Sari la conținut

Probleme electric/incarcare Kawa VN900


Postări Recomandate

salut

sper sa gasesc aici pe cineva care mai da ceva idei, eventual cu ceva cunostinte de baza electrica, pentru ca m.am tot intoxicat cu tot felul de pareri de la asa zisii specialitisti in electrica de pe la noi, si unul mai dornic ca altul sa.l faca idiot pe cel dinainte. ideea este urmatoarea: bateria nu mai primeste curent deloc si anume pe borne nu da nimic, doar voltaj din baterie, si scade spre moartea bateriei. la verificare regulatorul pare ok, cu testul: rosu si negru cu cele 3 albe pe rand, pe rezistenta, intr.un sens 1 in altul vreo 500 pe scara cea mai mare. la voltaj la mufa generatorul voltaj 1...2...3 V(in loc de 30-40-50), deci oarecum ar fi alternatorul...doar ca alternatorul asta e f. scump...in jur de 800 E, ...deci mult....f. mult. :D

 

pe stator in schimb se face verificarea pe o scara de 1 ohm, deci nu prea am aparat atat de fin, si cica trebuie sa dea valori intre 0.11 si 0.17...intre albe intre ele....aici nu prea pot sa.mi dau seama de nimic... :cheers:

 

apoi pe cea mai scara de ohmi....se masoara fiecare alb cu ground....si aici testul e trecut....asta ar insemna ca nu face masa fiecare bobina in parte.

 

insa nu mai stiu nici un test edificator...si cat de cat mai aproape de adevar....iar dupa primul test(fara voltaj la borna regulator) nu stiu decat ca este alternatorul....care daca nu se poate sa.l masor....cu rezistenta aceea f. mica....nu stiu daca este stator sau rotor....si dupa ce ca mai costa 400 E(fiecare piesa) ma gandesc sa nu ma trezesc cu statorul cumparat....si mai apoi sa primesc vestea de la service....ca de fapt cred ca este rotorul....de la cine stie ce lovitura...sau bordura....sau accident....

 

iar legat de mesterii de pe la noi....sincer mi.e cam teama sa.l mai duc pe undeva....ca peste tot....din 10 idei scoase pe gura....3 sigur erau in contradictie cu ce mi.a zis cel dinainte....si nu de alta....dar mai mult ca sigur ca unii din noi am schimbat piese....care poate nu necesitau schimbare.....si mai ales in cazul de faza disperarea e mare...din cauza pretului :P

 

daca are cineva alte idei de teste....sau din ceva experienta....dau multa bere :moto: :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inainte de toate ia si inceraca sa ii inlocuiesti releul regulator... vb cu un preten si cautati printre kawasaki unu la fel...daca cu releul luat dupa alta mobra merge ( ai incarcare ) ai gsit defectul... daca nu te indrepti spre alternator..... si de acolo nu e mare smecherie sa iti dai seamca care e....

Spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

sper sa gasesc aici pe cineva care mai da ceva idei, eventual cu ceva cunostinte de baza electrica, pentru ca m.am tot intoxicat cu tot felul de pareri de la asa zisii specialitisti in electrica de pe la noi, si unul mai dornic ca altul sa.l faca idiot pe cel dinainte. ideea este urmatoarea: bateria nu mai primeste curent deloc si anume pe borne nu da nimic, doar voltaj din baterie, si scade spre moartea bateriei. la verificare regulatorul pare ok, cu testul: rosu si negru cu cele 3 albe pe rand, pe rezistenta, intr.un sens 1 in altul vreo 500 pe scara cea mai mare. la voltaj la mufa generatorul voltaj 1...2...3 V(in loc de 30-40-50), deci oarecum ar fi alternatorul...doar ca alternatorul asta e f. scump...in jur de 800 E, ...deci mult....f. mult. :D

 

pe stator in schimb se face verificarea pe o scara de 1 ohm, deci nu prea am aparat atat de fin, si cica trebuie sa dea valori intre 0.11 si 0.17...intre albe intre ele....aici nu prea pot sa.mi dau seama de nimic... :cheers:

 

apoi pe cea mai scara de ohmi....se masoara fiecare alb cu ground....si aici testul e trecut....asta ar insemna ca nu face masa fiecare bobina in parte.

 

insa nu mai stiu nici un test edificator...si cat de cat mai aproape de adevar....iar dupa primul test(fara voltaj la borna regulator) nu stiu decat ca este alternatorul....care daca nu se poate sa.l masor....cu rezistenta aceea f. mica....nu stiu daca este stator sau rotor....si dupa ce ca mai costa 400 E(fiecare piesa) ma gandesc sa nu ma trezesc cu statorul cumparat....si mai apoi sa primesc vestea de la service....ca de fapt cred ca este rotorul....de la cine stie ce lovitura...sau bordura....sau accident....

