sergiulica_2 Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 salut. daca ma poate ajuta cineva. am un suzuki gsx 600 f din 95 are o problema, cat e rece motorul in primii 5-6 km eu trag de gaz si parca i se taie alimentarea si dupa 1 secunda se accelereaza. stie cineva ce ar putea fi? dupa ce se incalzeste motorul merge bine. bujiile nu le-am schimbat niciodata si am vreo 25000 km eu cu ea. anul trecut am schimbat filtrul de aer. daca sunteti de parere ca ar trebui schimbate bujiile, recomandati iridium sau normale? am un prieten care si-a cumparat iridium pt un sv 650 si a zis ca ii consuma cu juma de litru mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 salut. daca ma poate ajuta cineva.am un suzuki gsx 600 f din 95 are o problema, cat e rece motorul in primii 5-6 km eu trag de gaz si parca i se taie alimentarea si dupa 1 secunda se accelereaza. stie cineva ce ar putea fi? dupa ce se incalzeste motorul merge bine. bujiile nu le-am schimbat niciodata si am vreo 25000 km eu cu ea. anul trecut am schimbat filtrul de aer. daca sunteti de parere ca ar trebui schimbate bujiile, recomandati iridium sau normale? am un prieten care si-a cumparat iridium pt un sv 650 si a zis ca ii consuma cu juma de litru mai mult. Nu ai mentionat in ce conditii apare lipsa de putere cu motorul rece, la plecarea dupa loc, la ture medii... etc. Oricum, cand e rece, e normal ca un motor sa nu "traga" perfect, insa diferentele nu trebuie sa fie extreme. Aparent problema e amestecul sarac, posibil nivelul mic in carburatoare insotita eventual de desincronizare. Cand ai facut ultima revizie la carburatoare? (curatat, reglat, sincronizat) Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 Salut. Am patit si eu asa cu al meu GPZ. Si imi mai facea figura ca se mai oprea. Dar problema mea a fost rezolvata cand am schimbat bujiile. De atunci nu am mai avbt nicio pb. Nu stiu daca la tine e tot de la bujii dar merita sa le schimbi, tinanad cont ca nu sunt scumpe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 iar cand se incalzeste supit se autocalibreaza ESTE FOARTE SIMPLU : INCALZESTI MOTORUL SI ABEA ATUNCI CONSTATI DACA TRAGE SAU NU . Cand motorul este rece pistoanele nu sunt dilatate (segmentii nu etanseaza cum ar trebui), deci trebuie mai multa benzina ,asta face shocul. Sa incalzit ,bagi shocul (cat a mai ramas) si apoi pleci la drum Nu prea ai motive sa fii ironic daca crezi ca etanseitatea pistoanelor este realizata doar de energia potentiala datorata fortei elastice a segmentilor... Aceasta ar fi cu mult prea mica pentru a face fata celor peste 500kg la care sunt supuse pistoanele in sarcina. Pentru cultura ta generala, segmentii sunt "ajutati" de o forta suplimentara, datorata aerului comprimat care patrunde pe langa partea superioara a pistonului si se strecoara in spatele segmentilor. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiulica_2 Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 Nu ai mentionat in ce conditii apare lipsa de putere cu motorul rece, la plecarea dupa loc, la ture medii... etc. Oricum, cand e rece, e normal ca un motor sa nu "traga" perfect, insa diferentele nu trebuie sa fie extreme. Aparent problema e amestecul sarac, posibil nivelul mic in carburatoare insotita eventual de desincronizare. Cand ai facut ultima revizie la carburatoare? (curatat, reglat, sincronizat) Ride Safe! faza e ca anul trecut in primavara mergea perfect, tragea si cu motorul rece fara sa imi faca intreruperi deastea. conditii in care am lipsa de putere: plec de pe loc cu antaia, ajung in 4000 ture, din punctul asta daca trag de gaz parca se ineaca si dupa aia se accelereaza. Mesaj completat iar cand se incalzeste supit se autocalibreaza ESTE FOARTE SIMPLU : INCALZESTI MOTORUL SI ABEA ATUNCI CONSTATI DACA TRAGE SAU NU . Cand motorul este rece