Sari la conținut

Intrebare


Postări Recomandate

DA. Poti.

 

60 este procent din 120 care sunt mm. Deci inaltimea cauciucului este 60% din 120 deci 120mm x 0,6 = 72 mm.

 

Pt 70 acelasi calcul: 70% din 120 deci 120mm x 0,7 = 84mm.

 

Deci ala stock e inalt de 72mm, cel pe care vrei sa-l pui tu este inalt de 84mm, diferenta de 12mm, adica 1,2 cm.

 

 

Daca tu crezi ca 1,2 cm conteaza.. e numai alegerea ta.

 

"Inalt" inseamna "grosimea" balonului..

 

tyre-sidewall-2008-10-10.jpg

 

Stiu ca poza e cu pneu de masina, dar e la fel si la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam ca daca e mai inalt in partea din fata conteaza. Nu prea stiu ce sa fac, tu in locul meu ai pune? nu prea gasesc cauciuc de 120/60 (SH) si am la indemana unul de 120/70.

Editat de Belbody
Nu mai cita toata polologhia dinainte daca tu esti urmatorul, devine foarte obositor la citit pentru ceilalti. :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam ca daca e mai inalt in partea din fata conteaza. Nu prea stiu ce sa fac, tu in locul meu ai pune? nu prea gasesc cauciuc de 120/60 (SH) si am la indemana unul de 120/70.

 

Noua inaltime a balonului va modifica unghiul furcii fata de verticala si respectiv "trailul" (distanta pe sol dintre linia verticala ce trece prin axul rotii si cea a telescoapelor). In noua configuratie ar trebui sa simti o oarecare stabilitate suplimentara la viteze mari insa si o atenuare a manevrabilitatii la viteze mici. Masurile standard ale anvelopelor sunt alese de obicei pentru a oferi compromisul "ideal".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea stiu ce sa fac, tu in locul meu ai pune? nu prea gasesc cauciuc de 120/60 (SH) si am la indemana unul de 120/70.

 

Da, eu daca as fi in locul tau as pune, dar eu nu sunt un exemplu de urmat .. nici pe forum si nici in viata reala. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam ca daca e mai inalt in partea din fata conteaza. Nu prea stiu ce sa fac, tu in locul meu ai pune? nu prea gasesc cauciuc de 120/60 (SH) si am la indemana unul de 120/70.

 

O sa-ti modifice putin ciclistica dar nu grav si nu neaparat in rau. Si eu mi-am pus un cauciuc mai inalt pe fata (din neatentie cand am comandat) si se simte ceva diferenta dar nu e deranjanta. Problema la mine a fost ca la viteze mari cauciucul freca de aripa , a frecat pana cand mi-a strapuns aripa vreo 7 cm de la varf pe o latime de 1-1.5cm. Aparent se vedea ca am suficient spatiu intre cauciuc si aripa iar la viteze normale era ok, nu freca. Dar pe autostrada la viteze de 180 si mai mari se intampla ceva si incepea sa frece. Nu m-am prins daca "crestea" diametrul cauciucului din cauza fortei centrifuge sau se deforma aripa din cauza curentului puternic micsorandu-se distanta dintre cauciuc si aripa. Acum am reparat aripa si o sa am grija sa nu o fugaresc prea tare. (cauciucu-i inca bun si n-am degand sa-l schimb pana nu-l termin)

 

Concluzia: asigura-te ca ai suficient spatiu daca pui un cauciuc mai mare.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tot pe 60 aveam standard si acum mi-am pus pe 70.Are loc suficient,nu atinge de aripa si nu e nici o diferenta sesizabila. Sper sa nu am probleme la ITP pt ca trebuie sa il fac acum si in talon scrie ca e pe 60.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am comandat din greÂşeală unul mai înalt. Când faci stânga-dreapta se simte ceva ciudat în prima faza dar te obiÂşnuieÂşti uÂşor, în rest e cam aceaÂşi treabă.

Mi se pare că se înclină ceva mai uÂşor.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e diferenta totala, per diametru. Diferenta doar intre janta si pamant este 1.2 / 2 = 0.6cm

Nu cred. Nu e adevarat ce zici. 84mm e inaltimea balonului pe toata circumferinta cauciucului, la fel si 72, diferenta de 12mm e pe toata circumferinta, nu are nici o legatura cu diametrul. Mai vezi odata poza pusa de mine. E vorba de inaltimea balonului oriunde ai privi pe circumferinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum chiar nu mai stiu ce sa cred, esti de acord cu mine.. sau nu? :P

 

Acolo la step4 arata doar cum sa calculezi diametrul exterior al rotii.. ce legatura are cu inaltimea balonului? :)

 

Aduni diametrul interior cu de doua ori inaltimea cauciucului - si? E corect - asa se calculeaza.

 

Dar cauciucul tot inaltimea aia o are, mobra se inalta tot cu diferenta de inaltime cauciucului .. nu cu jumatate din ea.

 

O sa-mi dau o bere singur.. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...