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Pentru nimic! Marius omule am nevoie de ajutorul tau. Am redus nivelul de benzina de la 24 mm la 22 de mm cu gandul ca nu va mai fi nevoie de setez suruburile pilot la 6 ture in afara. Degeaba, si la 22 de mm tot la 6 ture trebuie sa le deschid, altfel motorul tinde sa moara daca deschid brusc acceleratia. Ai vreo idee care ar fi solutia? Ms.! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Pentru nimic! Marius omule am nevoie de ajutorul tau. Am redus nivelul de benzina de la 24 mm la 22 de mm cu gandul ca nu va mai fi nevoie de setez suruburile pilot la 6 ture in afara. Degeaba, si la 22 de mm tot la 6 ture trebuie sa le deschid, altfel motorul tinde sa moara daca deschid brusc acceleratia. Ai vreo idee care ar fi solutia? Ms.! In primul rand cred ca e nevoie sa clarificam termenul de "nivel". Valoarea recomandata de 25mm nu este nivelul propriu zis al benzinei ci inaltimea plutitoarelor fata de marginea corpului carburatoarelor (cu capacele scoase). Prin "coborarea" inaltimii plutitoarelor (carburatoarele tinute cu fata in jos) se creste nivelul benzinei si invers. Tu cum ai reglat nivelul, ce metoda ai folosit? Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 am pus carburatoarele la 45 de grade si am masurat de la marginea carburatorului pana la partea cea mai inalta a plutitorului (adica am facut nivelul plutitoarelor-mam exprimat eu gresit din prima) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 am pus carburatoarele la 45 de grade si am masurat de la marginea carburatorului pana la partea cea mai inalta a plutitorului (adica am facut nivelul plutitoarelor-mam exprimat eu gresit din prima) OK, in acest caz insa, prin scaderea inaltimii plutitoarelor de la 24mm la 22mm de fapt ai crescut nivelul benzinei cu 2mm. Pe de alta parte, ca sa mai clarificam o problema, cand zici de 6 ture afara la suruburile pilot, te referi la 6 rotatii complete de 360 grade sau cumva 6 treceri ale surubelnitei prin aceeasi pozitie, adica 6 jumatati de tura (rotatii de 180 grade)? In orice caz, 6 rotatii complete in afara la suruburile pilot e mult prea mult, ar trebui sa verifici canalele si jiglerele de relanti, daca toate o-ringurile sunt la locul lor (in special cel de sus de la canalul membranei vacuumatice si pe conul din varful suruburilor pilot) cat si integritatea membranelor vacuumatice. Ride sAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maniakmoto Postat Mai 12, 2010 Share Postat Mai 12, 2010 OK, in acest caz insa, prin scaderea inaltimii plutitoarelor de la 24mm la 22mm de fapt ai crescut nivelul benzinei cu 2mm. Pe de alta parte, ca sa mai clarificam o problema, cand zici de 6 ture afara la suruburile pilot, te referi la 6 rotatii complete de 360 grade sau cumva 6 treceri ale surubelnitei prin aceeasi pozitie, adica 6 jumatati de tura (rotatii de 180 grade)? In orice caz, 6 rotatii complete in afara la suruburile pilot e mult prea mult, ar trebui sa verifici canalele si jiglerele de relanti, daca toate o-ringurile sunt la locul lor (in special cel de sus de la canalul membranei vacuumatice si pe conul din varful suruburilor pilot) cat si integritatea membranelor vacuumatice. Ride sAfe! Rotatiile am sa le descriu intro poza mai jos. Eu le fac asa cum e descris in prima figura de 360*. Oringurile de la canalele membranelor vacuumatice sunt toate la locurile lor,integritatea membranelor este foarte buna. Acuma daca ai o poza sa imi explici care sunt jiglerele de relanti si canalele as fi foarte recunoscator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcarsto Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 salutare. de ieri am intrat si eu in clubul detinatorilor de FZR. am achizitionat un FZR 600 din 1991. as vrea sa ii schimb codita. am inteles k s-ar potrivi codita de R1 cu mici modificari la cadru. intrebarea mea, avand in vedere ca sunte-ti mai vechi ca mine in domeniu, se potriveste??