Tashulina Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 Domnisoara matematiciana , daca aveai ceva de zis , la subiect , adica cum se monteaza jucaria , poate iti multumeam , nu te luam la misto. Asa , stai in banca ta , ca poate mai inveti ceva mecanica. Ajungi chiar sa-ti schimbi bujiile singura , cine stie. Schimbatul bujiilor ti se pare cea mai dificila operatiune? Se pare ca aroganta e litera de lege la unii. Pacat. Eu iti doresc multa bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2010 M-am suparat ca in loc sa zica si ea ceva constructiv(cit costa , unde se gaseste , cum se monteaza) , ea ma invata "sa merg pe motor". Pai asta e mersul pe motor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 Ar fi oarecum simplu(in teorie) de confectionat un astfel de device cu ajutorul a doi contacti, un microcontroler Âşi un afiÂşaj. Cei doi contacti sa fie amplasati la schimbatorul de viteze si sa inchida circuitul cand pedala e apasata in jos, respectiv impinsa in sus. Stiu ca se gasesc la magazinele de electronice kituri de montaje tip „counter”, insa cum s-ar putea programa sa „numere” 1-0-2-3-4-5 nu ma pricep sa spun. O alta varianta ar fi una pur electro-mecanică si presupune montarea unei ansamblu micut la schimbatorul de viteze. Ma gandesc la o rotiță zimțată care atunci cand este acționat schimbatorul actioneaza(inainte si inapoi) un contact liniar care glisează peste punctele de contact de pe o placuta banala de montaj (astfel de contact se gaseste in alimentatoarele cu tensiune reglabila intre 3-12 V). La aceste puncte se leagă firele care duc în bord la 6-7 LED-uri (cate un LED pt fiecare treapta a cutiei de viteze). La japonezele mai vechi (si nu numai) se foloseau becuri care in bord aprindeau nr treptei. E o chestie rudimentara care nu costa mult insa e cam migalos de pus in practica. Nici dpdv al fiabilitatii nu sta stralucit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 varianta cu intrerupatorul la schimbator nu e deloc sigura, pentru ca probabil poate fi pacalit usor sistemul. stim toti ca se intimpla in unele cazuri sa nu intre din prima in viteza (mai ales pe loc). daca a ratat o schimbare de viteza, din momentul ala arata numai aiurea. ca sa nu mai spunem ca implementarea fizica n-ar fi deloc simpla si poate nesigura. cea mai si cea mai simpla metoda e montarea unui comutator dedicat pe tija selectorului, in locul detectorului de neutru. nu stiu cum sint detectoarele de neutru la alte motoare, dar la Bandit e bazat pe un simplu comutator rotativ conectat la acea tija. modelele de GS-uri (Suzuki GS, nu BMW) de prin '80 au senzor identic (indica toate vitezele), numai ca are pozitie pentru fiecare viteza. ala nu greseste niciodata, daca tija nu s-a rotit, nu se schimba viteza. nu va gresi nici la schimbarea vitezelor de pe loc sau la schimbarea mai multor viteze cu ambreiajul tras. plus ca implementarea e cea mai ieftina si cea mai simpla. dupa asta vine metoda cu MCU, bazata pe citirea turatiei si a vitezei. dupa asta vine metoda "ma descurc si fara". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 Da Caline, normal ca are foarte multe minusuri ca doar e o improvizatie. Marele plus e ca e ieftina si nici nu tre sa-ti demontezi motoru si cutia. Oricum, e bine ca le-ai mentionat si minusurile ca sa stie omu la ce sa se astepte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 (editat) Da Caline, normal ca are foarte multe minusuri ca doar e o improvizatie. Marele plus e ca e ieftina si nici nu tre sa-ti demontezi motoru si cutia. Oricum, e bine ca le-ai mentionat si minusurile ca sa stie omu la ce sa se astepte. problema cu ideea ta e ca cel mai probabil dupa maxim citiva kilometri sistemul o sa se dea peste cap si o sa devina inutil. daca sistemul care determina treapta functie de turatie/viteza o da-n bara la schimbarea vitezelor pe loc si nu raspunde atit timp cit ambreiajul e tras, macar isi face treaba bine atit "cit il duce capul". la mine (Bandit '98) nu trebuie demontat decit capacul pinionului ca sa ajungi la senzor, si senzorul e fixat prin 2 suruburi. dureaza cam 5 minute sa-l scoti. in nici un caz nu trebuie demontata cutia sau motorul. banuiesc ca e la fel si la alte motoare. ca sa fie clar despre ce vorbesc, o poza cu detectorul de neutru de la GS500. la Bandit e identic constructiv, difera doar dimensiunile. Editat Ianuarie 8, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ttk72 Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 E foarte util si comod indicatorul de viteza. Parca nu ai zice ca-i montat in bord , unde e , pe aripa spate ? E aberant sa nu te poti uita pe bord , da' te poti uita la roata fata sa nu iei o groapa. Probabil sint unii asa de panicati ca nu mai vad nici drumul , daramite bordul. Iar aia cu turometru+kilometrajul = treapta de viteza e cea mai tare ? Care-i algoritmul de calcul ? Se inmulteste cu starea vremi sau se scade din numarul de neuroni ramasi ? Ca unii nu prea mai au . Si ca sa pun capac , motorisca asta avea cutie de viteze , nu avea ambreiaj si mergea genul scuter , turai , mergeai , nu turai , stateai , indiferent de treapta de viteza. Poti sa mergi cu ce aparate vrei la bord , unii nu au mai nimic (cioparele si bobberele) , dar daca vreau sa-mi fie mai bine , care-i problema ? Daca nu merge , poate caut sa comand unu' pe net , dar cred ca azi i-mi fac timp sa demontez senzorul , sa ma conving si eu cum e treaba. ...ca tot zici ca unii nu au mai nimic ..... iar altii........... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 ...ca tot zici ca unii nu au mai nimic ..... iar altii........... asta chiar stie la cat ii ceasu' ON - nu am senzor, dar cum nu sunt prea meserias la "cautat" viteze nici dupa cei 15-20 mii km, l-as considera util cand cauti treapat de viteza "in fuga"... trebuie sa opresti la semafor si mai sunt 1-2 secunde, becul neutral e stins, trebuie sa pleci si nu stii sigur daca esti cu 1-a sau cu a 2-a Totodata cred ca o chinezarie nu merita montata daca implica cea mai mica crestatura sau modificare ireversibila pt o Honda sau concurenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariuschopper01 Postat Ianuarie 27, 2010 Share Postat Ianuarie 27, 2010 salut every body , eu sunt de acceasi parere cu bogdan , este foarte util sa ai asa ceva pe motor , am avut la bmw k 75 si sincer aveam un oarece confort la semafor sau uneori in trafic in bucuresti mai ales cu un motor care nu prea zbiara mi se pare foarte util dar cred k este al dracu de greu de modificat o chinezarie si de pus pe honda jucaria aia , oricum daca te apuci mult succes, sa ne tii la curent !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 de asta ce zici? Doc2.doc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.