pistoanele nu sunt dilatate (segmentii nu etanseaza cum ar trebui), deci trebuie mai multa benzina ,asta face shocul. Sa incalzit ,bagi shocul (cat a mai ramas) si apoi pleci la drum nu e asa. si inainte sa imi faca figuri trageam socul si il lasam sa mearga cam un minut sa se incalzeasca, dar atunci mergea bine, tragea fara intermitentze. acum, fac aceeasi operatiune si motorul face ce v-am zis. Mesaj completat Salut. Am patit si eu asa cu al meu GPZ. Si imi mai facea figura ca se mai oprea. Dar problema mea a fost rezolvata cand am schimbat bujiile. De atunci nu am mai avbt nicio pb. Nu stiu daca la tine e tot de la bujii dar merita sa le schimbi, tinanad cont ca nu sunt scumpe. o sa incerc sa schimb bujiile, asta dupa ce imi primesc permisul inapoi. dupa aia va zic cum a reactionat motorasul la piesele astea noi. o zi buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 27, 2010 Share Postat Martie 27, 2010 mai citeste odata ce am scris ...poate a doua oara ai sa intelegi ca nu ma refer strict la segmenti Pentru cultura ta generala a refeream la dilatarea pistoanelor (suportul segmentilor) ca vad ca la TEORIE nu te intrece nimeni , cu practica... Am recitit. Si am mai gasit o gafa, socul nu suplimenteaza benzina datorita nedilatarii pistoanelor ci datorita faptului ca benzina condenseaza pe peretii cilindrilor (reci). Oricum, calde sau reci, dilatate sau nu, pistoanele nu au nici un rol in asigurarea etanseitatii, segmentii sunt singurii responsabili de acest aspect. Fara a sti TEORIE, nu vei sti sa pui un diagnostic corect atunci cand defectele nu sunt grosiere gen pistoane sparte. Nu contest ca practica are rolul ei major, insa TEORIA face diferenta intre un "ciocanar" si un mecanic bun. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiulica_2 Postat Martie 28, 2010 Autor Share Postat Martie 28, 2010 NO COMENT TE LAS IN PACE cu teoria ta bafta si eu care ma gandeam ca poate mai primesc o solutie la problema mea. din cate am observat cam pe toate forumurile se lanseaza un subiect de dezbatut si pana la urma oamenii ajung sa se certe si sa devieze mult mult de la subiect. oricum, multumesc pt parerile impartasite pana aici, mai astept si alte opinii. asfalt uscat sa avem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 28, 2010 Share Postat Martie 28, 2010 Asta e, micile frictiuni sunt inevitabile pe forumuri. Oricum, nu ai mentionat niciodata, cum era vremea, in special temperatura ambianta in perioada cand zici ca mergea "bine"? Am senzatia ca nu prea ai demult motorul si poate ca nu stii cum se comporta in sezoane diferite. Altfel se incalzeste motorul cand afara sunt peste 20gr.C si altfel cand sunt sub 10... Daca dupa ce temperatura lichidului ajunge la peste 60gr.C motorul merge normal, nu cred ca are rost sa'ti mai faci probleme. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiulica_2 Postat Martie 29, 2010 Autor Share Postat Martie 29, 2010 Asta e, micile frictiuni sunt inevitabile pe forumuri. Oricum, nu ai mentionat niciodata, cum era vremea, in special temperatura ambianta in perioada cand zici ca mergea "bine"? Am senzatia ca nu prea ai demult motorul si poate ca nu stii cum se comporta in sezoane diferite. Altfel se incalzeste motorul cand afara sunt peste 20gr.C si altfel cand sunt sub 10... Daca dupa ce temperatura lichidului ajunge la peste 60gr.C motorul merge normal, nu cred ca are rost sa'ti mai faci probleme. Ride Safe! am de 3 ani motorul si am mers cu el inclusiv iarna. la -6 grade lasam motorul sa mearga 2 minute se incalzea un pic si tragea brici, fara sa se poticneasca. ma ingrijoreaza ca a aparut aceasta anomalie.