Sari la conținut

Bec Ulei


Postări Recomandate

Salut

Am un GS 500

Aseara era sa cad cu ea la o curba f usoara.....am pus picioru jos......ea s-a inclinat la peste 45 de grade (pe loc) dar am reusit s-o ridic fara sa cada. In momentul ala s-a aprins becul de ulei. Oprit motoru si impins la garaj....Am mai dat o cheie peste vreo 10 min si becu tot pornit.

Trebuia deja sa fac schimbu de ulei acu cateva sute de km dar am amanat.

Acum ce sa fac..sa completez ca sa se stinga beculetul sau sa fac schimbul?

Cum sa scot aerul....sau ce a ajuns pe circuitul de ulei din cauza inclinarii? Ce s-a intamplat cu ea in momentu ala?

tanks for helpin

Editat de moloko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal,in situatia in care ai putin ulei si iei o curba stransa(inclusiv la masini),din cauza

fortelor G,uleiul "fuge" si se aprinde becul.dupa revenire,in mod logic becul se stinge.nu

stiu de ce a ramas aprins la tine.scoatei eventual borna si las-o cateva minute asa.poate se

reseteaza din calculatorici.(daca ai inj electronica).sper sa fiu util.nu sunt sigur de rezultate,dar

nu ai nimic de pierdut.

 

 

 

aaaa,si fa-i naibii schimbul de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa completezi ma la 1000 km? =))

asta daca e motorul praf.....eu am 3800 si nu e nevoie sa completez absolut deloc....

De frate daca ai motor bengos :bigstar: :cheers: :cheers:

Sa nu te mai iei de var-miu ca te musc de beregata! ;)

 

On Topic: Becul de ulei se aprinde la nivel scazut.... primul pas e verificarea nivelului....... completat in caz ca e sub minim........ si ar trebui sa se stinga. Daca si cu nivel normal becul ramine aprins e de mers la doctor, nu pentru ca ar fi neaparat o mare problema ci pentru ca e posibil sa fie un defect in transmitatorul care iti aprinde becul.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 la mana... bah Oaca... daca tu vrei sa spui ca la 3,800 de Km motoreta ta nu a halit nici un mililitru de ulei, atunci esti un mincinos, asa ceva este imposibil. In manual la Katana, precum si la a mea scrie clar ca motoreta haleste 100 ml la mia de km, deci la tine ar fi trebuit sa scada cu aproape juma de kil. Si.. 100ml la 1,000 Km noua, a ta daca nu ma insel are un pic peste un deceniu.

 

2 la mana, cauta la sectiunea vanzari - piese de schimb, fa-i o poza, poate gasesti ceva. Daca nu... 10050282 este codul de la louis. Sau mai incearca prin Bucuresti pe la Tomina sau alti din astia care au si piese de schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti verifica f simplu....am cele 4 bidoane si se vede si nivelul din motor.... Si doar stiai asta , ca ti-am mai spus si cand aveam 3000 km ca nu s-a miscat deloc nivelul...Poate papa ulei si cineva imi pune apa sa completeze, mai stii ? sau untdelemn de la bunica...;)

 

Oricum nu a scazut sub minim, chiar la mililitru nu am cum vedea....Eu l-am pus la jumate intre minim si maxim si tot in zona e....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe dracu, motoru ii baga benzen in ulei in aceeasi masura in care ii papa uleiu. Cand o fi sa schimbi uleiul, nu-l arunca pe ala vechi, baga-l in rezervor ca faci un drum Bv-Buc si retur cu el. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-e indicatoru belit ;)

ce indicator ma, crezi ca am computador de bord? am o amarata de fereastra....

 

Pe dracu, motoru ii baga benzen in ulei in aceeasi masura in care ii papa uleiu. Cand o fi sa schimbi uleiul, nu-l arunca pe ala vechi, baga-l in rezervor ca faci un drum Bv-Buc si retur cu el. :bigstar:

Nu schimb nimic ! Nimic nu se pierde, totul se transforma....Io cred ca voi muriti de invidie ca a mea nu papa benzina, ci o baga in ulei, pe care apoi o recircul si iar merg cu motorul, fara sa trec prin PECO :cheers:...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai baieti nu va jucati cu uleiul...la motoare e cam singura regula la nivel de religie ! Restul mai treaca mearga, le puteti chinui cat vreti, dar e de ajuns sa le scapati o data fara ulei ca motorul e kaput ;).

 

 

Becul la ulei se poate aprinde in urmatoarele cazuri :

Nivel scazut (combinat sau nu cu inclinarea motorului, in fct de configuratia sorbului si sistemului de ungere )

Ulei uzat/prost/necorespounzator ca vascozitate , => presiune mica la turatie mica la cald

Motorul praf ( cuzineti/pompa/eventuala supapa de siguranta la suprapresiune defecta, etc)

Senzor/sistem de avertizare defect.

