RaceTuning Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 (editat) Majoritatea motocicletelor de viteza super-sport mai noi au o capacitate cilindrica de 600cmc sau in jurul acesteia(599, 636, 675).Intrebarea mea este de unde pana unde s-a ales aceasta capacitate cilindrica pt un motor cu 4 cilindrii in 4 timpi pt un motor super-sport? Sub aceasta capacitate practic nu exista motor de viteza 4T, numai 2t de 250, si acelea tot mai rare si acestea comparabile mai mult cu ss-urile de 400 pt piatza japoneza, iar peste sunt doar cele de 750, din nou tot mai rare(Honda nici nu are, si Yamaha nu mai are vitezana de 750, si se pare ca, in curand nici Kawasaki ) Mai erau sportive mari de 900 si 1100 dar acestea sau contopit in 1000.... Chiar la 600cmc este maximul rap de putere/greutate? Daca alegeau 700cmc nu puteau scoate atatia CP pe cat de greu era, pt ca diferenta intre un 600 si 750 nu e de mai mult de cateva kg mai nou....pe de alta parte de ce nu s-a mers mai jos eventual, la 500cmc?? Pun intrebarile acestea pt ca m-am dat cu motoare din fiecare din cele 3 categorii(600,750,1000) si nu mi s-a parut 600 prea usor, nici miarul prea greu(poate si din cauza puterii), iar 750 nu excela la nimic desi era cal mai performat la raportul asta..... Ce am zis mai sus sunt mai mult pareri personale, asa ca astept si alte pareri, de la unii mai avizati si mai experimentati, dar cu cat mai putina caternica si mistouri gratuite, mai ales din partea celor care se baga in seama aiurea fara sa stie nimik, facand doar offtopic! Editat Decembrie 29, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 cred ca din aceleasi motive pentru care motoarele de dacia se invarteau in jurul lui 1300-1400... Mesaj completat cred ca asta e prima motocicleta cu motor de 600: 1936: Motorcycle R6 with two-cylinder double-piston engine, 600 cm 13 KW (18 HP), (re-establishment double steel tube frameworks) Mesaj completat ...e BMW, nu Yamaha cum ati fi tentati sa credeti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 29, 2009 Autor Share Postat Decembrie 29, 2009 (editat) cred ca din aceleasi motive pentru care motoarele de dacia se invarteau in jurul lui 1300-1400...Mesaj completat cred ca asta e prima motocicleta cu motor de 600: 1936: Motorcycle R6 with two-cylinder double-piston engine, 600 cm 13 KW (18 HP), (re-establishment double steel tube frameworks) Mesaj completat ...e BMW, nu Yamaha cum ati fi tentati sa credeti Aha deci sa inteleg ca un 600 (nunumai ss) e echivalentul motoarelor la auto de 1.4? ....macar ca si concept, nu ca si performante? Cam da, sunt intr-adevar un fel de strutzo-camila care vrea sa impace si capra si varza....totusi daca vb strict de un ss vb sbk consumul la mers normal e acelas, iar la mers mai sportiv e inca mai mare la ss chiar daca motorul acestuia e cu 40% mai mic.... Oricum, eu mai interesat sunt de ce a ramas si in zilele noastre 600 asa pe pozitii in detrimentul unui 750 sa zicem, care are deasemenea radacini puternice(vezi VFR 750, CB750, GSX750F, FZ750, Z750, GPZ750, ZXR750....etc) Parerea mea este ca, daca se investea tehnologie si cercetare intr-un motor de 750 cat s-a facut pt cel de 600, se ajungea mai departe cu acesta decat s-a ajuns cu 600(vezi Suzuki singurii care au investit cam la fel si-n 600 si-n 750 ) Editat Decembrie 29, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Decembrie 29, 2009 Share Postat Decembrie 29, 2009 Aha deci sa inteleg ca un 600 (nunumai ss) e echivalentul motoarelor la auto de 1.4? ....macar ca si concept, nu ca si performante?Cam da, sunt intr-adevar un fel de strutzo-camila care vrea sa impace si capra si varza....totusi daca vb strict de un ss vb sbk consumul la mers normal e acelas, iar la mers mai sportiv e inca mai mare la ss chiar daca motorul acestuia e cu 40% mai mic.... Oricum, eu mai interesat sunt de ce a ramas si in zilele noastre 600 asa pe pozitii in detrimentul unui 750 sa zicem, care are deasemenea radacini puternice(vezi VFR 750, CB750, GSX750F, FZ750, Z750, GPZ750, ZXR750....etc) Parerea mea este ca, daca se investea tehnologie si cercetare intr-un motor de 750 cat s-a facut pt cel de 600, se ajungea mai departe cu acesta decat s-a ajuns cu 600(vezi Suzuki singurii care au investit cam la fel si-n 600 si-n 750 ) bai as vrea sa te contrazic un pic in vederea consumului'''nu am auzit la nimeni pana acum ca un 600 sa consume cat miarul <spun asta atata timp cat se merge cu ambele la fel<pe circuit sau in afara orasului>iar motoarele de suzuki 600 si 750 sunt aproape