 

iar legat de mesterii de pe la noi....sincer mi.e cam teama sa.l mai duc pe undeva....ca peste tot....din 10 idei scoase pe gura....3 sigur erau in contradictie cu ce mi.a zis cel dinainte....si nu de alta....dar mai mult ca sigur ca unii din noi am schimbat piese....care poate nu necesitau schimbare.....si mai ales in cazul de faza disperarea e mare...din cauza pretului :P

 

daca are cineva alte idei de teste....sau din ceva experienta....dau multa bere :moto: :huh:

 

Nu stiu cat de binevenit e sfatul meu;

Probleme cu alternatorul am si eu, am deschis un topic pentru a discuta "teorii", dar nu prea mi-a fost de folos pana cand nu am intrat in instalatia electrica sa descopar un scurt in far, un scut destul de puternic care-mi topea rezistenta de 10 A (o topea, nu o ardea) genul de rezistenta "aftershit", care numai de 10 A nu era.

Urmeaza sa-mi rebobinez alternatorul, o rebobinare ajunge undeva la 150 Ron, nu o sa fie el ca nou,dar sper sa-si faca treaba.Sfatul meu e sa rebobinezi alternatorul (statorul), daca tu crezi ca-i ars, pot fi arse toate bobinele, in cazul asta nu mai are ce sa dea la masa, alternatorul meu e carbonizat pur si simplu, imaginea lui e amplificata si de uleiul in care a stat.

Salutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cat de binevenit e sfatul meu;

Probleme cu alternatorul am si eu, am deschis un topic pentru a discuta "teorii", dar nu prea mi-a fost de folos pana cand nu am intrat in instalatia electrica sa descopar un scurt in far, un scut destul de puternic care-mi topea rezistenta de 10 A (o topea, nu o ardea) genul de rezistenta "aftershit", care numai de 10 A nu era.

Urmeaza sa-mi rebobinez alternatorul, o rebobinare ajunge undeva la 150 Ron, nu o sa fie el ca nou,dar sper sa-si faca treaba.Sfatul meu e sa rebobinezi alternatorul (statorul), daca tu crezi ca-i ars, pot fi arse toate bobinele, in cazul asta nu mai are ce sa dea la masa, alternatorul meu e carbonizat pur si simplu, imaginea lui e amplificata si de uleiul in care a stat.

Salutari.

 

la mine circuitul pare oarecum simplu pentru ca alternatorul este in paralel cu toata instalatia si din el ies doar 3 albe si atunci eu am masurat doar pe cele 3 albe,si nu am rezultate bune, deci orice consumator in scurt tot nu afecteaza faptul ca alternatorul nu scoate nimic....

 

Dilema mea e ca din teste nu pot sa.mi dau seama daca e stator sau rotor...deci o rebobinare nu sunt sigur ca ma ajuta...

 

Merci oricum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, in primul rand la moto ai partea mobila - rotorul format doar din magneti permanenti. Doar partea fixa - statorul este formata din bobine.

In al doilea rand - cea ce masori ca venind de la "alternator" (impropriu zis pentru ca nu este alternator ca la auto) - sa-i zicem generator, ceea ce masori pe cele 3 fire trebuie sa fie tensiune alternativa - iar daca tu folosesti pentru masurare multimetrul pus pe gama de CC nu-ti va indica nimic.

Masoara cu multimetrul pe gama de AC intre fiecare din cele 3 fire si masa - si trebuie sa ai valorile alea de 30 - 50V - tensiune alternativa.

 

Daca spui ca nu incarca nimic si la bornele bateriei (cand totul este cuplat normal) ai sub 12V inseamna clar ca releul regulator redresor (ca asta e rolul lui - reguleaza si redreseaza tensiunea alternativa primita de la generator) atunci clar acesta este defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, in primul rand la moto ai partea mobila - rotorul format doar din magneti permanenti. Doar partea fixa - statorul este formata din bobine.

In al doilea rand - cea ce masori ca venind de la "alternator" (impropriu zis pentru ca nu este alternator ca la auto) - sa-i zicem generator, ceea ce masori pe cele 3 fire trebuie sa fie tensiune alternativa - iar daca tu folosesti pentru masurare multimetrul pus pe gama de CC nu-ti va indica nimic.

Masoara cu multimetrul pe gama de AC intre fiecare din cele 3 fire si masa - si trebuie sa ai valorile alea de 30 - 50V - tensiune alternativa.

 

Daca spui ca nu incarca nimic si la bornele bateriei (cand totul este cuplat normal) ai sub 12V inseamna clar ca releul regulator redresor (ca asta e rolul lui - reguleaza si redreseaza tensiunea alternativa primita de la generator) atunci clar acesta este defect.

