Lt. Navarro Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 Salutari, popor. Aveti in pozele ce urmeaza, niste saboti de frana - cei murdari si folositi (se vede) sunt cei pe care i-am scos de pe Minskul meu, iar cei noi sunt cumparati. Am 2 perechi (bou sunt ca n-am luat doar 1 inainte sa le vad sigur, dar nah, prostia se plateste) si nu sunt bune. Mai am INCA o pereche, pe care am luat-o acum cativa ani de la Tunaru, dar atunci nu vazusem cum arata sabotii mei "live", iar la astia noi n-avem cum sa vad ca i-am comandat tembelefonic. Acum ca m-am vaicarit destul, sa ajung si la intrebare: CE FEL DE SABOTI SUNT? A suferit asa schimbari Minskul, nu se mai fabrica pt modelul asta? Sau wtf? Din cate se observa, cei noi au acel sant, scobitura (sau cum mama ma-sii se cheama) unde stau pe boltz, pe capacul tambrului, MAI MICA decat ceea ce am eu. Problema este ca nu se pot nici prelucra, deoarece nu au nici la fel de multa "carne" acolo. Chiar se minsk sunt? Daca da, cam ce alta solutie ar mai fi. "Reconditionarea" actualilor saboti nu-mi prea surade, DECAT daca gasesc pe cineva care sa-mi puna ferodoul cat de gros vreau eu, nu "standard", in taranaie, cum am patit ultima oara sa trebuiasaca sa stau cu pila si smierghelul pe doua perechi o zi intreaga si sa le mai "tocesc" si inegal, doar ca sa intre in oala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 (editat) ...asa schimbari Minskul, nu se mai fabrica pt modelul asta? ... Stai linistit, posibil sa fie doi producatori ai aceluiasi reper. Amprenta de asezare a sabotului pe bolt, este importanta ca dimensiuni, aspectul conteaza mai putin, daca acea cavitate se aseaza bine pe pe diametrul boltului este ok. Uzura inegala a ferodourilor este normala(noi sunt egali), deoarece sensul de rotatie a tamburului face ca presiunea(evident frictiunea) sa fie mai mare intotdeauna pe un sabot fata de cel opus. Din acest motiv sunt unii fabricanti ce au facut saboti cu ferodourile cu suprafete diferite, pt ca uzurile sa fie cat mai egale. In cazul tau trebe sa asezi sabotii noi pe tambur, sa vezi daca au aceeasi curba, daca au contact pe toata suprafata. Apoi pune o coada de spiral de 10 intre saboti(zona boltului) si masoara cu sublerul distanta dintre capete. Ar trebui sa fie cu 1-2 mm mai mare decat dimensiunea penei de la parghia de franare. Masoara/compara si latimea sabotilor. Scrie rezultatele apoi mai vedem. Editat Aprilie 8, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Aprilie 9, 2010 Autor Share Postat Aprilie 9, 2010 (editat) Am ametit. N-am subler (ca asta ar trebui pt o masurare calumea, nu rigla). Ce am putut observa cu ochiul liber la prima vedere, punand sabotii unul langa altul - singura diferenta e acea "scobitura", unde tre sa calce blotul. Ah da, si CRED ca ar fi cei noi mai lati cu 1 mm. Asa, pusi cate 1 fara pereche si suport in oala, par ca calca bine pe tambur. De intrat pe suport -intra. I-am pus cu tot cu arcuri, si stau ok pe suport. Dar pe acel "suport" (capapul tamburului, adica), nu intra - nu lipseste mult, dar suficient. PS: Sunt destul de sigur ca lolcul acela unde calca boltul e (peste) 90% din problema, daca nu chiar 100%. Problema e ca nu pot fi nici prelucrati, pentru ca n-au "carne" suficienta precum sabotii vechi. PS2: E cam ca la jocul ala cu "Observati diferentele intre cele doua imagini!" . A fost PS, a fost si PS revine, acu PS forever: Astia noi sunt mai lati un pic, cred dar cu maxim-maximorum 1mm. Asta n-o sa-mi creede probleme - stau ok si pe suport, ar intra ok si-n tambur. Mesaj completat Mai observ o chestie: Pe langa numerele alea (par de la o serie ceva) mai scrie pe ele asa: -pe cel nou 19-5 -pe cel vechi 1-16 Edit 27 aprilie 4:27pm: Am schimbat sabotii cu unii aproape identici, care sunt pe diamentrul tamburlui (pusi separat in "oala"), poate doar ceva mai subtiri si cu ferodurile nitel mai groase. Dar TOT cu scobitura mica si fara "carne" sunt. Si din acelasi motiv, intra pe suport (adica pe capac), dar nu si in tambur. Ma gandesc totusi sa nu fi fost schimbate boltzurile cu unele mai groase si sabotii sa fie de IJ, Voshod sau de la altceva. La o privire cu ochiul liber, nu vad nimic care sa imi arate ca bolutile alea pe care tre sa calce sabotii ar fi altele decat cele originale. Au aceeasi "uzura" estetica, aceeasi nuanta, par intepeniti acolo de trecerea timpului. O fi si asta o posibilitate? Editat Aprilie 17, 2010 de Lt. Navarro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 grea mecanica tastatura usoara!