PL500 Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Buna ! In primul rand va datorez scuze pentru off-topicul din postul meu deoarece eu nu am motoreta sau motocicleta (desi am avut candva o Mobra cu care am experimentat ceva senzatii si mecanica), ci o motocositoare IRUS. Este fabricata prin anii '50, destul de solida, motorul este produs de Triumph are 196 cmc benzina in doi timpi, insa tocmai la el am probleme. Practic pistonul motorului are o portiune sparta, am doar un singur segment (si ala uzat) si ca sa fie treaba completa ambielajul are un joc considerabil (~3mm). Pistonul are diametrul de 59,3 mm, canalul de la segmentul dinspre bolt este lat de 3mm iar cel dinspre calota pistonului este lat de ~3,8 mm. Cam asa arata: Acum urmeaza rugamintile catre voi: - pistonul mai poate fi reparat ? (ma gandesc, de ex., la adaugarea de material prin tehnica brazarii cu durafix); - DE CE la canalul de segment dinspre calota pistonului exista doua stifturi diametral opuse ? - unde as putea comanda segmenti fabricati artizanal ? (eu sunt din C.de Arges - ideal ar fi in apropiere sau trimisi prin posta sau curierat, platesc inainte ca sa nu existe dubii privind seriozitatea). - unde as putea reconditiona ambielajul ? (semicarterele motorului nu le-am demontat inca, doar cilindrul, prin ,,crapatura" de la piciorul bielei mi se par ca se vad bile sferice asezate in contact una fata de cealalta alternate usor in zig-zag - voi ati mai intalnit asa ceva ?); Va multumesc mult si astept sfaturi si indicatii de la voi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Pl 500 Pistonul nu merita reparat chiar daca se poate sunt firme care fac pistoane la comanda, eventual se poate cauta unul original pe internet.La ambielaj cred ca ai vazut role, in fiecare oras precis este ceva meserias care repara ambielaje trebuie sa cauti si la voi. Pl 500 vine de la final video de la TV cu tuburi electronice? Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PL500 Postat Mai 16, 2010 Autor Share Postat Mai 16, 2010 Salut ! Intr-adevar, nick-name-ul vine de la celebra ,,lampa" fianl video. Referitor la achizitionarea unui piston nou, problema cam iese din discutie intrucat pretul ,,sare" bine de 100 euro. In cel mai disperat caz ma gandesc sa adaptez un alt motor de putere asemanatoare (5 cp la 3000 rpm), chiar si unul de motocicleta cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 175 - 250 cmc, cu sens corespunzator de rotatie, din care sa elimin partea de ambreiaj+ cutie de viteze. Pana atunci ma mai chinui cu ce am. Precizez ca am ceva cunostinte de mecanica si lacatuserie, posed un mic atelier mecanic (doar pt. hobby) si chiar si un mic strung (la care as putea corecta canalele de piston si in extremis sa experimentez confectionarea segmentilor). Cositoarea ar trebui sa o folosesc 10-20 ore/an si sper cati mai multi ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 pistonul e distrus, si din ce vad eu are necazuri si pe peretii cilindrului. cel mai ieftini iesi cu o jucarie chinezeasca noua. un piston deforma aia nu e asa usor de turnat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 http://www.motoregano.ro ei sunt in colaborare cu o firma din ungaria ,care fac orice fel de pistoane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dani53 Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Problema nu este simpla. Mai intai examineaza cilindrul, cu siguranta trebuie alezat si aici depinde de ce piston gasesti deoarece alezarea trebuie facuta dupa piston. Stifturile de pe canalele segmentilor au rolul de a nu permite segmentilor sa se roteasca si sa fie rupti de catre ferestrele de baleiaj. Sfatul meu este sa cauti pe cineva care sa-ti toarne un alt piston cu cota majorata (ex.60mm daca camasa cilindrului permite), iar ambielajul se poate reconditiona. Dau sfatul asta deoarece chiar daca ai gasit un piston de 2 timpi chiar cu trei segmenti, chiar cu stifturile corect dispuse fata de axa boltului ce te faci fara tuguiul din capul pistonului care are un dublu rol, ridica gradul de compresie si determina o anumita deplasare a frontului de flacara pentru arderea amestecului si implicit o anumita desfasurare a timpului evacuare-admisie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PL500 Postat Mai 17, 2010 Autor Share Postat Mai 17, 2010 Cilindrul arata f. bine, uzura este f. uniforma si nu este zgariat. Diametrul cilindrului este de 59,44 fata de 59,30-59,33 cat are pistonul. De ce segmentul dinspre capatul superior al pistonului este prevazut cu 2 stifturi dispuse la 180 grd. ? Exista segmenti care mai au o degajare opusa capetelor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 e ciudat..e model f vechi , cu baleiaj simplu(de aia are capu` pistonului asa.) vezi poate poti adapta un cilindru cu piston + chiulasa ..de la altceva...cu aceeasi cursa, numa` sa se potriveasca la baleiaje..poate poti modifica ceva..sa measga si la prezoane...e complicata treaba. mai bine cumperi o motocositoare,motocultor chinezesc..(multifunctional..)e mai ieftin asa...(cred..) Mesaj completat Cilindrul arata f. bine, uzura este f. uniforma si nu este zgariat. Diametrul cilindrului este de 59,44 fata de 59,30-59,33 cat are pistonul. De ce segmentul dinspre capatul superior al pistonului este prevazut cu 2 stifturi dispuse la 180 grd. ? Exista segmenti care mai au o degajare opusa capetelor ? cred ca unul dintre stifturi a fost pus ulterior(de altcineva..)ca sa foloseasca acelasi segment de jos.. oricum... cred ca poti incarca cu sudura partea aia de piston....refaci canalul pt. segment...iei alti segmenti...(de altceva...merg adaptati..f. usor....) Mesaj completat Problema nu este simpla. Mai intai examineaza cilindrul, cu siguranta trebuie alezat si aici depinde de ce piston gasesti deoarece alezarea trebuie facuta dupa piston. Stifturile de pe canalele segmentilor au rolul de a nu permite segmentilor sa se roteasca si sa fie rupti de catre ferestrele de baleiaj. Sfatul meu este sa cauti pe cineva care sa-ti toarne un alt piston cu cota majorata (ex.60mm daca camasa cilindrului permite), iar ambielajul se poate reconditiona. Dau sfatul asta deoarece chiar daca ai gasit un piston de 2 timpi chiar cu trei segmenti, chiar cu stifturile corect dispuse fata de axa boltului ce te faci fara tuguiul din capul pistonului care are un dublu rol, ridica gradul de compresie si determina o anumita deplasare a frontului de flacara pentru arderea amestecului si implicit o anumita desfasurare a timpului evacuare-admisie. capul pistonului e asa pentru a impregna o miscare circulara amestecului care intra prin fereastra de baleiaj...spre evacuare... oricum e ciudat si boltul , la un cap e plin.. la altu` gol... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.