Sari la conținut

problema kawa gpz


andrei111
 Share

Postări Recomandate

Salut,

am si eu o intrebarept oricine poate sa ma ajute.Am un gpz 500 din 94.Cand o pornesc, pana se incalzeste motorul se aude un tacanit in motor.De la ce poate sa fie?Cumva de la cuzineti?

Astept vreme mai buna ca sa o pot duce la doctor :angry: .Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general GPZ-ul are tot felul de batai la rece, asa fac cam toate ... daca bataia e acolo de mult timp si motorul merge normal nu prea ai de ce sa iti faci griji, daca a aparut recent posibil sa fie ceva uzat, slabit sau spart ... Daca a fost tinut cu ulei bun si nu papa uleiul cuzinetii ar trebui sa fie printre ultimele probleme care ar putea aparea, ei se duc de obicei din cauza functionatii fara ulei sau cu ulei sub nivel. Ar putea fi distributia (intinzator, lant sau patine), vre-un rulment sau ... altceva.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga ochiul aici /index.php?showtopic=466595 acelasi motor, aceeasi problema; se pare ca nu e nimic grav daca e doar la rece; cu zgomotul asta am facut cel putin 13.000 km fara sa se agraveze; mergi oricum si la doctor si posteaza aici diagnosticul; multi se plang de zgomote la GPZ dar nimeni nu vine cu solutii; poate o lamurim acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos....ca a venit vorba de doctor....Ce service imi recomandati?(din bucuresti).Vorba aia:ieftin si bun...

Astazi cand am pornit-o s-a auzit tacanitul ala nenorocit cat timp am fumat o tigara :) .dupa care, din ce in ce mai sporadic.A sa nu uit ..din cand in cand uda bujiile.Evident nu mai porneste,sau porneste ajutata de gaz si sta relantiul f mic 6-700 ture.Daca ii schimbbujjile sau i le sterg nu mai sunt probleme,totusi nu e normal. Idei? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos....ca a venit vorba de doctor....Ce service imi recomandati?(din bucuresti).Vorba aia:ieftin si bun...

Ia vezi aici ca ai tone:

/index.php?showforum=130

sau aici:

/index.php?showtopic=19685

 

 

Mesaj completat

A sa nu uit ..din cand in cand uda bujiile.Evident nu mai porneste,sau porneste ajutata de gaz si sta relantiul f mic 6-700 ture.Daca ii schimbbujjile sau i le sterg nu mai sunt probleme,totusi nu e normal. Idei? ;)

De obicei pornitul motorului trebuie insotit de mersul cu motocicleta.

Udatul bujiilor este o chestie frecventa la multe modele de motociclete, mai ales cand proprietarul "de dragul ei", o porneste, o incalzeste, o freaca de cateva ori vruuum vruummm, apoi o opreste si se duce si se culca fericit..

Dupa o saptamana isi aduce aminte din nou sau chiar vrea sa plece undeva cu ea... si surpriza - s-a inecat. De ce? de ce? de ce?

 

La pornitul pe loc mai ales pe timp rece, cand socul este folosit cu precadere mult timp la pornire, bujiile se umplu de mizerie de la amestecul bogat generat de soc. Apoi motorul se opreste si ramane asa cu bujii murdare. Data viitoare, fiind deja murdare - nu va mai porni. Si toata chestia este "ajutata" de factorul "frig + umezeala".

Bujiile au o proprietate care se numeste "temperatura de autocuratare". Aceasta temperatura o atingi in mers de obicei, pe loc nu prea ai cum dupa catev aminute de vruum vrumm la relanti.

Daca ai si merge cu motocicleta pentru cativa km pana cand motorul ajunge in parametri optimi, bujiile s-ar autocurata si odata garata data viitoare la pornire nu se va mai ineca - poa sa fie si dupa 1 luna.

 

Mesaj completat.

 

(Am modificat acolo poroietate cu proprietate, am sters mesajele voastre ca sa nu o dam iar intr-un offtopic interminabil.

Imi cer scuze pt greseala, se mai intampla in viteza. Multumesc pentru atentionare.)

