Sari la conținut

tobe schimbate


axxis
 Share

Postări Recomandate

Ar putea aparea si ceva diferente la curba cuplu/turatie. In principiu o toba mai goala poate provoca scaderea cuplului la turatii mici (chestie care s-ar putea sa te afecteze negativ la enduro) favorizand regimul de turatii mari. Unele motoare super sport au o clapeta pe evacuare pentru a optimiza automat aceasta curba ( la turatii mici clapeta este mai inchisa in timp ce la turatii mari se deschide).

 

Chiar we asta ca sa ma duc acasa am facut o improvizatie la evacuarea motorului meu. Neputand monta toba am pus in locul ei 2 tevi in care am ingramadit niste bureti de sarma. Acum evacuarea e mai infundata decat cu toba originala si se simte plusul de cuplu la turatii mici insa parca se simte un pic si ceva lipsa de putere la turatii mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar putea aparea si ceva diferente la curba cuplu/turatie. In principiu o toba mai goala poate provoca scaderea cuplului la turatii mici (chestie care s-ar putea sa te afecteze negativ la enduro) favorizand regimul de turatii mari. Unele motoare super sport au o clapeta pe evacuare pentru a optimiza automat aceasta curba ( la turatii mici clapeta este mai inchisa in timp ce la turatii mari se deschide).

 

Chiar we asta ca sa ma duc acasa am facut o improvizatie la evacuarea motorului meu. Neputand monta toba am pus in locul ei 2 tevi in care am ingramadit niste bureti de sarma. Acum evacuarea e mai infundata decat cu toba originala si se simte plusul de cuplu la turatii mici insa parca se simte un pic si ceva lipsa de putere la turatii mai mari.

 

eu zic ca ti se pare tie....am schimbat toba stock cu aftermarket si singura diferenta a fost sonora....poate sunt diferente dar infime

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca ti se pare tie....am schimbat toba stock cu aftermarket si singura diferenta a fost sonora....poate sunt diferente dar infime

De parut sigur nu mi s-a parut, diferentele nu sunt foarte mari , conteaza si cat de mult modifici evacuarea.

Faptul ca lungimea/traseul/diametrul galeriilor de evacuare influenteaza curba cuplu-turatie e stiut si exploatat de foarte mult timp in lumea curselor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic creste puterea (acolo 1-2%) si scade cuplul motor (cel mai simplu exemplu este Dacia cu galeria de evacuare sparta... abia pleca de pe loc) ... practic se pare te ajuta prin raspuns mai prompt la acceleratii (se tureaza mai usor).

 

Partea negativa la evacuari prea "libere" este uzura prematura a ansamblului piston-bolt-bilela-cuzineti(lagare) ... deh si esapamentul are calculele lui.... asa zice cartea !

Mesaj completat

De parut sigur nu mi s-a parut, diferentele nu sunt foarte mari , conteaza si cat de mult modifici evacuarea.

Faptul ca lungimea/traseul/diametrul galeriilor de evacuare influenteaza curba cuplu-turatie e stiut si exploatat de foarte mult timp in lumea curselor.

 

corect...

 

la motoarele cu mai multi cilindrii lungimea galerieiilor de evacuare (de la chiuloasa pana la iesirea din toba) este identica... d-aia arata asa intortocheat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...