Sari la conținut

SENZOR TREAPTA VITEZA.


Postări Recomandate

Domnisoara matematiciana , daca aveai ceva de zis , la subiect , adica cum se monteaza jucaria , poate iti multumeam , nu te luam la misto. Asa , stai in banca ta , ca poate mai inveti ceva mecanica. Ajungi chiar sa-ti schimbi bujiile singura , cine stie.

Schimbatul bujiilor ti se pare cea mai dificila operatiune? :o

Se pare ca aroganta e litera de lege la unii. Pacat. Eu iti doresc multa bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi oarecum simplu(in teorie) de confectionat un astfel de device cu ajutorul a doi contacti, un microcontroler Âşi un afiÂşaj.

Cei doi contacti sa fie amplasati la schimbatorul de viteze si sa inchida circuitul cand pedala e apasata in jos, respectiv impinsa in sus. Stiu ca se gasesc la magazinele de electronice kituri de montaje tip „counter”, insa cum s-ar putea programa sa „numere” 1-0-2-3-4-5 nu ma pricep sa spun.

 

O alta varianta ar fi una pur electro-mecanică si presupune montarea unei ansamblu micut la schimbatorul de viteze. Ma gandesc la o rotiță zimțată care atunci cand este acționat schimbatorul actioneaza(inainte si inapoi) un contact liniar care glisează peste punctele de contact de pe o placuta banala de montaj (astfel de contact se gaseste in alimentatoarele cu tensiune reglabila intre 3-12 V). La aceste puncte se leagă firele care duc în bord la 6-7 LED-uri (cate un LED pt fiecare treapta a cutiei de viteze). La japonezele mai vechi (si nu numai) se foloseau becuri care in bord aprindeau nr treptei.

 

E o chestie rudimentara care nu costa mult insa e cam migalos de pus in practica. Nici dpdv al fiabilitatii nu sta stralucit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

varianta cu intrerupatorul la schimbator nu e deloc sigura, pentru ca probabil poate fi pacalit usor sistemul. stim toti ca se intimpla in unele cazuri sa nu intre din prima in viteza (mai ales pe loc). daca a ratat o schimbare de viteza, din momentul ala arata numai aiurea. ca sa nu mai spunem ca implementarea fizica n-ar fi deloc simpla si poate nesigura.

cea mai si cea mai simpla metoda e montarea unui comutator dedicat pe tija selectorului, in locul detectorului de neutru. nu stiu cum sint detectoarele de neutru la alte motoare, dar la Bandit e bazat pe un simplu comutator rotativ conectat la acea tija. modelele de GS-uri (Suzuki GS, nu BMW) de prin '80 au senzor identic (indica toate vitezele), numai ca are pozitie pentru fiecare viteza. ala nu greseste niciodata, daca tija nu s-a rotit, nu se schimba viteza. nu va gresi nici la schimbarea vitezelor de pe loc sau la schimbarea mai multor viteze cu ambreiajul tras. plus ca implementarea e cea mai ieftina si cea mai simpla.

dupa asta vine metoda cu MCU, bazata pe citirea turatiei si a vitezei.

dupa asta vine metoda "ma descurc si fara".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Caline, normal ca are foarte multe minusuri ca doar e o improvizatie. Marele plus e ca e ieftina si nici nu tre sa-ti demontezi motoru si cutia.

Oricum, e bine ca le-ai mentionat si minusurile ca sa stie omu la ce sa se astepte.

problema cu ideea ta e ca cel mai probabil dupa maxim citiva kilometri sistemul o sa se dea peste cap si o sa devina inutil. daca sistemul care determina treapta functie de turatie/viteza o da-n bara la schimbarea vitezelor pe loc si nu raspunde atit timp cit ambreiajul e tras, macar isi face treaba bine atit "cit il duce capul".

la mine (Bandit '98) nu trebuie demontat decit capacul pinionului ca sa ajungi la senzor, si senzorul e fixat prin 2 suruburi. dureaza cam 5 minute sa-l scoti. in nici un caz nu trebuie demontata cutia sau motorul. banuiesc ca e la fel si la alte motoare. ca sa fie clar despre ce vorbesc, o poza cu detectorul de neutru de la GS500. la Bandit e identic constructiv, difera doar dimensiunile.

post-24366-1262974930_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
E foarte util si comod indicatorul de viteza. Parca nu ai zice ca-i montat in bord , unde e , pe aripa spate ? E aberant sa nu te poti uita pe bord , da' te poti uita la roata fata sa nu iei o groapa. Probabil sint unii asa de panicati ca nu mai vad nici drumul , daramite bordul. Iar aia cu turometru+kilometrajul = treapta de viteza e cea mai tare ? Care-i algoritmul de calcul ? Se inmulteste cu starea vremi sau se scade din numarul de neuroni ramasi ? Ca unii nu prea mai au . Si ca sa pun capac , motorisca asta avea cutie de viteze , nu avea ambreiaj si mergea genul scuter , turai , mergeai , nu turai , stateai , indiferent de treapta de viteza.

Poti sa mergi cu ce aparate vrei la bord , unii nu au mai nimic (cioparele si bobberele) , dar daca vreau sa-mi fie mai bine , care-i problema ? Daca nu merge , poate caut sa comand unu' pe net , dar cred ca azi i-mi fac timp sa demontez senzorul , sa ma conving si eu cum e treaba.

 

 

...ca tot zici ca unii nu au mai nimic ..... iar altii........... :(

post-10846-1264354310_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ca tot zici ca unii nu au mai nimic ..... iar altii........... :(

:cheers: asta chiar stie la cat ii ceasu'

 

ON - nu am senzor, dar cum nu sunt prea meserias la "cautat" viteze nici dupa cei 15-20 mii km, l-as considera util cand cauti treapat de viteza "in fuga"... trebuie sa opresti la semafor si mai sunt 1-2 secunde, becul neutral e stins, trebuie sa pleci si nu stii sigur daca esti cu 1-a sau cu a 2-a :(

 

Totodata cred ca o chinezarie nu merita montata daca implica cea mai mica crestatura sau modificare ireversibila pt o Honda sau concurenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut every body , eu sunt de acceasi parere cu bogdan , este foarte util sa ai asa ceva pe motor , am avut la bmw k 75 si sincer aveam un oarece confort la semafor sau uneori in trafic in bucuresti mai ales cu un motor care nu prea zbiara mi se pare foarte util dar cred k este al dracu de greu de modificat o chinezarie si de pus pe honda jucaria aia , oricum daca te apuci mult succes, sa ne tii la curent !!! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...