Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Poate cineva sa imi explice funtionarea "cititorilor"? Pick-up coils. Am inteles ca ar fi 2. Vreau un raspun "a la" mosulik. Adica tehnic. Ce face primul si ce face cel de-al doilea. tnx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 da, sunt 2 si cutesc trecerea unui plot, care modifica inductanta bobinei (cititorului) si in momentul ala cdi citeste un semnal treapta. in functie de timpul scurs intre citirile pe cei 2 senzori cdi calculeaza turata instantanee a motorului si pe baza asta momentul optim la care sa dea scanteie (avansul). exista si varianta cu un singur cititor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 da, sunt 2 si cutesc trecerea unui plot, care modifica inductanta bobinei (cititorului) si in momentul ala cdi citeste un semnal treapta. in functie de timpul scurs intre citirile pe cei 2 senzori cdi calculeaza turata instantanee a motorului si pe baza asta momentul optim la care sa dea scanteie (avansul). exista si varianta cu un singur cititor Explica-mi plz ce se poate intampla daca pica unul din cititori ... sau e cineva care poate sa explice functionarea unui CDI? Adica: cum preia impulsurile de la pickup coils, cum triggereaza HT coils ... etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Daca intelegi un pic franceza, poti sa citesti aici: http://www.transmic.net/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 Franceza nu prea stiu dar am inteles cate ceva. Baietii au facut cdi-uri custom. Daca as sti toti parametrii ... fac instant unul pe ATMEL. Acasa am tot ce trebuie pt dezvoltare ATMEL (programator, board, atmelu in sine ... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Stai ca-ti mai dau material de studiu. http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html http://sportdevices.nmine.com/ignition/ignition.htm http://hometown.aol.co.uk/bikesparks/CDI_1.htm daca-mi trimiti pe pm o adresa de email iti trimit mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 Stai ca-ti mai dau material de studiu. http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html http://sportdevices.nmine.com/ignition/ignition.htm http://hometown.aol.co.uk/bikesparks/CDI_1.htm daca-mi trimiti pe pm o adresa de email iti trimit mai multe Sal, ti-am dat mail. Sa mor de nu ma tenteaza ideea de a face un CDI. Are ca intrari: - impulsurile de la pickup coils (cititorii) - triggere (cric si neutral) Are ca iesiri: - firul la turometru - HT coil 1 - HT coil 2 Problema nu e asta, ci TIMING CHART!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 crede-ma ca problemele o sa fie mult mai practice decat timingchart-ul chiar asa, tu ai la motor generator de 200-300V c.a.? sau trebuie sa-ti faci convertor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 crede-ma ca problemele o sa fie mult mai practice decat timingchart-ul chiar asa, tu ai la motor generator de 200-300V c.a.? sau trebuie sa-ti faci convertor? ??? nu stiu .. o sa ma uit in service manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Sper ca ai total commander, va trebui sa "combine" fisierele pe care ti le-am trimis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 Sper ca ai total commander, va trebui sa "combine" fisierele pe care ti le-am trimis Am in windows ( O sa boot-ez in win cand ajung acasa. 99% folosesc FreeBSD ca sistem de operare. Daca e doar operatiune de "concatenare" "alipire..." face ci BSD (comanda de consola). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 da, e doar concatenare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Bayezide vezi ca suza ta nu are aprinderea pe CDI ci e tranzistorizata cu avans variabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 2, 2006 Autor Share Postat Iunie 2, 2006 Bayezide vezi ca suza ta nu are aprinderea pe CDI ci e tranzistorizata cu avans variabil Iti garantez ca avansul e fix. Scrie si in carte si l-am vazut cu okii mei Sunt intr-adevar 2 sisteme: CDI si TDx (nu mai stiu cum). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Iti garantez ca avansul e fix. Scrie si in carte si l-am vazut cu okii mei Sunt intr-adevar 2 sisteme: CDI si TDx (nu mai stiu cum). nu e fix avansul pe 12 mii de ture pozitia cititorilor (avansul initial ) e fixa, daca pica unul nu mai merge. vrei sa iti explic - iti explic live, ca imi e lene sa scriu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 2, 2006 Share Postat Iunie 2, 2006 Nici eu nu cred ca avansul e fix, cititorii probabil sunt ficsi dar avansul variabil este realizat electronic ( probabil analogic daca e model mai vechi sau digital pt modelele mai noi) Din cate stiu eu un cititor este pt pornire si turatii f mici iar unul pt turatii mari, daca unul din ei nu merge nu mai merge nici motorul sau merge f prost. Nu sunt sigur de chestia asta, ar mai fi si varianta ca fiecare cititor sa fie pt cate o bobina, poate stie cineva exact cum functioneaza chestia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 3, 2006 Share Postat Iunie 3, 2006 un cititor /bobina era la modelele mai vechi (anii 80) cititorii fiind dispusi la 180 grade pt 4 linie iar la "V" in functie de unghiul cilindrilor. Modelele mai noi au doar un cititor plotul are mai multi"dinti" deci modulul aprinderii poate recunoaste dupa nr impulsuri/unitate timp pozitia arborelui cotit.Pt modelele echipate cu cate o bobina direct pe bujie mai exista un senzor pe axa cu came (evacuare in cazul sportivelor)pt a se putea gestiona ordinea scanteilor Avansul aprinderii (e la modelele fara TPS ex suza lui Baiazid) doar in functie de turatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 4, 2006 Autor Share Postat Iunie 4, 2006 Deci am demontat si am un singur cititor: in carte scrie ca este setat pe avans maxim iar CDI (TCx) face automat calculul pt intarzierea scanteii in functie de turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Foarte corect. Ramane sa verifici daca: avansul in turatie si cel de relanti functioneaza corect (verifici cu lampa stroboscopica) si daca pozitia plotului in raport cu arborele e cea corespunzatoare (adica daca plotul nu cumva s-a deplasat -cam putin probabil avand in vedere modul de prindere) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Foarte corect. Ramane sa verifici daca: avansul in turatie si cel de relanti functioneaza corect (verifici cu lampa stroboscopica) si daca pozitia plotului in raport cu arborele e cea corespunzatoare (adica daca plotul nu cumva s-a deplasat -cam putin probabil avand in vedere modul de prindere) Nu mai e nevoie ca am pus alt cdi si face la fel. Adica nu merge. E din alta parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 demonteaza capacul distributiei ,pune arborele pe PMS (1-4) si vezi aliniamentul pinioanelor axelor cu came. Nu cred sa fie carburile fiindca nu prea se defecteaza toate 4 deodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Poate o fi senzorul ala de vina si nu cdi-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 6, 2006 Autor Share Postat Iunie 6, 2006 demonteaza capacul distributiei ,pune arborele pe PMS (1-4) si vezi aliniamentul pinioanelor axelor cu came. Nu cred sa fie carburile fiindca nu prea se defecteaza toate 4 deodata. Se pare ca nu suge benzina in cilindrii. Dupa 2 ore de dat la demaror .. bujiile fix uscate. Carburile pline de benzina si super curate. Pana mea: o fi de la supape. Momentan stau cuminte ca nu am bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Verifica compresia si (probabil o sa aiba rezultate naspa) apoi poti demonta capacul distributiei sa vezi daca nu ai surpriza sa nu fie la punct vreo axa cu came sau ambele in raport cu vilbrochenul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 6, 2006 Autor Share Postat Iunie 6, 2006 Verifica compresia si (probabil o sa aiba rezultate naspa) apoi poti demonta capacul distributiei sa vezi daca nu ai surpriza sa nu fie la punct vreo axa cu came sau ambele in raport cu vilbrochenul Am lantul de distributie ok. Deci nu bate. Ce alt factor ar putea influenta o asftel de deplasare? Ca axele cu came sunt angrenate de lantul de distributie (cam chain). Adica sa sara de la punct... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.