(pt ca inainte mergea perfect nu conta ca e iarna sau vara, nu simteam diferenta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 care lichid? OK, GSX-F'ul are racire pe ulei, invatat fiind cu motorul meu, m'am exprimat gresit. Totusi, cred ca ai inteles ideea. Mesaj completat am de 3 ani motorul si am mers cu el inclusiv iarna.la -6 grade lasam motorul sa mearga 2 minute se incalzea un pic si tragea brici, fara sa se poticneasca. ma ingrijoreaza ca a aparut aceasta anomalie.(pt ca inainte mergea perfect nu conta ca e iarna sau vara, nu simteam diferenta) Am inteles, atunci cred ca, daca nu mai exista si alte simptome, merita sa incerci o curatare a carburatoarelor si un minim reglaj, macar al nivelului de benzina si sincronizare. Dar inainte de asta e recomandat sa schimbi filtrul de aer si bujiile. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 (editat) Eu as scoate caneaua din rezervor si as incerca sa vad cum e sita aia a flitrului. Mie imi face impresia ca se alimenteaza prost. PS: am si eu o intrebare care ma roade (nu e impertinenta, doar intreb): de ce ai avea o compresie mai proasta cand motorul e rece? sau probabil ca intrebarea ar trebui sa sune de ce ai avea o compresia mult mai proasta cand motorul este rece? Am inteles aia cu segmentii reci, dar totusi, ar fi prea mare diferenta la cum explica omul ca ii merge motorul. Diferentele de compresia de la rece la cald nu trebuie sa fie majore (pentru un motor bun). Editat Martie 30, 2010 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Eu as scoate caneaua din rezervor si as incerca sa vad cum e sita aia a flitrului. Mie imi face impresia ca se alimenteaza prost. PS: am si eu o intrebare care ma roade (nu e impertinenta, doar intreb): de ce ai avea o compresie mai proasta cand motorul e rece? sau probabil ca intrebarea ar trebui sa sune de ce ai avea o compresia mult mai proasta cand motorul este rece? Am inteles aia cu segmentii reci, dar totusi, ar fi prea mare diferenta la cum explica omul ca ii merge motorul. Diferentele de compresia de la rece la cald nu trebuie sa fie majore (pentru un motor bun). Intrebarea ta este cat se poate de pertinenta si probabil ar face subiectul unor discutii interesante pe un topic dedicat. Din pacate multi nu stiu faptul ca segmentii (de compresie) nu realizeaza etanseitatea prin tensiunea proprie elastica ci cu ajutorul aerului (amestecului) comprimat care se strecoara prin partea superioara a pistonului in spatele lor, presandu'i pe camasa cilindrilor. Tocmai de aceea, pe langa uzura radiala a segmentilor, foarte importanta este si cea axiala, a "jocului" segmentilor in canalele pistoanelor in sens vertical. Pe de alta parte, compresia este "ajutata" si de prezenta uleiului in "santurile" honuirii originale a cilindrilor. Chiar in manualele de service se recomanda ca testul de compresie sa se faca cu motorul rece, dupa care, pentru a afla sursa eventualei lipse de compresie, se reface testul turnandu'se ulei prin orificiul bujiilor, "simuland" oarecum conditiile unui motor cald. Pentru o mai mare acuratete se recomanda si testul de compresie complementar, in regim "static" (leak down compression test). Dilatarea in sine are si ea rolul sau insa nu este singurul element responsabil de diferentele de compresie functie de regimul termic/dinamic. Un alt element tratat cu destula superficialitate, dar care va influenta comportamentul compresiei, regimul termic, consumul de ulei... etc., cat si performantele in sine ale unui motor este rodajul initial. Manualele fiecarui tip de motor urmeaza in general aceeasi cale "sigura" si recomanda un rodaj "bland" in primii 500-600km - 1000km. De cele mai multe ori insa se va obtine mai mult rau decat bine. Cilindrii noi nu au suprafete perfecte ci au practicate niste santuri circulare prin metoda "honuirii". In primii 50-60km de la pornire, "varfurile" santurilor trebuie tocite (de catre segmenti) suficient incat sa asigure o compresie maxima insa nu in totalitate, prezenta "santurilor" fiind critica