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolog Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Va rog o intrebare pentru Vinkator si Maniakmoto , am vazut ca va pricepeti la fzr-uri , avand in vedere ca sunt motoare vechi as vrea sa stiu daca se poate monta sau daca este de cumparat dispozitiv pentru indicarea nivelului de benzina . Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Rotatiile am sa le descriu intro poza mai jos. Eu le fac asa cum e descris in prima figura de 360*. Oringurile de la canalele membranelor vacuumatice sunt toate la locurile lor,integritatea membranelor este foarte buna. Acuma daca ai o poza sa imi explici care sunt jiglerele de relanti si canalele as fi foarte recunoscator. Imi cer scuze pentru intarziere si mai ales pentru calitatea grafica a schemei traseelor din carburatoarele MIKUNI seria BDST. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Va rog o intrebare pentru Vinkator si Maniakmoto , am vazut ca va pricepeti la fzr-uri , avand in vedere ca sunt motoare vechi as vrea sa stiu daca se poate monta sau daca este de cumparat dispozitiv pentru indicarea nivelului de benzina . Va multumesc Vezi ca cel mai tare din parcare e YO4GHX . De cumparat pentru fzr nu cred ca gasesti. Nivelul de benzina afisat pe un ceas este destul de complicat de adaptat ceva.(depinde cat de mult iti place sa mesteresti si te pricepi la electronica ) . Cel mai dificil este faptul ca nu ai acces in interiorul rezervorului, deci ar trebui sa montezi senzorul direct pe capacul de la rezervor (trebuie sa dai gaura in capac sa scoti firele de la senzor) sau sa tai rezervorul si sa il sudezi la loc . Plus ca trebuie sa gasesti un senzor calibrat la la inaltimea nivelului de benzina pentru FZR. Totusi ce poti face este sa inlocuiesti rezervorul tau cu unul de Yamaha YZF600 an >1994 care este dotat cu martor pentru rezerva doar.Mai ai de pus doar un bec/led care se aprinde cand intrii pe rezerva. Legat de codita, te sfatuiesc sa incerci sa pui o codita de R1 model mai vechi sub 2003, deoarece este putin mai groasa si ai de modificat mai putin. Gasesti pe forum cum se face, vezi ca gasesti mai in spate vreo 30 de pagini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolog Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Deci yo4hgx este seful , am inteles . Mersi de sfaturi , am crezut ca pot adapta ceva la rezervor ca sa nu trebuiasca sa tot bag degetu de fiecare data asta ii defectul motoarelor vechi , macar ii rezervor mare fac plinul si ma uit la km . Colegu de mai sus era cu modificatul coditei alex parca , eu o sa-l las asa nu ma bag la cheltuieli suplimentare . Va salut baieti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Deci yo4hgx este seful , am inteles . Mersi de sfaturi , am crezut ca pot adapta ceva la rezervor ca sa nu trebuiasca sa tot bag degetu de fiecare data asta ii defectul motoarelor vechi , macar ii rezervor mare fac plinul si ma uit la km . Colegu de mai sus era cu modificatul coditei alex parca , eu o sa-l las asa nu ma bag la cheltuieli suplimentare . Va salut baieti A mea e din 1992 si nu am indicator de nivel benzina sau rezerva si merg pe kilometraj. Cand faci plinul resetezi si sti ca la N km(in functie de cum mergi tu sport/eco) ar trebui sa realimentezi sau macar sa bagi degetul sa vezi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolog Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 A meu ii din 91 , nu demult l-am achizitionat sper sa nu ma dezamageasca (asa tare) oricum nu am pretentii fiind un motor vechi , o sa-ti urmez sfatul nu mor eu din asta . Mersi pentru ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 (editat) Al