Sari la conținut

Adaptare alternator la o japoneza batranica


Postări Recomandate

Salut!

 

Stiu ca aici este vorba in general de comuniste, insa am decis sa postez aici pentru ca stiu ca multi dintre voi v ati readaptat instalatia electrica de pe motor.

 

Am un Suzuki gs400, in varsta de 27 de ani, pe care o folosesc si pentru ture mai mari, si pentru mers la servici. E singurul mijloc de transport si am avut numai probleme electrice cu el. Am schimbat 3 relee de incarcare si 3 statoare (rotorul fiind cu magneti), in 2 ani de cand o am. Am cautat sa vad daca are vre un scurt ceva, insa nu am gasit pe nicaieri.

 

Satul sa dau banii ba pe releu, ba pe stator, ma gandesc sa i adaptez un alternator extern(generatorul intern are o infasurare trifazica cu rotor cu magneti). Acu, nush care ar fi cea mai buna vrianta>

 

Sa i adaptez un alternator moto, sau unul de masina (de Dacie e cel mai ieftin.)

Am analizat si spatiul de montare, pe care pot sa l obtin daca elimin cutia de aer si montez filtre direct pe carburatoare. Apoi, in locul cutiei as putea monta bateria, iar in locul bateriei alternatorul.

 

Acesta l-as putea adapta cu pinion de atac in loc de fulie, pinion care sa fie angrenat direct de lantul de la distributia finala. Locul mi ar permite, pt ca locasul de la baterie e langa lant.

 

Acu ma tot gandesc la consecinte, in special la cele mecanice. NU as vrea sa ma gandesc ce s a r intampla daca s ar bloca sau ar sari de pe lant...

 

Apoi, nush daca viteza lantului e optima pt alternator> stiu ca ala de dacie functioneaza optim incepand cu 1000-1500 de turatii.

 

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Eu am avut alternator de Dacie, pe un IJ monocilindric. Alternatorul era legat la ambielaj cu ajutorul a doua fulii si a unei curele. Putere (W) aveam in prostie, asta era singurul avantaj pe care defapt nu-l pot numi chiar avantaj deoarece in afara de un halogen si de aprindere, nu prea avea ce sa alimenteze. Partea proasta a acestei adaptari era consumul care a crescut de la 5 la 8 %. Initial am crezut ca alternatorul opune rezistenta din cauza celor 8 V pe care ii primea pe excitatie dar i-am dat jos cureaua, i-am dat 12 V pe excitatie pentru scurt timp si am incercat sa-l invart cu mana. Am observat ca nu opune deloc asa mare rezistenta la invartire, doar ca nu se mai invarte liber. Apoi am incercat sa pornesc motorul fara ca alternatorul sa fie cuplat la ambielaj si parca era alta motocicleta: se tura foarte bine, ralantiul acum era inalt, statea in ralanti cu motorul rece, lucruri pe care nu le facuse pana atunci. In concluzie alternatorul + cureaua opuneau rezistenta.

 

Eu unul ti-as recomanda sa arunci instalatia electrica pe care o ai si sa-ti faci una dupa manual sau dupa cum doresti tu. Toate componentele electrice ale motocicletei (bobina inductie, fisa, comenzi electrice ghidon, etc) se pot verifica imediat, pentru a fi sigur ca nu ele sunt de vina. CDI-ul si statorul ies din schema daca zici ca le-ai schimbat de atatea ori.

 

Toate cele bune!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mpost-15936-1271756063_thumb.jpg

 

 

Multam de sfaturi. ASta e mobra din dotare. O sa fac si alte poze mai sugestive, asta i tot ce am gasit acum. Am cautat defecte sau deteriorari ale retelei electrice, dar nu am gasit. Am masurat si bobinele insa s ok, TCI ul scanteieaza bine. Statorul e ars, l am dus la rebobinat din nou, dar nu ma astept sa ma tina mai mult de un sezon. Releul l am facut home made, dupa ce iau statorrul ramane sa vad daca functioneaza.

 

La cosnumul marit nu m am gandit, si e un factor important. Oricum ma bucur ca s a putut face aceasta adaptare, oalta parte proasta fiind insa pericolul prinderii hainelor/siretului in fulie. De aia ma gandeam sa l prind direct pe lant.

 

oare cu un alternator mai mic - Matiz, Tico - cu rulmenti noi, mai creste asa de mult consumul?