pentru a permite mici depozite uniforme pe suprafata cilindrului. Un regim prea "bland" de rodaj initial va avea ca rezultat "santuri" prea adanci, care vor duce la un consum ridicat de ulei. Impreuna cu un regim termic prea ridicat, aceste santuri vor fi astupate neuniform de depuneri de ulei solidificat, cel mai prost scenariu posibil. La polul opus, un regim de rodaj initial prea "agresiv" va elimina prea mult din "varfurile" honuirii, lipsa santurilor ducand la un regim termic de functionare prea ridicat, adica motorul se va incinge suplimentar, performantele fiind influentate negativ, sporind riscul calarii la exploatari extreme. Probabil ca o sa fiu (iar) acuzat de prea multa teorie, am vrut insa doar sa sugerez ca exista mai multe elemente de luat in seama si care pot influenta diferitii parametri ai unui motor cum ar fi printre altele si compresia. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Destui producatori de bujii recomanda schimbarea bujiilor "normale" la 15000km. Deci eu le-as schimba, cu altele la fel de normale. [O fi electrodul de iridium mai bun, dar ceramica din jurul electrodului e 'normala' si incaseaza socul exploziilor. inchid paranteza] La 45000km ar putea avea electrozii rotunjiti, scanteia se genereaza un pic mai greu, bujia inca nu a ajuns la temperatura de regim(atentie bujiile noi sa fie ce da producatorul motorului, sau echivalente). Dar asta s-ar manifesta la turatii mari, tragi de gaz si nu creste puterea. Pare a fi problema tipica de alimentare, si daca bujiie noi rezolva problema, eu zic ca mai mult o acopera, o sa apara din nou. Eu m-as uita la filtrul de aer sa fie curat, gaurica de anti-vidare a rezervorului(putin probabil) si la tot ce tine de curgerea benzinei dinspre rezervor spre cilindri - cam orice se poate infunda de mizerii si depuneri din benzina. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Chiar in manualele de service se recomanda ca testul de compresie sa se faca cu motorul rece, dupa care, pentru a afla sursa eventualei lipse de compresie, se reface testul turnandu'se ulei prin orificiul bujiilor, "simuland" oarecum conditiile unui motor cald Din cate imi amintesc eu in manualele moto nu am intalnit recomandarea testului de compresie la rece, ba dimpotriva se specifica clar ca se face cu motorul cald. Totusi comparatia dintre valorile compresiei la rece si cele la cald poate oferi informatii importante. ( o diferenta mare in principiu indica uzura piston/segmenti/cilindru) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Din cate imi amintesc eu in manualele moto nu am intalnit recomandarea testului de compresie la rece, ba dimpotriva se specifica clar ca se face cu motorul cald.Totusi comparatia dintre valorile compresiei la rece si cele la cald poate oferi informatii importante. ( o diferenta mare in principiu indica uzura piston/segmenti/cilindru) Cand m'am referit la "cald" si "rece" am omis sa pun ghilimelele. Deoarece compresia este influentata SI de prezenta uleiului in canalele cilindrilor, un motor chiar "fierbinte" va da alte valori ale compresiei fata de situatia dinamica, cand pompa de ulei este in functiune. Nu este exclus ca, din motive pe care le'am expus anterior, prea mult ulei este depozitat in canalele cilindrilor, compresia sa para in regula cand in realitate exista uzuri ale segmentilor sau/si canalelor sale din pistoane. Masurarea compresiei este oarecum relativa functie de conditiile in care se face, eu atat am vrut sa subliniez. In rest, invit pe cei cu mai multa experienta practica la comentarii. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skandal Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Cand m'am referit la "cald" si "rece" am omis sa pun ghilimelele. Deoarece compresia este influentata SI de prezenta uleiului in canalele cilindrilor, un motor chiar "fierbinte" va da alte valori ale compresiei fata de situatia dinamica, cand pompa de ulei este in functiune. Nu este exclus ca, din motive pe care le'am expus anterior, prea mult ulei este depozitat in canalele cilindrilor, compresia sa para in regula cand in realitate exista uzuri ale segmentilor sau/si canalelor sale din pistoane. Masurarea compresiei este oarecum relativa functie de conditiile in care se face, eu atat am vrut sa subliniez. In rest, invit pe cei cu mai multa experienta practica la comentarii. Ride Safe! 1)tocmai de aceea masurarea compresiei se efectueaza la cald(temperatura lichidului de racire *70-75 c)! la aceasta temperatura relativ ridicata scade vascozitatea uleiul,sporindu-i fluiditatea prin orificiile segmentului de ungere/razuire,compresie si foc ,iar pelicula formata,ne mai avand rol decisiv in influentarea valorii de compresie,pastrandusi singurul rol si anume cel de ungere. 2)calitatea materialelor e mai mult decat buna iar coeficientul de dilatare e foarte mic/vezi in manual conicitatea pistonul/diferenta de diametru din varf spre bosaj 3)e obligatoriu sa incalzesti motorul inainte de a te plimba cu el(dureaza ceva timp de cand il pornesti si pana ajunge uleiul sus in rampa{cala axelor cu came}sau in oriciile segmentului de ungere si razuire,acesta din urma ungandu-se prin baleiaj ori centricubare...pe aici pe forum sunt convins ca sunt destui mecanici care au pornit motoare pe bancul de lucru fara capac...eu unul asa fac si in felul asta ma asigur ca uleiul isi inchide circuitul....martorul de ulei poate juca feste si de la producator la producator, fie poate fi martor de presiune fie de nivel 4)daca tot esti genul "surubar"...poti incerca circuitele vacumatice ,cele care permit vacumarea membranelor in incinta,dat fiind faptul ca din acceleratie dozezi doar aerul iar benzina prin vacum-diverenta untre suber manual si cel cu membrana vacumatica... Mesaj completat in cazul gsxf ului,se va incalzi mai bine motorul decat in cazul celor racite pe lichid(datorita radiatorului de ulei subproportinat-temparatura nefiind constanta ,unde mai adaugam si suplimentarea racirii cu aer,degajarea temperaturii nefiind uniforma{cilindrii de mijloc,2si 3}avand o suparafata de racire redusa ca si laturi espuse ventilatie fata de cilindrii 1si 4... ps :numai respect celor care-si fac treaba bine Mao san...nu ti bate capul...mereu se va gasi un surubar sa conteste m,etode si aplicatii bazate pe sute de motoare-experienta...cine vrea sa bage la cap ..bine...cine nu...succes cu surubareala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 ...mereu se va gasi un surubar sa conteste metode si aplicatii bazate pe sute de motoare-experienta... Interesante consideratiile bazate pe sute de "motoare-experienta", din pacate atitudinea este la fel ca a celorlalti "experti", cel putin de pe acest forum, care se cred detinatorii adevarului absolut si nu concep ca le scapa ceva sau mai au de invatat. Noroc ca mai exista si alte forumuri moto in strainatate, unde multi ingineri sau doar simpli mecanici ADEVARATI (preparatori pe la echipe care practica sportul cu motor) isi ofera sprijinul neconditionat, folosind o atitudine si un limbaj decent chiar si atunci cand exista pareri divergente si care nu sufera de complexul de "superioritate" cand stau de vorba cu simpli "amatori". Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiulica_2 Postat Aprilie 1, 2010 Autor Share Postat Aprilie 1, 2010 Destui producatori de bujii recomanda schimbarea bujiilor "normale" la 15000km. Deci eu le-as schimba, cu altele la fel de normale. [O fi electrodul de iridium mai bun, dar ceramica din jurul electrodului e 'normala' si incaseaza socul exploziilor. inchid paranteza] La 45000km ar putea avea electrozii rotunjiti, scanteia se genereaza un pic mai greu, bujia inca nu a ajuns la temperatura de regim(atentie bujiile noi sa fie ce da producatorul motorului, sau echivalente). Dar asta s-ar manifesta la turatii mari, tragi de gaz si nu creste puterea.Pare a fi problema tipica de alimentare, si daca bujiie noi rezolva problema, eu zic ca mai mult o acopera, o sa apara din nou. Eu m-as uita la filtrul de aer sa fie curat, gaurica de anti-vidare a rezervorului(putin probabil) si la tot ce tine de curgerea benzinei dinspre rezervor spre cilindri - cam orice se poate infunda de mizerii si depuneri din benzina. Bafta. o sa incerc sa schimb bujiile cu bujii normale, filtrul de aer e aproape nou, am facut 2000 km cu el. mersi de recomandare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skandal Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Interesante consideratiile bazate pe sute de "motoare-experienta", din pacate atitudinea este la fel ca a celorlalti "experti", cel putin de pe acest forum, care se cred detinatorii adevarului absolut si nu concep ca le scapa ceva sau mai au de invatat. Noroc ca mai exista si alte forumuri moto in strainatate, unde multi ingineri sau doar simpli mecanici ADEVARATI (preparatori pe la echipe care practica sportul cu motor) isi ofera sprijinul neconditionat, folosind o atitudine si un limbaj decent chiar si atunci cand exista pareri divergente si care nu sufera de complexul de "superioritate" cand stau de vorba cu simpli "amatori". Ride SAfe! Mesaj completat Interesante consideratiile bazate pe sute de "motoare-experienta", din pacate atitudinea este la fel ca a celorlalti "experti", cel putin de pe acest forum, care se cred detinatorii adevarului absolut si nu concep ca le scapa ceva sau mai au de invatat. Noroc ca mai exista si alte forumuri moto in strainatate, unde multi ingineri sau doar simpli mecanici ADEVARATI (preparatori pe la echipe care practica sportul cu motor) isi ofera sprijinul neconditionat, folosind o atitudine si un limbaj decent chiar si atunci cand exista pareri divergente si care nu sufera de complexul de "superioritate" cand stau de vorba cu simpli "amatori". Ride SAfe! daca erai un simplu "amator"...nu era bai,dar cand te crezi mai "ciumec" ca altii,doar pt ca ti ai schimbat singur bujiile si vorbesti de diagnoza si diagnosticare "ca la carte"....e normal sa apara si si replica...si traiesc cu convingerea ca intr-o tara libera si democrata,dreptul la opinie si exprimare libera e garantat de constitutie si neingradit.(nu trebuia sa te superi pe mine,doar incercam sa te lamuresc un pic) 1)spune mi si mie te rog care este calificarea ta,domeniul de activitate si experienta dobandita in mecanica moto 2)da mi voie sa ma laud: Am inceput surubareala cam pe la 12 ani cand am avut prima trotineta motorizata si a continuat cu 2 scoli de mecanica,cu 2 diplome(una de mecanic si una de tehnician mecanic) +inca o diploma dobandita peste hotarele "rromanicei" -in tehnologia motoarelor cu ardere interna,o acreditare a Registrului Auto Roman ca sef service intr-o "cotineata" in care se repara "bicilete cu motor" printre care si gsx f-uri.Sa mai adaug ca multi dintre mecanicii moto ai bucurestiului mi au fost ucenici prin diverse service uri?sa ti mai spun ca am reparat cateva "mociclete" prin diverse reprezentante moto la care am lucrat de-a lungul timpului cum ar fi rep Honda sau rep Yamaha?lasand deoparte 14 ani de "surubareala moto"constanta,luam in calcul doar cele aprox 20 de motociclete avute pana in prezent si tot cred ca am reparat mai multe ca tine.sa mai adaugam si cei aprox 300 mii de km la activ pe motor...ti se pare ca nu as fi practicant al sportului cu motor? Ps:Nu ma consider stapanul adevarului absolut ci doar incercam sa te luminez cam cum sta treaba cu mecanica(si practica si teoretica)iar daca am scapat ceva...sincer nu ma deranjeaza