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aceeasi problema cu tacanitul la acelasi motor doar ca e montat pe Kawa Kle.Nu te trudi nu e mare problema,tacanitul vine de la lantul de distributie.Daca tacanitul insista si e tot mai tare poti sa reglezi intinzatorul lantului de distributie.Grija mare cu service-urile,mie mi-au cerut 200 euro pe kitul de distributie si 200 euro manopera.Incearca sa il reglezi,in manual ai toate etapele cu explicatii insotite de foto.

post-44412-1266257999_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Grija mare cu service-urile,mie mi-au cerut 200 euro pe kitul de distributie si 200 euro manopera.Incearca sa il reglezi,in manual ai toate etapele cu explicatii insotite de foto.

Acuma nu vreau sa laud nici un service, dar un lant de distributie costa cam 100 euro. Intinzatorul si patinele, care se schimba si ele de obicei, iar vreo 100 euro. Cauta unde vrei tu...

Fa tu opertatia de schimbare singur, apoi vezi daca o mai faci GRATIS pentru cineva. Iti zic sigur ca nici nu pui mana pe o cheie fara macar 100 euro...

 

Mie-mi place rezolvarea asta si ma amuza teribil: "regleaza intinzatorul". E tare.

Nu zic neaparat de tine, dar multi dau "sfatul" asta..

 

Mai oameni buni, nu stiu cum e la KLE, dar majoritatea motocicletelor au intinzatorul lantului de distributie AUTOMAT.

Adica se extinde pe masura ce lantul se uzeaza, compensand lungirea acestuia datorata uzurii.

Cand un lant a ajuns sa bata, sa faca zgomote, inseamna ca s-a lungit de tot, adica e KAPUT, ALEULIA, PA, ADIOS SI LA GARA!

Nu mai ai ce sa reglezi la intinzator, gata, s-a dus, s-a extins la maxim! Reglatul intinzatorului - frectie la piciorul de lemn.

Trebuie schimbat!

 

Nu ma refer la cazul initiatorului in general, cine stie ce-i zdrangane lui in motor..poate e cu totul altceva..

Dar majoritatea cum aud de zgomote: gata!stiu! distributia bate! De unde pana unde? Sunt alte multe lucruri care pot sa zdrangane in motor cand e rece..

Mesaj completat

Uite poza din manual de KLE500.

 

Unde zice ca se "regleaza" intinzatorul?

Ce este de reglat la el??

post-7046-1266259998_thumb.jpg

 

 

Mesaj completat

Nenea, daca nu stii limba engleza si te uiti numai la poze, nu induce lumea in eroare!

In pozele enumerate de tine e descrisa procedura de MONTARE si DEMONTARE a intinzatorului!!!!

 

NU AI CE REGLA LA EL! NU SE REGLEAZA NIMIC!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi nu a fi mai greu schimbatul unui kit de distributie de Kle decat la un Audi A6 2,5 Tdi V6.Sigur,ai dreptate si tu,daca nu ai ceva cunostinte tehnice e simplu sa bulesti motorul.Daca ai manualul de reparatie+un prieten mecanic auto dispus sa te ajute o sa reusesti.Cat despre kitul de distributie eu am gasit la 235 lei lantul si 180 lei intinzatorul-pana la 200 euro e drum lung.(ei mi-au facut oferta fara patine in banii astia)

In legatura cu reglatul intinzatorului nu stiu ce sa spun.Ideea e ca anul trecut in primavara am dus motocicleta in acelasi loc pt. aceeasi problema si m-au taxat printre altele si pt. "reglarea distributiei',tacanitul disparand total.Daca am luat teapa imi cer scuze,nu am vrut. ;)

 

Pozele le-am pus doar pt. a arata initiatorului topicului pe unde sa caute intinzatorul si cam cum arata acesta.Nu scrie nimic in manual despre reglarea intinzatorului.

Mesaj completat

 

 

P.S.As fi bucuros daca ai avea grija la limbaj oleac sau mai esti suparat pe chestia cu Bear :) .Nu era necesar sa m-i te adresezi cu Nenea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S.As fi bucuros daca ai avea grija la limbaj oleac sau mai esti suparat pe chestia cu Bear :) .Nu era necesar sa m-i te adresezi cu Nenea.

Ok, imi cer scuze, dar mi se ridica parul in cap cand citesc de reglajul intinzatorului.

Scuze. Nu sunt ranchiunos, de multe ori nici nu ma uit la numele utilizatorului, eu ma lupt cu "omul invizibil" :)

Am si uitat de topicul cu bear.. bine ca mi-ai adus aminte ;)

Daca te-au taxat la KLE pentru "reglat intinzator distributie" inseamna ca sunt mari nesimtiti.