 

 

 

 

Mesaj completat

 

 

Mpost-15936-1271756063_thumb.jpg

 

 

Multam de sfaturi. ASta e mobra din dotare. O sa fac si alte poze mai sugestive, asta i tot ce am gasit acum. Am cautat defecte sau deteriorari ale retelei electrice, dar nu am gasit. Am masurat si bobinele insa s ok, TCI ul scanteieaza bine. Statorul e ars, l am dus la rebobinat din nou, dar nu ma astept sa ma tina mai mult de un sezon. Releul l am facut home made, dupa ce iau statorrul ramane sa vad daca functioneaza.

 

La cosnumul marit nu m am gandit, si e un factor important. Oricum ma bucur ca s a putut face aceasta adaptare, oalta parte proasta fiind insa pericolul prinderii hainelor/siretului in fulie. De aia ma gandeam sa l prind direct pe lant.

 

oare cu un alternator mai mic - Matiz, Tico - cu rulmenti noi, mai creste asa de mult consumul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intamplarea face sa am un GSX de 400 si stiu cum te gandesti sa montezi alternatorul.

 

Alternatorul de Tico, daca nu ma insel, este putin mai mic in diametru dar mai lung, are putere mai mare iar rulmentii prea putin conteaza. La alternatorul meu de Dacie rulmentii erau normali (nu noi, nu vechi) si rotorul se invartea extrem de usor cand nu avea excitatie. Cu excitatie cuplata se invartea usor dar imediat ce luam mana de pe el se oprea din cauza campului magnetic. Acest lucru este perfect normal si il va face orice alternator, indiferent de rulmenti. Un dezavantaj al faptului ca l-am cuplat la ambielaj este acela ca rulmentul de pe acea parte a ambielajului se va uza prematur din cauza tensiunii curelei (eu chiar am lasat-o slaba si tot l-a uzat). Tu ai semicuzineti intre vibrochen si cartere. Legat de a-ti prinde hainele la curea, sa stii ca nu e chiar asa posibil cum ai crede la o prima impresie. Am facut cam 1.500 de km cu el in care verificam ocazional distanta dintre pantaloni si curea dar niciodata nu a fost ceva periculos. I-as fi pus o protectie daca ar fi fost nevoie. Singurul lucru mai rau era ca trebuia sa fii putin atent cand faceai reglajul de ralanti al carburatorului, fiindca motorul era pornit.

 

 

Ideea finala este ca mie mi-a parut rau ca am ales sa pun alternator de Dacie, in loc sa fi desfacut inca o data motorul si sa fi remediat problema abielajului.

 

 

Legat de a pune alternatorul direct pe transmisia finala (lantul care merge la roata): este solutia care nu afecteaza motorul (nu il tensioneaza aiurea) si nu cred ca iti va creste consumul chiar asa de mult in treptele 1,2,3,4 dar in treptele 5 si 6 raportul de demultiplicare este aproximativ 1:1 si este exact ca in cazul meu (alternator conectat direct la arbore). Te avantajeaza faptul ca tu nu ai frecarea curelei, dar ai frecarea pinionului cu lantul (foarte mica, cred) + forta cu care alternatorul se va opune invartirii din cauza campului magnetic. Alt dezavantaj, dupa cum a spus cineva mai sus, este ca atunci cand vei sta la semafor sau blocat intr-o coada de masini, nu vei avea incarcare, vei stinge farul si daca ai o baterie buna aceasta iti va alimenta fara probleme aprinderea dar vei scurta viata bateriei (nu stiu cu cat).

 

Una peste alta ai ceva sanse sa muncesti si sa vezi ca nu a meritat.

 

 

Am citit ca ai masurat instalatia si nu ai gasit nici un scurt dar daca problema nu este in componente, atunci este clar in instalatie si cel mai simplu (dpmdv) ar fi sa iti faci alta, fiindca nici nu dureaza si nici nu costa prea mult.

 

Inca ceva: din auzite stiu ca un stator rebobinat nu rezista prea mult, nu inteleg din ce cauza, mie mi se pare normal ca daca a fost rebobinat cu simt de raspundere nu ar trebui sa mai faca probleme vreodata. Cele originale, la mana a doua sunt oricum foarte scumpe, deci singura sansa ramane o rebobinare buna.

 

E bine ca ai scris pe "coltul comunistelor" fiindca ai capace de Simson.