 

 

 

La cea mai mica banuiala trebuie schimbat uleiul, iar daca problemele apar cu ulei nou si bun, marita vascozitatea. Eu as echipa orice motor in 4t din fabrica cu ceas de presiune si temperatura ulei, in Bari respectiv grade celsius , nu "verde-rosu" si alte bazaconii. Asa poti sa-ti dai seama cel mai bine (corelezi presiune-temperatura-turatie) daca un ulei e bun sau nu si de starea motorului.

 

 

Bafta voua si aveti grija la ulei, e viata motorului. Sa faci economie neschimband uleiul la timp e o prostie. Eu, unul,verific cat de des si daca mi se pare ceva suspect schimb uleiul, indiferent daca si-a facut sau nu "norma" . :cheers:

 

 

 

P.S. Mao-San, aici iti dau dreptate, si eu am fost nevoit sa schimb uleiul Valvoline mai de mult dupa numai 1500 km pentru ca se facuse ciorba. Nu destul cat sa imi aprinda becul in relanti, dar mi s-a parut suspect si l-am dat afara. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in aceeasi idee (a becului de ulei aprins) cer si eu pareri tot aici, ca sa nu mai fac alt topic

intamplarea este asa: ulei proaspat schimbat, Yacco 15W50, filtru nou Mann, nivel de ulei la 3/4 din "scala" de nivel. dupa aprox. 250 km s-a aprins becul de ulei cand mobra (yamaha xj600s) era lasata pe cricul lateral (nu cred ca conteaza ca eram chiar pe barajul de la Vidraru ;) ).

s-a mai intamplat de 2 ori, in decurs de 1,5-2 saptamani dupa prima data, dar in mers, cu motorul rece (ca de-abia plecasem de la serviciu si mersesem max 1/2 de statie de tramvai). de fiecare data am oprit motorul, dupa cateva secunde l-am pornit dar becul nu s-a mai aprins..

daca prima data am tras concluzia ca mobra a fost inclinata pe cric mai mult decat normal, in celelalte 2 dati nu stiu ce sa cred....

singura idee care imi vine este ca e posibil ca filtrul sa nu fi functionat ca lumea in caz ca are o supapa ca si cele auto.....

alte idei/sfaturi ?

 

 

PS

intre timp am mai completat uleiul pana la limita de sus, iar fenomenul nu a mai aparut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Mao-San, aici iti dau dreptate, si eu am fost nevoit sa schimb uleiul Valvoline mai de mult dupa numai 1500 km pentru ca se facuse ciorba. Nu destul cat sa imi aprinda becul in relanti, dar mi s-a parut suspect si l-am dat afara

 

Cum imi dau seama daca uleiul e ciorba? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci "ORICE" motor consuma ulei. Eu nu am auzit de motoare cu consum 0 la ulei.

 

Depinde de producator consumul de ulei la 1000 km poate varia intre 100ml si 1000ml (un litru).

 

Sunt motoare Yamaha (noi, nu uzate) care papa un litru la mie. Si e in cotele NORMALE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am auzit de motoare cu consum 0 la ulei.

 

Sa-ti fac cunostinta cu Oaca atunci ;)

 

Al lui nu a consumat nimic in 4,000 de km. Probabil ca si uleiul e nou.

 

Apropos Oaca... tu la cat schimbi uleiul? la 40,000 sau 50,000 km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah baiatu, o dai TU in balarii grav de tot. Pai ce-i cu risipa asta? Auzi... la 100.000 km. Io zic cand ti-oi vinde motoru sa scoti uleiul din asta si sa-l pastrezi pentru urmatoarea ca deh, e ulei bun, nu se consuma. Iar pe ala din aia de ti-o cumperi il scoti si-l vinzi ca nu poti sa ai incredere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah baiatu, o dai TU in balarii grav de tot. Pai ce-i cu risipa asta? Auzi... la 100.000 km. Io zic cand ti-oi vinde motoru sa scoti uleiul din asta si sa-l pastrezi pentru urmatoarea ca deh, e ulei bun, nu se consuma. Iar pe ala din aia de ti-o cumperi il scoti si-l vinzi ca nu poti sa ai incredere

 

:bigstar: :cheers: :cheers:

 

Si io care vroiam sa vand motoreta cu uleiu' in ea ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) Grava greseala... scoti uleiu, scoti lichidu de frana, daca are racire pe apa scoti si apa, sa fie mai usoara. Si ii zici cumparatorului ca e cu cadru din fibra de carbon, facuta de racing. :bigstar:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becul de ulei la Yamaha (exceptie ultimele modele) nu se aprinde in lipsa presiunii ci in momentul in care nivelul in baia ulei este scazut . senzorul e pe acelasi principiu cu plutitoarele din rezervorul de benzina care avertizeaza ca esti pe "rosu" Deci de aceea posesorii yamaha mai pot avea surprize cu becul rosu la inclinari ,franari sau accelerari bruste.

Martor de presiune ulei (macar bulb handicapat la 03 bari precum al celorlalte japo) NU ARE YAMAHA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...