Daca te-au taxat pentru "verificat intinzator distributie" este alta poveste.

Mesaj completat

Acum am citit mai bine:

"reglarea distributiei" poate insemna "reglarea jocului la supape" in multe cazuri. sau poate "verificarea distributiei"

Daca zici ca a disparut un tacanit inseamna ca au efectuat "reglarea jocului la supape" ceea ce se poate denumi ca si "reglarea distributiei" - cine stie ce terminologie folosesc ei.

 

Eu ma refeream STRICT la reglajul INTINZATORULUI la care sincer NU SE POATE REGLA NIMIC. Ala se arunca la cos si se pune altul in caz ca e defect.

 

Cat despre preturi, eu cred ca piesele OEM Kawasaki sunt MULT mai scumpe decat 235 lei cat zici tu ca e un lant, tu poate ai gasit lant DID - care da, este mai ieftin, si ei ti-au oferit lant OEM, care e de 2 ori mai scump.

De exemplu, la Transalp, un lant la HONDA costa 128 euro iar unul DID costa 60 euro.

 

Poate nu e neaparat sa-i facem acum cu ou si cu otet, oricine ar fi ei..

Parerea mea.

Inca odata, scuze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur pt. "reglat intinzator"am fost taxat.Eu oricum incerc si varianta asta,daca la kle se poate am sa anunt.Acum nu am pretentia ca service-ul sa imi dea piese moca,sau sa nu castige si ei prin adaos,in fond din asta traiesc.Dar sa nu se foloseasca in cel mai pur stil romanesc adaosuri de 100 % ca mai dai de cate un amarat care e pacilea prin domeniu si mai cunoaste si el cate un furnizor de piese auto/moto.Piesele gasite de mine sunt OEM,vin la 14 zile de la inregistrarea comenzii ferme;am cerut oferta de la furnizorul nostru traditional de piese auto.Spre marea mea bucurie aduc si piese moto.

Daca initiatorul topicului va avea nevoie de lant distributie,intinzator sau patine la Gpz il pot ajuta cu cea mai mare placere.Cele mai scumpe sunt patinele dar cei de la service mi-au spus ca sunt 90%sanse sa fie in regula.

 

 

 

P.S.Bear e cel mai tare ;)

Editat de purdi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur pt. "reglat intinzator"am fost taxat.Eu oricum incerc si varianta asta,daca la kle se poate am sa anunt.

Intinzatorul lantului de distributie nu se regleaza. Pur si simplu. Chiar nu ma crezi?

 

Este o piesa compacta. Nu ai ce sa-i faci. Se monteaza si se demonteaza.

Intinzatorul functioneaza asa:

Tija care apasa pe patina se extinde pe masura ce lantul se uzeaza. Tija nu se retrage inapoi, avanseaza si atat. Cand ajunge la maxim inseamna ca lantul e uzat la maxim.

In pozele din manual este explicat cum se face montarea si demontarea si cum sa previi unele greseli de montaj.

Adica:

Demontare:

- se slabeste surubul din capul intinzatorului.

- se scot cele 2 suruburi care il sustin

- cand este scos - intinzatorul se extinde automat la maxim - normal -are arc.

- se scoate surubul din capul lui impreuna cu arcul de sub el.

- se impinge tija spre interiorul corpului intinzatorului apasand chestiutza aia de deblocare - e notata A in poza 2 din pagina postata de mine.

Montare:

- se schimba garnitura

- se monteaza corpul intinzatorului in motor cu tija retrasa la maxim si fara a monta si arcul si surubul central

- se monteaza arcul si surubul central cu saiba aferenta.

- in momentul in care ai montat arcul, intinzatorul se va extinde cat ii permite patina.

 

Avertizare mare in manual:

In nici un caz nu se va monta intizatorul cu tija extinsa la maxim, se risca stricarea acestuia de tot. Si e si normal, el trebuie sa se extinda dupa ce e fixat in motor si nu sa fie fixat in motor cu tija deja extinsa, exista riscul sa se rupa tija.

 

Asta e tot ce e explicat in manual, nu e NICI un reglaj.