 

Cam atat am avut de spus, te salut si toate cele bune!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-15936-1271832578_thumb.jpg

 

 

 

Mersi de sfaturi Andrei!

 

Intradevar, capacul de dreapta e de comunista. L am pierdut p ala original multumita unei gropi, iar alul sh costa cel putin 50 de euro.

 

 

Deocamdata stau cuminte, ca incepe sezonu si vreau sa profit de el, insa ma documentez pentru la iarna. Pana atunci o sa mi rebobinez doua statoare> sa speram ca e suficient pt un sezon. Unii spun ca ar atinge statorul de rotor, insa n am vazut urme de frecare pe niciunul din ele. Pentru orice eventualitate, unul din statoare o sa l iau la strung, sa rad putin din tolele exterioare. Poate ca asta o fi solutia.

 

Am auzit si eu de disputa - pro-contra bobinaj - insa stiu multi care au dus-o peste 2-3 sezoane cu infasurarile rebobinate, ba mai merg si acum. Eu am avut si unul original, insa tot nu m-a tinut mult. Cam 3 luni, daca tin bine minte

 

In concluzie, pentru un alternator montat pe lant>

 

Avantaje>

- multi watti

- fiabilitate mare

 

Dezavantaje

-montare dificila

-pierdere din tractiune in treptele mari (asta tine si de consumatori, cred eu, ca excitatia e mai mica daca cnsumul e mic iar viteza e mare)

- uzura mai mare a lantului (desi cred ca nu enorma)

 

 

Vad ca nimeni nu crede ca ar fi periculos sa l montez direct pe lant. Nu ar trrebui sa mi fac probleme ca sare, ca se blocheaza?

 

Alternatoarele de comunista n ar fi o solutie mai buna decat cele de masina? (dimensiuni mai mici, forta de frecare mai mica)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Livius

Daca iei la strung din tole distanta dintre tolele statorului si a rotorului va creste deci va scadea substantial puterea generatorului. Daca in halul acesta se duc statoarele nu cred ca bobinajul este de vina ci instalatia electrica poate fi scurt numai cand vibreaza motocicleta cand masori pe loc sa fie OK. Cauta un alternator de comunista care se potriveste si este usor de montat si nu te arde nici la pret.. Poti opta si pentru un magnetou eu am de Minsc pe Simson si-si face foarte bine treaba(magnetoul poate incarca foarte bine un acumulator). Daca dai la rebobinat roaga-i sa impregneze foarte bine cu lac altfel din cauza vibratiilor motorului se va arde repede. Verifica sa nu se miste bobinele.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta intre bobinajul original si cel facut dupa, este ca cel original, dupa bobinare, este impregnat in vid, astfel incat acel lac/email intra peste tot si spirele nu vibreaza. Din cauza asta ROTOARELE rebobinate nu tin prea mult si la rebobinare nici nu se mai centreaza cum trebuie. In caz de stator rebobinat singura problema ar fi vibratiile care nu sunt blocate cu lacul de impregnare si mai sunt spire care se freaca una de alta, cauzand scurt. In mod normal, daca te pricepi un pic, lipsa scurtului intre spire se poate testa cu un bec de 220V si cu 220V: De ex statorul nu trebuie sa aiba contact cu masa, si faci un circuit in care becul sa se aprinda daca exista scurtul la masa. Sper ca ai prins ideea, adica un multimetru de 9V nu e in stare sa inchida circuitul daca exista o dezizolare a unei spire, insa la 220V e posibil sa apara un arc electric si sa se faca conexiunea. In mod normal, izolatia spirelor de CuEm rezista la 1000V deci testul de 220V nu e distructiv pt un bobinaj bun.

Eu recomand tot diagnosticarea problemei care duce la arderea statorului si folosirea in continuare a statorului rebobinat cu atentie, eventual incercarea impregnarii lui inainte cu rasina epoxy rezistenta si la temparatura si produse petroliere, ca va sta in ulei fierbinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incep prin a spune ca nu ma pricep la reparatii, dar vreau sa ajut

dupa cum vezi am un Suzuki TU 250, cand l-am luat, am avut niste "binevoitori" care mi-au furat releul de incarcare, fiind naked, au avut nevoie doar de o cheie de 12 si 30 de secunde

 

- eu am adaptat un releul de incarcare chinezesc pentru scutere, am cautat sa aiba tot 5 fire, cum era al meu... prin incercari, 2 sigurante arse, am gasit pozitia buna - merge excelent

 

pretul unui releul de scuter chinezesc este undeva la 60 de lei

 

PS: Ca forma releul chinezesc este identic cu cel original...

