Sari la conținut

Masurare compresie


yzulyka
 Share

Postări Recomandate

Salut.

Doresc sa imi achizitionez inca un motor, e vorba de DR 350 si inainte de asta, as dori sa ii masor compresia. Raportul de compresie e undeva, de nou, la 9.5: 1.

Am asa ceva

10034175_910_NEU_FR.JPG ,

e de 12 mm si am umatoarea dilema: cand masor compresia? La rece sau la cald. Si daca tot sunteti amabili sa-mi raspundeti, poate imi explicati si care e motivul pt care se face astfel masuratoarea.

Care e marja de uzura in care ma pot incadra? Adica 6 bari, de ex. ok, e putin?

Offtopic: ce ar mai trebui verificat la un astfel de motor, cand il cumperi? E model cu electrostareter, e din '98.

Merci!

:disappointed:

L.E Ce bujie are dR 350? De 10, 12 sau 14? GSX-urile au de 12 din cate stiu, nu?

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima masuratoare o faci la rece, dupa un timp in care motorul a stat. Ideea e sa se scurga uleiul in carter, sa fie cat mai putin ulei pe segmenti.

A doua masuratoare poti sa o faci ori la rece dar bagi inainte cu seringa putin ulei pe la bujie (1ml, oricum putin de tot) pentru ca uleiul va creste compresia in cazul in care segmentii sunt dusi.

Robinetul de benzina inchis, gazul tras la max(vezi mai jos de ce).

 

Compari cele doua valori, si daca sunt mult diferite atunci e clar: segmentii sunt dusi si prezenta uleiului imbunatateste compresia in a doua masuratoare. Daca sunt foarte apropiate, atunci e ok.

Faci o masuratoare si la cald, dar eu nu am experienta sa iti spun cum ar trebui sa fie. pelicula de ulei o sa fie, pistonul e dilatat si si-a luat forma cilindrica, deci compresia o sa fie sigur mai mare ca cea de rece/uscat.

 

Teoretic, pt un sistem etans 100%, si rotit lent, ar trebui ca presiunea in compresiometru sa fie in atmosfere, exact cat e compresia. Numai ca sunt tot felul de abateri, de genul: in cilindru nu intra aer la pres. atmosferica ci cu presiune un pic scazuta fiindca opune rezistenta filtrul de aer si carbul(de-aia tragi gazul sa se deschida clapeta); Apoi aerul la comprimare se incalzeste si creste presiunea suplimentar.

Cu valorile masurate nu stiu ce sa spun exact sa nu spun prostii mari, dar compresiometrele sunt colorate in verde si rosu, partea inferioara de verde e pt benzina, partea superioara pt diesel. Eu la ETZ am 10.5:1 compresia data de fabrica, demaror nu am, am dat la pedala fara ulei si cu ulei si am avut 9.9 si 10.1 masuratorile. Cu demaror e mai corect.

 

Atasez cadranul colorat al compresiometrului pe care l-am folosit.

 

ouz5kw.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Owene, un raspuns cat se poate de concis si explicit. Multumesc. :disappointed:

In concluzie:

-o masuratoare la rece, cu uleiul in carter, a doua la rece, cu ulei pe segmenti si cea de-a treia la cald.

-nu trebuie sa am discrepante mari la valori, de preferat sa ii dau electric start...

Pana aici, nu-mi ramane decat sa :lol: pentru raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Bujia este de 12 mm

2.Test compresie la rece,cu clapetele deschise la carburator,daca este scazuta (supape fara joc si secmenti)

3.Test compresie la cald,calpetele deschise,daca este tot mica,se incearca cu ulei in cilindru.(daca se stabileste o mica crestere atunci ai ceva uzura la secmenti,daca nu ai supape cu probleme)

4.La(mica)ma refer la presiuneamai micade cit cea care este data de constructor!

5.Atentie!! Unele mono cilindre au un sistem de rupere a compresiei cu actionare pe un din supapele de evacuare,pentru a da motorul peste cap de obicei la cilindree mai mari.

Unele sunt automate KTM,XT,XR,CS 650,DR650 si altele mecanice cu actionare la mina.

Asa ca o sa fie ceva probleme cu stabilirea compresiei max la aceste motoare,Citeste manualul si acolo spune procedura!