corecturile...cat despre suferinte...sunt sanatos tun/la cap e problema mea ) Si daca toate cele scrise mai sus nu ti au mai taiat din elenul graiului te ridic la gradul de Doctor (al mecanicii) si eu ma decad la rangul de MACIUCAR SEF!!! esti multumit? Mesaj completat referitor la motoreta cu pricina... sunt de verificat : 1)nivelul in camerele(corpurile/paharele)carburatoarelor daca e constant si corespunzator 2)traseul vacumatic al membranelor (eventuale fisuri sau ciupituri ale membranelor/am mai intalnit si insecte deasupra membranelor ce impiedicau ridicarea sertarelor in pozitia imediata de dupa relanti a clapetilor,cand debitul de aer aspirat de motor este destul de mic) 3)sistemul de alimentare primar(scuzele mele ca nu ii mai am poza in minte si nu stiu daca este prin cadere libera,pompa ori robinet vacumatic)in cazul in care e robinet vacumatic,o posibila ciupitura sau fisura a furtunului de vacum poate diminua debitul si de aici apare delay-ul (momentul din care ii dai "gaz" si pana cand acesta raspunde cu debitul necesar pt am mentine echilibru de nivel in corpurile carburatoarelor)adica lipsa de combustibil=amestec sarac =putere calorica scazuta... Daca dupa ce verifici acestea tot "da in nas",lasa mi pm si te indrum cu mai multe sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Si daca toate cele scrise mai sus nu ti au mai taiat din elenul graiului te ridic la gradul de Doctor (al mecanicii) si eu ma decad la rangul de MACIUCAR SEF!!! esti multumit? Daca n'ai fi orbit de egocentrism ai fi observat ca nu ti'am contestat comentariile ,pe care chiar le'am catalogat cel putin "interesante" si mi'ar fi facut placere o eventuala continuare, ci ATITUDINEA !!! Din pacate se pare ca n'a fost un accident, ultimul post e cat se poate de elocvent: "am diploma, am facut, am dres... etc". Da, si !?... Crezi ca daca esti intr'adevar atat de bine pregatit si teoretic fata de grosul "ciocanarilor" care se dau la noi drept mecanici moto, ai dreptul sa fii arogant? "Ciocanarii" fara nici un gram de gandire analitica cat mai ales "elitele" pline de ifose ca tine m'au obligat sa devin ceea ce numesti tu cu desconsiderare "surubar", preferand sa incerc sa patrund singur tainele unui domeniu care nu are legatura cu profesia mea de baza. Cand in urma interventiei unui "mecanic de reprezentanta" (asa, ca tine), trebuie sa cumperi alt motor... te gandesti bine a doua oara unde te duci si pe cine mai lasi sa'si bage ghearele la motorul tau si, nu in ultimul rand, pe cine mai asculti. Ca de obicei, pana si pe sectiunea "service" topicurile aluneca mereu in zona confruntationala pentru ca asa e la noi, oamenii sunt supra-calificati !... Ai principiu sau opinie de contestat? Contesta principiul sau opinia, nu persoana! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skandal Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Daca n'ai fi orbit de egocentrism ai fi observat ca nu ti'am contestat comentariile ,pe care chiar le'am catalogat cel putin "interesante" si mi'ar fi facut placere o eventuala continuare, ci ATITUDINEA !!! Din pacate se pare ca n'a fost un accident, ultimul post e cat se poate de elocvent: "am diploma, am facut, am dres... etc". Da, si !?... Crezi ca daca esti intr'adevar atat de bine pregatit si teoretic fata de grosul "ciocanarilor" care se dau la noi drept mecanici moto, ai dreptul sa fii arogant? "Ciocanarii" fara nici un gram de gandire analitica cat mai ales "elitele" pline de ifose ca tine m'au obligat sa devin ceea ce numesti tu cu desconsiderare "surubar", preferand sa incerc sa patrund singur tainele unui domeniu care nu are legatura cu profesia mea de baza. Cand in urma interventiei unui "mecanic de reprezentanta" (asa, ca tine), trebuie sa cumperi alt motor... te gandesti bine a doua oara unde te duci si pe cine mai lasi