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de cine o face: la un asa zis atelier specializat din Bv unde nici măcar n-au măsurat să vadă dacă fazele s in scurt, mi-a luat 30 de lei numai „constatarea”. Rebobinatul complet ar fi costat 300 de lei, pret la care se găsesc aftermarket pe ebay

 

La un liber-profesionist din Bv care avea anunturi postate pe net, mă costă 50 de lei.

 

La un moÂş din BucureÂşti m-a costat anul trecut 60 de lei. Tre sa le multumesc unor colegi de pe forum care mi l au dus la mos si m-au incalcat in plus cu alti 60 de lei. In total, am dat 120

 

 

Livius

Poti opta si pentru un magnetou eu am de Minsc pe Simson si-si face foarte bine treaba(magnetoul poate incarca foarte bine un acumulator).

 

Care ar fi cel mai recomandat alternator de comunista?

 

Eu recomand tot diagnosticarea problemei care duce la arderea statorului si folosirea in continuare a statorului rebobinat cu atentie, eventual incercarea impregnarii lui inainte cu rasina epoxy rezistenta si la temparatura si produse petroliere, ca va sta in ulei fierbinte.

 

Poate ca zic o prostie, da nu cred ca mi ia nimeni capu: daca dupa ce il iau de la rebobinat il ung cu adeziv epozidic - sa zicem Bison pt metale, adica cel mai rezistent din categoria asta? ASta rezista la 180 C, la nush cate zeci de kg forta, nu conduce curentul, etc ? Ar tine mai mult?

 

- eu am adaptat un releul de incarcare chinezesc pentru scutere, am cautat sa aiba tot 5 fire, cum era al meu... prin incercari, 2 sigurante arse, am gasit pozitia buna - merge excelent

 

Vad ca esti din Bv. de la ce magazin l-ai luat? Ai masurat: iti sta la 14-14,5V ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-salut , un prieten a "prajit " si el de citeva ori statorul la o katana 550 dar stia si motivul : lipsa uleiului in cantitate suficienta caci motorul papa ceva ulei iar el uita sa mai completeze . Eu cred ca un bobinaj bine facut este solutia cea mai

simpla . Am vazut si dinam sau alternator asa pe lant cum vrei tu ...cred ca pe Sanglas, nu mai tin bine minte .

Poxipoalele astea sint foarte bune daca sti ce vrei ...si eu am folosit Patex pentru metale la motor chiar si la garnitura de chiuloasa si nici macar nu "transpira" . :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca esti din Bv. de la ce magazin l-ai luat? Ai masurat: iti sta la 14-14,5V ?

 

 

Da, am masurat evident, incarca f bine...

Releul eu l-am luat de la cineva.

Daca te intereseaza si pe tine solutia asta, vezi ca gasesti "tone" de releuri chinezesti pe str. Avram Iancu, cum mergi spre Grivitei, pe partea dreapta, cum treci de Biserica. Este un magazin care vinde scutere si au si service - de obicei cand nu ploua scot pe trotoar scutere.

Ca sfat eu zic sa verifici sa aiba acelasi nr. de fire cu ala original al tau...

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica la MyMoto

 

-salut , un prieten a "prajit " si el de citeva ori statorul la o katana 550 dar stia si motivul : lipsa uleiului in cantitate suficienta caci motorul papa ceva ulei iar el uita sa mai completeze . Eu cred ca un bobinaj bine facut este solutia cea mai

simpla . Am vazut si dinam sau alternator asa pe lant cum vrei tu ...cred ca pe Sanglas, nu mai tin bine minte .

Poxipoalele astea sint foarte bune daca sti ce vrei ...si eu am folosit Patex pentru metale la motor chiar si la garnitura de chiuloasa si nici macar nu "transpira" . :wacko:

 

In general eu tin uleiul la nivelul superior mai tot timpul. E drept ca mai pierde pe la chiulasa, dar destul de putin. Apropos de chiulasa, daca ai sudat-o cu adeziv epoxidic, cum o mai dezlipesti de acolo? Daca vei avea nevoie vreodata...