PS,Nu stiu sigur daca 350 de la suzuki are sistemul dar 650 il are sigur!

 

Pocedura de testare a compresiei pare destul de simpla la prima vedere cind citesti, dar iti trebuie si putina experienta sa poti descifra ceea ce iti spune compresiometru,mai mult decit o simpla cifra!

Aici ma refer la viteza cu vcare se stabileste compresia maxima,cit creste cu uleiul pus,cit ulei sa pui,ce simtom are cind sunt supapele strinse,care sunt diferentele de motor cald ,si motor rece in functie de cilindree...etc

Succes!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez. Multumesc.

:disappointed:

yzule ,yzule.daca nu te ai tine de prostii pe forum.poate ai avea timp sa inveti .ca nu poti masura compresia la un monocilindru.deoarece majoritatea au decompresor automat.care decupleaza dor la o anumita turatie a motorului.pe care electromotorul nu o sa o atnga niciodata.poti sa faci masuratori .dar o sa fie foarte neconcludente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR 350 din 98 cu electro-starter are decompresor automat.

 

Cele cu kick-starter au inceput sa aiba decompresor automat de prin 94-95 (dar nu este regula - este posibil sa se fi schimbat chiuloasa).

 

Oricum ca fapt divers un set de segmenti pt. DR350 (piese OEM) consta 40euro + TVA.

 

Eu zic sa casti mai bine ochii pe la axul cu came si chiuloasa, in general, ca acolo tind sa apara probleme grave (foarte costisitoare ; peste 300 euro).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme cunoscute la DR 350, de care stiu eu:

-suspensia spate

-gasirea neutralului (poate fi influentata si de ulei)

-carburator sensibil si pretentios

-probleme de ambielaj

Mai multe gasiti si AICI

Cat despre masurarea compresiei, ma gandesc ca trebuie sa existe o cale cat de cat edificatoare, chiar daca e cu soc automat.

De ce as vrea sa ii masor compresia? Pai in primul rand pt linistea mea. Cred ca as considera ca respectivul nu a forjat motorul in ultimul hal, fara a-l ingriji.Intr-un cuvant, as fi mai linistit si multumit de afacere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme cunoscute la DR 350, de care stiu eu:

-suspensia spate

-gasirea neutralului (poate fi influentata si de ulei)

-carburator sensibil si pretentios

-probleme de ambielaj

Mai multe gasiti si AICI

Cat despre masurarea compresiei, ma gandesc ca trebuie sa existe o cale cat de cat edificatoare, chiar daca e cu soc automat.

De ce as vrea sa ii masor compresia? Pai in primul rand pt linistea mea. Cred ca as considera ca respectivul nu a forjat motorul in ultimul hal, fara a-l ingriji.Intr-un cuvant, as fi mai linistit si multumit de afacere.

daca vrei sa stai linistit...desfa motorul si masura cilindru, pistonul distributie ,si atunci stii pe ce stai .compresia poate fi influentata mult cu ulei de ricin sau cu ulei agip care contine ulei de castor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme cunoscute la DR 350, de care stiu eu:

-suspensia spate

-gasirea neutralului (poate fi influentata si de ulei)

-carburator sensibil si pretentios

-probleme de ambielaj

Mai multe gasiti si AICI

Cat despre masurarea compresiei, ma gandesc ca trebuie sa existe o cale cat de cat edificatoare, chiar daca e cu soc automat.

De ce as vrea sa ii masor compresia? Pai in primul rand pt linistea mea. Cred ca as considera ca respectivul nu a forjat motorul in ultimul hal, fara a-l ingriji.Intr-un cuvant, as fi mai linistit si multumit de afacere.

 

1. supensia spate.... "e multe" cu defectul asta ca nu sunt facute pentru competitie.

2. Partea cu neutralul poate sa apara si din carburatie prost reglata (ralanti mare).

3. carburator... sensibil daca umbla prostu' in el.

4. Probleme de ambielaj ... din cercul de cunoscuti cu DR 350 (sa to fie vreo 8-9) nu am auzit de probleme de ambielaj in ultimii 2 ani. (si sunt motociclete folosite in medie de prin 93-94)

 

Ideea ar fi ca inlocuirea pistonului + segmenti + alezare se incadreaza la DR 350 la problemele cele mai "ieftine".