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 (editat) grea mecanica tastatura usoara!!!! bun raspuns !!! in alta ordine de idei ...pune omule o poza cu ce ai momentan pe minsk ...poate afli ca ai alt jug si furca , adica macar atat ca sa primesti o informatie folositoare .. oricand ai macar a 2 a posibilitate : SUNA un CUNOSCATOR din zona ta ..ofera-i mici si bere ... nu te refuza ..GARANTAT PS : ca sa nu fiu oftopic ...la cum arata sabotii aia as putea spune ca is de CZ ... Editat Aprilie 17, 2010 de rocket1982 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suhoiviper Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 Eu zic asa... sunt saboti de IJ (Planeta?)... am si eu unii identici si cu aceiasi problema (nu au carne sa le mai adancesti)! In rest sunt identici cu cei vechi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Aprilie 17, 2010 Autor Share Postat Aprilie 17, 2010 Poi, rocket, in pozele alea AM sabotii VECHI pusi langa cei NOI (aia comandati). Adica aia negriciosi si murdari, cu ferodourile gri si respectiv aia curati si luciosi. Aia uzati sunt evident cei pe care ii am acum, iar ailalti sunt cei noi care nu se potrivesc. Alt jug si furca n-am, e de de minsk toata ziua. Problema este la AMBELE roti care sunt identice- nu doar la cea fata. Deci, dupa cum am zis: daca e de modificari e cel mai probabil boltul pe care se aseaza. Singurele componente NE originale pe cascarabeta sunt sticlele de semnal (doar pe una mai scrie "CCCP"), oglinzile, vitezometrul, arcurile sabotilor (care se vad si ele in poza), discurile de ambreiaj (care sunt de mobra) si cam atat. Si POATE sabotii (dar tocmai d-asta intreb, ca am comandat saboti DE MINSK, alta "natie" de saboti de Minsk cica nu exista) si iaca deci probliema mia. BTW, cand zici "sabotii aia" la care dintre ei te referi? (am lamurit acuma care-s care). @Suhoiviper - tu ce problema ai mai exact, ca n-am inteles? (Ai saboti noi care arata ca cei din pozele puse de mine? Dar care aia noi sau aia vechi?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 ...Aia uzati sunt evident cei pe care ii am acum, iar ailalti sunt cei noi care nu se potrivesc.... Sefu', zici ca nu ai subler, ok! Pune-i pe cei noi, apoi masoara diametrul lor exterior cu o ruleta, masoara si tamburul pe interior si scrie ce-ai gasit. Vrei sa ghicim noi ce-i acolo? Ti-au spus baietii ca din tastatura nu rezolvi nimic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dani53 Postat Aprilie 19, 2010 Share Postat Aprilie 19, 2010 Prea putin te poate ajuta cineva doar din poze. Ai la dispozitie tamburii de Minsk, cei ai rotilor tale, masoara diametrul interior actual, dar nu cu ruleta cum se face la croitorie ci cu sublerul si o sa obtii o marime pe care o tii minte sau o notezi. Ia apoi un carton curat si cu un compas traseaza un cerc de marimea celui obtinut prin masurare. Ia sabotii noi si inscrie-i in acest cerc si din doua una: ori sint prea mari si atunci inceputul si sfirsitul generatoarei lor(suprafata de lucru) nu se potrivesc pe cerc si ramin in exterior, doar mijlocul atinge cercul, ori sint prea mici si in aceeasi pozitie capetele se plaseaza in interior, cu alte cuvinte nu se inscriu in cerc, adica in tambur. Prin tatonari se poate obtine diametrul cercului in care se inscriu si astfel gasesti dimensiunea tamburului si de aici si tipul motocicletei. Mai ai la dispozitie si talerul tau si distanta intre axele de rotire a sabotilor si spatiul pentru cama. Posteaza-le si ii vom identifica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.