florin.radu Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Salut, Am pe motocicleta, un suzuki v-strom de 650, montate proiectoare de 55w fiecare cu releu si siguranta de 10A. Problema este ca daca merg la relanti sau in jur de 2000 - 2500 rpm cu proiectoarele aprinse topeste siguranta, la o turtatie mai mare nu am probleme. Dupa calculul meu pt 110W este nevoie de aprox 9,8 A si nu are de ce sa se topeasca chia daca merge din baterie. Cam ce rezolvare am pentru problema asta? O solutie temporara am gasit cu montarea unei sigurante mai mari de 15A pot sa stric altceva daca am montat siguranta asta? Becuri H3 de 35W pe unde gasesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Salut,Am pe motocicleta, un suzuki v-strom de 650, montate proiectoare de 55w fiecare cu releu si siguranta de 10A. Problema este ca daca merg la relanti sau in jur de 2000 - 2500 rpm cu proiectoarele aprinse topeste siguranta, la o turtatie mai mare nu am probleme. Dupa calculul meu pt 110W este nevoie de aprox 9,8 A si nu are de ce sa se topeasca chia daca merge din baterie. Cam ce rezolvare am pentru problema asta? O solutie temporara am gasit cu montarea unei sigurante mai mari de 15A pot sa stric altceva daca am montat siguranta asta? Becuri H3 de 35W pe unde gasesc? Ar putea fi sigurante proste "aftermarket" care nu tin 10A. Sau un scurt in proiectoare; desi putin probabil. Nu are nimic cu siguranta de 15A, dar ar fi bine sa faci o masuratoare pe baterie cu consumatorii porniti sa vezi dc nu ai caderi mari de tensiune. Altfel, in timp poti sa ai probleme mai grave pe partea electrica. Cred ca gasesti becuri H3 la benzinarii dinastea mari ; parca am vazut ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Se pare ca alternatorul nu acopera consumul la turatii mici,apar niste pulsatii ale tensiunii iar filamentele au un consum nitel mai ridicat daca-s mai reci. Cea mai sigura solutie e asa cum ai spus reducerea puterii,ori cu becuri xenon care au 35 de wati ori cu becuri normale pe care le gasesti la magazinele pentru scutere. La piese auto nu gasesti H3 mai mic de 55W dar la scutere ai 18 si 35 W. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 O topeste sau doar o arde? Daca o topeste ori e siguranta foarte proasta ori ai vreun contact imperfect la soclul ei, contact care probabil e afectat de vibratiile motorului la anumite turatii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 (editat) Se pare ca alternatorul nu acopera consumul la turatii mici,apar niste pulsatii ale tensiunii iar filamentele au un consum nitel mai ridicat daca-s mai reci.Cea mai sigura solutie e asa cum ai spus reducerea puterii,ori cu becuri xenon care au 35 de wati ori cu becuri normale pe care le gasesti la magazinele pentru scutere. La piese auto nu gasesti H3 mai mic de 55W dar la scutere ai 18 si 35 W. Tare explicatia, plausibil. Oricum 10 e destul de aproapre de 9,8. De obicei se practica o margine de siguranta (rezerva) mai mare in stabilirea de valoare de siguranta, si 15A nu e pericolos. Idea e sa ramana siguranta cea mai slaba legatura un lant (adica, sa ai fire si releuri care duc > 15A). Chiar face fata alternator la sarcina asta? Editat Mai 4, 2010 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 4, 2010 Autor Share Postat Mai 4, 2010 Din puterea alternatorului daca scad toti consumatorii imi raman in jur de 150W la 5000 rpm cu care ma pot juca. Sigurantele de 10 A se topesc intr-un mare fel au deformat pana si suportul in care sta siguranta. Nu de putine ori plasticul care izoleaza siguranta fuzibila se deforma fara ca aceasta sa se arda. @Binox Cred ca ai dreptate. Sigurantele folosite sunt ordinare dar m-am gandit ca respecta totusi parametrii, este posibil totusi sa fie si un contact imperfect de la vibratii. Releul tine 40A si firele au miez de cupru de 2,5mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Mai 5, 2010 Share Postat Mai 5, 2010 Orice instalatie electrica a unei motociclete este supradimensionata, astfel incat, cu toti consumatorii cuplati ea functioneaza in parametri normali si de asemenea permite si adaugarea unor consumatori suplimentari, dar numai intr-o anumita limita. Trebuie facut un calcul din care sa reiasa daca elementele componente ale instalatiei (baterie, alternator, releu de incarcare, butoane, fire, sigurante etc.) vor rezista cu noua incarcare. Stiu o mobra (CBR 900) a carei releu de incarcare in conditii obisnuite se defecteaza destul de des, probabil din cauza subdimensionarii sau a racirii insuficiente. In cazul tau, la un consum de 9,8A siguranta de 10A nu este bine aleasa. Fuzibilul sigurantei este aproape in faza topire, iar caldura degajata poate afecta soclul sigurantei sau papucii electrici unde este conectata. Eu zic ca o siguranta de 15A este potrivita. (vezi si alte opinii: kta 007, Falkenberg) Nu stiu cum ai facut instalatia dar pentru a preintampina alte probleme se poate face separat: +baterie - fir(atentie la grosime) - siguranta - buton sau buton+releu (minimum 15V/10A) - becuri - celalalt fir de la becuri la masa. Cod culori sigurante: http://www.incepator.ro/tehnice/siguranta_fuzibila_auto.asp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Mai 5, 2010 Share Postat Mai 5, 2010 (editat) Si eu am patit la fel cu sigurantele alea de plastic, de spanac. Se topea soclul de plastic de nu mai reuseam sa scot siguranta. Tocmai de aia am trecut la siguranta cu soclu rotund, in care filamentul e protejat de un ?balon? de sticla. http://media.digikey.com/photos/Wickmann%2...95%20SERIES.jpg Daca continui sa folosesti sigurante auto. cauta macar unele de firma sau, daca nu, cositoreste-i contactii. Editat Mai 5, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.