identice<ce s-a inbunatatit la unul s-a inbunatatit si la celalalt> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 29, 2009 Autor Share Postat Decembrie 29, 2009 bai as vrea sa te contrazic un pic in vederea consumului'''nu am auzit la nimeni pana acum ca un 600 sa consume cat miarul <spun asta atata timp cat se merge cu ambele la fel<pe circuit sau in afara orasului>iar motoarele de suzuki 600 si 750 sunt aproape identice<ce s-a inbunatatit la unul s-a inbunatatit si la celalalt> In principiu ai dreptate.....si la faza cu consumul as zice eu, inafara de forja la aceleasi viteze unde se pare ca 600-le ia cu un 10% mai mult din cauza mai multor ture pt aceeasi viteza, si deci mai multe frecari si ceva mai mari. Sa vezi daca te aude stressLP ce teorie cu consumu iti explica Pai intre gixeru de 750 si cel de 600 inafara de motor si transmisie normal nu mai difera decat turometru daca bine stiu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 Parerea mea ii ca 600 ii cel mai mic motor care se poate face cu niste performante cat de cat... daca scazi, probabil ca 4 cilindri nu mai sunt practici (devin prea mici), si 2 nu sunt suficienti... spun astea gandindu-ma ca in majoritatea tarilor, atat taxele, cat si obtinerea permisului, devin cu atat mai permisive cu cat scade cilindreea. Poate asta o fi motivul, poate nu Numa bine si La Multi Ani!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doctoroo Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 (editat) Este vorba de 4 cilindri de 125. Motoarele de 125 existau deja si inginerilor le-a fost usor sa puna patru cilindri deja existenti unul langa altul si sa ii hornuiasca un pic, decat sa creeze altii de 175...200 sau alte marimi. Alt motiv ar fi pentru ca se invart in jurul puterii de 100 de cai...sau cel putin asa se invarteau cand a inceput cursa asta a super-sportului si suna bine pe atunci 100 de cai putere. Sau cel putin asa cred eu Editat Decembrie 30, 2009 de doctoroo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 125 + 125 + 125 + 125 = 500 cred ca varianta asta era valabila la motocicletele de curse.... desi acum la motogp au 800 cm3, nu mai au 500.... personal nu cred ca 600 e vreun numar mistic.... daca o luam asa putem sa ne intrebam de ce ora are 60 de minute, si nu 57..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doctoroo Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 125 + 125 + 125 + 125 = 500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
H3llriderr Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 125 + 125 + 125 + 125 = 500 cred ca varianta asta era valabila la motocicletele de curse.... desi acum la motogp au 800 cm3, nu mai au 500.... personal nu cred ca 600 e vreun numar mistic.... daca o luam asa putem sa ne intrebam de ce ora are 60 de minute, si nu 57..... viteza in oras 60 , gata paranoia , 666 , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 30, 2009 Autor Share Postat Decembrie 30, 2009 (editat) Am gasit intr-un fel o explicatie logica (cel putin asa sper eu) urmarind rapoartele de transmisie a cutiei de viteze in trepte la cele 3 clase: Si anume priza directa la 600 e in treapta 6-a, la un motor de 750 e in treapa 5 iar la un miar e intr-a 4-a Mesaj completat 125 + 125 + 125 + 125 = 500 cred ca varianta asta era valabila la motocicletele de curse.... desi acum la motogp au 800 cm3, nu mai au 500.... personal nu cred ca 600 e vreun numar mistic.... daca o luam asa putem sa ne intrebam de ce ora are 60 de minute, si nu 57..... Pai ora si minutele sunt strans legate de timpul de rotatie a pamantului, fiind subdiviziuni care tin de cercul trigonometric, pt ca orice punct de pe suprafata pamantului la o rotatie descrie un cerc.... Editat Decembrie 30, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 (editat) In principiu ai dreptate.....si la faza cu consumul as zice eu, inafara de forja la aceleasi viteze unde se pare ca 600-le ia cu un 10% mai mult prietene teoria e teorie si nu vreau s-o discutam aici. practic nu am vazut pana acum motocicleta de 1000cc care sa consume mai putin decat cea de 600 cand merg amandoua in acelasi ciclu<viteza circuit sau drum intins> daca cineva care a avut si miar si 600 si poate sa ma contrazica , sa spuna si ce modele erau. Editat Decembrie 30, 2009 de kelu 265 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 ce anume intelegi prin "priza directa"? 