 

Eu personal nu consider compresia un criteriu relevant la achizitia unui DR (de orice cilinderee) !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa stai linistit...desfa motorul si masura cilindru, pistonul distributie ,si atunci stii pe ce stai .compresia poate fi influentata mult cu ulei de ricin sau cu ulei agip care contine ulei de castor

Si cum sa ii explic asta proprietarului, cand merg in Ungaria dupa motor? Stai doua secunde, ca am un subler la mine si vreau sa-ti masor clindru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A scris omul in primul post ca 9.5:1 este raportul de compresie.

 

Hai sa te intreb eu ceva acum, aerul la presiunea atmosferica normala de ~1 bar comprimat de 9.5 ori cam cati ~ 9.5 bari are?

 

Deci in conditii ideale valoarea maxima a presiunii masurate in cilindru trebuie sa fie ~ 9.5 bari.

Mesaj completat

Si cum sa ii explic asta proprietarului, cand merg in Ungaria dupa motor? Stai doua secunde, ca am un subler la mine si vreau sa-ti masor clindru?

 

Dar cu masuratul compresiei cum faci? Crezi ca sta ala dupa tine sa masori tu compresia?

 

Eu daca as vinde motocicleta si ar veni un client cu idei de-astea i-as da cu compresmetrul in cap. Sincer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A scris omul in primul post ca 9.5:1 este raportul de compresie.

 

Hai sa te intreb eu ceva acum, aerul la presiunea atmosferica normala de ~1 bar comprimat de 9.5 ori cam cati ~ 9.5 bari are?

 

Deci in conditii ideale valoarea maxima a presiunii masurate in cilindru trebuie sa fie ~ 9.5 bari.

Mesaj completat

 

 

Dar cu masuratul compresiei cum faci? Crezi ca sta ala dupa tine sa masori tu compresia?

 

Eu daca as vinde motocicleta si ar veni un client cu idei de-astea i-as da cu compresmetrul in cap. Sincer.

eu pt ca nu am facut asta am pierdut 600 euroi!

data viitoare o sa i iau compresia si lu' masa de banii astia.

on. mergi frate la un service sa ti faca aia o constatare e cel mai bine pt tine.

Editat de Black_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima masuratoare o faci la rece.....dar bagi inainte cu seringa putin ulei pe la bujie....

 

Masurare compresiei se face numai la cald, fara a pune ulei in cilindrii, altfel o faci inutil(am nevoie de valori reale nu artificiale)!

In rest ai dreptate.

 

...Pocedura de testare a compresiei pare destul de simpla la prima vedere cind citesti, dar iti trebuie si putina experienta sa poti descifra ceea ce iti spune compresiometru,mai mult decit o simpla cifra!

 

Conteaza doar valoarile pentru comparatie.

 

...De ce as vrea sa ii masor compresia? Pai in primul rand pt linistea mea. Cred ca as considera ca respectivul nu a forjat motorul in ultimul hal, fara a-l ingriji.Intr-un cuvant, as fi mai linistit si multumit de afacere.

 

Se pot strica motoare si fara a fii "forjate"! Apoi se pot "forja" motoare, fara a le strica!

 

...Eu personal nu consider compresia un criteriu relevant la achizitia unui DR (de orice cilinderee) !!!

 

Si eu sunt de aceiasi parere.

====================

De ce este necesara masurarea compresiei? Cand se face aceasta masurare? Cum se face si de ce? Ce valoare trebuie sa fie?

Fara a intra in detalii, inerc sa raspund pe scurt la intrebarile de mai sus.