 

 

A masurat pe AC, dar a masurat intre cele 3 fire albe: 3 combinatii de cate 2 fire - asa scrie in cartea de reparatie parca ...

in loc de 54V arata 0 V.

Mesaj completat

 

La pagina 5 scrie despre masurarea alternator ...

Mesaj completat

charging_system_kawa_vn900.pdf

charging_system_kawa_vn900.pdf

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe stator in schimb se face verificarea pe o scara de 1 ohm, deci nu prea am aparat atat de fin, si cica trebuie sa dea valori intre 0.11 si 0.17...intre albe intre ele....aici nu prea pot sa.mi dau seama de nimic... :cheers:

 

apoi pe cea mai scara de ohmi....se masoara fiecare alb cu ground....si aici testul e trecut....asta ar insemna ca nu face masa fiecare bobina in parte.

 

insa nu mai stiu nici un test edificator...si cat de cat mai aproape de adevar....iar dupa primul test(fara voltaj la borna regulator) nu stiu decat ca este alternatorul....care daca nu se poate sa.l masor....cu rezistenta aceea f. mica....nu stiu daca este stator sau rotor....

Cu orice multimetru poti sa masori o rezistenta mica, nu iti trebuie scara de 1 Ohm. Pune pe cel mai mic pe care ai (20 sau 200 poate) si vezi cat arate. Daca arate ceva mic e bine sau e scurt :huh: , daca arate infinit inseamna ca e intrerupt undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu orice multimetru poti sa masori o rezistenta mica, nu iti trebuie scara de 1 Ohm. Pune pe cel mai mic pe care ai (20 sau 200 poate) si vezi cat arate. Daca arate ceva mic e bine sau e scurt :cheers: , daca arate infinit inseamna ca e intrerupt undeva.

 

 

Multimetrul folosit are min scara 200Ohmi.

 

In scurt, arata 0,5-0,6 da nu sta prea stabil, variaza valoarea.

Cand am masurat pe firele albe de la alternator, mai varia o idee 0,6-0,7 ....

 

Nu prea poti sa iti dai seama dc masoara 0,11-0,17 sau sunt firele in scurt (adica 0).

Ar trebui o masuratoare mai fina, dar cu ce ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A masurat pe AC, dar a masurat intre cele 3 fire albe: 3 combinatii de cate 2 fire - asa scrie in cartea de reparatie parca ...

in loc de 54V arata 0 V.

Da, corect am vazut si eu acum - masurarea se face intre oricare cele 3 fire albe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai masurat tensiunea intre cele 3 fire albe releul regulator era cuplat sau decuplat?

Se masoara cu releul decuplat. Daca ai masurat asa si nu-ti da tensiune, presupunand ca aparatul de masura este OK atunci clar statorul e de vina. Daca asta-i situatia nu e nevoie sa dai 400E pe un stator nou, merge rebobinat sau aftermarket.

Aftermarket gasesti aici si e destul de ieftin, cred ca iese sub 100E cu tot cu transport.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai masurat tensiunea intre cele 3 fire albe releul regulator era cuplat sau decuplat?

Se masoara cu releul decuplat. Daca ai masurat asa si nu-ti da tensiune, presupunand ca aparatul de masura este OK atunci clar statorul e de vina. Daca asta-i situatia nu e nevoie sa dai 400E pe un stator nou, merge rebobinat sau aftermarket.

Aftermarket gasesti aici si e destul de ieftin, cred ca iese sub 100E cu tot cu transport.

 

Releul era decuplat.

 

Alternatorul clar este defect, dar nu stia daca e statorul sau rotorul.

Daca ar fi arse bobinele, ar trebui sa fie intrerupte si sa dea infinit cand masori rezistenta intre 2 fire albe, nu ?

In pdf atasat mai sus, pag 5 scrie asa:

 

Dc pica testul cu tensiunea intre 2 fire albe -> alternator defect.

Apoi testezi daca e statorul sau rotorul.

 

Statorul:

nu are firele (albe) intrerupte; in acest caz ar fi trebuit sa fie rezistenta intre 2 fire albe infinit.

nu are scurt la masa !

e posibil doar sa fie in scurt intre (bobine) ?

pe aparatul de masura nu prea iti dai seama dc masoara 0,11-0,17ohmi... sau 0 ohmi.

 

Rotorul ce ar putea sa aiba; in carte scrie ca se poate demagnetiza ? WTF ?? nu prea as crede.

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotorul ce ar putea sa aiba; in carte scrie ca se poate demagnetiza ? WTF ?? nu prea as crede.

 

Exact! Nici eu nu cred asa ceva. Mai mult ca sigur rotorul nu are nimic.