meu are martor luminos in bord pentru "rezerva", insa tot am patit rusinea "penei prostului" (probabil senzorul din rezervor ar trebui curatat). De atunci, cum am trecut de 200km de la ultimul full... ochii dupa primul PECO !!! Ride Safe! P.S. Lasati prostiile astea cu "seful", pur si simplu am avut YAMAHA de pe vremea cand nu prea existau mecanici priceputi la noi si a trebuit sa ma descurc singur cumva... din pacate situatia nu s'a schimbat prea mult nici in ultimul timp. P.P.S. Am si eu o rugaminte la posesorii de FZR1000EXUP, daca e cineva care are modelul 3LE poate sa'mi spuna tipul exact de TCI (scrie pe capac ceva gen BB7226), deoarece eu sunt "indisponibil" pentru inca vreo 2 luni... Editat Mai 17, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolog Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Ok am inteles fara "sefu" , moto meu ii de 1000 , ii exup dar anul 1991 , am vazut ca al tau ii din 95 daca te pot ajuta cu ceva doar spune-mi . te salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 20, 2010 Share Postat Mai 20, 2010 Imi cer scuze pentru intarziere si mai ales pentru calitatea grafica a schemei traseelor din carburatoarele MIKUNI seria BDST. Ride Safe! Am mai gasit o poza cu jiglerele Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 22, 2010 Share Postat Mai 22, 2010 Salutare tuturor, sunt proaspat posesor de FZR1000 Exup din '94, si am o intrebare cu care nu m-a putut lamuri cel de la care am luat motorul: Butonul acesta de pe carena stanga ce rol are? Schimba pozitia robinetului de la rezervorul de benzina de pe normal pe rezerva si invers? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 22, 2010 Share Postat Mai 22, 2010 Salutare tuturor, sunt proaspat posesor de FZR1000 Exup din '94, si am o intrebare cu care nu m-a putut lamuri cel de la care am luat motorul: Butonul acesta de pe carena stanga ce rol are? Schimba pozitia robinetului de la rezervorul de benzina de pe normal pe rezerva si invers? Nu exista robinet de "rezerva", butonul este un contact care pune la masa un pin de la TCI. Pe pozitia "FULL", cand senzorul de nivel simte nivel scazut (rezerva), se aprinde martorul galben din bord si se taie alimentarea la aprindere. Ca sa poti continua trebuie sa treci butonul ala pe "REZERVA". Metoda e ciudata si, daca senzorul nu este curat, de multe ori te poti trezi in "pana prostului". Cel mai bine sa te bazezi pe kilometraj, in mod normal cu un full se pot face +200km pana ajungi pe rezerva. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 22, 2010 Share Postat Mai 22, 2010 Nu exista robinet de "rezerva", butonul este un contact care pune la masa un pin de la TCI. Pe pozitia "FULL", cand senzorul de nivel simte nivel scazut (rezerva), se aprinde martorul galben din bord si se taie alimentarea la aprindere. Ca sa poti continua trebuie sa treci butonul ala pe "REZERVA". Metoda e ciudata si, daca senzorul nu este curat, de multe ori te poti trezi in "pana prostului". Cel mai bine sa te bazezi pe kilometraj, in mod normal cu un full se pot face +200km pana ajungi pe rezerva. Ride Safe! Aha, acuma m-am luminat si de ce imi facea niste figuri cand ii dadeam un pic mai tare gaz, chiar daca am bagat vo 3 litrii de benzina, dar switch-ul era pe semnul cu paharul plin, deci pe full......multam pt lamuriri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcarsto Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 fiind incepator pe FZR gasesc o gramada de intrebari...... as putea pune vreun indicator de nivel ptr benzina?? sau macar un martor luminos la bord sa imi arate knd mai am putina benzina??? ce ar trebui sa fac sau cu cine ar trebui sa vorbesc care se pricepe. moto al meu e din 1991. multumesc ptr sprijin si sper sa nu va enervez prea tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.