Compresia este o verificare rapida a starii motorului, ce este necesara in anumite cazuri(ex: mers neregulat, dificultate in reglarea carburatiei si a bunei lui functionari, performanta scazuta, etc...). Aceasta verificare se face la motoare uzate, ce au functionat in conditii nu tocmai bune(fara ulei suficent, ulei inadecvat, sarcini mari indrlungate ce au produs supra incalziri, o proasta intretinere, etc...). La un motor nou compresia se va lua abia dupa parcurgrea catorva mii de km, altfel nu este relevanta. Compresia relevanta si corecta se face la un motor cald, pentru a intrunii conditiile reale de functionare si se procedeaza in felul urmator: dupa verificarea si reglarea distributiei(joc supape), verificare nivel ulei, se lasa sa functioneze pana atinge temperatura normala de functionare, dupa care se opreste si se scot bujiile. Se monteaza pe rand, la fiecare cilindru compresmetru, apoi se actioneaza demarorul pana la obtinerea unei valori maxime, valoare ce se noteaza. Aceste valori se compara intre ele maximul admis fiind de 10%. Nu exista o valoare fixa pentru benzina sau motorina, si nici nu trebuie sa fie identica cu raportul de compresie, fiecare motor are valori specifice, apoi trebuie avut in vedere faptul ca compresia cea mai "buna" o are un motor dupa terminarea perioadei de rodaj. Important este ca aceste valori sa fie cat mai apropiate intre ele. Este adevarat ca pentru un mecanic care face sute de motoare, aceste valori sunt edificatoare (raportate la acelasi tip de motor)...experienta lui acumulata.

Trebuie sa stiti faptul ca atunci cand aceste valori nu sunt apropiate, ele pot fii "ajustate" din reglajul jocului la supape(singurul "artificiu" in afara rc-aului). Deasemeni scaderea compresiei unui moror, reduce foarte putin performantele in functionare. Sunt motoare, care rotite usor la mana, abea se simte compresia, insa in functionare(datorita turatiei), nu se observa acest lucru, nici la viteza nici la consum(diferente minime exista totusi).

La monocilindru compresia este relativa, cea mai buna metoda este de a o compara prin apasarea pedalei de pornire la un alt motor similar)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, un raspuns elaborat :wink:

Daca stau bine si ma gandesc, intr-adevar isi are jusrificare masurarea compresiei la cald.

Acum , intrebarea mea e alta:

Cum ati proceda voi, in situatia in care veti merge in alta tara sa va achizitionati o motocicleta? Ce ati verifica, ce ustensile ati avea cu voi, ce test i-ati face motocicletei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Cum ati proceda voi, in situatia in care veti merge in alta tara sa va achizitionati o motocicleta? Ce ati verifica, ce ustensile ati avea cu voi, ce test i-ati face motocicletei?

Acum 10-15 ani in urma, dadeam borduri in urma la greu, asta voiau romanii, km putini, singurul criteriu dupa care se cumparau masini. Veneau geambasii la mine, dadeam bordul inapoi, luam banii si asta a fost... afacerea mergea, toata lumea era multumita, mai ales cumparatorii :wink:

Revin la intrebarea ta. Greu de spus! In primul rand nu-ti trebe aparate, ci ochi si ureche...

Prima data te uiti atent peste tot sa vezi pe ce suruburi si piulite s-a pus cheia, sa vezi vopseaua daca-i originala sau revopsita, invarti rotile(au/n-au bataie), toate detaliile! Apoi pornirea, zgomote motor, actionarea vitezelor, mers cu ea la viteze si trepte diferite, franari pt a vedea ciclistca, eventuale dezechilibre, etc. Daca n-ai "ureche" sau "ochi", nu esti cunoscator si esti mai profan, apelezi la un amic cunoscator.

Daca ti cont de cele aratate, este putin probabil sa iei teapa, afara nu se merge cu uleiuri proaste, ei nu fac improvizatii si respecta intotdeauna recomandarile producatorilor. (Aici pe forum vezi meru "baieti destepti" care stiu ei ce ulei este mai bun, ce bujii si altele, apoi mai si le publica... asa ceva nu vei pe forumurile straine!). In cazul tau, nu cred ca trebe sa-ti faci probleme, motoarele tin sute de mii! Conteaza modul cum o intretii ulterior.

===================

Subscriu la postarea anterioara: o alta metoda rapida de verificare motor, este sa accelerezi de catava ori motorul si sa privesti in acelasi timp cantitatea gazelor epurate(atunci cand ai posibilitatea s-o poti face) ce ies din motor si sunt captate de galeria de admisie. Eliberarea de gaze si fum este datorata compresiei ce scapa pe langa pistoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...