sa'si bage ghearele la motorul tau si, nu in ultimul rand, pe cine mai asculti. Ca de obicei, pana si pe sectiunea "service" topicurile aluneca mereu in zona confruntationala pentru ca asa e la noi, oamenii sunt supra-calificati !... Ai principiu sau opinie de contestat? Contesta principiul sau opinia, nu persoana! Ride Safe! e CLAR! eu sunt maciucar sef dar tu cu siguranta nu esti Iisus{pt ca inca nu te-a crucificat nimeni,inca}daca cineva care incearca sa te lamureasca sau sa te lumineze intr-o chestie(fie mecanica sau gatitul sarmalelor) nu inseamna ca e arogant. Te -a deranjat ca nu ai fost "cel care a scapat poporul de potop"? PS: te las sa mai "patrunzi" de unul singur in tainele mecanicii aici pe forum si prieteneste si fara "mistouri" iti spun ca esti invitatul meu sa ti aplici cunostintele dobandite ,alaturi de mine...si daca esti harnic si dibaci...poate scoti si bani de cico(asta in cazul in care chiar doresti sa inveti ceva,ca de asa afirmi in randurile de mai sus)Pm me! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 15, 2010 Share Postat Aprilie 15, 2010 @initiatorul topicului:in cei 3 ani de cand ai motocicleta ai efectuat[sau ma rog vreun service] operatiunea de control si reglare a jocului la supape? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiulica_2 Postat Aprilie 15, 2010 Autor Share Postat Aprilie 15, 2010 (editat) @initiatorul topicului:in cei 3 ani de cand ai motocicleta ai efectuat[sau ma rog vreun service] operatiunea de control si reglare a jocului la supape? ma, sa stii ca nu. o sincronizare de carburatoare anul trecut si o curatare de carburi in urma cu 2 ani. am facut operatiunile pt ca zicea lumea ca ar trebui, dar nu am simtit imbunatatiri dupa ele. zilele trecute am dat jos rezervoru, am curatat bujiilebrici, si le-am pus la loc dar dupa ce am dat cheie trageam de gaz urca acul pana in 4000, cobora 200 de ture, dupa care continua urcarea in acelasi ritm ca pana la 4000. am iesit cu moto azi ca eu doar azi mi-am primit permisul de la politie(era retinut) si dupa vreo 4 km si-a revenit tragea perfect fara intreruperi. apropo, cu ce ajuta reglarea jocului la supape? legat de sistemul de alimentare carburatoare membrane, cred ca o sa o duc la cineva sa se uite la ea. sper totusi sa isi revina de la sine, poate daca ii bag o benzina de 100. ... ca momentan nu am buget de service Editat Aprilie 15, 2010 de sergiulica_2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 ma,sa stii ca nu. in functie de ce joc ai la supape[normal,mai mic decat cel normal sau mai mare]motorul o sa functioneze optim sau foarte rau.o supapa care are joc prea mic sau inexistent nu mai inchide corespunzator si se poate chiar arde daca este una de evacuare.pe cilindrul respectiv vei pierde compresie si motorul nu o sa mai traga la fel.un joc prea mare are ca efect o umplere incompleta a cilindrului si motorul tinde sa dea in nas la accelerari bruste. este indicata reglarea jocului la supape si punerea la punct a aprinderii inainte de operatiunea de sincronizare a carburatoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 salut. daca ma poate ajuta cineva.am un suzuki gsx 600 f din 95 are o problema, cat e rece motorul in primii 5-6 km eu trag de gaz si parca i se taie alimentarea si dupa 1 secunda se accelereaza. stie cineva ce ar putea fi? dupa ce se incalzeste motorul merge bine. bujiile nu le-am schimbat niciodata si am vreo 25000 km eu cu ea. anul trecut am schimbat filtrul de aer. daca sunteti de parere ca ar trebui schimbate bujiile, recomandati iridium sau normale? am un prieten care si-a cumparat iridium pt un sv 650 si a zis ca ii consuma cu juma de litru mai mult. Ori mergi cu socul tras intre 1/4 si 1/2 din cursa, ori incalzesti motorul inainte de a pleca. Simplu. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.