600F4: cca 6,7% in oras, cam la fel la croaziera la 160-170/h vs. 954RR cca 9% in oras, minim 5,8% la drum lung cu pasager si bagaje, maxim 8% tras de ea in disperare. Clar nu au acelasi consum, insa senzatiile sunt cu totul altele. nu am spus niciodata ca sunt la fel senzatiile <cred ca toti visam la miare> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 30, 2009 Autor Share Postat Decembrie 30, 2009 1.ce anume intelegi prin "priza directa"? 2.600F4: cca 6,7% in oras, cam la fel la croaziera la 160-170/h vs. 954RR cca 9% in oras, minim 5,8% la drum lung cu pasager si bagaje, maxim 8% tras de ea in disperare. Clar nu au acelasi consum, insa senzatiile sunt cu totul altele. 1. Priza directa e raportul 1:1 din cutie, adica arborele ce intra in cutie se roteste cu aceeasi viteza ca si cel care iese din cutie(acelasi nr de rot/min) 2. Ceva de genu am auzit si eu tot la aceste modele si cam la fel pana si la mai vechile 929 fatza de F3..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 ce anume intelegi prin "priza directa"? 600F4: cca 6,7% in oras, cam la fel la croaziera la 160-170/h vs. 954RR cca 9% in oras, minim 5,8% la drum lung cu pasager si bagaje, maxim 8% tras de ea in disperare. Clar nu au acelasi consum, insa senzatiile sunt cu totul altele. Vezi? Daca nu ai avut inainte de 954 si un CBR600RR sau R6 nu ai de unde sa stii. 600rr papa 9.5/l autostrada, mers cum zici tu, tare, dar nu la maxim.Dupa primul shoc pe care l-am vvut cind am vazut cit consuma am repetat figura de inca 3 ori cu diferite stiluri de condus. Pina la urma amajuns la concluzia ca daca vreau un 6/% mai bine iau masina si merg mai tare. R6 e si mai si la consum. 954 ia mai putin pe autostrada dar mai mult in oras fata de 600rr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Decembrie 30, 2009 Share Postat Decembrie 30, 2009 viteza in oras 60 , gata paranoia , 666 , ahahahahha )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
insider Postat Decembrie 31, 2009 Share Postat Decembrie 31, 2009 954RR cca 9% in oras, minim 5,8% la drum lung cu pasager si bagaje, maxim 8% tras de ea in disperare. Mi-e oarecum greu sa cred ca nu sare de 8 % ,mai ales 'tras de ea in disperare'... Inseamna ca tre sa-mi iau 954 urgent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Decembrie 31, 2009 Share Postat Decembrie 31, 2009 ...sau treci pe GPL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shackalu Postat Decembrie 31, 2009 Share Postat Decembrie 31, 2009 Baietii... "iestetzi" in Exista topic separat pentru consumuri Si eu tind sa cred ca 600 e cea mai buna clasa pentru motoretele de dat pe strada...miarele nu prea sunt pentru dat prin oras...e doar o parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 31, 2009 Autor Share Postat Decembrie 31, 2009 Baietii... "iestetzi" in Exista topic separat pentru consumuri Si eu tind sa cred ca 600 e cea mai buna clasa pentru motoretele de dat pe strada...miarele nu prea sunt pentru dat prin oras...e doar o parere. Si atunci in anii 80 si prima parte a anilor 90 de ce erau cele mai apreciate cele de 750, la care CB750 era regele? Acuma extrapoland eu cred ca e vb si de marketing si de piatza, si anume daca la americani un motor de 600-750 e considerat mic(desi un R6 face orice Harley ), in Europa e numai bun, iar pt japonezi de neconceput ca te omoara statu cu impozitul daca treci de 400cmc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Ianuarie 4, 2010 Share Postat Ianuarie 4, 2010 placerea incepe de la 240 in sus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
insider Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 placerea incepe de la 240 in sus... La unii se termina placerea....unde incepe pt altii...etc fiecare cu ce-i place eu personal nu prea vad placere in 240+,nici skill....poate doar adrenalina combinata cu frica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2010 placerea incepe de la 240 in sus... E si viteza relativa......daca esti cu motoru la 240-250kmph pe o autostrada cu 3-4 benzi pe sens, in linie dreapta, si absolut singur pe drum ti se pare ca ai max 100 daca nu auzi motorul si nu te uiti pe bord....clar mai mult ti se pare un 70 in trafic aglomerat in oras....si muuuuuult mai periculos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SOIMER6 Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 care dracu-si ia motor sa se dea prin oras?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2010 care dracu-si ia motor sa se dea prin oras?? Ti iti iei motor numai ca sa mergi blana inafara?! Si un scooter sau moto pana in 500cc ce are prin oras.....e chiar ideal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.