 

PS> frumos GSX-ul tau... Nu e GS totusi? N am putut sa fac diferenta pan acu intre GS si GSX la motoarele de 400

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca mie ai vrut sa-mi spui MY MOTO, nu e ala, am gresit eu...

cred ca am incurcat Avram Iancu cu Aurel Vlaicu (strada intre intersectia Fagetului si intersectia cu Grivitei unde este Hard Discount)

 

Eu vorbesc de un magazin doar cu scutere chinezesti...

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica la MyMoto

 

 

 

In general eu tin uleiul la nivelul superior mai tot timpul. E drept ca mai pierde pe la chiulasa, dar destul de putin. Apropos de chiulasa, daca ai sudat-o cu adeziv epoxidic, cum o mai dezlipesti de acolo? Daca vei avea nevoie vreodata...

 

PS> frumos GSX-ul tau... Nu e GS totusi? N am putut sa fac diferenta pan acu intre GS si GSX la motoarele de 400

-la cea mai mica "inbrincitura " chiuloasa sare usor , am pus-o de citeva ori asa (la Jupi) si sint tare multumit .

-mersi de remarca ..GSX-ul are ceva tenta mai sportiva decit GS-ul....cred :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salut din nou, problema a recidivat.

 

Am montat un stator proaspat rebobinat si m-a tinut cam o luna. A mers foarte bine la ineput, insa acu e pe duca: cu faru aprins imi sta la 11,5 V, fara la 12,5. E oricum mult prea slab. Am unul deja dus la rebobinat, insa ma gandesc cu jind ca iar va tine inca o luna. Iar demontez, remontez - mi-e sila...

 

În concluzie, reiau intrebarea: care sunt motocicletele comuniste care au incarcare pe ALTERNATOR EXTERN pe 12 V?

(vreau doar denumirea si modelul, ca sa ma apuc sa caut, sa dezmembrez, sa adaptez pe motorul meu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termina-te cu ursarii romanesti, da 300 RON pe un aftermarket si gata.

Astea rusesti au 150W sunt mari, grele, neechilibrate, lacuite cu lac de unghii si cu carbuni (nu ca la tine) si se rotesc la o turatie mult mai mica decat al tau si tot se duc dracului spirele.

Mesaj completat

la mine in 50 000 cu alternator model 424, deci Dnepr Ural, au avut medii de functionare de 8000 km si se ardea rotorul. Ah si costa SH vreo 150 Ron.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termina-te cu ursarii romanesti, da 300 RON pe un aftermarket si gata.

Astea rusesti au 150W sunt mari, grele, neechilibrate, lacuite cu lac de unghii si cu carbuni (nu ca la tine) si se rotesc la o turatie mult mai mica decat al tau si tot se duc dracului spirele.

Mesaj completat

la mine in 50 000 cu alternator model 424, deci Dnepr Ural, au avut medii de functionare de 8000 km si se ardea rotorul. Ah si costa SH vreo 150 Ron.

 

 

 

poate asta o fi solutia - are eficienta mai mare cu cat magnetii is mai puternici oricum

 

http://www.youtube.com/watch?v=P5I2JCwlFDY...feature=related

 

 

Mesaj completat

salut din nou, problema a recidivat.

 

Am montat un stator proaspat rebobinat si m-a tinut cam o luna. A mers foarte bine la ineput, insa acu e pe duca: cu faru aprins imi sta la 11,5 V, fara la 12,5. E oricum mult prea slab. Am unul deja dus la rebobinat, insa ma gandesc cu jind ca iar va tine inca o luna. Iar demontez, remontez - mi-e sila...

 

În concluzie, reiau intrebarea: care sunt motocicletele comuniste care au incarcare pe ALTERNATOR EXTERN pe 12 V?

(vreau doar denumirea si modelul, ca sa ma apuc sa caut, sa dezmembrez, sa adaptez pe motorul meu)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rocket 1982

La prima varianta cred ca poti pune magnetii cei mai puternici ca puterea va fi foarte mica deoarece numarul polilor este foarte mic( maxim 2 poli cred) a doua varianta cred ca are putere mai mare avand un numar mare de magneti. In ambele cazuri este nevoie de un releu regulator confectionat special pentru aceste generatoare doearece puterea debitata nu se mai poate regla din intensitatea curentului de excitatie. Sa stabilizezi tensiunea la 12 volti cand generatorul debiteaza puterea maxima este cam greu ( daca nu imposibil s-au eventual foarte scump).

Am incercat rotor de magnetou de Minsk in stator de dinam de Simson dar avea puterea scazuta . Fara far aprins mergea mult si bine.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...