 

Exact cum spui - e foarte greu sa masori 0 ohmi sau 0,17ohmi - si nu ai cum sa-ti dai seama daca bobinele sunt OK sau in scurt.

De cele mai multe ori izolatia se topeste/strica si apare scurt intre spire, rezistenta nu scade mult fata de cea initiala in schimb sectiunea bobinajului se reduce mult iar bobina nu va mai produce tensiunea normala.

 

Nu-ti ramane de facut decat sa desfaci si sa arunci o privire la bobine - de regula unde se intampla astfel de chestii se poate vedea izolatia arsa/innegrita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact! Nici eu nu cred asa ceva. Mai mult ca sigur rotorul nu are nimic.

 

Exact cum spui - e foarte greu sa masori 0 ohmi sau 0,17ohmi - si nu ai cum sa-ti dai seama daca bobinele sunt OK sau in scurt.

De cele mai multe ori izolatia se topeste/strica si apare scurt intre spire, rezistenta nu scade mult fata de cea initiala in schimb sectiunea bobinajului se reduce mult iar bobina nu va mai produce tensiunea normala.

 

Nu-ti ramane de facut decat sa desfaci si sa arunci o privire la bobine - de regula unde se intampla astfel de chestii se poate vedea izolatia arsa/innegrita.

Rezistente mici se masoare mai bine prin aplicarea legea lui Ohm - treci un curent mai mare prin circuit si masori voltajul peste circuit. De exemplu, la o rezistenta de 0,17Ohm, daca trece 10A prin el, trebuie se apare o diferenta de potential de 1,7V ( U = I X R). Banuisc ca statorul rezista la curent asta, dar nu as aplica pentru mult timp. Daca ai 2 multimetre, folosesit una pentru a masura curent, si celalt pentru a masura tensiunea pe firele, cele alba, daca astia ies direct din stator.

Daca exista un scurt, totusi trebuie sa fie scazut rezistenta, relativ cu celalti 2. Nu cred ca un scurt a aparut la toate bobine.

 

Sigur ca nu apare nici un voltaj pe bobine cand merge motorul? Alternator sa invarta? Nu stiu cum e la VN900 - la GPZ al meu alternator e antrenat de un lant si un cuplaj, si sa mai strica cand in cand (la mine inca nu).

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e corect ceea ce spui, legat de aplicarea legii lui Ohm la masurare, dar e greu de pus in practica.

Iti trebuie o sursa externa, care sa dea si totodata sa se limiteze la 10A, multimetre de calitate. Cu un multimetru ieftin nici acei 1,7V nu-i poti masura corect.

 

Asa ma gandeam si eu, e ciudat ca nu obtine nici un fel de valoare la masuratoare, sau doar 2-3V, ceva e putred in Danemarca.

Ori nu masoara ei corect ori exista undeva un scurt grosolan pe stator. Si asta se poate vedea cu ochiul liber daca o sa desfaca capacul si o sa studieze bobinele statorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai poti masura daca da cumva tensiune intre faze cu un bec, (de 12 V, preferabil cel de la far). Dar daca nu ti arat nimic multimetru, are toate sansele sa fie ars.

 

Un rebobinat la Bv costa 50 de lei si ai si garantie la el. Eu il am de 2 saptamani rebobinat si mere ok pana acu. Timpul isi va spune cuvantul, desigur

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e corect ceea ce spui, legat de aplicarea legii lui Ohm la masurare, dar e greu de pus in practica.

Iti trebuie o sursa externa, care sa dea si totodata sa se limiteze la 10A, multimetre de calitate. Cu un multimetru ieftin nici acei 1,7V nu-i poti masura corect.

 

Asa ma gandeam si eu, e ciudat ca nu obtine nici un fel de valoare la masuratoare, sau doar 2-3V, ceva e putred in Danemarca.

Ori nu masoara ei corect ori exista undeva un scurt grosolan pe stator. Si asta se poate vedea cu ochiul liber daca o sa desfaca capacul si o sa studieze bobinele statorului.

 

De masurat am masurat corect; am facut aceleasi masuratori si acum 1 luna si era OK:

Tensiune intre albe cam 62V AC; Rezistenta tot asa abia ne dadeam seama (0-0,17 ohmi). Dar atunci incarca in baterie ...

 

Si mie mi se pare ciudat ca nu face nici un fel de camp; totusi arata cam 2-3 V la masuratoare.

Ori e un scurt grav, ori e posibil ceva contacte, cleme, etc sa nu fie OK ??

 

In urmatoarele zile urmeaza sa desfaca alternatorul si vedem ...

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate spun o prostie.. baterie din multimetru mai e bun?

 

Te referi daca bateria multimetrului este buna, adica masoara corect... ?

 

Este buna, nu e vina multimetrului :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...