 

SFAT:

Nu incerca sa faci vreo improvizatie la intinzator, sa EXTINZI cumva tija mai mult decat e permis sau oricare alta IMPROVIZATIE "ingenioasa". Risti sa intinzi lantul peste limita maxima, lantul sa se rupa si sa faci motorul PRAF.

 

;)

 

P.s. la transalp nu e asa intinzatorul, in schimb la DR este aproximativ asa (acelasi gen) si cu motorul de DR m-am jucat fff mult. Deci nu vorbesc numai din manual. Sunt diverse practici de a fenta intinzatorul, lungit, etc.. dar sunt mari tiganii si risti sa faci motorul praf.

Fa schimbul lantului de distributie, care BTW, nu il poti face la o bere cu amicii in fata blocului, fiind o operatiune destul de dificila, mai ales la KLE unde lantul e pe mijlocul motorului, si vei avea motorul inca suta de mii de km fara probleme..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"schimbul lantului de distributie, care BTW, nu il poti face la o bere cu amicii in fata blocului, fiind o operatiune destul de dificila, mai ales la KLE unde lantul e pe mijlocul motorului, si vei avea motorul inca suta de mii de km fara probleme.. "

 

 

Schimbul il fac la mine in service!Nu imi fac prea mari probleme,lucrez cu baietii astia de 6 ani.De aceea spuneam intr-un post mai sus ca nu poate fi mai greu schimbul distributiei la kle decat la un Audi sa zicem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbul il fac la mine in service!Nu imi fac prea mari probleme,lucrez cu baietii astia de 6 ani.De aceea spuneam intr-un post mai sus ca nu poate fi mai greu schimbul distributiei la kle decat la un Audi sa zicem.

Ok. Am inteles acum. Foarte bine asa! Nu numai ca e greu, dar mai trebuie si "special tools".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfffff,ma omori ;) .Ok stiu ca imi vrei binele,in sensul sa nu imi distrug motorul.Mai am ceva lucrari de cosmetica de efectuat la ei,cam in 2 sapt. il aduc la mine la service si ma apuc de distributie.Te tin la curent cu evenimentele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor

M-ati bagat de tot in ceata.Stiu ca tacanitul in cauza poate fi si de la lant, dar mie mi se pare ca se aude de la motor...poate mie se pare.repet am destul de putine cunostinte de mecanica.Iar despre pornitul mobrei si lasatul la relanti apoi vrum-vrum 5 min pe loc si gata s-ar putea sa ai dreptate ca eu cam asa am facut(cat traiesti inveti :) ).E totusi iarna, nu am unde iesi cu ea si locul de care dispun este destul de limitat.O plimb maxim 15 metri. O sa incerc sa nu mai fac asta.Mi-a fost frica sa nu ma lase bateria.

Detinatori de gpzici care sa bage ochiul pe aici, nu exista? :)

Mesaj completat

 

Aprop[os stie cineva de unde se poate descarca un manual pt gpz 500 in limba romana ideal, acceptabil in engleza.Cel cu care a venit motoreta este in lb germana si ce am mai gasit eu era in aceasi superba limba, dar total neinteligibila pt mine, mai ales cand vine vorba de termeni tehnici ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor

M-ati bagat de tot in ceata.Stiu ca tacanitul in cauza poate fi si de la lant, dar mie mi se pare ca se aude de la motor...

Cred ca te-am zapacit. Noi vorbeam de lantul de distributie care se afla in ... motor. :)

 

Aprop[os stie cineva de unde se poate descarca un manual pt gpz 500 in limba romana ideal, acceptabil in engleza.Cel cu care a venit motoreta este in lb germana si ce am mai gasit eu era in aceasi superba limba, dar total neinteligibila pt mine, mai ales cand vine vorba de termeni tehnici ;)

Ia vezi aici:

http://www.manualedereparatie.info/categorii/kawasaki.html

In limba romana ma indoiesc ca ai sa gasesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de intinzator, fratele meu are o Kawa EN 500, ca a mea, si ii tacanea dar la el era tot timpul, si la cald; s-a dus la United Motors si cei de acolo i-au spus ca tre schimbata distributia complet (lant, intinzator, patine), dar pana vin piesele au zis ca ii pot intinde intinzatorul ca sa nu mai tacane, ceva provizoriu, si dupa 2 zile cand s-a dus sa o ia intr-adevar nu se mai auzea nimic (nu stiu ce au facut ei acolo de fapt); dupa vreo 2 luni au venit si piesele si toata lucrarea l-a costat 500 euro; ideea e ca acel intinzator se mai poate carpi, intinde etc, sau cel putin asa au zis cei de la United; eu merg insa pe ideea ca regimul de functionare normal al unui motor e la cald, si daca se aud zgomote doar la rece nu e o problema; am deschis topicul despre care am scris mai sus doar pt ca in afara acelui tacanit la rece a mai aparut si un zgomot la accelerare/ decelerare, care s-a dovedit a fi pana la urma de la o tabla a tevii de esapament; legat de locul de unde vin zgomotele, nu fiti asa siguri, doar un specialist se poate pronunta: inainte sa ajung la service eu si alti 5 motociclisti am ascultat acel zgomot produs la accelerare/decelerare si toti am zis ca vine din interior; omul de la service a dibuit sursa zgomotului in maxim 10 secunde, ca mi-era si rusine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au mai "intins"lantul de distributie. este o solutie de moment pe termen scurt!

mai precis scoti surubul central ala cu arcul din intinzator si cu o surubelnita inpingi in intinzator(in interior) un dinte dupa care montezi surubul central la loc . de fapt fortezi intinzatorul peste limita lui de intindere. cum am mai spus este o solutie temporara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca te-am zapacit. Noi vorbeam de lantul de distributie care se afla in ... motor. ;)

 

 

Ia vezi aici:

http://www.manualedereparatie.info/categorii/kawasaki.html

In limba romana ma indoiesc ca ai sa gasesti.

Multam fain.Am gasit in engleza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci,de fapt intinsul lantului de distributie (la un zzr ) consta in demontarea unei zale si scurtarea lui ? (asta in cazul cand intinzatorul e la maxim ? cred ca mai bine ar fi sa schimb lantul si gata ....

 

ps:trebuie schimbate si pinioanele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci,de fapt intinsul lantului de distributie (la un zzr ) consta in demontarea unei zale si scurtarea lui ? (asta in cazul cand intinzatorul e la maxim ? cred ca mai bine ar fi sa schimb lantul si gata ....

 

ps:trebuie schimbate si pinioanele ?

mai omule de ce trebuie sa i intinzi lantul de distributie? la zzr uri(am si eu unul ) intinzatorul este "automat". daca "tacane"ceva in motorul ala pot sa fie pastilele de la supape. si aia o observi luind o compresie!

nu poti sa scoti o za din lant pt ca nu ai ce trebuie : zaua de legatura sau master link

daca intinzatorul e la maxim nu mai ai ce sa intinzi si lantul +patine+intinzator trebuie schimbat.

 

+ ca la motorul tau distributia este pe mijlocul motorului deci schimbarea patinelor implica desfacerea chiuloasei(alt set de garnituri)

eu am schimbat distributia la un zx6r acum o luna si numai garniturile din chiulasa +semeringuri supape+distributie au costat circa 300 euro.

fara manopera!

mai bine duo la un mecanic sa vada el ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps:trebuie schimbate si pinioanele ?

Nu.

De obicei pinionul de jos face parte din arborele cotit, nu ai cum sa-l schimbi chiar daca ai vrea.

Lanturile de distributie nu vin la "set" cum e conceptia depre lanturile de transmisie primara..

Lanturile de distributie lucreaza in ulei permanent, nu uzeaza pinioanele ca un lant de transmisie, uzura de pe acestea e minima. Lantul in sine se lungeste, si cand se lungeste - aleluia - se schimba cu altul nou. Uneori se schimba si patinele pe care se "plimba" acest lant, uneori nu, e la latitudinea mecanicului care constata uzura de pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am lamurit.O duc la un service. Sunt prea multe potentiale cauze ale zgomotelor ciudate iar eu nu sunt mecanic asa ca...

Revin la intrebare: pt gpz sau ma rog kawa in general un service acatarii? Am auzit ca la Bardak ar fi ok...astept pareri.Multumesc tuturor care si-au spus opinia si au incercat sa ma ajute

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa te mai lamuresc un lucru:

Aici nu discutam despre service-uri, daca fiecare si-ar da cu parerea despre ele aici ar iesi o mare harababura, dupa cum e omul "obiectiv" in general.

Cauta la sectiunea: Bursa - Servicii - sunt 4 catralioane de anunturi cu service-uri.

Numai bine. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...